Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa naisia, jotka ei ole mainstream?

Vierailija
16.11.2019 |

Tuntuu että naiset rakastavat mainstreamia, ja muotteja joihin ahtautua ja änkeä muutkin. Suurin osa naisista yrittää olla instagram-beibejä, ja ne jotka ei yritä, yrittää olla jotain hipstereitä ja päätyvät olemaan samalla tavalla erilaisia. Onko mahdollista löytää naista, joka olisi oma itsensä ja sellaisenaan erilainen kuin muut naiset?

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään ap'n kuvailemaa "mainstrem" naista. Oudoissa piireissä pyörii. Mielestäni tuollaiset naiset ovat enneminkin. marginaalin edustajia. Kävele kadulla ja katsele ympärillesi.

Samaa ihmettelin. Ehkä jossakin 15-30 vuotiaissa saattaa esiintyä näitä tyyppejä, mutta kun katsoo vaikka ihan tavallisia tallaajia aamuruuhkassa töihin menossa tai töiden jälkeen ruokakaupassa, niin ei siellä näe kuin tavallisia naisia.

Tavalliset ei enää käy ruokakaupassa vaan tilaa ruoat kotiin.

Käy vilkaisemassa ruokakaupassa ja ylläty.

Vierailija
22/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro, ap, miten sinä itse poikkeat miesten mainstreamista, niin on helpompi ymmärtää, mitä ajat takaa.

- En juo käsityöläisoluita

- En katso lätkää

- En katso fudista

- Rakentelen mieluummin polkupyörää kuin autoa

- Katson mieluummin 50-luvun klassikkoleffaa kuin jotain toimintaleffaa tai supersankaripätkää

- Luen mieluummin taloushistoriaa kuin "näin tulet rikkaaksi" -sijoitusvinkkejä

- Asun mieluummin korvessa kuin kaupungin viereisessä satellittikaupunki-junttilassa

- Asun mieluummin halvassa lähiössä kuin Kallio-tyyppisessä hipsterilässä

- Asun mieluummin kunnollisessa kaupungissa kuin 20-50 t. junttilassa

- Käyn mieluummin taidenäyttelyssä kuin jenkkiautonäyttelyssä

- Lähden mieluummin matkalle teltan kanssa korpeen kuin lentokoneella rantalomalle

- Lähden mieluummin matkalle viidakkoon kuin kaupunkilomalle Berliinin hipsterikohteisiin

- Suhtaudun mieluummin avoimesti uusiin ihmisiin kuin ylenkatsoen

- Puhun mieluummin töistä kuin naisten perseistä

- Puhun mieluummin asioista joista voisin oppia jotain uutta kuin että puhuisin asioista joista voisin kehua itseäni

- Harjoitan fyysistä taitojani mieluummin videokamera kuin sählymaila kädessä

- Korjaan vuokrakämpässä mieluummin asiat itse kuin kutsun huoltomiehen paikalle

- Korjatessani asioita perehdyn mieluummin pitkään minua osaavampien neuvoihin netissä kuin että menisin DIY-setämiehen asenteella "minä osaan kaiken"

- Luen mieluummin teoreettisia tekstejä kuin Tekniikan Maailmaa

- Luen mieluummin Akkaria kuin jotain hipsterien sisäpiirirunkkausta

- Syön mieluummin hyvää kasvisruokaa kuin huonoa liharuokaa

Siinä nyt jotain, lista kyllä jatkuisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää muoteista, kaikki saa olla sellasii ku haluaa.

Vierailija
24/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki, mitta tuskin ne kelpaavat sulle, koska eivät ole kauniita ja naisellisia sillä nimenomaisella tavalla, jota odotat vaikka samalla olet halveksivinasi. Taitaa käydä jopa niin, että et pidä heitä ”oikeina” naisina. Ehkä et edes huomaa.

Kerro kuitenkin lisää tällaisesta välimallin naisesta? Ehkä syy on mediassa mutta aika yksioikoista kuvaa naisista kyllä julkituodaan. Kerro naisista jotka eivät samaistu media-artikkelien naisiin. Kiitos!

eri

Vierailija
25/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, ap, miten sinä itse poikkeat miesten mainstreamista, niin on helpompi ymmärtää, mitä ajat takaa.

- En katso lätkää

- En katso fudista

- Katson mieluummin 50-luvun klassikkoleffaa kuin jotain toimintaleffaa tai supersankaripätkää

- Asun mieluummin korvessa kuin kaupungin viereisessä satellittikaupunki-junttilassa

- Lähden mieluummin matkalle teltan kanssa korpeen kuin lentokoneella rantalomalle

- Lähden mieluummin matkalle viidakkoon kuin kaupunkilomalle Berliinin hipsterikohteisiin

- Puhun mieluummin asioista joista voisin oppia jotain uutta kuin että puhuisin asioista joista voisin kehua itseäni

- Korjaan vuokrakämpässä mieluummin asiat itse kuin kutsun huoltomiehen paikalle

- Korjatessani asioita perehdyn mieluummin pitkään minua osaavampien neuvoihin netissä kuin että menisin DIY-setämiehen asenteella "minä osaan kaiken"

Suhtaudut ihmisiin avoimesti ja listasi tulvehtii ylenkatsetta muunlaisia kohtaan...jooei.

Vierailija
26/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niillä kaikilla kuitenkin oma persoona. Ehkä ollaan eri ikäisiä, mutta en tunnista kuvauksesta lähipiirini naisia. Ehkä yksi on pintapuolisesti kuvauksesi kaltainen, mutta se on se, mitä hän haluaa ihmisten näkevän. Hänessä on kuitenkin paljon muutakin ja sen tajuaa heti, kun keskustelee hetken hänen kanssaan.

Ulkonäköhän on useimmilla ihmisillä noin muutenkin aika samanlainen. Sisältö se vaihtelee.

Ei tässä ole kyse pelkästään ulkonäöstä, vaan myös elämäntavoista. Instagram-beibet arvostavat kaikki samaa elämäntapaa, samoin hipsterit omia samajuttujaan joita kaikki ryhmässä tekevät, ja tuulipukujuntteus on sekin elämäntapa eikä pelkkä ulkonäköasia. Naiset haluaa elämänarvonsa valmiissa muotissa ja haluaisivat pakottaa muutkin niihin.

Olen tosiaan ehkä pudonnut vähän kärryiltä. Myönnän, etten ole aikoihin tutustunut uusiin naisihmisiin. Tunnen kuitenkin paljon naisia ikävälillä 23-90v. Suurin osa tietty sukulaisia.

Todellisia oman tiensä kulkijoita on ihmisissä ylipäänsä aika vähän. Kaikki ovat erilaisia, mutta omilla aivoillaan ajattelu ja omien "tutkimusten" tekeminen maailmaan liittyen on yllättävän harvinaista. Kokemukseni mukaan jokainen on kuitenkin aika outo ja se tunne vain vahvistuu, kun tutustuu paremmin. Jokaisessa on ripaus hulluutta.

Ehkä sun pitäisi etsiä naisia eri paikoista kuin tavallisesti. En tosin osaa tarkemmin neuvoa, mutta itse olen elämäni aikana tutustunut naispuolisiin oman tiensä kulkijoihin jonkin verran. Useimmiten se on tapahtunut aika itsestään. Netinkin kautta olen joskus tutustunut erikoisiin ihmisiin ihan vain keskustelupalstoilla. Sellaistakin tietä pitkin voi löytää tuttavuuksia. Ei nyt tietty suorastaan pelkkiä puolisoehdokkaita voi noin hakea, mutta onhan ystävätkin ja mielenkiintoiset kohtaamiset hyvä asia.

Asun yhdessä sukulaisnaisen kanssa, jolle ei valmiiksi pureskella mitään. Häneen olisi kuitenkin kai vaikea tutustua, kun ei ole kovin sosiaalinen. Tämä epäsosiaalisuus saattaa olla monilla hieman erikoisemmilla ihmisillä tyypillistä. Moni ei myöskään tuo mitään normista poikkeavuutta esiin helposti ja tämä taitaa vain vahvistua iän myötä. Jo erikoisempi harrastuskin saattaa jäädä mainitsematta.

Vierailija
27/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- En katso lätkää

- En katso fudista

Suhtaudut ihmisiin avoimesti ja listasi tulvehtii ylenkatsetta muunlaisia kohtaan...jooei.

Tarvitaan silti vastaavaa listaa naisilta. Noita on kiva lukea ja laittaa ainakin minut ajattelemaan jokaisen pointin kohdalla kuinka itse tuumailen.

eri

Vierailija
28/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- En katso lätkää

- En katso fudista

Oi, mikä uniikki lumihiutale. Meissä naisissahan ei tuollaisia tosiaan ole.

Mutta ihan lauantaiaamupäivän huviksi kerron, mitä minä olen tai en ole, niin voit laittaa minut johonkin niistä isoista kaatoluokista, joihin naisia luokittelet:

- en juo käsityöläisoluita mutta kotiin tultuani korkkaan lähes joka ilta yhden ison oluen (poikkeuksena illat, kun kotiudun vasta klo 21 aikoihin tai myöhemmin eli en enää ala valmistaa ruokaa)

- olen ruokavalioltani vegaani, muiden ihmisten ruokavaliot eivät ole minulle ongelma

- olen asiantuntijatyössä

- asun maaseudulla

- kuljen julkisilla niin paljon kuin mahdollista, mutta myös auto on tällä alueella välttämätön, kesällä ajan osan matkoista skootterilla

- en katso amerikkalaisia mainstream elokuvia juuri lainkaan, sen sijaan pidän mm. Almodovarista ja muutamista brittiohjaajista. Televisiosta katson lähes pelkästään Teemaa ja monet siellä esitettävistä elokuvistakin Areenan kautta

- matkustan paljon mutta en tee rantalomia. Viimeisten viiden vuoden aikana olen käynyt noin 20 maassa. Teen viikonloppureissuja kaupunkeihin ja kesällä yhden pitemmän matkan, joka kuluneena vuonna kohdistui erään eteläeurooppalaisen maan vuoristokylään

- olen sosiaalinen introvertti

- en meikkaa, en värjää hiuksia, en lakkaa kynsiä tms monista eri syistä (ekologiset, eettiset, kulttuuriset), en kuitenkaan omista myöskään tuulipukua

- haaveilen siitä, että voisin ottaa pihapiiriin eläimiä (poneja, kanoja, ankkoja, vuohia ja koiria)

- olen jo aika lailla luopunut väitöskirja-ajatuksesta mutta ei se vieläkään kokonaan kuopattu ole, ja jos en sitä ala tehdä niin jotain muuta haluan alkaa taas työn ohessa opiskella. Ennestään minulla on yksi maisterin tutkinto ja kaksi sen jälkeen tehtyä ammatillista tutkintoa

- käytän paljon somea, mutta itsestäni en juuri postaile kuvia

- pidän ruoanlaitosta, puutarhanhoidosta, käsitöistä ja lukemisesta

- luen angloamerikkalaisia dekkareita englanniksi ja pohjoismaisia ruotsiksi, suomeksi lähinnä kaunokirjallisuutta. Seuraavana on vuorossa Clas Anderssonin "Seuraavaksi Jätkäsaari". Suurimman vaikutuksen tänä vuonna on tehnyt Meiju Niskalan "Sata kirjettä kuolleelle äidille"

- olen ollut paikallispolitiikassa mukana ja osallistunut luottamustehtäviin, mutta muutettuani nykyiseen asuinkuntaan jouduin jäämään niistä pois. Täällä osallistun varmasti seuraaviin kuntavaaleihin mutta vielä en tiedä pyrinkö ehdokkaaksi vai olenko nykyisen vahvan kuntavaikuttajan tukijoukoissa. Politiikka on minulle melko tärkeää

- en kuulu kirkkoon mutta matkoilla käyn kirkoissa ja saatan osallistua messuunkin. En ole ateisti

- käyn jonkin verran konserteissa (pienet, paikalliset tapahtumat) ja keikoilla, en festareilla

- en ole kiinnostunut sisustuksesta ja inhoan siivoamista

- pyrin kuluttamaan mahdollisimman vähän eli ostan vaatteita vain tarpeeseen ja silloinkin mahdollisimman pitkäikäisiä ja ajattomia. En osta muita nahkatuotteita kuin kenkiä ja niitäkin omistan vain sen verran, että pärjään. Turkiksia tai turkissomisteita en käytä enkä osta.

- lajittelen ja kierrätän

No, mihin luokkaan minut laitat?

Vierailija
29/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki, mitta tuskin ne kelpaavat sulle, koska eivät ole kauniita ja naisellisia sillä nimenomaisella tavalla, jota odotat vaikka samalla olet halveksivinasi. Taitaa käydä jopa niin, että et pidä heitä ”oikeina” naisina. Ehkä et edes huomaa.

Ai? No millaisia he sitten ovat ja mistä tunnistaa? Luulen kyllä, että tutustuisin mielelläni tällaisiin naisiin.

Kysymyksesi on kovin ristiriitainen. Pyydät jotakuta kuvailemaan massan, joka ei ole mainstream vaan yksilö ja persoonallinen. Ne yksilölliset naiset ovat nimenomaan yksilöllisiä eli kuvailu joukkona on hankalaa jossei mahdotonta. Yksittäisen naisen voi kuvailla, mutta kyse on sitten siitä yhdestä naisesta.

Vierailija
30/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah! "Not like other girls" -hehkuttajien oma keskustelu! Rakkautta kaikille, kyllä se siitä!

Vierailija
31/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole siinä mielessä mainstream että teen (vapaa-ajalla) todellakin vain niitä asioita joista oikeasti tykkään. En lähde mukaan lauma-innostuksiin. Omasta mielestäni olen aika tylsä ja kuitenkin tavallinen, mutta monen muun mielestä liian erikoinen ja erilainen, ei niin positiivisessa mielessä. Koska ilmeisesti pitäisi olla samanlainen laumasielu kuin ”kaikki” muutkin. Ja tätä mieltä ovat olleet miehetkin, ensin on kiva kun olen ”cool” ja erilainen... sitten alkaa tulla valitusta, miksi en illanvietoissa juttele muiden naisten kanssa hiustenvärjäyksistä tai kauneushoitoloista. No kun ei kiinnosta. Käyn kyllä kampaajalla ym. itsekin mutta osaan tehdä sen ilman että asiasta pitää jauhaa ensin kavereiden kanssa. Tuntuu että sitä erilaista ensin halutaan mutta sitten se ei olekaan enää kivaa ja pitäisi kuitenkin olla niin kuin muut.

Vierailija
32/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ap. Kuulostat hipsteriltä, jolla on eksistentialistinen angsti siitä, että haluisi olla niin kovasti erilainen kuin muut hipsterit.

Varsinkin tuo muiden juttujen moniääninen. Etä ihan kamalaa jotkut erikoisoluet ja alle 50 T asukkaan kaupungit ja Kallio. Yrität rakentaa identiteettiäsi negaatioiden kautta. On eri asia sanoa, että haluan asua Helsingissä, mutta ei ole varaa hyvään kaupunginosaan ja Kallio on liian in, kuin sanoa, että Kallio ja alle 50 t ihmisen kaupungit on peeceestä.

Vierailija
33/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mollaaminen ei moniääninen.

Vierailija
34/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- En katso lätkää

- En katso fudista

Ihan perussettiä. Ihmisillä on vain tapana luulla olevansa erilaisia kuin kaikki muut.

Vierailija
35/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen mamma enkä tajua edes mikä olisi mainstreamia. Ihmiset on erilaisia, oli niillä somepersoona tai ei. Ystävissäni on sekä tuulipukunaisia että pari nuorta naista, joilla on instagram täynnä kuvia heistä. Ovat erittäin kauniita naisia. Heissä on silti paljon muutakin kuin se kauneus. Miehet eivät sitä tunnu huomaavan ja se on sääli. Toivon täydestä sydämestäni, että nämä nuoret löytävät oikeaa rakkautta. Sen he ansaitsevat.

Vierailija
36/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai naiset rakastavat ahtaa itseään muotteihin? Vähän väliä täällä joku persu-uli vaatii, että naisten pitää laittautua kotonakin. Miehen mieliksi. 

Vierailija
37/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri tällainen oman tien kulkija joka yleisesti ottaen vähät välittää muiden mielipiteistä. Mutta eipä ole flaksi käynyt 15 vuoteen. Ehkä olisi käynyt jos olisin enemmän puleerannut itseäni tai jotain. Vaikea sanoa.

Tismalleen sama täällä! Pari muutakin oman tiensä kulkija kaista Suomessa ja ulkomailla eivät ole löytäneet miestä. Moni mies tuntuu haaveilevan itsenäisestä naisesta joka kulkee omaa tietään, mutta suhteessa ei sitten jaksetakaan sitä kaikkea, kun koko elämä ei pyöri miehen ympärillä (vaan miehen odotetaan itsenäisesti osaavan mm. siivota, hoitaa omat menonsa ja tehdä päätöksiä). Kukaan tuntemistani oman tiensä naisista ei halua perhettä, vaan he etsivät toista yksinäistä sutta, jonka kanssa natsaisi.

Vierailija
38/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen mamma enkä tajua edes mikä olisi mainstreamia. Ihmiset on erilaisia, oli niillä somepersoona tai ei. Ystävissäni on sekä tuulipukunaisia että pari nuorta naista, joilla on instagram täynnä kuvia heistä. Ovat erittäin kauniita naisia. Heissä on silti paljon muutakin kuin se kauneus. Miehet eivät sitä tunnu huomaavan ja se on sääli. Toivon täydestä sydämestäni, että nämä nuoret löytävät oikeaa rakkautta. Sen he ansaitsevat.

Kai se riippuu näkökulmasta. Puolet vuodesta autossa elävälle jo paikallaan pysyminen on mainstreamia.

Vierailija
39/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on itse hipsteri kuvauksensa perusteella :D

Oikeasti suurin osa sekä naisista että miehistä on aika keskivertoporukkaa. Jos AP näkee miehet persoonina ja naiset massana niin se kyllä tarkoittaa, että katsomistavassa on jotain vialla.

Onneksi mulla oli teini-iässä myös muespuolisia kavereita jotka uskalsivat jutella syvällisiä samanikäisen tytön kanssa, siinä tuli havaittua ettei sukupuolilla ole oikeasti kauheasti muuta eroa kuin housujen sisältö. Toki keskimäärin useampi mies tykkää vaikka siitä urheilusta, mutta yksilölliset erot on paljon isompia.

Sen olen kyllä huomannut sekä mies- että naispuolisten kavereiden tinderöintiä katsellessa, että sometreffailussa ihmiset pyrkivät esittämään itsensä tavalla, joka vetoaisi kaikkiin. Samalla kaikki persoonallinen jätetään pois, jolloin lopputulos ei vetoa kehenkään. Ehkä tämä voi luoda sellaista harhaa, että kaikki ovat samanlaisia.

Vierailija
40/214 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nainen, ja ihminen, on erilainen. Jokainen on myös samanlainen. Ulkoapäin katseltuna voi kyllä tuntua, että ihan tusinatavaraa. Ainutlaatuisuuden löytämiseen vaaditaan tutustumista.

On luonnollista, että ihmiset pitävät siitä, mistä muutkin pitävät ja mitä heille mainostetaan ja esitetään haluttavana. Sitten on niitä, jotka tarkoituksella uivat vastavirtaan, koska eivät halua olla ”niin kuin muut”. Eivät kuitenkaan ymmärrä, että ovat ihan samanlaisia kuin muutkin vastarannankiiskit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi