Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelukaveri pyytää sähköpostitse neuvoja yhteen tehtävään. Vastaisitko?

Vierailija
16.11.2019 |

Deadline on huomenna illalla. Juttu on vain ettei tämä kaveri ole millään tavalla ollut tekemisissä muuten. Tuntuu vähän turhalta auttaa ventovieraita.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän miksi yritykset eivät vastaa sähköposteihin.

Vierailija
42/48 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vähän pälli. Tottakai voit vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen auttanut usein opiskelukavereita ja koen hyötyväni siitä itsekin. Auttaessa joutuu miettimään, miten teoriapohjan selittää. Tämä puolestaan on erinomaista tenttiin valmistautumista. Plussana saa hyvä kaveri -pisteitä ja verkostoituu työelämää ajatellen. Koskaan en anna valmiita vastauksia vaan johdattelen oikeille jäljille varmistamalla ensin teorian ymmärryksen ja sen jälkeen johdatan kysymyksillä autettavan ajatuksia tehtävän ratkaisua kohti.

Vierailija
44/48 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin ja jos osaisin, auttaisin. Ei suuri homma. Ja kun itse auttaa, voi itsekin pyytää vastapalvelusta. Ja kun valmistuu, oman alan verkostot on tärkeät. Niin ne syntyy kun ei pihtaile tietojaan.

Vierailija
45/48 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, kyllä minuakin on opiskelukavetit neuvoneet. Työelämässäkin tarvitaan yhteistyötä.

Äidilläni on kieroutunut asenne tätä kohtaan, ja hän aina neuvoi minulle, että muita ei saa KOSKAAN neuvoa. Olin hyvä matikassa, joten ala-asteella luokkani muut tytöt tulivat yhdessä kysymään minulta neuvoa johonkin tehtävään. Olin ihan paniikissa että miten selviän neuvomatta niitä ja keksin ratkaisuksi että puhun mahdollisimman epäselvällä äänellä.

Vierailija
46/48 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan auttaisi. Näitä hyväksikäyttäjiä riittää.

Vierailija
47/48 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole muita auttanut ja hyvin on pyyhkinyt tähänkin asti.

Vierailija
48/48 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli hyvä neuvo, että heittää vinkkiä kirjallisuudesta, josta voi löytyä apua - niinhän esim. seminaareissakin tehdään, kun käsitellään jonkun työtä.

Pienikin avuliaisuuden osoitus voi olla itsellesi hyödyksi myöhemmin.

Itse olen torpannut erään ihmisen työnhaun meille, koska opiskeluaikana hän kohteli minua ylimielisesti yhteisessä projektissa. Tulkitsin yhteistyökyvyttömyydeksi. Hän taas tulkitsi turhaksi olla kiva opiskelukaveri kanssani, koska olin "vanha" täydennyskouluttautuja ja hän nuori tulevaisuuden lupaus :D. - Hän ei ottanut huomioon, että olen jo töissä arvostetussa alamme paikassa, vaikka tiesi sen ja verkostoitumisen tärkeydestä puhuttiin jo silloin (n. 15 v sitten).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan