Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suomalaiset naiset ja suomalaiset miehet ovat eriytyneet toisistaan

Vierailija
14.11.2019 |

Tässä on Suomen ydinongelma

Kommentit (279)

Vierailija
181/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai sellaista ketjua. Taitaa olla aika antaa ääneni Feministipuolueelle ensi vaaleissa. :D

Kaikkialla hoetaan, että he ajavat tasa-arvoa.

Miksen löydä vaan juuri laisinkaan miesten asioita, joita he olisivat nostaneet tapetille? Puolueessa on lähinnä naisia, kaikki on pinkkiä ja naisista puhutaan joka käänteessä. Missä se todellinen tasa-arvo siis on, jos miesten asioista ei puhuta mitään?

Mistä miesten asioista? Asevelvollisuudestako? Feministinen puolue vastustaa nykyistä epätasa-arvoista asevelvollisuutta.

Syrjäytyminen, päihdeongelmat, rikollisuus, sairaudet ja kodittomuus ovat sellaisia asioita joihin on jo saatavilla apua, sitä pitää vain itse osata hakea. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.

Joo pitää hakea, mutta on tutkittu juttu että naiset saavat lähes aina apua kun sitä hakevat, miehet taas jätetään usein avun ulkopuolelle resurssien puutteen vuoksi. Eli joo, kaikki saavat apua mutta toiset ovat tässä tasa-arvoisempia kuin toiset.

Vierailija
182/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai sellaista ketjua. Taitaa olla aika antaa ääneni Feministipuolueelle ensi vaaleissa. :D

Miksen löydä vaan juuri laisinkaan miesten asioita, joita he olisivat nostaneet tapetille? Puolueessa on lähinnä naisia, kaikki on pinkkiä ja naisista puhutaan joka käänteessä. Missä se todellinen tasa-arvo siis on, jos miesten asioista ei puhuta mitään?

Mistä miesten asioista? Asevelvollisuudestako? Feministinen puolue vastustaa nykyistä epätasa-arvoista asevelvollisuutta.

Syrjäytyminen, päihdeongelmat, rikollisuus, sairaudet ja kodittomuus ovat sellaisia asioita joihin on jo saatavilla apua, sitä pitää vain itse osata hakea. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.

Turhaa tähän on ilmeisesti mitään vastata, koska miehillä ei ilmeisesti mitään ongelmia ole eikä ole yhteiskunnan asia, jos miehet yhä edelleen kasvatetaan kestämään ja lääkitsemään itseään viinalla, kun ei muuta kehdata eikä edes välttämättä tunnisteta niitä sairauksia. Koulussakaan ei ole mitään vikaa, vaikka pojat ei pärjää. Sekin on vaan yksilön vika. Mitä niistä kirjoittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just kävin yhteisvessassa tänään ja istuimella oli kuivia pissatäpliä seisaaltaan pissaavan miehen jäljiltä ja ajattelin, että kunpa miehet ja naiset eriytyisivät eri vessoihin tässä maassa. 

Minkälainen vessankäyttökoulutus ensin pitäis käydä kaikkien läpi ennen kuin yhteisvitunvessat vois ottaa käyttöön. 

Tuliko tämä sinulle yllätyksenä? Koeta itse kusta seisaaltaan.

Tästähän teitä varoiteltiin, mutta kun ei...

mies51v

Ja pesit kotonakin vain pöntön, et lattiaa.

Hyi.

Meillä on eri tehtävät. Tiedä se..

Mies51v

Joo, sä olet tehnyt selväksi, että arvostat naisia just niin paljon, että sitä arvoa parhaiten kuvaa kusiläikkien peseminen vessan lattiasta.

Juu, en arvosta ketään pelkästään naisena vaan ihmisenä. kyllä teistäkin (naisista) arvostettavia ihmisiä löytyy, mutta varmaan vähenevässä määrin nykyään.

mies51v

Miehissä erittäin arvostettu on viisikymppinen gubbe, joka päivystää jatkuvasti tällä palstalla.

No tuossa nyt  ainakin iästään ja sukupuolestaan reilusti kertoessaan mielestäni arvostettavammin toimiva kirjoittaja kuin sinä jonka kommentista ja tekstistä ei ilmene edes minkäänlaista persoonapronominia tai yleensä edes minkäänlaista  tekijäsubjektia, joka sinusta itsestäsi  kertoisi EDES jotain . Anonyyminäkin voisi sentään kertoa JOTAIN itsestään.

Miten muuten itse olet tällä, (...mielestäsi siis noin) halveksuttavalla keskustelupalstalla, vai ovatko tällaiset, pääsääntöisesti naisten,  palstat ylipäätäänkin sinusta jotenkin niitä ns. miesten palstoja (...tai sitten niitä joita voitaisiin sanoa sukupuolineutraaleiksi ) vähäarvoisempa ja mitättömämpiä ,vai miten tuo suhtautumisesi täällä kirjoitteluun onkaan ? Avaa vaikka sitä vähän...

Vierailija
184/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika tavallista monessa muussakin maassa, että naiset muuttavat kaupunkeihin ja miehet jäävät maaseudulle eli tämä ei ole mitenkään suomalainen ilmiö. Mitä tulee noin muuten aiheeseen, niin media on aina kirjoittanut aiheista, jouden uskoo kiinnostavan lukijoita. Siitä huolimatta suurin osa suomalaisista kuitenkin elää ihan sitä omaa arkista elämäänsä. Muuttaa lapsuudenkodista omilleen, viettää aikaansa kavereiden kanssa, harrastaa, opiskelee, käy töissä, pariutuu, perustaa mahdollisesti perheen jne välittämättä pätkääkään, mitä mediassa kirjoitetaan tai mitä poliitikot touhuavat. 

Vierailija
185/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tilannetta kuvaa aika hyvin 9-luokkalaisen tyttäreni luokan tilanne. Asutaan aika pienessä maalaiskunnassa ja luokalta yksi poika aikoo mennä lukioon (lähin tosiaan viereisessä kaupungissa) ja kaikki tytöt. Tyttäreni kavereiden suunnitelmissa on mennä korkeakouluun ja uratoiveet ovat lääkäriä, kieltenopettaja ja psykologia. Luokan pojat lukuun ottamatta tätä yhtä suunnittelevat jäävänsä tänne maalle loppuelämäkseen ja unelmoivat autokorjaamolla työskentelystä. Niitä on tässä peräkylässä yksi.

Varmaan meidän pitäisi olla huolissaan tällaisesta suuntauksesta eikä haukkua niitä poikia, jotka lopulta syrjäytyy yhteiskunnasta? Eikö se ole silloin ongelma, johon meidän pitäisi keksiä jonkinlainen ratkaisu. Mikä saa pojat uskomaan, ettei heistä ole parempaan? Kuka on latistanut heidän itsetuntonsa ja uskonsa tulevaan? Mikä on mennyt vikaan?

Näistä pojista puhutaan aivan liian vähän ja kun puhutaan niin sekä naiset että miehet nauravat ja vitsailevat syrjäytyneistä peräkammarin pojista. Eikö ole jotenkin surullista, että täällä me naiset vitsaillaan ihmisistä, joilla menee huonosti?

Eiköhän näiden poikien kohdalla kannattaisi katsoa isiä millaista ajatusmaailmaa poikiensa päähän opettavat.

Varmasti isillä on osansa, he ovat saaneet samanlaisen kasvatuksen ja jääneet vaille hellyyttä ja huomionosoituksia, joten eivät osaa antaa niitä myöskään eteenpäin.

Myös yhteiskunnalla on osansa, jotkut pojat putoavat jo nuorena kelkasta eivätkä enää pääse mukaan. Poikien maailma on todella raaka eikä kukaan tykkää hyvin käyttäytyvistä ja hyvin pärjäävistä pojista, paitsi toki aikuiset. Toiset pojat hyljeksii pärjääviä yksilöitä ja siitä alkaa alisuoriutumisen tie.

Veljeäni kiusattiin rankasti ylä-asteella. Opiskeli tästäkin huolimatta päätyen lopulta ulkomaille töihin. Kiusaajat jäivät Suomeen nauttimaan muutaman tonnin palkoistaan. Koulun sekä vanhempien tulisi tukea tasa-arvoisesti kaikkia oppilaita. Arvaa huvikseen monessako paikassa tämä toteutuu? Vaikka koulu menisi penkin alle voit vielä aikuisenakin nousta, jos haluat. Täällä olevat inisijät ei halua.

Näille palstalla oleville miehille naisen täytyisi olla maksuton neitsyt joka kustantaa yksinään talouteen syntyvät lapset.

Aika kova ajatusmaailma sulla.

Mä olen syrjäytynyt nainen, koska lapsuuden kaltoinkohtelu aiheutti mulle persoonallisuushäiriön enkä kykene käymään töissä. Mä olen siis pelkkä luuseri, jonka pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa ininä?

Ymmärrätkö että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Jos joku vaan ”makaa” kotona niin erittäin todennäköisesti hänellä on siihen joku syy, jota tuskin halutaan kertoa jokaiselle vastaantulijalle, jotta he voisivat ilkkua lisää.

Niin mutta vaaditko sinä saavasi maksuttoman neitsyen joka hoitaa aivan kaiken? Puhe oli nyt näistä tyypeistä jotka haluaa ja vaatii antamatta itse mitään.

Vierailija
186/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo pitää hakea, mutta on tutkittu juttu että naiset saavat lähes aina apua kun sitä hakevat, miehet taas jätetään usein avun ulkopuolelle resurssien puutteen vuoksi. Eli joo, kaikki saavat apua mutta toiset ovat tässä tasa-arvoisempia kuin toiset.

Mutua.

Vierailija
187/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan ihmettelen, että mistä näitä tyhmiä miehiä voi tulla kun eikö älykkyyden pitänyt periytyä äidiltä??

Vierailija
188/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ne vaan on eriytyneet keskenään. Osa jatkaa normaalisti eikä ole millään lailla eriytynyt naisista. Toinen osa on tipahtanut syrjäytymiseen, radikalisoitumiseen ja naisvihaan. 

Eihän tämä kivaa ole, mäkin jään ilman puolisoa tästä syystä enemmän kun mistään muusta. Mutta vaikea tätä silti on nähdä vaikka ilmastonmuutokseen tai kansainvälisen talouden rakenteiden tai unipolaarisen maailmanjärjestyksen luhistumiseen verrattavana ongelmana.

Siis hetkinen, mistä syystä jäät ilman kumppania? Oletko radikalisoitunut?

Vierailija
189/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on siitä, että ennen miehet saivat jo syntyessään muutaman lisäpisteen pelkän sukupuolen vuoksi. Nyt etu on lähes menetetty ja kilpailu avointa. Miehistä tuntuu, että heitä on alettu syrjiä, kun lähtöetu puuttuu. Lisäksi enää ei pärjää entisin taidoin ja se hämmentää.

Vierailija
190/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, naiset asuvat kaupungeissa, kouluttautuvat, matkustelevat, pitävät itsestään huolta. Miehet jutaavat pikkupaikkakunnilla, ilman koulutusta, ilman tulevaisuutta ja katselevat menneisyyteen, vanhat koulukaverit, isien harrastukset ja mennyt maailma.

Osittain ehkä voi olla totuutta tässäkin. Mutta kyllä se vaan myös on faktaa ettei naiset kelpuuta korkeasti kouluttautunutta maalaisjärkeä omaavaa miestäkään, koska kaikki naiset on saatu uskomaan "ansaitsen parempaa". Tottakai me kaikki ansaitsemme parasta, mutta jos ajatusmaailma on lähtökohtaisesti jo se että toinen on liian huono - ei siinä paljoa miehillä ole tehtävissä.

Oletteko myös huomanneet kuinka iltapäivälehdet ja naisten lehdet aina hehkuttavat naisten paremmuutta vaikka sille ei olisi faktapohjaa (mulle ihan se ja sama sukupuolella kumpi hoitaa paremmin tms)? Kaikkialla puhutaan "naistenryhmä, naistenryhmä" ja samaan aikaan kielletään miesten ryhmät naisia syrjivinä. Esimerkiksi "Mimmit sijoittaa" voitti jonkun sijoituspalkinnon (satuin juuri lukemaan niin saa toimia esimerkkinä) vaikka rehellisesti sanottuna koko ohjelma/juttu oli sisällöltään aika mitäänsanomaton, sekä vuoden sijoittajaksi valittiin nevahööd Julia Thuren - minkähän takia nämä voittivat? Kaikki varmasti tietävät että jos olisi joku ryhmä tai tapahtuma vain ja ainoastaan miehille niin siitä nousisi somekohu ja se tuomittaisiin jyrkästi.

Kesällähän oli lehdessä juttua kuinka naisryhmä oli haastaneet miesklubin oikeuteen, koska heidän mukaansa ryhmä syrjii naisia. Hassuinta jutussa oli, että nämä naiset itse kuuluivat vastaavaan ryhmään mikä oli vain naisille, mutta olivat sitä mieltä että naisten ryhmä kuuluu naisille ja miesten ryhmät kaikille ja siksi miesten ryhmä oli naisia syrjivä. :D

Summasummarum. Nyt elämme naisten voimistumisen aikakautta jolloin pitää ylentää naisia ja polkea miehiä maahan, väkisinkin pätee naisten yleiseen asenteeseen miehiä kohtaan vaikka kaikki eivät lähtisikään vouhotukseen mukaan. Tottakai tämä vaikuttaa sukupuolten eriytymiseen.

Ja kyllä, tiedätte minun olevan oikeassa.

Nimenomaan korkeastikouluttautuneista on kysyntää. Huoh! Aina pitää lähteä merta edemmäs kalaan jos siitä omasta pitäjästä ei tahdo löytyä ketään. Pk-seudulla on pulaa tuollaisista miehistä, samoin meidän kolmessa eri naapurimaassa. Vika on nyt jossain aivan muussa kuin meissä naisissa.

Vierailija
191/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sukupuolen vuoksi syntymässä tulevat 'lisäpisteet' ovat täysin tulkinnanvaraisia ja kaikki riippuu siitä kummalta (tai miltä) puolelta asiaa tarkastellaan. 

Vierailija
192/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta olen asunut 4 vuotta n 4000 asukkaan kylässä idässä. Väittäisin että täällä on miesten elämänlaatu ja taso moni kertaisesti parempaa kuin kaupunkien naisilla. Täällä miehet tekee mitä haluavat, harrastavat jne. Yleensä ovat velattomia ,löytyy asuntoja, metsiä...

Tärkein havaintoni on että kaikki on aitoja, eivät yritä esittää parempaa.

Moni kyllä haluaisi perheen mutta eivät ole valmiita muuttamaan.

Itse muutin tänne miehen perässä.

Vierailija
193/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta olen asunut 4 vuotta n 4000 asukkaan kylässä idässä. Väittäisin että täällä on miesten elämänlaatu ja taso moni kertaisesti parempaa kuin kaupunkien naisilla. Täällä miehet tekee mitä haluavat, harrastavat jne. Yleensä ovat velattomia ,löytyy asuntoja, metsiä...

Kuule. Meillä päin löytyy oikein kunnon kommuuni mistä löytyy maatilan isäntien tuomia emäntiä tuolta idästä ja Aasiasta. Jos naisen kaipuu on noin kova niin mikä estää paikallisia isäntiä perustamasta vastaavanlaista asuinyhteisöä?

Vierailija
194/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Meillä päin löytyy oikein kunnon kommuuni mistä löytyy maatilan isäntien tuomia emäntiä tuolta idästä ja Aasiasta. Jos naisen kaipuu on noin kova niin mikä estää paikallisia isäntiä perustamasta vastaavanlaista asuinyhteisöä?

Hyvä kysymys. Ehkä kielimuuri ja sinun laisten katkerien naistenliitto.

Vierailija
195/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli saamattomuus. Eipä noita meidän kylän isäntiä mikään mahti pidellyt kun he päättivät tuoda tähän pitäjään nuo uudet emännät. Ainahan voi tosiaan keksiä tekosyitä. Monissa maissa saa nykyään hankittua tulkin, mutta sekin varmaan menee tekosyiden top10 listalle.

Vierailija
196/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä suunnalla on varmaan enemmän ulkomaalaisia naisia kuin suomalaisia. Suurin osa heistä on tullut töihin , löytyy väliltä lääkäreistä lomittajiin

Vierailija
197/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä suunnalla on varmaan enemmän ulkomaalaisia naisia kuin suomalaisia. Suurin osa heistä on tullut töihin , löytyy väliltä lääkäreistä lomittajiin

Voihan uusin tulokaskin kouluttautua. Miten tämä nyt liittyi mihinkään?

Vierailija
198/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne naiset ole niitä, jotka kuola suupielistään valuen odottavat hetkeä kersan saannin jälkeen, milloin pääsee "kasvamaan erilleen" ja saa elarit juoksemaan.

Juu, tämä on mun unelma . Odotan, että löydän miehen, tulen paksuksi, jaetaan ja yksinäni lasta kasvattelen elatustuilla. Ihan päivittäin pysähdyn tämän unelman äärelle 😂. Se on niin kaunis!

Miksi en mene baariin, pokaa miestä, tule paksuksi ja saa ne elatustukia isyys testien jälkeen? Helpompia se näin on, ei tarvitse asua yhdessä.

Kyllä näitäkin naisia varmasti löytyy, vaihda naismakua!

Vierailija
199/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli saamattomuus. Eipä noita meidän kylän isäntiä mikään mahti pidellyt kun he päättivät tuoda tähän pitäjään nuo uudet emännät. Ainahan voi tosiaan keksiä tekosyitä. Monissa maissa saa nykyään hankittua tulkin, mutta sekin varmaan menee tekosyiden top10 listalle.

Minun mielestä on hyvä jotta miehet saavat naisia hommattua ulkomailta pienille kylille. Kai siinä pitää olla myös talous hyvässä kunnossa jotta onnistuu.

Minä olen maalta lähtenyt enkä takasin palaa.

Vierailija
200/279 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeasti yleistäen stereotyyppisesti ajatellen, olen huomannut, että kovin nuorena ei vielä uskalla ottaa sitä ihmistä rinnalleen, joka on sinulle sopiva. Kenties siksi, ettei vielä tiedä mitä pitää kumppanissa katsoa. Nuorena otetaan osin yhteiskunnan tai muiden silmissä ”hyväksyttävä yksilö”. Eron jälkeen silmät aukeaa katsomaan niitä oikeasti itselle sopivia kumppaneita. Tämä siis todella karkeasti yleistäen sanottu!

Itselle ei niin väliä mikä ammatti ja asuinpaikka. Onko sliipattubpukumies vai duunari. Luonne ratkaisee, koska jos luonne on hyvä, eroa ei tule. Toki komeus ja työ ovat plussaa. Niiden läpi kuintenkin on hyvä nähdä.

Toiset ihmiset haluavat hyvän elämän itselleen, eikä välitä mitä muut siitä on mieltä. Toiset haluaa hyvännäköisen elämän ulospäin, koska heille on tärkeää mitä muut sanovat.