Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordean tunnuslukulaite

Vierailija
15.11.2019 |

yritän kirjautua kelaan ja omakantaan. Näppäilen käyttäjätunnuksen mutta en pääse eteenpäin. Valittuna kohta tunnuslukulaite. (eläkeläisäitini puolesta takkuan tän kanssa). Käyttäjätunnus on oikea kun pääsen verkkopankkiin. Olen kokeillut googlen ja mozillan kautta, ei auta. Chatti-ihminen nordeassa sanoi että hänellä muka toimii (äitini käyttäjätunnus). Mikä ihme mättää? Mistään ei vanha ihminen saa apua :( Jos joku viksu olisi sinut tän kanssa ja keksisi mikä on vikana..

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä myös. Jotenkin nihkeä käyttää, kun toisinaan haluaa ensin pin-koodin ja toisinaan ensin koodin, joka näkyy kirjautumissivulla. Ei ihan käyttäjäystävällinen, minusta, mutta ajaa asiansa.

Vierailija
2/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä myös. Jotenkin nihkeä käyttää, kun toisinaan haluaa ensin pin-koodin ja toisinaan ensin koodin, joka näkyy kirjautumissivulla. Ei ihan käyttäjäystävällinen, minusta, mutta ajaa asiansa.

Tällä ekalla sivulla kai laitetaan se käyttäjätunnus mikä äidilläkin ollut iät ja ajat sama. Sitten edetään niihin ihme muihin tunnuksiin. Äidillä siis toi pieni tunnistautumislaite. Mä oon eri pankin asiakas joten outoo mulle miksei päästä ekalta sivulta eteenpäin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yritimme siis ihan läppärillä kirjautua omakantaan ja kelaan.

Vierailija
4/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjautumissivulle tosiaan pitkä käyttäjätunnus ja sitten ok. Sen jälkeen tulee ohjeet:

"Paina tunnuslukulaitteen ID-painiketta ja syötä selaimessa näkyvä koodi sekä tunnuslukulaitteen PIN."

Se selaimen koodi on siinä yläpuolella.

Vierailija
5/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet esim kelalla. pistä käyttäjutunnus tietokoneelle, siten että sulla on se tunnuslukuidioottilaite kädessä päällä, sitten se automaattisesti kysyy pin koodia, laitat sen ja kirjautuu sisään. Mutta kai sulla on se aktivoitu se idioottilaite sieltä verkkopankista?

Vierailija
6/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjautumissivulle tosiaan pitkä käyttäjätunnus ja sitten ok. Sen jälkeen tulee ohjeet:

"Paina tunnuslukulaitteen ID-painiketta ja syötä selaimessa näkyvä koodi sekä tunnuslukulaitteen PIN."

Se selaimen koodi on siinä yläpuolella.

Sen jälkeen laite antaa koodin, joka laitetaan kirjautumissivulle Tunnusluku kohtaan sa taas ok.

Vierailija
7/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistautumissivulla valitsette nordean ja tunnuslukulaitteen, syötät käyttäjätunnuksen ja mitä sitten tapahtuu? Tunnistautumissivun pitäisi antaa koodi joka näpytellään laitteeseen (ensin laite päälle ja valitaan ID) jonka jälkeen laite pyytää pin-koodin ja sitten antaa tunnusluvun tunnistautumissivua varten jolla vihdoinkin pääsee sinne oma asiointiin tai minne ikinä. Ohjeet löytyy myös tunnistautumissivulta klikkaamalla sitä tunnuslukulaitteen kuvaa tai sen lähettyvillä olevaa kysymysmerkkiä tms.

Vierailija
8/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ap, onnistuitko?, näissä jos on laskuja/muuta niin ei kannata edes vaivata päätään sillä p askalla asiakaspalvelulla, parhaiten saa apua jos menee suoraan konttoriin. Itse käynyt monesti, vähän ehkä noloa mutta tulee ainakin asiat hoidettua.

Vierailija
9/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te olette painaneet LOGIN-nappia? Kun pitää valita ID, jos kirjautuu muualle kuin Nordeaan. Ja se masiina pitää käydä aktivoimassa ennen ensimmäistä käyttökertaa Nordean sivuilla kuten joku tuossa ylempänä jo kirjoittikin.

Vierailija
10/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan ole käyttäjäystävällinen vekotin, ja senhän arvasi. Päivästä tai ties mistä kuun asennosta riippuu pääsetkö ensimmäisellä, toisella vai kolmannella yrittämällä sisään omakantaan tai muihin nettipalveluihin. Tällaista ongelmaa ei ollut tunnuslukukortin kanssa, mutta nyt saa tuolla turhakkeella kirjautuessa joka kerta jännittää pääseekö sisään vai ei. Myönnän että v-tuttaa.

Vierailija
11/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne toimi! Mulla on työpaikalla tunnuslukulaite ja sitä on yrittäneet ihan it-asiantuntijatkin saada toimimaan tuloksetta. Yhdellä ystävälläni on myös kotona omaan asiointiinsa, ei ole saanut toimimaan hänkään. Itselläni on puhelimessa tunnuslukusovellus.

Vierailija
12/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet esim kelalla. pistä käyttäjutunnus tietokoneelle, siten että sulla on se tunnuslukuidioottilaite kädessä päällä, sitten se automaattisesti kysyy pin koodia, laitat sen ja kirjautuu sisään. Mutta kai sulla on se aktivoitu se idioottilaite sieltä verkkopankista?

Jämähtää tähän. OK-kohta harmaalla eli en pääse eteneen niihin idioottiopineihin yms.

Vierailija
13/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos te olette painaneet LOGIN-nappia? Kun pitää valita ID, jos kirjautuu muualle kuin Nordeaan. Ja se masiina pitää käydä aktivoimassa ennen ensimmäistä käyttökertaa Nordean sivuilla kuten joku tuossa ylempänä jo kirjoittikin.

Tunnuslukulätty on aktivoitu. Viime viikolla toimi, nyt ei. Ap

Vierailija
14/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten ap, onnistuitko?, näissä jos on laskuja/muuta niin ei kannata edes vaivata päätään sillä p askalla asiakaspalvelulla, parhaiten saa apua jos menee suoraan konttoriin. Itse käynyt monesti, vähän ehkä noloa mutta tulee ainakin asiat hoidettua.

Sepä se. Lähimpään konttoriin 45km. Chatisda sain oikean ihmisen vastaamaan. Hänellä toimi (kokeili äitini tunnusta). En tajua. Kokeilen kotona omalla läppärillä. Sapettaa, että vanhat ihmiset joutuvat tommosten kanssa taistelemaan.

Vierailija
15/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jämähtää tähän. OK-kohta harmaalla eli en pääse eteneen niihin idioottiopineihin yms.

Mitä tunnuslukulaitteessa lukee tällä hetkellä, viittaa siihen että sitä ei ole aktivoitu. Se aktivointi olisi pitänyt tehdä verkkopankissa sillon, kun vielä oli paperitunnukset, siis jos ei ole enää. Tässä vaiheessa on pakko mennä konttorille jos ei ole aktivoitu, voin koittaa omalla laitteellani mitä sanoo. Mutta luulen näin. Olen myös kännipäissäni hukannut 2 kertaa puhelimen siten että ei ole mitään tunnuksia millä pääsee verkkopankkiin, mutta aina saanut hyvää palvelua suoraan tiskiltä, soittamalla muutaman kerran saanut huonoa palvelua.

Vierailija
16/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kelaan haluat kirjautua, paina laitteesta kohtaa id

Vierailija
17/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ohjeet eivät ole kovin tarkat, mihin vaiheeseen kirjautuminen siis jämähtää? Tunnistautumissivu ei hyväksy käyttäjätunnusta?

Vierailija
18/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta , kun kaikki rahat ja (lainat) siirrät S- pankkiin. Siellä mobilipankki toimii kuin linnun laulu. Laskut laitatte e-laskuikis ja loput voi minuutissa maksaa viivakoodilla. Näin minä toimin i padilla. On superhelppoa.

Vierailija
19/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa edelliseen, teette siellä valtakirjan ,että sinulla on oikeus äitisi tiliin( jos hän tahtoo) , niin voit auttaa tarvittaessa.

Vierailija
20/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄSSÄ, kokeilin omalla laitteella jos kelaan niin käyttäjätunnus näppäillään ensin, sitten tulee ID painetaan tunnuslukulaitteesta ID joka antaa koodin joka laitetaan koneelle, tämän jälkeen laite kysyy vielä pin koodin joka laitetaan ja antaa laitteeseen tunnusluvun joka laitetaan tietokoneelle. Kokeilin äsken. näillä pääset ainakin kelaan ;D