Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon"

Vierailija
14.11.2019 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/leo-pekka-tahdelta-karu-paljastus-o…

Voisitko sinä seurustella pyörätuolissa olevan kanssa? jos voisit tai et, niin perustele.

Halvaus kun ei ole mikään älyvamma tai muuta ihmisen perusluonnetta ja parisuhteessa henkinen yhteys on tärkeintä. En ymmärrä näitä ihmisiä jotka ajattelee että pyörätuolilla liikkuva ihminen on nolo tai parisuhteelle on esteenä se kun ajatellaan että toista joutuisi auttamaan tai ei voi olla yhteisiä harrastuksia ja usein myös heti ensimmäisenä mietitään toimiiko seksi. Jos on vaan alaraajat pois pelistä niin sellainen ihminen harvemmin tarvitsee apua, pystyy asumaan omassa kodissa ilman avustajia jos koti on muokattu vammaiselle sopivaksi ja jos ei voi harrastaa jotain lajia yhdessä niin mitä sitten, maailmassa on varmasti miljoona muuta asiaa joita voitte tehdä yhdessä ja itselle ainakin harrastukseen pääseminen on sitä aikaa kun haluan tuulettaa omaa päätä joten en kaipaa kumppania sinne mukaan. Seksi on muutakin kuin munaa reikään, se on suuseksiä, sormien ja lelujen käyttöä niin mitä sitten jos jokin yhdynnän muoto ei onnistu. Kellekkään meistä ei ole luvattu ikuista terveyttä, meistä kuka tahansa pystyy halvaantumaan kun tarpeeksi pahasti niskaan tai selkään osuu, joten siksi pitäisi olla empaattisempia ja nähdä ihmisessä kokonaisuus eikä niin että ei voida alkaa seurustelemaan jonkin vamman tai sairauden takia... Terveisin pyörätuolissa istuvan miehen vaimo, joka on mulle parhain mies ikinä ja rakastavin isä lapsillemme ja helvetin komea kasvoista ja hyvä kroppa vammasta huolimatta kun ei ole lihava!

Kommentit (302)

Vierailija
181/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi seurustella. En halua olla omaishoitaja, ja kyllähän halvaantunut ihminen apua kaipaa jonkin verran vaikka asiaa miltä kantilta katsoisi. En myöskään haluaisi olla seksissä aina se ns. aktiivisempi osapuoli.

Ehkä sun ei pitäisi seurustella kenenkään kanssa. Myös omilla jaloillaan kävelevä seurustelu kumppani tarvitsee apua joskus.

On hiukan eri asia tarvita apua monessa arjen askareessa kuin satunnaisesti jossain tietyssä. Kyllä sinäkin tämän ymmärrät, kunhan nyt vain lämpimiksesi kirjoittelet.

P.S. Olen kyllä ihan parisuhteessa. En koskaan vaatisi miestäni jäämään suhteeseen kanssani jos halvaantuisin. Eikä hänkään vaatisi sitä minulta.

175

Vierailija
182/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin sinkkunaiset. Teille on nyt tärkeä tehtävä. Menette iskemään kadulla yksinään liikkuvia pyörätuolimiehiä. Voitte pelastaa heidän elämänsä. Samalla voisitte myös mennä juttelemaan sille työpaikkanne omituisimmalle ikipoikamiehelle joka kulkee hartiat lysyssä, koska se ei ole koskaan saanut naista. Jos ette tee näin, teillä ei ole ollenkaan empatiakykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kerran yritti eräs fyysisesti vammautunut ihminen iskeä. Oli loukkaantunut, kun en lämmennyt.

Suurin syy oli luonteessa ja ikäerossa. Minä olin 20-vuotias, kaunis ja suosittu nuori nainen. Miksi ottaisin paljon vanhemman miehen, vieläpä huonoluonteisen? Ei se vammakaan plussaa ollut, muttei estekään.

Vierailija
184/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Tähti ei lähesty pyörätuolimimmejä? Ai niin, koska ne ei ole sexyjä. Mutta meidän kävelevien naisten tulisi pitää pyörätuolijäbää niin sexynä, että haluamme sen kanssa naimisiin.

Vierailija
185/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt henkilökohtaisena avustajana pyörätuolissa olevan miehen kanssa ja en kyllä voisi seurustella itse pyörätuolissa olevan kanssa, eri asia jos toinen vammautuisi jossain vaiheessa vakiintunutta parisuhdetta niin ehkä siihen sitten vaan päättäisi sopeutua. Mutta ehdoin tahdoin en halua suhteeseen miehen kanssa jonka kanssa ei voi esimerkiksi kävellä metsässä, luonto ja luonnossa liikkuminen on minulle erittäin tärkeää. 

Ja kyllähän miehilläkin niitä vaatimuksia on, esimerkiksi itse en todella lyhyenä ja pienirintaisena kelpaa suurimmalle osasta miehiä. Valtaosa miehistä haluaa mallimittaisen, isorintaisen kaunottaren. Se sallittakoon. Kyllä silti olen ulkonäköpuutteistani huolimatta useamman kerran seurustellut, ja nämä puutteet eivät kuitenkaan mitenkään vaikuta arkeen toisin kuin pyörätuoli jonka joutuu huomioimaan jatkuvasti että onko joku tila esteellinen vai esteetön jne. 

Vierailija
186/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?

Onko mahdollista että nainen haluaa terveen miehen? - Törkeää!

Naisten pitäisi olla jaossa tasapuolisesti kaikille miehille.

- Keskiaika takaisin!

Vierailija
187/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen melkein jokainen kommentoija jättäisi kumppaninsa, jos kumppani esim. halvaantuisi vyötäröstä alaspäin ja joutuisi pyörätuoliin?

No ei. Mistä sait tällaista päähäsi? On täysin eri asia aloittaa seurustelu pyörätuolissa olevan kanssa kuin jättää ihminen, jota rakastaa sen takia, että hän joutuu pyörätuoliin. Vai rakastutko sinä syvästi vastaantuleviin ihmisiin ensisilmäyksellä ilman tapailua ja tutustumista?

Vierailija
188/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen miksi monet vammautuneet tai syntymässään jo olleet eivät monetkaan halua kumppanikseen saman vamman omaavaa. Juttelin kerran netissä yhden miehen kanssa joka muutaman tunnin juttelun jälkeen kertoi että hänellä on se ja se vamma. Sanoin sitten suoraan että parempi lopettaa tämä tutustuminen tähän, koska hän ei ole sitä mitä etsin. Ehdotin hänelle että hän voisi hakeutua johonkun yhdistykseen jossa voisi tutustua kaltaisiinsa. Mutta ei, hän mielestään on oikeutettu saamaan terveen kumppanin vaikka itseltä kuola valuu kun hän yrittää puhua (änkyttää). Juupa juu.

Tämä ei edes ole ainoa kokemukseni vastaavista ihmisistä.

Ja nämä moralisoijat jotka ovat sitä mieltä että meidän terveiden tulisi kiinnostua vammaisista, niin kuinkahan moni heistä itse seurustelee vammaisen kanssa tai sinkkuna menisi treffeille ja jopa parisuhteeseen vammaisen kanssa? No, aivan. Helppoahan se on sanoa että tehkää te muut näin ja itse toimivat ihan päinvastoin.

Kuinka monesta vammautuneesta sinulla on kokemusta? Yhdestä?

Vierailija
189/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että joku muu päättäisi puolestani kenen kanssa seurustelen? Avausviesti kuulostaa siltä, tosin epäilen provoksi.

Leolle voisin sen verran sanoa, että ei ehkä kannata uhriutua siksi että p.illua ei tulekaan enää yhtä paljon kuin ennen. Se nyt vain on niin, että moni kävelykykyinenkään mies ei saa p.illua, ei välttämättä ole koskaan saanutkaan.

Minäkin voisin uhriutua ja valitella lehtien palstoilla että kun en näytä Shakiralta, niin tulen aina torjutuksi.

Kuka tässä on uhriutumassa? Leo-Pekka Tähti on muuten ollut liikuntarajoitteinen syntymästään saakka, joten ei ole mitään ennen / jälkeen-tilannetta. Jestas, miten typeriä ihmisiä palstalta löytyy. Ei osata lukea ja ymmärtää lukemaansa sitä vähemmän.

Vierailija
190/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leolla on preferenssejä. Hän haluaa terveen jaloillaan kävelevän kauniin naisen, eikö vain? Okei. Myös terveillä kävelykykyisillä kauniilla naisilla on preferenssejä, he haluavat kävelykykyisen miehen. Mikä on tässä se kohta, jota Leo ei ymmärrä?

Vierailija
191/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leolla on preferenssejä. Hän haluaa terveen jaloillaan kävelevän kauniin naisen, eikö vain? Okei. Myös terveillä kävelykykyisillä kauniilla naisilla on preferenssejä, he haluavat kävelykykyisen miehen. Mikä on tässä se kohta, jota Leo ei ymmärrä?

Kyllä Leo sen varmaan ymmärtääkin mutta AP ja hänen hengenheimolaisensa eivät ymmärrä.

Vierailija
192/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että joku muu päättäisi puolestani kenen kanssa seurustelen? Avausviesti kuulostaa siltä, tosin epäilen provoksi.

Leolle voisin sen verran sanoa, että ei ehkä kannata uhriutua siksi että p.illua ei tulekaan enää yhtä paljon kuin ennen. Se nyt vain on niin, että moni kävelykykyinenkään mies ei saa p.illua, ei välttämättä ole koskaan saanutkaan.

Minäkin voisin uhriutua ja valitella lehtien palstoilla että kun en näytä Shakiralta, niin tulen aina torjutuksi.

Kuka tässä on uhriutumassa? Leo-Pekka Tähti on muuten ollut liikuntarajoitteinen syntymästään saakka, joten ei ole mitään ennen / jälkeen-tilannetta. Jestas, miten typeriä ihmisiä palstalta löytyy. Ei osata lukea ja ymmärtää lukemaansa sitä vähemmän.

Sori, en lukenut juttua eli en tiennyt hänen olevan.jo syntymästä.asti kävelykyvytön. Tuli vain sellainen vaikutelma tuosta kun.hän nyt niin järkyttyneenä kertoo että saa pakkeja. Luulisi koko ikänsä pyörätuolissa istuneena ja seurustelleena ymmärtävän että kaikkia naisia ei voi saada vaikka kuinka haluaisi. Onhan hänellä naisia ollutkin, ihme itkemistä.

Vierailija
193/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

wikipediassa sanotaan:  Hän kihlautui virolaissyntyisen Sandra Ojalillin kanssa vuonna 2013, heidät vihittiin vuonna 2015, jolloin vaimo otti Tähti-sukunimen. Heillä on tytär Sandran aikaisemmasta suhteesta. Leo-Pekka Tähti jätti toukokuussa 2018 yksin eroanomuksen Satakunnan käräjäoikeuteen.[17]

eli, ei kaikki ole torjuneet.

Ehkei häntä oikein voikaan verrata toimvana henkilönä syntyneeseen, jokka jossain vaiheessa joutuu pyörätuoliin, koska hän on synytynyt noin, nuo jalat on aika eri näköiset. Mutta toivon menestystä hänelle, varmasti jonkun löytää.

Vierailija
194/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt henkilökohtaisena avustajana pyörätuolissa olevan miehen kanssa ja en kyllä voisi seurustella itse pyörätuolissa olevan kanssa, eri asia jos toinen vammautuisi jossain vaiheessa vakiintunutta parisuhdetta niin ehkä siihen sitten vaan päättäisi sopeutua. Mutta ehdoin tahdoin en halua suhteeseen miehen kanssa jonka kanssa ei voi esimerkiksi kävellä metsässä, luonto ja luonnossa liikkuminen on minulle erittäin tärkeää. 

Ja kyllähän miehilläkin niitä vaatimuksia on, esimerkiksi itse en todella lyhyenä ja pienirintaisena kelpaa suurimmalle osasta miehiä. Valtaosa miehistä haluaa mallimittaisen, isorintaisen kaunottaren. Se sallittakoon. Kyllä silti olen ulkonäköpuutteistani huolimatta useamman kerran seurustellut, ja nämä puutteet eivät kuitenkaan mitenkään vaikuta arkeen toisin kuin pyörätuoli jonka joutuu huomioimaan jatkuvasti että onko joku tila esteellinen vai esteetön jne. 

olet väärässä. Suurin osa miehistä EI TODELLAKAAN halua isorintaista naista! Olen nimittäin sellainen, ehkä hetkeksi haluaa "kokeilla" mutta kun on saanut, ei isorintaista kehtaa esitellä muill, vanhemmille, avioitua jne. Isot rinnat on myös eräänlainen "vamma" uskoitpa tai et. Nyt puhun E,F;G....kokoisista.

lyhyys kyllä on este ennemminkin. 

Vierailija
195/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla parisuhteessa, mutta ymmärrän miksi voi olla jollekin este. Itse en koe, että joutuisin mistään "luopumaan" ja sitten mentäisiin vaan asian mukaan. Esimerkiksi omat mielenkiinnon kohteet esimerkiksi kulttuuri, rakastan käydä konserteissa, teatterissa, museoissa tms. asiat jotka sujuu vaikka toisen jalat ei toimisikaan. Kuitenkin itsellä paljon ystäviä jotka harrastavan intohimoisesti patikointia, sukellusta yms. ja elävät hyvin menevää ja vilkasta elämää puolisonsa kanssa. Heille osalle ainakin pyörätuoli voisi olla este parisuhteelle. Ja en nyt tällä tarkoita, ettei pyörätuolissa olevalle menevä ja tekevä elämäntapa olisi mahdottomuus. Ihmisillä nyt hyvinkin erilaisia syitä miksi torjuvat jonkun. Toki se tuntuu julmalle jos saa pakit, jonkun rajoitteen tai ulkoisen seikan takia, jolle nyt itse ei mahda yhtään mitään.

Vierailija
196/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen miksi monet vammautuneet tai syntymässään jo olleet eivät monetkaan halua kumppanikseen saman vamman omaavaa. Juttelin kerran netissä yhden miehen kanssa joka muutaman tunnin juttelun jälkeen kertoi että hänellä on se ja se vamma. Sanoin sitten suoraan että parempi lopettaa tämä tutustuminen tähän, koska hän ei ole sitä mitä etsin. Ehdotin hänelle että hän voisi hakeutua johonkun yhdistykseen jossa voisi tutustua kaltaisiinsa. Mutta ei, hän mielestään on oikeutettu saamaan terveen kumppanin vaikka itseltä kuola valuu kun hän yrittää puhua (änkyttää). Juupa juu.

Tämä ei edes ole ainoa kokemukseni vastaavista ihmisistä.

Ja nämä moralisoijat jotka ovat sitä mieltä että meidän terveiden tulisi kiinnostua vammaisista, niin kuinkahan moni heistä itse seurustelee vammaisen kanssa tai sinkkuna menisi treffeille ja jopa parisuhteeseen vammaisen kanssa? No, aivan. Helppoahan se on sanoa että tehkää te muut näin ja itse toimivat ihan päinvastoin.

Kuinka monesta vammautuneesta sinulla on kokemusta? Yhdestä?

Eipä tuo Leokaan puhu siitä että pyörätuolimimmit antaisivat.hänelle pakkeja. Ei hän sellaisia lähesty. Sitten uikuttaa kun kaikki kävelykykyiset naiset eivät halua häntä. Itse tuskin koskaan lähestynyt pyörätuolissa istuvaa. Ällö tyyppi.

Vierailija
197/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keskinäinen kemia toimii ja kyseessä olisi oikeasti hyvä tyyppi, ei pyörätuoli olisi mikään este.

Mutta vaikuttaako pyörätuoli siihen kemian syntymiseen? Vastausten perusteella vaikuttaa aika paljon..

Vierailija
198/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin epistä kuin se onkin, jokaisella on oikeus ja vapaus valita kumppaninsa omien kriteeriensä mukaisesti. Leo-Pekka nyt vain saa – heh heh – kelata sitä ihan keskenään.

Kuka on moisen kieltänyt? Leo-Pekalla, kuten ihan jokaisella muullakin, on oikeus tunteisiinsa.

Joo, jokaisella on oikeus tunteisiinsa. Se että joku asia harmittaa on ihan ok, mutta se että menee itkemään siitä uhrina mediaan on eri juttu. Kyllä minuakin harmittaa etten saa ketä tahansa miestä koska en ole Marilyn Monroe, mutta en minä siitä mene mediaan uikuttamaan.

Vierailija
199/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos keskinäinen kemia toimii ja kyseessä olisi oikeasti hyvä tyyppi, ei pyörätuoli olisi mikään este.

Mutta vaikuttaako pyörätuoli siihen kemian syntymiseen? Vastausten perusteella vaikuttaa aika paljon..

Niin, ei kai se kenellekään mikään yllätys ole, että ulkoiset seikat myös vaikuttavat siihen kiinnostuksen heräämiseen? Leo Pekka todennäköisesti saisi enemmän huomiota naisilta, jos ei olisi pyörätuolissa. Joku pahasta aknesta kärsivä, mutta muuten viehättävä saisi enemmän huomiota, jos hänellä ei olisi aknea. Minä saisin enemmän huomiota, jos olisin 7 kiloa hoikempi kuin nyt olen jne. Sellaista se pariutuminen nyt vaan on, että toisilla on laajempi suosio kuin toisilla.

Pyörätuolista huolimatta Leo Pekalla näyttää kuitenkin menneen aika hyvin naisrintamalla.

Vierailija
200/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ukko lopetti tapaamisen lyhyeen koska olin dialyysissa ja jalat toimi, ainoa vaan että jouduin olemaan munuaiskoneessa ja munuaisensaaminen oli ajan kysymys. Pillua koitti kyllä eka, mutta jossain vaiheessa syy oli se koska sairastelin. Eli ukot ne vasta pinnallisia on ja tässä ei ollut kyse lopun iän vammasta TAI siitä että ei ois pystynyt kävelee. Toisekseen kerroin tälle ukolle heti tapaamisen alussa sairaudestani ja ukon päätös tuli vasta parin tapaamiskerran jälkeen.