Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 55+, ja tajusin että elämäni loppuu kohta

Vierailija
16.11.2019 |

Voin toki vielä rakennella illusorisia fantasioita, mutta järki-ihmisenä ymmärrän, että viimeiset virstanpylväät ovat edessä. Kymmenen vuoden sisään raihnais ja ehkä sairaudetkin lisääntyvät, ja sitten on edessä laskeutuminen kuolemaan.

Luopumista ja sen käsittelyä, sehän tämä enää on. Kuinka merkityksettömiä me kaikki lopulta olemmekin.

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täytin 50-vuotta ei tuntunut oikeastaan missään, en kokenut sitä mitenkään vanhentavana asiana.

Olin hyväkuntoinen, kävin ja menin sinne mikä kiinnosti, oli paljon kavereita ja olin rakastunut ja avoliitossa, oikeastaan se 50-55 oli todella mukavaa ja aktiivista aikaa.

Sittemmin erosin, ja elän yksin, mutta kun täytin 60-vuotta ei sekään vielä niin kauhealta tuntunut. Olin edelleen hyväkuntoinen ja en tuntenut itseäni vanhaksi. Ei se paljonkaan asioita rajoittanut.

Nyt täytän kohta 70-vuotta, nyt tietysti alkaa jotain kremppaa olla, on kankeampi ja joskus kolottaa.

Muisti ei ole niin hyvä, nimet unohtuu helposti, mutta mitään dementiaa tai lääkitystä ei ole.

Tietysti ajan rajallisuus nyt tulee mieleen ajoittain ja tajuaa, että on menossa kohti vanhuutta, mutta en kuitenkaan ole siitä kovin huolissani. Olen edelleen kiinnostunut asioista ja seuraan lehtiä ja luen paljon. Kavereita ei enää jaksa niin paljon tavata, nauttii omasta rauhasta. Mutta erakkokaan en ole.

55+ ei ole mikään vanhuuden portti, vaan omasta mielentilassa kiinni. Nauttikaa ja eläkää niinkuin hyvältä itsestä tuntuu. Tietysti muut huomioonottaen.

Tietysti terveydentila vaikuttaa, itsellä onneksi se on ikään nähden vielä hyvä.

T. Nainen 69 v.

Ihana kirjoitus! Elämänkokemusta ja kypsyyttä omaavan ihmisen näkemys vanhenemisesta.

Vierailija
182/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis hoikka seksikäs rypytön 52 nainen.

Viimeksi kesällä kuvankaunis parikymppinen mies tuli iskemään rokkikeikalla.

Pukeudun minimekkoihin hiukset ovat pitkät ja vaaleat...

Loppuuko elämäni 55+?

tiedän olevani luonnonoikku..ikäiseni naiset ovat mummomaisia muumimammoja:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuuko elämäni 55+?

Ihana kirjoitus! Elämänkokemusta ja kypsyyttä omaavan ihmisen näkemys vanhenemisesta.

Vierailija
184/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mäkin muistan kuinka sitä nuorena sääli ikäloppuja ihmisiä. No, kummasti sitä mieli sitten muuttuu vanhenemisen myötä ja se ”ikäloppuus” siirtyy aina kauemmaksi ja kauemmaksi. Ja hyvä niin.

Vierailija
185/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuuko elämäni 55+?

Se kundi halus sulta vaan pi.lluu..katto et tolta husulta irtooo!!!

Vierailija
186/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuuko elämäni 55+?

Se kundi halus sulta vaan pi.lluu..katto et tolta husulta irtooo!!!

Konsertti oli täynnä kauniita nuoria naisia..miksi vaivautua minun takiani?

Ja annoin pakit koska olen naimisissa.

Vierailija
187/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä mäkin muistan kuinka sitä nuorena sääli ikäloppuja ihmisiä. No, kummasti sitä mieli sitten muuttuu vanhenemisen myötä ja se ”ikäloppuus” siirtyy aina kauemmaksi ja kauemmaksi. Ja hyvä niin.

ikäloppuja= ruma, lihava (iällä ei oo noiden kans mitään tekemistä)

Vierailija
188/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus= rumuus ,sairaudet ,ylipaino

Jos näitä ei ole kas : NO PROBLEM!

Vierailija
189/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko ruma lihava ja sairas?Oletko saanut kenkää?

