Miksi jätit pikkujoulut käymättä?
Kommentit (50)
Meidän firma ei järjestä pikkujouluja.
Liikuntarajoitteiden takia en pysty osallistumaan alkuillan ohjelmaan, joka tänä vuonna on urheilullinen. En kestä katsoa vierestä, kun muilla on kivaa - muistan vielä liian hyvin, millaista oli kyetä itsekin kaikkeen mitä halusin. Jään mieluummin pois, kun vaihtoehtona on, että alan piikitellä ja kiukutella kännipäissäni, eihän sellaista kukaan ymmärrä.
Hui!
Pikkujoulut, työporukan saunaillat ym. ovat aina olleet täyttä myrkyä minulle. Muutenkin vapaa-aika on tiukassa. Ei minulla ainakaan ole aikaa lähteä istumaan johonkin pikkujouluihin istumaan ja syömään joulutorttuja.
Ne ihmiset eivät ole minun ystäviä, vaan ihmisiä joiden kanssa teen töitä. Itse käyn töissä vaan rahan takia. Lisäksi olen täysin eri ihminen työelämässä kuin vapaa- ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua viettää minuuttiakaan vapaa-ajastani työkavereitteni kanssa, vaikka mukavia ovatkin. Vapaa-aikani on minun omaani, eikä siihen liity työ mitenkään.
Siis et voi viettää aikaa mukavien ihmisten kanssa vain koska olette samassa työpaikassa. Saat itsesi kuulostamaan aika yksinkertaiselta siinä ettet osaa erottaa ihmistä ja työpaikkaa. Jos tapaat vapaalla ystäviä jotka olet saanut työn kautta, et osaa erottaa sitä vapaa-ajaksi? Vaikka ette ole työpaikalla tai puhu työasioita niin olet mielestäsi töissä? Kummallista. Ei siinä siis mitään jos et pidä työkavereista mutta jos he ovat mukavia ihmisiä niin etkö tässä menetä aika paljon. Ystävät ovat rikkaus eikä heitä koskaan ole liikaa.
Sun tapaisen kanssa en kyllä jaksaisi iltaa istua, vaikka työpäivä meneekin siedettävästi. Ihmisen kanssa, joka suoltaa mokomaa roskaa näppäimistöstään, ei ole lupaavaa ystäväainesta.
Meidän osasto hajotettiin remontin yhteydessä. Ainoa osasto joka hajotettiin, osastoja 10. Vanhan osaston työkaverit järkkäsi pikkujoulut. Minua ei kutsuttu. Unohdettiin liittää samaan keskusteluun, missä juhlista puhuttiin ja suunniteltiin. Yllättäen en ole halukas palaamaan ”omalle osastolle” kun se joskus yhdistyy remontin jälkeen.
Nykyisesä työpaikassa olen kyllä sosiaalinen kahvipöydässä ja lounaalla oman yksikön kesken, mutta ehkäpä tyypilliseen suomalaiseen tapaan sosiaalisuuteni ei riitä koko työpaikan coctail tyylisiin pikkujouluihin. Mahdollisesti menen sinne, jos työporukalla sovitaan etkopaikasta ja mennään juhlapaikalle porukassa.
MInulla on juuri toisinpäin kuin useimmilla. Minua epäilyttää tai tiedänkin, että työpaikkojen juhlissa ei kännätä kuten ennen. Itse osaan käyttäytyä myös armottomassa jurrissa mutta en viitsi lähteä patsastelemaan ja sievistelemään kuin pyhäkoululaisten kanssa. Olen vanhan koulukunnan mutta asiallinen juhlija.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisesä työpaikassa olen kyllä sosiaalinen kahvipöydässä ja lounaalla oman yksikön kesken, mutta ehkäpä tyypilliseen suomalaiseen tapaan sosiaalisuuteni ei riitä koko työpaikan coctail tyylisiin pikkujouluihin. Mahdollisesti menen sinne, jos työporukalla sovitaan etkopaikasta ja mennään juhlapaikalle porukassa.
En näkisi syrjäänvetäytymistä enää kovinkaan tyypillisenä suomalaisena piirteenä, jos kaltaiseni joilla sosiaaliset mehut riittää vain työajalle on reippaassa vähemmistössä ja 95% muusta työväestä odottaa kinkkuja ja kännäämisiä kieli pitkällä.
En pidä suurimmasta osasta työkavereitani, eivätkä he pidä minusta.
Yhdestä miehestä olisin todella kiinnostunut kuitenkin, mutta olen varattu ja niin hänkin. Tuskin hän minua edes haluaisi, mutta parempi olla riskeeraamatta pikkujoulutunnelmassa slkoholia nauttien.
Tai jos sittenkin menen, niin vietän aikani ihan toisten osastojen alueella tutustuen uusiin ihmisiin, en oman yksikköni "pikkujouluosastolla".
En kestä pikkujouluja selvinpäin ja juomista en osaa lopettaa.