Tytärpuoli ei suostu syömään itsetehtyä italianpataa ja itseleivottuja sämpylöitä , pitäisi olla paahtista ja pussipataa
Alkaa turhauttaa. Toisaalta kun miesystäväni ei ole mikään kokki niin ihmekös tuo. Ihana mies, mutta ruokavalio kuin opiskelijapojalla.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Kuka syö valmisruokia?
Semmoinen jolla on suu tuohesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka syö valmisruokia?
Haluatko sä nimiä? Vai kuvitteletko, että ne valmisruuat on kaupassa vain näön vuoksi esillä?
Sitten ihmetellään kun kansa lihoo koska ei viitsitä itse tehdä ruokia. Itse tehty ruoka maistuu paljon paremmalle ja on vieläpä edullisempaa.
Missä logiikka? Jos kotiruoka on paljon parempaa niin tietysti sitä syödään enemmän, varsinkin, kun isojen annosten tekeminen kotona on helpompaa kuin pienten eli ruokaa on enemmän saatavilla. Ja kun syödään paljon niin lihotaan. Miten kukaan voisi lihoa 400 grammalla pahaa einesmaksalaatikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsen äiti, tarjoaako tämäkin paahtoleipää ja eineksiä?
En ole ap, vaan toinen italianpata ja pyttäri lasten isän vaimo. Mutta kyllä, näitä juuri äiti syöttää. Sekä muroja ja paria muuta einesruokaa. Huokaus. Itse en ala viikonlopuja eineksillä pilaamaan, kun on aikaa panostaa ruuanlaittoon. Mutta harmittaa ruokapöydässä yökkivät tenavat.
Mitä tuossa oikein lukee??
Sinä olet toinen italianpata, ja pyttäri on lasten isän vaimo?
Vierailija kirjoitti:
Jos on tottunut valmisruokaan ja arominvahventeisiin (jota toki ei useimmissa valmisruuissa ole) niin kotiruoka on outoa. Sain poikapuolen meille sen verran pienenä, että onnistuin totuttamaan hänet tavalliseen ruokaan, mutta miniäehdokas on aika mahdoton. Hänelle kelpaavat vain tietyn valmistajan valmisruuat, kun yrittäjä-äiti kantoi niitä aina kotiin. Ainoa oikea mustikkapiirakka on hänelle se kaikkein helpoin sekoittamalla valmistettu, ja perinneruoka on hänen mielestään sitä, että kaadetaan purkeista ja tölkeisteä kaikenlaista vuokaan ja laitetaan se sitten uuniin. Tein kerran sellaista kun olin laiska, ja se oli hänestä tosi kotoisan makuista ja ihan parasta.
Juuri näin.
Nuo aromivahventeet on juuri se mikä eineksissä yököttää. Lisää yököttää kun lukee kaikki aineet mitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, vaan toinen italianpata ja pyttäri lasten isän vaimo. Mutta kyllä, näitä juuri äiti syöttää. Sekä muroja ja paria muuta einesruokaa. Huokaus. Itse en ala viikonlopuja eineksillä pilaamaan, kun on aikaa panostaa ruuanlaittoon. Mutta harmittaa ruokapöydässä yökkivät tenavat.
Voi että kun sä olet niiiiin paljon parempi kuin lasten äiti. Osta sä myös sädekehän kiillotusainetta.
Tässä asiassa olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama, lapset eivät tykkää itsetehdystä italianpadasta mutta einesversiota vetäisivät kattilallisen kahteen pekkaan! Kai se on joku lisäaine joka maistuu hyvältä...
Siinä on joku mauste jota en ole selvittänyt. Eihän sitä jossain lidlin padassa ole, mutta jalostajan kyllä.
Kuka edes tekee italianpataa itse? Eihän se ole muutakuin aromivahvennetta, pastaa, jauhelihaa pari hasdua kuivaa hernettä
Mene leena kokkikurssille. Josko oppiset tekemään yhtä maukasta ruokaa kuin lasten äiti.
Italianpataeines on ehdoton nou nou"
Terv. Hopeakettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että kun sä olet niiiiin paljon parempi kuin lasten äiti. Osta sä myös sädekehän kiillotusainetta.
Tässä asiassa olenkin.
Niinhän sä luulet. Besserwisserit luulevat olevansa KAIKESSA muita parempia. Ja ennenkuin alat marista, mähän en ole väittänytkään olevani muita parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, me äitipuolet tosiaan panostetaan enemmän kuin biologiset äidit, koska sosiaalinen paine on kova ja halu selviytyä myös. Anoppi, miehen sisarukset ja koko miehen ex-vaimon ystäväpiiri vahtii haukkana, että lapsia ei vain kohdella huonosti. IMHO äidit pääsevät todella paljon vähemmällä stalkkauksella. Äideille on ihan ok syöttää lapset nakeilla ja ranskiksilla ja antaa pillimehua päälle, mutta jos äitipuoli syyllistyy samaan niin helvetti on irti.
Ja sädekehän kiillotukseen ovat kiillotusliinat parhaita. Kysy vaan meiltä, meidän täytyy osata ja jaksaa ihan kaikki. Äitiys on lällärikamaa äitipuolen rooliin verrattuna.
Mene leena kokkikurssille. Lasten äidin ruoat on parempia!
Jos syö mielummin eineksiä kuin itsetehtyä niin on kai sanottakin selvää että se itse tehty on todella huonoa.
Kurko kirjoitti:
Tarjoa Porvoon pataa.
Siiderissä haudutettua norppaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes tekee italianpataa itse? Eihän se ole muutakuin aromivahvennetta, pastaa, jauhelihaa pari hasdua kuivaa hernettä
Jos minä haluan italianpataa niin teen sen itse.
Ps. Lähellä etten nyt halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa olenkin.
Niinhän sä luulet. Besserwisserit luulevat olevansa KAIKESSA muita parempia. Ja ennenkuin alat marista, mähän en ole väittänytkään olevani muita parempi.
Provosoidutaan nyt sinun huviksesi.
Monipuolinen kotiruoka lisukesalaatteineen yms ja monipuolisine aamu ja iltapaöoineen vastaan pyttipannu tai italianpata ilman lisäkkeitä, lisäksi aamulla, välipalalla ja illalla vaaleaa leipää margariinilla ja maitoa, toisinaan kaakaota. Samaa tyyliä päivästä toiseen.
Mun mielestä ei tarvitse olla besserwisser, jos noista toisen asettaa toista edelle lasten ruokavaliona.
No tuota , miten tuo asia sinulle kuuluu tai sinua haittaa?
jos minun pitäis jonku toisen pershedelmä ruokkia niin nakkaisin jämät pöytään ja söis tai ois syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Jos syö mielummin eineksiä kuin itsetehtyä niin on kai sanottakin selvää että se itse tehty on todella huonoa.
Ei se niin ole vaan eineksissä usein on juuri tuo vahvempi maku, joka taas on sen takia että ostaja koukuttuisi tuohon tuotteeseen.
Vahvalla maulla ihminen huijataan luulemaan että tämä on sitä hyvää.
Toisinpäin myös että kunhan ei totuta itseään tuohon vahvaan makuun niin luonnollinen maku maistuu paremalta.
Eineksien maku on aromivahvenne joka tottumattomalla jää oikein kitalakeen. Iskee kitalakeen jo syödessä ja muhiin pitkälle ruokailun jälkeenkin. Kalliimmissä grillimakkaroissa on myös tämä sama ongelma. Lidlin makkaroissa kova suolapitoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eineksissä on usein vahvempi maku, joka taas on sen takia että ostaja koukuttuisi tuohon tuotteeseen.
Vahvalla maulla ihminen huijataan luulemaan että tämä on sitä hyvää.
Toisinpäin myös että kunhan ei totuta itseään tuohon vahvaan makuun niin luonnollinen maku maistuu paremalta.
Eineksien maku on aromivahvenne joka tottumattomalla jää oikein kitalakeen. Iskee kitalakeen jo syödessä ja muhiin pitkälle ruokailun jälkeenkin. Kalliimmissä grillimakkaroissa on myös tämä sama ongelma. Lidlin makkaroissa kova suolapitoisuus.
sama..