Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi halveksut lähihoitajaa?

Vierailija
15.11.2019 |

Kertoisitko?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi.

Vierailija
2/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi. Miksi ihmeessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi. Itseasiassa arvostan. Oma pää ei kestäisi tuota työtä.

mies51v

Vierailija
4/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moista luulet?

Vierailija
5/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa arvostan. Tärkeää ja raskasta työtä pienellä palkalla. Sama siivoajilla. Ilman heitä hukuttaisiin paskaan ja hoitasimme itse sairaat sukulaiset ym ym.

Vierailija
6/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lähihoitajat kuuluvat alempaan sosiaaliluokkaan kuin me sairaanhoitajat, jo ihan palkankin perusteella.

elämä on

Vierailija
7/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tunnen heitä.

Vierailija
8/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-hoitaja kirjoitti:

koska lähihoitajat kuuluvat alempaan sosiaaliluokkaan kuin me sairaanhoitajat, jo ihan palkankin perusteella.

elämä on

Eli on OK jos lääkäri halveksii sairaanhoitajaa?

Vierailija
9/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että lh.kouluun menevät ne jotka eivät muualle pääse, eikä ala sitten sovi heille.

Vierailija
10/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-hoitaja kirjoitti:

elämä on

Samaan luokkaan kuuluvat eli duunareihin vieläpä matalapalkkaisikn. Ei se ammattikorkea ole synonyymi korkeastikoulutetulle. Samaa käkkähommaa kuin lähihoitajilla, molemmilla tärkeää työtä.

Vierailija
11/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-hoitaja kirjoitti:

elämä on

tuohon pitäisikin Superin puuttua, eli korotuksia voitaisiin antaa vain lähihoitajille, koska käytännön täytehtävät ovat kuitenkin samoja

Vierailija
12/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ensin halveksua lähihoitajia. Tunnistan kyllä ongelman töistä, mutten ymmärrä sitä. Suurin osa lähihoitajista tekee toimenkuvaansa kuuluvat työt paljon nopeammin kuin minä.

sh

Vierailija
13/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että lh.kouluun menevät ne jotka eivät muualle pääse, eikä ala sitten sovi heille.

Voi päästä kyllä opiskelemaan, mutta tätä työtä ei jaksa tehdä, jos aidosti ei ole kiinnostunut.

Vierailija
14/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti halveksi, päinvastoin kunnioitan ja toivoisin että lähihoitajien palkka nostettaisiin kunnon tasolle.

Vierailija
15/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halveksi. Itseasiassa arvostan. Oma pää ei kestäisi tuota työtä.

mies51v

Ei yllätä. Naisvaltainen ala ja kusen kanssa ollaan tekemisissä.

Vierailija
16/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksu, tärkeää ja rankkaa työtä. Toisaalta alalle tuupataan puoliväkisin ihmisiä, joilla ei ole kiinnostusta eikä soveltuvuutta.

Vierailija
17/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi. - Mutta ymmärrän tavallaan niitä lähihoitajia, jotka oikeasti uskovat ja ajattelevat olevansa pätevämpiä kuin, mitä muodollinen koulutus mahdollistaa tehdä, joka sitten saattaa näkyä erilaisina turhaumina ja inttämisinä. Sen nyt vain luulisi monen tietävän ja ainakin kaikkien alalle hakeutuvien että terveyden ja sairaan -hoidon sektori on verraten hyvin hierarkinen ja ilman muodollista pätevyyttä ei -ihan perustellusta syystä.- pääse tai voi tehdä asioita, jotka varmasti moni saattaisi oikeasti osata tehdä mutta toisaalta ei voida lähteä harkitsemaan jokaista tapausta aina erikseen, koska se saattaisi käydä -yksinkertaitaen- varisn kalliiksi ja kohtalokkaaksi. 

Osin samasta syystä hierakiassa astetta ylemmillä tasoilla olevat saattavat omaa kyvyttömyyttään kohdella lähihoitakia keljusti. Kaikkein pahimmat taulset löytynevät keski-johdosta, jonk edustajaa toisaalta kuvittelee ja uskoo olevansa niin mahdottomasti ja erinomaista itsestään ja roolistaan.

Kun taas kaikkein korkeimmassa johdossa saattaa olla toki todllisia ja suurimpia kusipäitä mutta myös heitä, jotka oikeasti tajuavat ja ymmärtävät, että kenenkään halveksimiselle ei saavuta tai voita mitään, vaan  käy pikemminkin päin vastoin.

Vierailija
18/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata halveksia lähihoitajia. 10-20 vuoden päästä Suomessa ollaan kusessa, kuka hoitaa vanhuksemme. Silloin voi tulla ikävä lähihoitajiamme, jotka nyt pakenevat muualle töihin. Varautukaa omaiset hoitamaan vanhuksenne itse, niinkuin muualla maailmassa tehdään. Tämä on Suomen tulevaisuus. Valtion rahat eivät riitä koko vanhuspopulaation hyvään hoitoon. Ne, joilla on rahaa, saavat hyvää hoitoa, muiden täytyy tyytyä siihen huonoon hoitoon. Tulevaisuudessa kilpaillaan hyvistä, ammattietiikan omaamista hoitajista rahalla.

Vierailija
19/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa nyt itseäni kovin kumoisena pitää mutta minä en aikanaan pääsyt lähihoitaja koulutukseen. En soveltuvuus testejen perusteella ollut sovelias alalle: ehkä siis pääsisin tänään jos niitä ei ole, kuten olen antanut itseni ymmärtää. Yliopistolle pääsin opiskelemaan kuitenkin "heti" valitsemaani alaa, niinkuin tuolloin noin joka kymmenes, joka tavoitteli paikkaa samasta tiedekunnasta kanssani.

Oli tavallaan helpottavaa kun saatoin "lunastaa" paikkani "vain" paukkutamalla pääsykoekirjoja ja hankkimalla laskurutiinia mutta mitään muuta psykologista tms. soveltuvuustestä ei ollut.

Tänään osa niistä, joiden kanssa olisin mahdollisesti opiskellut toimivat samassa laitoksessa töissä kuin minä. Aina toisinaan aattelen,  että voisin, ehkä ola yksi heistä, jos asiat olisivat menneet toisin.  - Pelkällä ylioppilastodistuksellani ei ole oikeastaan mitään arvoa, joten vain sen arvosanojen avulla en olisi yliopistoon päässyt. 

Vierailija
20/38 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opiskellut yliopistossa, lukenut sittemmin itseni puutarhuriksi ja myöhemmin lähihoitajaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi