Olen 55+, ja tajusin että elämäni loppuu kohta
Voin toki vielä rakennella illusorisia fantasioita, mutta järki-ihmisenä ymmärrän, että viimeiset virstanpylväät ovat edessä. Kymmenen vuoden sisään raihnais ja ehkä sairaudetkin lisääntyvät, ja sitten on edessä laskeutuminen kuolemaan.
Luopumista ja sen käsittelyä, sehän tämä enää on. Kuinka merkityksettömiä me kaikki lopulta olemmekin.
Kommentit (215)
Olen kaunis hoikka seksikäs rypytön 52 nainen.
Viimeksi kesällä kuvankaunis parikymppinen mies tuli iskemään rokkikeikalla.
Pukeudun minimekkoihin hiukset ovat pitkät ja vaaleat...
Loppuuko elämäni 55+?
tiedän olevani luonnonoikku..ikäiseni naiset ovat mummomaisia muumimammoja:(
Vierailija kirjoitti:
Loppuuko elämäni 55+?
Ihana kirjoitus! Elämänkokemusta ja kypsyyttä omaavan ihmisen näkemys vanhenemisesta.
Joo, kyllä mäkin muistan kuinka sitä nuorena sääli ikäloppuja ihmisiä. No, kummasti sitä mieli sitten muuttuu vanhenemisen myötä ja se ”ikäloppuus” siirtyy aina kauemmaksi ja kauemmaksi. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Loppuuko elämäni 55+?
Se kundi halus sulta vaan pi.lluu..katto et tolta husulta irtooo!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuuko elämäni 55+?
Se kundi halus sulta vaan pi.lluu..katto et tolta husulta irtooo!!!
Konsertti oli täynnä kauniita nuoria naisia..miksi vaivautua minun takiani?
Ja annoin pakit koska olen naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä mäkin muistan kuinka sitä nuorena sääli ikäloppuja ihmisiä. No, kummasti sitä mieli sitten muuttuu vanhenemisen myötä ja se ”ikäloppuus” siirtyy aina kauemmaksi ja kauemmaksi. Ja hyvä niin.
ikäloppuja= ruma, lihava (iällä ei oo noiden kans mitään tekemistä)
Vanhuus= rumuus ,sairaudet ,ylipaino
Jos näitä ei ole kas : NO PROBLEM!
Ap oletko ruma lihava ja sairas?Oletko saanut kenkää?
Raivo Raitis kirjoitti:
Geeniperimällesi et mahda mitään. Jos sinulla on huono geeniperimä, kuolet todennäköisesti nuorena. Geenit periytyvät äidiltä ja isältä. Jos suvussa on paljon sairauksia ja lähisukulaisesi ovat kuolleet nuorena, todennäköisyys elää satavuotiaaksi tai yli on tilastollisesti melko olematon.
Jos on 55+-vuotias, niin kyllähän se elämä loppuu kohta. 50+-vuotiailla naisilla on vuosikausia kestävä vaihdevuosihelvetti. Jos selviät vaihdevuosista fyysisesti ja henkisesti hengissä ja täysjärkisenä, niin 60+-vuotiaana kuljet jo vaippa housuissa. Onko elämä elämisen arvoista, jos makaat 70+-vuotiaana 24/7 petissä toisten hoidettavana?
Vanheneminen on kurjaa kaikin tavoin. Keho rapistuu ja fyysinen kunto ja henkinen kapasiteetti laskee. Lähimuisti alkaa pätkiä. Tulee sairauksia, joista kaikki eivät johdu epäterveellisistä elämäntavoista. Koomista, että ketjupolttaja ja rapajuoppo voi elää 90-vuotiaaksi ja terveillä elämäntavoilla voi kuolla nuorena.
Tämä kirjoitus on kuin huono vitsi 😂 Geeniperimä ei määritä kaikkea, terveillä elintavoilla voi vaikuttaa olennaisesti sairastumisriskiin. Vaihdevuosioireisiin on saatavilla monenlaista apua, moni on saanut merkittävää helpotusta esim. hormonikorvaushoidosta. 60+ vuotiaat eivät todellakaan kulje vaipoissa ja 70+ vuotiaana ei vielä maata 24/7 vuodepotilaana. Ilmeisesti kirjoittaja elää jossain rinnakkaistodellisuudessa.
Se on totta että useimmille tulee jotakin kremppaa iän myötä. Vanheneminen on luopumista mutta myös uusien ovien avaamista. Elämänkokemus ja elämänymmärrys tuovat olemukseen syvyyttä, syvällisyyttä ja armollisuutta. Viisautta. Elämäntarkoitus ei ole nuoruuden ja kauniin ja terveen kehon palvonta. Monella nousee myös henkiset ja hengelliset asiat tärkeiksi. Halu suorittaa vähenee ja näkee että muutakin elämää on kuin työelämä. Ja muutakin rikkautta on kuin se mitä rahalla saa. Ja että ihmisen arvoa ei määritä menestys ja omistaminen. Elämä saa enemmän sävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Uskovana ihmisenä vanheneminen on seesteistä. Joka päivä lähempänä Kotia.
Kunhan nyt malttaisi elää täällä päivä kerrallaan, säädettyyn "valomerkkiin" asti.
Nytkin hymyilen täällä ruudun takana.
N62
Isäni itsemur han jälkeen näin unen jossa hän katseli minua liekkimerestä
Mitä tämä tarkoittaa? Isäni oli ateisti ja kuollessaan 40 vuotias
Jumalasi on vastuussa tästä, etkö häpeä i.diootti uskis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan nyt malttaisi elää täällä päivä kerrallaan, säädettyyn "valomerkkiin" asti.
N62Isäni itsemur han jälkeen näin unen jossa hän katseli minua liekkimerestä
Minä pääsen taivaaseen.
N62
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N62Isäni itsemur han jälkeen näin unen jossa hän katseli minua liekkimerestä
Minä pääsen taivaaseen.
N62
Minkä ruudun? oletko sairaalassa vai dementia hoidossa?
Vierailija kirjoitti:
Raivo Raitis kirjoitti:
Geeniperimällesi et mahda mitään. Jos sinulla on huono geeniperimä, kuolet todennäköisesti nuorena. Geenit periytyvät äidiltä ja isältä. Jos suvussa on paljon sairauksia ja lähisukulaisesi ovat kuolleet nuorena, todennäköisyys elää satavuotiaaksi tai yli on tilastollisesti melko olematon.
Jos on 55+-vuotias, niin kyllähän se elämä loppuu kohta. 50+-vuotiailla naisilla on vuosikausia kestävä vaihdevuosihelvetti. Jos selviät vaihdevuosista fyysisesti ja henkisesti hengissä ja täysjärkisenä, niin 60+-vuotiaana kuljet jo vaippa housuissa. Onko elämä elämisen arvoista, jos makaat 70+-vuotiaana 24/7 petissä toisten hoidettavana?
Vanheneminen on kurjaa kaikin tavoin. Keho rapistuu ja fyysinen kunto ja henkinen kapasiteetti laskee. Lähimuisti alkaa pätkiä. Tulee sairauksia, joista kaikki eivät johdu epäterveellisistä elämäntavoista. Koomista, että ketjupolttaja ja rapajuoppo voi elää 90-vuotiaaksi ja terveillä elämäntavoilla voi kuolla nuorena.
Tämä kirjoitus on kuin huono vitsi 😂 Geeniperimä ei määritä kaikkea, terveillä elintavoilla voi vaikuttaa olennaisesti sairastumisriskiin. Vaihdevuosioireisiin on saatavilla monenlaista apua, moni on saanut merkittävää helpotusta esim. hormonikorvaushoidosta. 60+ vuotiaat eivät todellakaan kulje vaipoissa ja 70+ vuotiaana ei vielä maata 24/7 vuodepotilaana. Ilmeisesti kirjoittaja elää jossain rinnakkaistodellisuudessa.
Se on totta että useimmille tulee jotakin kremppaa iän myötä. Vanheneminen on luopumista mutta myös uusien ovien avaamista. Elämänkokemus ja elämänymmärrys tuovat olemukseen syvyyttä, syvällisyyttä ja armollisuutta. Viisautta. Elämäntarkoitus ei ole nuoruuden ja kauniin ja terveen kehon palvonta. Monella nousee myös henkiset ja hengelliset asiat tärkeiksi. Halu suorittaa vähenee ja näkee että muutakin elämää on kuin työelämä. Ja muutakin rikkautta on kuin se mitä rahalla saa. Ja että ihmisen arvoa ei määritä menestys ja omistaminen. Elämä saa enemmän sävyjä.
OLetko raitistunut alkoholisti? Pelastiko Jeesus sinut , kun olit jo joutunut perheesi hylkäämäksi?
Vierailija kirjoitti:
Raivo Raitis kirjoitti:
Miksi sitten vanhukset mätänee yksin hoivakodeissa?
Miksi yli 50 vee ei työllisty?
Miksi kalju ja lihava mies ei saa persettä?
Oletko impotentti ex alkkis uskis?
Et sitten jaksanut kertoa:
MITEN HENGELLISYYS NÄKYY ELÄMÄSSÄSI?
mitä tuli
PILLUN; ULKOMAANMATKOJEN JA RYYPPYILTOJEN tilalle
Miksi
ET KOE TYÖTÄSI MERKITYKSELLISEKSI ..oletko työtön
Miksi vihaat kauniita hoikkia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
mitä tuli
Miksi
1. Käyn AA kokouksissa puhumassa jeesuksesta( niiden on PAKKO kuunnella)
2. Tosi teevee ja Vantaan helluntaiseurakunnan ruokajono (sieltä saa pihviä ja hedelmiä)
3. Olen työtön , mutta jumala rakastaa minua , lisäksi minulla on 5 kissaa ja hamsteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä tuli
Miksi
1. Käyn AA kokouksissa puhumassa jeesuksesta( niiden on PAKKO kuunnella)
2. Tosi teevee ja Vantaan helluntaiseurakunnan ruokajono (sieltä saa pihviä ja hedelmiä)
3. Olen työtön , mutta jumala rakastaa minua , lisäksi minulla on 5 kissaa ja hamsteri
Ihana kirjoitus! Elämänkokemusta ja kypsyyttä omaavan ihmisen näkemys vanhenemisesta.
Kolme viimeistä viestiä on henkisesti epätasapainossa olevan ihmisen kirjoittamia. Sairaalloista halveksuntaa.
Olin ystävän luona yötä ja heräsin siihen kun hänen yli 90v ukkinsa nauroi kippurassa muumeille, normaalia?
Vierailija
klo 12:23 | 17.11.2019
Ukki majailee vanhainkodin remontin takia jonkin aikaa ystäväni luona. Heräsin ukin röhönauruun kun katsoi sitä muumin avaruusolento-jaksoa. Olisiko jotain alkavaa muistisairautta tms.?