Vierailija
190/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivo Raitis kirjoitti:

Geeniperimällesi et mahda mitään. Jos sinulla on huono geeniperimä, kuolet todennäköisesti nuorena. Geenit periytyvät äidiltä ja isältä. Jos suvussa on paljon sairauksia ja lähisukulaisesi ovat kuolleet nuorena, todennäköisyys elää satavuotiaaksi tai yli on tilastollisesti melko olematon.  

Jos on 55+-vuotias, niin kyllähän se elämä loppuu kohta. 50+-vuotiailla naisilla on vuosikausia kestävä vaihdevuosihelvetti. Jos selviät vaihdevuosista fyysisesti ja henkisesti hengissä ja täysjärkisenä, niin 60+-vuotiaana kuljet jo vaippa housuissa. Onko elämä elämisen arvoista, jos makaat 70+-vuotiaana 24/7 petissä toisten hoidettavana?

Vanheneminen on kurjaa kaikin tavoin. Keho rapistuu ja fyysinen kunto ja henkinen kapasiteetti laskee. Lähimuisti alkaa pätkiä. Tulee sairauksia, joista kaikki eivät johdu epäterveellisistä elämäntavoista. Koomista, että ketjupolttaja ja rapajuoppo voi elää 90-vuotiaaksi ja terveillä elämäntavoilla voi kuolla nuorena.

Tämä kirjoitus on kuin huono vitsi 😂 Geeniperimä ei määritä kaikkea, terveillä elintavoilla voi vaikuttaa olennaisesti sairastumisriskiin. Vaihdevuosioireisiin on saatavilla monenlaista apua, moni on saanut merkittävää helpotusta esim. hormonikorvaushoidosta. 60+ vuotiaat eivät todellakaan kulje vaipoissa ja 70+ vuotiaana ei vielä maata 24/7 vuodepotilaana. Ilmeisesti kirjoittaja elää jossain rinnakkaistodellisuudessa.

Se on totta että useimmille tulee jotakin kremppaa iän myötä. Vanheneminen on luopumista mutta myös uusien ovien avaamista. Elämänkokemus ja elämänymmärrys tuovat olemukseen syvyyttä, syvällisyyttä ja armollisuutta. Viisautta. Elämäntarkoitus ei ole nuoruuden ja kauniin ja terveen kehon palvonta. Monella nousee myös henkiset ja hengelliset asiat tärkeiksi. Halu suorittaa vähenee ja näkee että muutakin elämää on kuin työelämä. Ja muutakin rikkautta on kuin se mitä rahalla saa. Ja että ihmisen arvoa ei määritä menestys ja omistaminen. Elämä saa enemmän sävyjä.

Vierailija
191/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovana ihmisenä vanheneminen on seesteistä. Joka päivä lähempänä Kotia.

Kunhan nyt malttaisi elää täällä päivä kerrallaan, säädettyyn "valomerkkiin" asti.

Nytkin hymyilen täällä ruudun takana.

N62

Isäni itsemur han jälkeen näin unen jossa hän katseli minua liekkimerestä

Mitä tämä tarkoittaa? Isäni oli ateisti ja kuollessaan 40 vuotias

Jumalasi on vastuussa tästä, etkö häpeä i.diootti uskis!

Vierailija
192/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan nyt malttaisi elää täällä päivä kerrallaan, säädettyyn "valomerkkiin" asti.

N62

Minä pääsen taivaaseen.

N62

Vierailija
193/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N62

Minä pääsen taivaaseen.

N62

Minkä ruudun? oletko sairaalassa vai dementia hoidossa?

Vierailija
194/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivo Raitis kirjoitti:

Geeniperimällesi et mahda mitään. Jos sinulla on huono geeniperimä, kuolet todennäköisesti nuorena. Geenit periytyvät äidiltä ja isältä. Jos suvussa on paljon sairauksia ja lähisukulaisesi ovat kuolleet nuorena, todennäköisyys elää satavuotiaaksi tai yli on tilastollisesti melko olematon.  

Jos on 55+-vuotias, niin kyllähän se elämä loppuu kohta. 50+-vuotiailla naisilla on vuosikausia kestävä vaihdevuosihelvetti. Jos selviät vaihdevuosista fyysisesti ja henkisesti hengissä ja täysjärkisenä, niin 60+-vuotiaana kuljet jo vaippa housuissa. Onko elämä elämisen arvoista, jos makaat 70+-vuotiaana 24/7 petissä toisten hoidettavana?

Vanheneminen on kurjaa kaikin tavoin. Keho rapistuu ja fyysinen kunto ja henkinen kapasiteetti laskee. Lähimuisti alkaa pätkiä. Tulee sairauksia, joista kaikki eivät johdu epäterveellisistä elämäntavoista. Koomista, että ketjupolttaja ja rapajuoppo voi elää 90-vuotiaaksi ja terveillä elämäntavoilla voi kuolla nuorena.

Tämä kirjoitus on kuin huono vitsi 😂 Geeniperimä ei määritä kaikkea, terveillä elintavoilla voi vaikuttaa olennaisesti sairastumisriskiin. Vaihdevuosioireisiin on saatavilla monenlaista apua, moni on saanut merkittävää helpotusta esim. hormonikorvaushoidosta. 60+ vuotiaat eivät todellakaan kulje vaipoissa ja 70+ vuotiaana ei vielä maata 24/7 vuodepotilaana. Ilmeisesti kirjoittaja elää jossain rinnakkaistodellisuudessa.

Se on totta että useimmille tulee jotakin kremppaa iän myötä. Vanheneminen on luopumista mutta myös uusien ovien avaamista. Elämänkokemus ja elämänymmärrys tuovat olemukseen syvyyttä, syvällisyyttä ja armollisuutta. Viisautta. Elämäntarkoitus ei ole nuoruuden ja kauniin ja terveen kehon palvonta. Monella nousee myös henkiset ja hengelliset asiat tärkeiksi. Halu suorittaa vähenee ja näkee että muutakin elämää on kuin työelämä. Ja muutakin rikkautta on kuin se mitä rahalla saa. Ja että ihmisen arvoa ei määritä menestys ja omistaminen. Elämä saa enemmän sävyjä.

OLetko raitistunut alkoholisti? Pelastiko Jeesus sinut , kun olit jo joutunut perheesi hylkäämäksi?

Vierailija
195/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivo Raitis kirjoitti:

Miksi sitten vanhukset mätänee yksin hoivakodeissa?

Miksi yli 50 vee ei työllisty?

Miksi kalju ja lihava mies ei saa persettä?

Oletko impotentti ex alkkis uskis?

Vierailija
196/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten jaksanut kertoa:

MITEN HENGELLISYYS NÄKYY ELÄMÄSSÄSI?

mitä tuli

PILLUN; ULKOMAANMATKOJEN JA RYYPPYILTOJEN tilalle

Miksi

ET KOE TYÖTÄSI MERKITYKSELLISEKSI ..oletko työtön

Miksi vihaat kauniita hoikkia ihmisiä?

Vierailija
197/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä tuli

Miksi

1. Käyn AA kokouksissa puhumassa jeesuksesta( niiden on PAKKO kuunnella)

2. Tosi teevee ja Vantaan helluntaiseurakunnan ruokajono (sieltä saa pihviä ja hedelmiä)

3. Olen työtön , mutta jumala rakastaa minua , lisäksi minulla on 5 kissaa ja hamsteri

Vierailija
198/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä tuli

Miksi

1. Käyn AA kokouksissa puhumassa jeesuksesta( niiden on PAKKO kuunnella)

2. Tosi teevee ja Vantaan helluntaiseurakunnan ruokajono (sieltä saa pihviä ja hedelmiä)

3. Olen työtön , mutta jumala rakastaa minua , lisäksi minulla on 5 kissaa ja hamsteri

Vierailija
199/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viimeistä viestiä on henkisesti epätasapainossa olevan ihmisen kirjoittamia. Sairaalloista halveksuntaa.

Vierailija
200/215 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ystävän luona yötä ja heräsin siihen kun hänen yli 90v ukkinsa nauroi kippurassa muumeille, normaalia?

Vierailija

klo 12:23 | 17.11.2019

Ukki majailee vanhainkodin remontin takia jonkin aikaa ystäväni luona. Heräsin ukin röhönauruun kun katsoi sitä muumin avaruusolento-jaksoa. Olisiko jotain alkavaa muistisairautta tms.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi