Genitaaliherpes ja seksi
Minulla todettiin juuri genitaaliherpes ja halausin kuulla kokemuksia miten olette eläneet asian kanssa. Olen miltein kolmekymppinen, ei ikinä aijemmin ollut oireita ja yhtenä päivänä vaan pum, epämääräisiä näppylöitä ja menin heti suoraan lääkäriin. Herpekseltä kuulemma vaikuttaa ja sain jonkun lääke kuurin vielä varmuuden vuoksi. Olen voinut kuulemma kantaa tautia vuosia tai sitten saanut sen vaikka nykyiseltä kumppanilta. Minulla on vain pitkiä suhteita, eikä yhdessäkään kukaan ole ikinä oireillut edes huuliherpestä. Lääkäri sanoi että varsinkin miehet usein oireettomia ja tartuttavat tautia helpommin naiseen kun nainen mieheen. Miten nyt, mieheni ei ollut asiasta moksiskaan vaan sanoi että rakastaa minua samalla lailla kun ennenkin, eikä ilmeisesti näe syytä käyttää kondomia. Seksiä ei tietenkään nyt edes harrasteta niin kauan kun minulla on näitä näppylöitä. Voin silti ilmeisesti tartuttaa tautia vaikka se ei olisi aktiivinen mutta myös moni kantaa sitä tietämättään. Surullisinta on että olen aina ollut vastuuntuntoinen, käynyt testeissä säännöllisesti, ei irtosuhteita ja seksiä vain parisuhteessa: silti itselleni kävi näin. Olen aina ollut ylpeä siitä että olen ns Puhdas, tauditon, en ole hölmöillyt tai "ottanut riskejä" ja kappas vaan, mihinkään ei voi luottaa. Eniten pelkään jos joskus eroan, pitävätkö muut miehet minua tautisen huorana? Miten olette kertoneet asiasta omalle kumppanille ne? Onko tauti oireillut enää ensimmäisen puhkeamisen jälkeen? Saitteko taudin oireettomalta kumppanilta?
Kommentit (22)
Monilla naisilla ei herpes puhkea kukkaan läheskään niin usein kuin miehillä. Jos jatkuvaa vaivaa,pyydä lääkäriltä Zovirax kuuri. 1 krt/vk usein pitää kurissa. Stressi on suurin herpeksen laukaisija . Lääkärit väittää että voi tartuttaa vaikkei ole oireita. 30v kokemuksella en usko.
Oireeton herppu ei tartu. Jos et ole itse sekoillut, niin miehesi ei ole joko tuntenut sairauttaan, on omlut välinpitämätön siitä tai on itsekin juuri vasta saanut tartunnan. Sinuna jättäisin joka tapauksessa miehen ja tulevalle kumppanille kertoisin suoraan tuon, mitä tännekin kerroit. Luota minuun, ei sinua tautisena huorana kukaan voi pitää.
Itselläni ei ole herppua, mutta olen kuullut, että oireilu yleensä harvenee vuosien kuluessa. Älä menetä elämäniloasi yhden vaivan takia. Tsemppiä!
suoraan sanottuna vaikuttaa salaliitolta koko herpestouhu. miksei nuorille opeteta että herpes on parantumaton? lääketehtaat haluaa, että se tarttuu jokaiseen koska sitten voidaan kaupata niitä turhia lääkkeitä oireisiin. itse aion hoidattaa omaani ympärileikkauttamalla itseni, koska näppylät tulee aina samaan paikkaan esinahan päähän. ja odotan vielä muutaman vuoden ennenkuin lähden sänkyhommiin, koska elimistö oppii pitämään sen kurissa pidemmän päälle, eikä pääse niin helposti tartuttamaan toista.
kai tiesit että sen voi vahingossa siirtää omilla sormillaan omiin silmiinsä? kandee aina pestä kädet siis kunnolla.
Mies ei ole kertonut tartunnastaan?
Olen 54 vuotias mies ja sain herpeksen 19 vuotiaana. Eli 35 vuotta se on minulla ollut. Perhe, vaimo ja kaksi lasta.
Ei ole vaikuttanut seksielämäämme mitenkään, silloin kun on rakkulavaihe, niin käytetään kondomia tai pidättäydytään kokonaan. Alkuaikoina rakkulointia oli melkein joka kuukausi, oli siis tosi ärhäkkä. Joskus tuli uudet heti kun edelliset olivat kuivuneet pois. Pikkuhiljaa niiden puhkeaminen harveni. Nykyäänkin kyllä esiintyy, mutta ainoastaan muutaman kerran vuodessa, 3-5 kertaa. En mä ole vuosiin enää edes ajatellut minulla sellaista olevankaan.
Lääkäri on sanonut, että kerran sen saatuaan, ei siitä eroon pääse, joten miksi sitten antaisin sen häiritä millään tavalla elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Olen 54 vuotias mies ja sain herpeksen 19 vuotiaana. Eli 35 vuotta se on minulla ollut. Perhe, vaimo ja kaksi lasta.
Ei ole vaikuttanut seksielämäämme mitenkään, silloin kun on rakkulavaihe, niin käytetään kondomia tai pidättäydytään kokonaan. Alkuaikoina rakkulointia oli melkein joka kuukausi, oli siis tosi ärhäkkä. Joskus tuli uudet heti kun edelliset olivat kuivuneet pois. Pikkuhiljaa niiden puhkeaminen harveni. Nykyäänkin kyllä esiintyy, mutta ainoastaan muutaman kerran vuodessa, 3-5 kertaa. En mä ole vuosiin enää edes ajatellut minulla sellaista olevankaan.
Lääkäri on sanonut, että kerran sen saatuaan, ei siitä eroon pääse, joten miksi sitten antaisin sen häiritä millään tavalla elämääni.
Kiitos, tää ainakin lohdutti siinä mielessä, että ei elämä näköjään tähän lopu.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut ylpeä siitä että olen ns Puhdas, tauditon, en ole hölmöillyt tai "ottanut riskejä" ja kappas vaan, mihinkään ei voi luottaa. Eniten pelkään jos joskus eroan, pitävätkö muut miehet minua tautisen huorana?
Ehkä se on rangaistus siitä, että ajattelet itse irtoseksiä harrastavia kanssasisariasi tautisina huorina... :D Siitäpä sait. Hyi.
Miehesi on pettänyt sua. Miten jotkut naiset ovat noin tyhmiä...
Minulla ei ole koskaan ensioireiden jälkeen uusinut.On lääkepakkaus kaapissa varalta ja tarkoitus hoitaa heti,jos ensioireita vähänkin ilmenee.Mulla ainakin ensioireet oli niin rajut,että ei tulisi mieleen sekstailla niiden kanssa.Lääkkeillä ne parani kyllä nopeasti.
N35
Vierailija kirjoitti:
Voihan se niinkin olla, mutta ei sitä tuosta herpeksestä voi päätellä. Se nyt vain on niin epämääräinen sairaus. Se voi olla vuosikymmeniä oireettomana ja sitten aivan yllättäen aiheuttaa oireita jostain tuntemattomasta syystä. Ja sinulta voisin kysyä, että mitä ajattelit saavuttavasi tuolla tyhmyyskommentilla? Pahoittaa jonkun mielen? Aiheuttaa ongelmia? Tuskin sinulla ainakaan mitään positiivista oli mielessäsi.
No jaa.. Minä sain herpestartunnan todennäköisesti isältäni huulirasvasta kun lainasin tyhmänä teininä. On vielä tyyppi 2 eli ns. genitaaliherpes, mutta suussa se ainakin on. Oireilee hyvin harvoin onneksi eikä minulle ole koskaan tullut kuin muutama rakkula kerrallaan eli näyttää ihan tavalliselta huuliherpekseltä. Alapäähän ei ole tullut oireita vaikka harrastammekin suuseksiä ja miehelläkin on nyt tämä viirus, ehkä ollut jo aiemminkin. Miehellä ei mitään oireita. Lasten kanssa ei syödä samoilla astioilla eikä pussailla suulle eikä silmään! (viittaus il-artikkeliin...), huulirasvat hyvässä jemmassa. Eli pakko se on ap:nkin jatkaa elämistä, en tiedä mistä olet herpeksen saanut, jos mieheltäsi niin tuskin kuitenkaan viime pikkujouluista vaan se on voinut olla sinulla ja hänellä jo aiemmin. Eli herpes ei nyt todista pettämistä, mutta jos epäilet sitä muista syistä niin ota sitten selvää ja kysy suoraan. Herpes ei nyt kuitenkaan ole syy epäillä eikä todista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla taas tietävä n22v kilahtamassa, palstan pahin naisvihaaja... olet vitun tyhmä
Mulla oli joskus 25 vuotta sitten kerran raju rakkulakohtaus alapäässä, mutta genitaaliherpestesti näytti negatiivista. Lääkärin mukaan se kuitenkin oli se. No, sen jälkeen rakkuloita ei ole tullut kertaakaan. Huuliherpes oireili siihen aikaan myös usein ja välillä tosi rajusti, pahimmillaan monta rakkulaa kerralla ja ihan koko suun ympärystässä.
Huuliherpestä on ollut viimeisen viiden vuoden aikana 2-3 kertaa, sitä ennen meni n. 10 vuotta ihan ilman rakkuloita. Aviomiehellä ei ole ollut minkäänlaisia herpesoireita kummassakaan päässä ikinä, yli 20 vuotta on kuitenkin suudeltu ja vedetty paljaalla.
Ei terveeseen kulliin mikään tauti tartu, joten nou hätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla taas tietävä n22v kilahtamassa, palstan pahin naisvihaaja... olet vitun tyhmä
Mikäs säälittävä luuseri täällä on arvostelemassa mua? Taidat itse olla vitun tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs säälittävä luuseri täällä on arvostelemassa mua? Taidat itse olla vitun tyhmä
Herpes voi olla vuosia oireeton ja pitää olla vähän tyhmä, että pitää sitä varmana todisteena pettämisestä. Et ollut välttämättä sinä. Se, että mies ei itse ihmettele herpeksen saamista voi olla epäilyttävää.
zaza kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herpes voi olla vuosia oireeton ja pitää olla vähän tyhmä, että pitää sitä varmana todisteena pettämisestä. Et ollut välttämättä sinä. Se, että mies ei itse ihmettele herpeksen saamista voi olla epäilyttävää.
Mä en ole puhunut mistään pettämisestä mitään tässä julkaisussa vitun typerys!!!
Vierailija kirjoitti:
zaza kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole puhunut mistään pettämisestä mitään tässä julkaisussa vitun typerys!!!
Toivottavasti ymmärsit, että viittasin ensimmäiseen viestiin, johon lainaamasi kommentti viittasi. Onnea ja menestystä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se niinkin olla, mutta ei sitä tuosta herpeksestä voi päätellä. Se nyt vain on niin epämääräinen sairaus. Se voi olla vuosikymmeniä oireettomana ja sitten aivan yllättäen aiheuttaa oireita jostain tuntemattomasta syystä. Ja sinulta voisin kysyä, että mitä ajattelit saavuttavasi tuolla tyhmyyskommentilla? Pahoittaa jonkun mielen? Aiheuttaa ongelmia? Tuskin sinulla ainakaan mitään positiivista oli mielessäsi.
Kyllä se herpestartunta on aplle vasta tullut, jos hän sai vasta ensimmäiset oireet, eli ei ole kantanut tautia 20 vuotta ja nyt se vasta puhkeaa :D Tämä on ensimmäinen kerta kun herpes oireilee, eli hän on saanut sen vasta nyt. Hän on saanut sen siis omalta mieheltään, mikäli muita miehiä ei ole ollut. Mies on voinut kantaa tuota jo 20 vuotta kertomatta aplle, jos miehen ensioireista on jo kauan, ja hän on pidättäytynyt seksistä apn kanssa kun oireet on olleet päällä, tai sitten mies on saanut itsekin sen vasta, ja tartuttanut aphen ennen kuin on itse kerennyt saamaan ensioireita, tai on peittänyt ensioireet.
Eli ihan validia sanoa että mies on sen tartuttanut, kun näin se 99.9% tarkuudella on.
Toi on niin yleinen ja salaa leviävä tauti, että en pitäisi sukupuolitautina ollenkaan. Vaikutat asialliselta naiselta, joten ei hätää vaan eteenpäin. Niinhän miehesikin tekee.