Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että ystävälle käynyt huonosti

Vierailija
17.11.2019 |

Olen huolissani eräästä ystävästäni. Olimme nuorina tosi paljon tekemisissä. Emme ole viimeisen 10 vuoden aikana olleet tekemisissä muuten kuin viestitelleet tekstarin ja whatsapin välityksellä. Tänä aikana hän on jäänyt pois akateemisesta työstään, ajautunut narkomaaniksi ja viime viestit vaikuttivat siltä, että psykoosi olisi päällä. Hän ei ole lukenut viestejä enää erään "näyttävän" päivämäärän jälkeen. Puhelin on soittaessa kiinni. Nyt epäilen, että ystävä on kuollut. Hän on nuorempanakin yrittänyt itsemurhaa. Mulla ei ole mitään yhteystietoja hänen sukulaisiin, eikä nykyisestä osoitteesta aavistustakaan. Mitenköhän saisin tilanteen selvitettyä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suo anteeksi karkeuteni, mutta mitä teet sillä tiedolla? Ette ole vuosiin pitäneet läheisiä välejä. Olisit varmasti mennyt aikanaan hänen tuekseen jos olisit ollut mennäksesi, tai hän pyytänyt sitä, jos olisi halunnut. Nyt on myöhäistä.

Sairastan itse. Toivon, ettei kukaan tule enää siinä vaiheessa lässyttämään kun olen poissa. Teot ja sanat ovat eläviä varten.

Vierailija
2/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Mielestäni ihmeellinen kommentti. Minä ja ystävä olemme todella introverttejä ja aivan eri elämäntilanteissa. Olemme jatkuvasti olleet yhteydessä kirjoitellen. Olemme jakaneet todella henkilökohtaisia asioita, ja kummallakin läheisiä ystäviä yhdellä kädellä laskettava määrä. Asumme nykyään eri kaupungeissa, itse olen perheellinen ja ystävä elänyt erilaista elämää, valvoen yöt kissojensa kanssa. Yhteydenpito loppui kuin seinään ystävän kanssa, 26 vuoden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Mielestäni ihmeellinen kommentti. Minä ja ystävä olemme todella introverttejä ja aivan eri elämäntilanteissa. Olemme jatkuvasti olleet yhteydessä kirjoitellen. Olemme jakaneet todella henkilökohtaisia asioita, ja kummallakin läheisiä ystäviä yhdellä kädellä laskettava määrä. Asumme nykyään eri kaupungeissa, itse olen perheellinen ja ystävä elänyt erilaista elämää, valvoen yöt kissojensa kanssa. Yhteydenpito loppui kuin seinään ystävän kanssa, 26 vuoden jälkeen.

Vai niin.

Vierailija
4/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit etsiä Facebookista tämän kaverin sisaruksia tai vanhempia? Sitä kautta saattaisi löytyä, jos tiedät, miltä paikkakunnalta hän on kotoisin eikä sukunimi ole kauhean yleinen. Luultavasti hän tosiaan on kuollut, mutta ymmärrän, että haluat saada asiaan selvyyden. 

Vierailija
5/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö meidän ymmärtää mikä on tuo "näyttävä" päivämäärä?

Vierailija
6/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollista saada poliisi käymään tai kokeilemaan ystävän tavoittamista, jos on oikeasti pelko siitä että on tehnyt jotain itselleen? 

Vierailija
7/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisit etsiä Facebookista tämän kaverin sisaruksia tai vanhempia? Sitä kautta saattaisi löytyä, jos tiedät, miltä paikkakunnalta hän on kotoisin eikä sukunimi ole kauhean yleinen. Luultavasti hän tosiaan on kuollut, mutta ymmärrän, että haluat saada asiaan selvyyden. 

Yritin etsiä, mutta sukunimi tosi yleinen. Ystävä itse, eikä hänen aviomiehensä koskaan ollut somessa. Miehen puhelinnumeroa minulla ei ole. Ystävän sisarus sekä toinen vanhempi valitettavasti menehtyneet. Näyttävällä päivämäärällä tarkoitan sellaista, jotka jotkut valitsevat vaikka hääpäiväkseen, esim. 02.02.2002. Pelkään, että ystävä valinnut sen kuolinpäiväkseen.

Vierailija
8/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko mahdollista saada poliisi käymään tai kokeilemaan ystävän tavoittamista, jos on oikeasti pelko siitä että on tehnyt jotain itselleen? 

Tämä ei tarpeen, ystävällä on aviomies. Molemmat siis syrjäytyneitä ja alkaneet muutama vuosi sitten käyttämään huumeita enemmän, kovempia aineita ja lähes päivittäin. Huumeidenkäytöstä ei tiedä kukaan lähipiirissä minua lukuunottamatta.

Vierailija
9/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mitäpä jos hän on raitistunut/kuntouksessa tms. Siksi vaihtanut numeron. Tarvitsee omaa aikaa eikä ole ottanut siksi yhteyttä sinuun. Tai ei kehtaa jos häpeää.

Vierailija
10/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko vain niin, että ystävä ei vain enää halua pitää sinuun yhteyttä? Todennäköisempi vaihtoehto kuin kuolema. 

Vierailija
11/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö meidän ymmärtää mikä on tuo "näyttävä" päivämäärä?

Minä ainakin ymmärrän.Tarkoittaa päivämäärää milloin ollut viimeksi whatsapissa paikalla.Tuon päivän jälkeen ei ole enää ollut.

Näin rautalangasta väännettynä.

Vierailija
12/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison numero kenties löytyy numeropalvelusta, ja jos olit läheinen tiedät ystäväsi vanhempien nimet. Ota yhteyttä heihin mikäli pelkäät pahinta.

Muuten, epäilen trollia.

Vierailija
13/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei tarpeen, ystävällä on aviomies. Molemmat siis syrjäytyneitä ja alkaneet muutama vuosi sitten käyttämään huumeita enemmän, kovempia aineita ja lähes päivittäin. Huumeidenkäytöstä ei tiedä kukaan lähipiirissä minua lukuunottamatta.

Miten sinä voit tietää tuollaisen? Siis jos ette edes ole pitäneet yhteyttä, miksi ihmeessä sinä olisit ainoa joka tietää huumeidenkäytöstä?

Vierailija
14/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hänellä olisi lähempiä ihmisiä ja rakkaampia, jotka välittävät ja ovat toimineet jo ajat sitten.

Vierailija
15/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mitäpä jos hän on raitistunut/kuntouksessa tms. Siksi vaihtanut numeron. Tarvitsee omaa aikaa eikä ole ottanut siksi yhteyttä sinuun. Tai ei kehtaa jos häpeää.

Tätäkin mietin, jos esim. psykoosin vuoksi hoidossa. Tai hävittänyt puhelimensa. Tuntuu vaan niin pahalta tämä epätietoisuus. Hävetä hänen ei koskaan ole tarvinnut seurassani mitään, me kyllä olemme kyenneet aina jakamaan ihan hulluimmatkin ja karuimmat asiat. Tosiaan hän ei ole ollut whatsapissa nyt viikkoihin ja puhelin on kiinni.

Vierailija
16/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kirkonkirjat, joita näkyi elävät ja kuolleet. Miten nykyään on?

Onhan tuo huoli aiheellinen ja olisi hyvä saada selkeys asiasta.

Katko ja entisen elämän vieroksuminen voisi olla toinen vaihtoehto. Mutta tietysti olisi hyvä saada sekin selville.

Ystävyys kuulostaa hyvältä ja arvokkaalta, vaikka ei fyysistä yhteyttä olekaan.

Vierailija
17/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tarpeen, ystävällä on aviomies. Molemmat siis syrjäytyneitä ja alkaneet muutama vuosi sitten käyttämään huumeita enemmän, kovempia aineita ja lähes päivittäin. Huumeidenkäytöstä ei tiedä kukaan lähipiirissä minua lukuunottamatta.[/quote]

Miten sinä voit tietää tuollaisen? Siis jos ette edes ole pitäneet yhteyttä, miksi ihmeessä sinä olisit ainoa joka tietää huumeidenkäytöstä?[/quote]

Miksi en? Olemme olleet jatkuvasti yhteydessä lapsuudesta asti. Emme vain ole nähneet "livenä" pian 10 vuoteen.

Vierailija
18/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kirkonkirjat, joita näkyi elävät ja kuolleet. Miten nykyään on?

Onhan tuo huoli aiheellinen ja olisi hyvä saada selkeys asiasta.

Katko ja entisen elämän vieroksuminen voisi olla toinen vaihtoehto. Mutta tietysti olisi hyvä saada sekin selville.

Ystävyys kuulostaa hyvältä ja arvokkaalta, vaikka ei fyysistä yhteyttä olekaan.

Höpö höpö. Hyvä saada selkeys asiaan? Silkkaa uteliaisuutta. Nyt on myöhäistä.

Vierailija
19/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko vain niin, että ystävä ei vain enää halua pitää sinuun yhteyttä? Todennäköisempi vaihtoehto kuin kuolema. 

Luulen näin myös.

Vierailija
20/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kovempia aineita lähes päivittäin" eli jos asiat ovat tuolla tolalla olleet, niin kyllä ovat todennäköisesti muutkin huumeidenkäytön huomanneet, uskotteko ystävä itselleen mitä tahansa muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan