Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että ystävälle käynyt huonosti

Vierailija
17.11.2019 |

Olen huolissani eräästä ystävästäni. Olimme nuorina tosi paljon tekemisissä. Emme ole viimeisen 10 vuoden aikana olleet tekemisissä muuten kuin viestitelleet tekstarin ja whatsapin välityksellä. Tänä aikana hän on jäänyt pois akateemisesta työstään, ajautunut narkomaaniksi ja viime viestit vaikuttivat siltä, että psykoosi olisi päällä. Hän ei ole lukenut viestejä enää erään "näyttävän" päivämäärän jälkeen. Puhelin on soittaessa kiinni. Nyt epäilen, että ystävä on kuollut. Hän on nuorempanakin yrittänyt itsemurhaa. Mulla ei ole mitään yhteystietoja hänen sukulaisiin, eikä nykyisestä osoitteesta aavistustakaan. Mitenköhän saisin tilanteen selvitettyä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kirkonkirjat, joita näkyi elävät ja kuolleet. Miten nykyään on?

Onhan tuo huoli aiheellinen ja olisi hyvä saada selkeys asiasta.

Katko ja entisen elämän vieroksuminen voisi olla toinen vaihtoehto. Mutta tietysti olisi hyvä saada sekin selville.

Ystävyys kuulostaa hyvältä ja arvokkaalta, vaikka ei fyysistä yhteyttä olekaan.

Tätä kirkonkirjoja mietin, josko jostain voisi selvittää. Ystävän ei kyllä minua tarvitsisi vieroksua, en ole näissä huumehommissa ollut mukana. Voihan katoamisen syynä toki olla vaikka puhelimen katoaminen, minunkaan yhteystietoja ei mistään taida saada. Itsetehdyn joulukortin olen saanut tältä ystävältä joka vuosi hyvissä ajoin, nyt varmaan turha sen puuttumisen vuoksi tehdä johtopäätöksiä ennen kevättä...

Vierailija
22/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko mahdollista saada poliisi käymään tai kokeilemaan ystävän tavoittamista, jos on oikeasti pelko siitä että on tehnyt jotain itselleen? 

Tämä ei tarpeen, ystävällä on aviomies. Molemmat siis syrjäytyneitä ja alkaneet muutama vuosi sitten käyttämään huumeita enemmän, kovempia aineita ja lähes päivittäin. Huumeidenkäytöstä ei tiedä kukaan lähipiirissä minua lukuunottamatta.

"Kovempia aineita lähes päivittäin" eli jos asiat ovat tuolla tolalla olleet, niin kyllä ovat todennäköisesti muutkin huumeidenkäytön huomanneet, uskotteko ystävä itselleen mitä tahansa muuta.

*uskotteli. Ja onhan se mieskin voinut asiasta jollekin kertoa, vaikka ystävä olisikin kertonut vain ap:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö meidän ymmärtää mikä on tuo "näyttävä" päivämäärä?

Minä ainakin ymmärrän.Tarkoittaa päivämäärää milloin ollut viimeksi whatsapissa paikalla.Tuon päivän jälkeen ei ole enää ollut.

Näin rautalangasta väännettynä.

Väärin ymmärsit. Lue ap:n aikaisempi vastaus.

Vierailija
24/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisteristä sai ainakin ennen tiedon..tosin päivittyy viiveellä.

Vierailija
25/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö meidän ymmärtää mikä on tuo "näyttävä" päivämäärä?

Kun luin aloituksesta "ajautunut narkomaaniksi" niin mitään muuta _näyttävää_ päivänmäärää ei itselleni tullut mieleen kuin 20.4 eli 420. Tietäjät tietää.

Vierailija
26/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis jotain palvelua, josta voisi selvittää onko henkilö elossa vai kuollut?

Muu spekulointi tässä nyt ihan ihme sontaa.

Vierailija
27/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko mahdollista saada poliisi käymään tai kokeilemaan ystävän tavoittamista, jos on oikeasti pelko siitä että on tehnyt jotain itselleen? 

Tämä ei tarpeen, ystävällä on aviomies. Molemmat siis syrjäytyneitä ja alkaneet muutama vuosi sitten käyttämään huumeita enemmän, kovempia aineita ja lähes päivittäin. Huumeidenkäytöstä ei tiedä kukaan lähipiirissä minua lukuunottamatta.

"Kovempia aineita lähes päivittäin" eli jos asiat ovat tuolla tolalla olleet, niin kyllä ovat todennäköisesti muutkin huumeidenkäytön huomanneet, uskotteko ystävä itselleen mitä tahansa muuta.

*uskotteli. Ja onhan se mieskin voinut asiasta jollekin kertoa, vaikka ystävä olisikin kertonut vain ap:lle.

Liittyy mihin millä tavalla? Luuletko, että pirinisti ei voi sukia itseään kuntoon joulu- ja pääsiäispöytään?

Vierailija
28/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy mihin millä tavalla? Luuletko, että pirinisti ei voi sukia itseään kuntoon joulu- ja pääsiäispöytään?

En todellakaan. Mutta vuosien päivittäinen päihteiden käyttö kyllä jättää jälkensä ja kyllä saa olla puusilmäisiä läheisiä jos ei minkään huomaa vialla olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme