Koska ilkeily on "normaalia", niin kerrotko mitä saat ilkeilystä?
Oma ilmiselvän epänormaali pääkoppani ei anna minun olla ilkeä, kerro miltä tuntuu kun toista oikein kunnolla kyykyttää? Onko se ihanaa ja saako siitä hyvät makoisat unet illalla?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi esimerkiksi, että joku voi loukkaantua vaikka tukan kehumisesta. Enpä ole itse moiseen törmännytkään, eikä tullut edes mieleen, että keskustelu koskisi sellaista "ilkeyttä". Oikea ilkeys on paljon pahempi ongelma kuin turhasta loukkaantuminen, jota ainakin mun nähdäkseni puhutaan PALJON enemmän kuin sitä oikeasti tapahtuu, yrittäen viedä huomio pois alkuperäisestä aiheesta ja tahallaan sumentaa asioita. Kun joku saattaa (muka useinkin?) loukkaantua vaikka tukan kehumisesta, niin "mistä sitä enää tietää mitä saa sanoa?" Ja sillä logiikalla kai sitten saa sanoa mitä tahansa?
Joku on keksinyt myös typerän ilmauksen "aina joku loukkaantuu". Ei. Itse asiassa hyvin usein kukaan ei loukkaannu. Jos joku kokee että hänen teoistaan joku loukkaantuu aina, niin olisi vakava peiliin katsomisen paikka.
Laita konkreettisia esimerkkejä, koska kiusaamisen ja loukkaamisen rajat ovat jokaiselle eri. Turhaa sinä arvostelet muita siitä, etteivät ne heillä ole samat kuin sinulla.
Kyllä, hyvin usein joku loukkaantuu. On aihepiirejä jossa aina, joku loukkaantuu. Koska he keksivät lauseisiin itse jopa merkityksiä voidakseen asettua uhrin asemaan. Väitätkö, että älystä, painosta tai vaikka Suomesta kriittisesti voi puhua ilman ettei joku ota itseensä?
Ketjuun tulee aina joku joka valittaa liian pitkistä viesteistä. Lyhyeen tekstiin on vaikea mahduttaa kaikkea, mutta sitten tulee tämän tyyppistä viestiä kuten sinun viestisi, että yritetään jotenkin piilotella muita asioita. Kirjoita esimerkkejä, määrittele rajat ja tee selväksi selkeästi mistä haluat tarkalleen puhuttavan. Koska termi kiusaaminen on kuin ruoka. Se sisältää kaikkea ja sitten joku tulee ja sanoo, että jälkiruuista puhumalla pyritään välttämään pääruuista puhuminen?
Ei kukaan koe, että heidän puheestaan aina loukkaannutaan, mutta on ihmisiä jotka loukkaantuvat kaikkien puheista. Miten selität tämän?Koita nyt jo ymmärtää että olet läpinäkyvästi tahditon moukka, eikä se auta asiaa että intät muiden kokemukset ja tuntemukset vääriksi. Alkaa nolottaa puolestasi tuo jaarittelu.
Tuohan oli täyttä asiaa. Onko luetunymmärtämisessäsi vikaa? Mitä sä toisten puolesta nolostelet, luulen että sun olis syytä itse hävetä juttujasi.
Ohis tämäkin
No ei ollut ohis vaan se itselleen vastaileva miespuolinen ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellä Mietonen kirjoitti:
Asian sanominen menee paremmin perille, kun sen ilmaisee särmikkäästi ja jämptisti. Olen yrittänyt hyvällä, ei ole onnistunut. Pieni annos röyhkeyttä on aina paikallaan. Nykyään menee jo varmalla tyylillä.
Saan mielihyvää, kun viesti menee kerralla oikeaan osoitteeseen ja se kirpaisee kunnolla. Asioista ei sen jälkeen tarvitse olla huomauttamassa. Olisin yllättynyt, jos vastaanottaja olisi unohtanut "viestini", tai suhtautuisi siihen välinpitämättömästi.
Särmikkyys ja jämptiys ei ole ilkeilyä. Olet täällä vain pätemässä ja selittelemässä paremmuuttasi muihin nähden. Näin särmikkäästi ja jämptisti todeten.
Nykyisin ei tarvitse sanoa kuin, että ”onpa kiva kampaus” ja toinen ottaa sen piiloveetuiluna tai ylitulkitsee, että sinusta se edellinen kampaus oli ruma tai olet tarkaillet häntä löytääksesi virheitä tms. Nykyajan ilkeyttä näkevät ja kuulevat kykenevät näkemään ilkeyttä kaikkialla ja joka lauseesta ja katseesta.
Katsot johonkin päin ja osa porukasta ajattelee kuinka toinen arvostelee, mulkoilee, halveksii tai ainakin väheksyy ja miettii, jos ei muuta niin kuinka lihava tai ruma on. Kyseinen katsoja ei ole edes sanonut mitään ja voi olla jopa puolisokea, mutta ei se mitään ajatustenlukijat ovat liikkeellä.Kuten viesti nr. 2 siinä joku sen perusteella, että joku oli vetänyt mutkat suoraksi päätti, että joku hänen tuntemansa ihminen oli kirjoittanut sen tekstin. Niinkuin Suomessa ei olisi kymmeniätuhansia mutkat suoriksi vetäviä ihmisiä? Toivon ettei hän ainakaan sen perusteella muuttanut käytöstään irl tätä ihmistä kohtaan, koska todennäköisyys, että kyseessä olisi ollut juuri se ihminen on äärettömän pieni. Se olisi äärettömän ilkeää minusta.
Jos sinun sanomisesi otetaan aina piilovittuiluna niin kannattaa katsoa peiliin. Itse lauon aika suoriakin lonkalta ja minua pidetään kivana ihmisenä.
Minä en lauo mitään. En jaksa enkä viitsi, mutta taistelen mielelläni tilanteen mukaan. Toiset rakastavat olla uhreja eikä se liity minuun.
Minun ei tarvitse katsoa peiliin, jos ihmiset omassa päässään keksivät fantasioita ja asioita. Minulle on yksi ja sama ajatteleeko joku minun katseestani heidän omassa päässä, onko hän minusta lihava vai laiha. Ja loukkaantukoot minun puolestani, niin paljon kuin haluaa. Enkä oikeastaan edes välitä pitääkö hän minua ilkeänä. Eläköön tarinassaan, jonka ihan itse on kokonaisuudessaan päässään keksinyt.
Joten jatka sitä omasi peilikuvasi ihailemista ja lonkalta vetojasi. Vääristyneet kuvitelmat muiden ajatuksista voivat olla vääristyneitä molempiin suuntiin. Se siis koskee myös sitä , kuinka positiivisesti kuvittelet muiden sinut näkevän.Ihmeellistä kun meille joillekin muille ei satu kohdalle mitään fantasioiden kehittelijöitä kuin ehkä kerran- kaksi koko elämän aikana. Sinulle tämä tuntuu olevan tavallistakin. Sinä olet siinä asiassa ainoa yhteinen tekijä näiden fantasioivien ihmisten kesken. Että herätystä vain sinnekin suuntaan. Voit vielä mennä itseesi jos ikää riittää.
Mistä sinä tiedät kuinka yleistä tämä on? Puhuisit vain itsestäsi ja siitä missä ympäristössä sinä olet liikkunut. Minulle mikään ei ole tavallista, paitsi nämä jotka kuvittelevat tietävänsä mitä minä olen ja en ole elämässäni kohdannut. Näitä ”jos minä, niin kaikki muutkin” tyyppejä kyllä on tullut vastaan ihan kyllästymiseen asti.
Jos vaikka luokassa on ollut yksi tuollainen herkkä itseensä ottaja, niin hänet on silloin tavannut, jopa yli parikymmentä ihmistä. Onko se harvinaista olla yksi tuntijoista silloin varsinkin, kun heitä tuntevia ihmisiä on kymmeniä tuhansia, vaikka itse näitä loukkaantuja ihmisiä onkin vain vaikka 3%? Vaikka heitä on vähän niin, on todennäköistä että törmäät heihin, jos tunnet paljon ihmisiä ja minä tunnen.
Mutta jostain syystä se on minun vikani? Niinkuin muka maailman ei mahtuisi näitä ihmisiä, enkä minä ainakaan ole heihin voinut törmätä ja siksi olet päättänyt, että minussa on vika vaikka kaikki mitä minusta kuvittelet ovat ihan omaa mielikuvitustasi. Et tiedä ikääni, et sukupuolta, et paljonko olen ihmisiä nähnyt ja missä tilanteissa ym. Ehkä minulla on enemmän kokemusta kuin sinulla? Ehkä olen oppinut muidenkin kokemuksista? Voisiko mitenkään olla mahdollista?
Mä en jaksa teitä enää.
Hei hei*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian sanominen menee paremmin perille, kun sen ilmaisee särmikkäästi ja jämptisti. Olen yrittänyt hyvällä, ei ole onnistunut. Pieni annos röyhkeyttä on aina paikallaan. Nykyään menee jo varmalla tyylillä.
Saan mielihyvää, kun viesti menee kerralla oikeaan osoitteeseen ja se kirpaisee kunnolla. Asioista ei sen jälkeen tarvitse olla huomauttamassa. Olisin yllättynyt, jos vastaanottaja olisi unohtanut "viestini", tai suhtautuisi siihen välinpitämättömästi.
Särmikkyys ja jämptiys ei ole ilkeilyä. Olet täällä vain pätemässä ja selittelemässä paremmuuttasi muihin nähden. Näin särmikkäästi ja jämptisti todeten.
Sinun heikkolaatuinen argumenttisi ei osunut asian ytimeen. Ohi meni. Parempi onni seuraavalla kerralla.
ps. Voisitko ystävällisesti panostaa kirjoituksesi sisältöön. On todella turhauttavaa lukea noin väsähtänyttä tekstiä. En haluaisi haaskata kallisarvoista aikaani keskinkertaisuuksiin. Kiitos!
Mitähän sinäkin tällä palstalle teet muuta kuin haukut toisten kirjoituksia esittäen muka Fiksumpaa? Mene pois, hus hus Kiusaaja.
Ohis
Miksi minun mielipiteeni ei saisi kuulua? Yritätko tylsällä kommentillasi tukahduttaa vapaan keskustelun?
Kiusaat minua, vaatimalla minua poistumaan. Miksi syrjit meitä verbaalisesti lahjakkaita ja älyllisiä olentoja, jotka haluamme vain osallistua keskuteluun? Oletko asettanut itsesi muiden yläpuolelle tuomitsemaan, kuka saa jäädä ja kenen pitää lähteä?
Hahhaa! Tästä on hyvä jatkaa. Nyt on ainakin hauskaa ja haasteellista materialia.
Mitäs me sitten keskustellaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan kuulleet esim. brittihuumorista? Yhden sortin ilkeilyä sekin on.
Kaikki huumori ei ole ilkeilyä, ja kaikki ilkeily ei ole huumoria. Tokihan halusit vain saivarrella ja olla ottamatta kantaa itse asiaan.
Vastaan ystävällisyyteen ystävällisyydellä ja ilkeilyyn ilkeilyllä. En pidä ilkeilyä ihanana, mutta kokemukseni mukaan se estää joutumasta kiusatuksi. Kiusaajathan yleensä etsivät sellaisen uhrin, joka ei osaa polustautua. Jos antaa samalla mitalla takaisin, kiusaaja etsii helpomman uhrin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa teitä enää.
Hei hei*
OK. Olet omiesi joukossa. Huomiseen.
Hei, hei! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun heikkolaatuinen argumenttisi ei osunut asian ytimeen. Ohi meni. Parempi onni seuraavalla kerralla.
ps. Voisitko ystävällisesti panostaa kirjoituksesi sisältöön. On todella turhauttavaa lukea noin väsähtänyttä tekstiä. En haluaisi haaskata kallisarvoista aikaani keskinkertaisuuksiin. Kiitos!
Mitähän sinäkin tällä palstalle teet muuta kuin haukut toisten kirjoituksia esittäen muka Fiksumpaa? Mene pois, hus hus Kiusaaja.
OhisMiksi minun mielipiteeni ei saisi kuulua? Yritätko tylsällä kommentillasi tukahduttaa vapaan keskustelun?
Kiusaat minua, vaatimalla minua poistumaan. Miksi syrjit meitä verbaalisesti lahjakkaita ja älyllisiä olentoja, jotka haluamme vain osallistua keskuteluun? Oletko asettanut itsesi muiden yläpuolelle tuomitsemaan, kuka saa jäädä ja kenen pitää lähteä?
Hahhaa! Tästä on hyvä jatkaa. Nyt on ainakin hauskaa ja haasteellista materialia.
Mitäs me sitten keskustellaan?
Sanoppas muuta. Harmi vaan, että vastapuoli ei yllä samalle tasolle. Liian pitkää ja vaikeaa tekstiä heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ei tarvitse sanoa kuin, että ”onpa kiva kampaus” ja toinen ottaa sen piiloveetuiluna tai ylitulkitsee, että sinusta se edellinen kampaus oli ruma tai olet tarkaillet häntä löytääksesi virheitä tms. Nykyajan ilkeyttä näkevät ja kuulevat kykenevät näkemään ilkeyttä kaikkialla ja joka lauseesta ja katseesta.
Katsot johonkin päin ja osa porukasta ajattelee kuinka toinen arvostelee, mulkoilee, halveksii tai ainakin väheksyy ja miettii, jos ei muuta niin kuinka lihava tai ruma on. Kyseinen katsoja ei ole edes sanonut mitään ja voi olla jopa puolisokea, mutta ei se mitään ajatustenlukijat ovat liikkeellä.Kuten viesti nr. 2 siinä joku sen perusteella, että joku oli vetänyt mutkat suoraksi päätti, että joku hänen tuntemansa ihminen oli kirjoittanut sen tekstin. Niinkuin Suomessa ei olisi kymmeniätuhansia mutkat suoriksi vetäviä ihmisiä? Toivon ettei hän ainakaan sen perusteella muuttanut käytöstään irl tätä ihmistä kohtaan, koska todennäköisyys, että kyseessä olisi ollut juuri se ihminen on äärettömän pieni. Se olisi äärettömän ilkeää minusta.
Jos sinun sanomisesi otetaan aina piilovittuiluna niin kannattaa katsoa peiliin. Itse lauon aika suoriakin lonkalta ja minua pidetään kivana ihmisenä.
Minä en lauo mitään. En jaksa enkä viitsi, mutta taistelen mielelläni tilanteen mukaan. Toiset rakastavat olla uhreja eikä se liity minuun.
Minun ei tarvitse katsoa peiliin, jos ihmiset omassa päässään keksivät fantasioita ja asioita. Minulle on yksi ja sama ajatteleeko joku minun katseestani heidän omassa päässä, onko hän minusta lihava vai laiha. Ja loukkaantukoot minun puolestani, niin paljon kuin haluaa. Enkä oikeastaan edes välitä pitääkö hän minua ilkeänä. Eläköön tarinassaan, jonka ihan itse on kokonaisuudessaan päässään keksinyt.
Joten jatka sitä omasi peilikuvasi ihailemista ja lonkalta vetojasi. Vääristyneet kuvitelmat muiden ajatuksista voivat olla vääristyneitä molempiin suuntiin. Se siis koskee myös sitä , kuinka positiivisesti kuvittelet muiden sinut näkevän.Ihmeellistä kun meille joillekin muille ei satu kohdalle mitään fantasioiden kehittelijöitä kuin ehkä kerran- kaksi koko elämän aikana. Sinulle tämä tuntuu olevan tavallistakin. Sinä olet siinä asiassa ainoa yhteinen tekijä näiden fantasioivien ihmisten kesken. Että herätystä vain sinnekin suuntaan. Voit vielä mennä itseesi jos ikää riittää.
Mistä sinä tiedät kuinka yleistä tämä on? Puhuisit vain itsestäsi ja siitä missä ympäristössä sinä olet liikkunut. Minulle mikään ei ole tavallista, paitsi nämä jotka kuvittelevat tietävänsä mitä minä olen ja en ole elämässäni kohdannut. Näitä ”jos minä, niin kaikki muutkin” tyyppejä kyllä on tullut vastaan ihan kyllästymiseen asti.
Jos vaikka luokassa on ollut yksi tuollainen herkkä itseensä ottaja, niin hänet on silloin tavannut, jopa yli parikymmentä ihmistä. Onko se harvinaista olla yksi tuntijoista silloin varsinkin, kun heitä tuntevia ihmisiä on kymmeniä tuhansia, vaikka itse näitä loukkaantuja ihmisiä onkin vain vaikka 3%? Vaikka heitä on vähän niin, on todennäköistä että törmäät heihin, jos tunnet paljon ihmisiä ja minä tunnen.
Mutta jostain syystä se on minun vikani? Niinkuin muka maailman ei mahtuisi näitä ihmisiä, enkä minä ainakaan ole heihin voinut törmätä ja siksi olet päättänyt, että minussa on vika vaikka kaikki mitä minusta kuvittelet ovat ihan omaa mielikuvitustasi. Et tiedä ikääni, et sukupuolta, et paljonko olen ihmisiä nähnyt ja missä tilanteissa ym. Ehkä minulla on enemmän kokemusta kuin sinulla? Ehkä olen oppinut muidenkin kokemuksista? Voisiko mitenkään olla mahdollista?
Itse annat ymmärtää että tämä on jokapäiväistä ja tätä sattuu kaikkialla. Ei ole tarvetta tietää ikääsi, sukupuoltasi tai mitään muutakaan sinusta, ihan itse kerrot että kaikki joka paikassa loukkaantuvat kun menet kehaisemaan heidän frisyyriään. Siitä voi tehdä sen yksinkertaisen johtopäätöksen että olet ikävä ihminen.
Sinä et myöskään tiedä ikääni, sukupuoltani tai elämänkokemukseni laajuutta. Minulle tuollaista on sattunut harvakseltaan. Siitä voit päätellä että en ole ihminen jonka silkasta olemassaolosta loukkaannutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mitä saan kaikkien muidenkin tunteiden vilpittömästä ilmaisusta. Samaa mitä saan kaikista muistakin tavoista puolustaa itseäni, muita ja yhteisön periaatteita. Samaa mitä saan kaikista muistakin jämäkkyyden muodoista.
Jämäkkyyden :D Te jämäkäksi itseänne kuvailevat pillitätte heti kun joku on oikeasti jämäkkä.
Enpä mä sanonut olevani jämäkkä, vaan että kun olen jämäkkä saan siitä jotain. Tiedäthän, sitä voi välillä olla vaikka surullinen olematta surullinen ihminen. Siksi se jämäkkyyden harjoittaminen varmaan auttaakin niin paljon kun en tee sitä tarpeeksi tai johdonmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jokelteleva aikuisvauva ilmaisemassa kaikkia tunteitaan. Paskot kai housuusikin tunnetta osoittaessasi.
Onpa samankaltainen väärinkäsitys kuin tuo edellinenkin. Puhuin siitä, mitä tapahtuu KUN ilmaisen mitä tahansa tunteitani. En sanonut mitään siitä, kuinka usein tai paljon teen niin. En kärsi ulosteinkontinenssista, kiitos kysymästä, se on todella ikävä terveysongelma. Kun olen selvästi sinusta kauhea ihminen niin onko se nyt kiva alentaa ulosteinkontinenssista kärsiviä vielä lisää rinnastamalla heidät muhun? Eikö heillä ole susta tarpeeksi kurjaa ilmankin?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs ne ihmiset joilla on paha olla, mutta eivät saa mitään nautintoa muiden pahasta olosta?
Ne ei varmaan sitten kiusaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jostain syystä se on minun vikani? Niinkuin muka maailman ei mahtuisi näitä ihmisiä, enkä minä ainakaan ole heihin voinut törmätä ja siksi olet päättänyt, että minussa on vika vaikka kaikki mitä minusta kuvittelet ovat ihan omaa mielikuvitustasi. Et tiedä ikääni, et sukupuolta, et paljonko olen ihmisiä nähnyt ja missä tilanteissa ym. Ehkä minulla on enemmän kokemusta kuin sinulla? Ehkä olen oppinut muidenkin kokemuksista? Voisiko mitenkään olla mahdollista?Itse annat ymmärtää että tämä on jokapäiväistä ja tätä sattuu kaikkialla. Ei ole tarvetta tietää ikääsi, sukupuoltasi tai mitään muutakaan sinusta, ihan itse kerrot että kaikki joka paikassa loukkaantuvat kun menet kehaisemaan heidän frisyyriään. Siitä voi tehdä sen yksinkertaisen johtopäätöksen että olet ikävä ihminen.
Sinä et myöskään tiedä ikääni, sukupuoltani tai elämänkokemukseni laajuutta. Minulle tuollaista on sattunut harvakseltaan. Siitä voit päätellä että en ole ihminen jonka silkasta olemassaolosta loukkaannutaan.
Missä sanon, että se on jokapäiväistä? Missä sanon tekeväni tätä ylipäätään itse tai jonkun muun tekevän sitä jokapäivä? Sinä ymmärrät juuri mitä haluat lukea, et mitä siinä sanotaan. Minä en anna ymmärtää tuota mitä väität, mutta sinä haluat ymmärtää sen juuri niin. Ihan kuten joku haluaa ymmärtää kampauksen kehumisen piiloveetuiluna.
Voisin kirjoittaa, ettei tarvitse kuin mennä ulos sateella ja kastuu. Tarkoittaako se, että joka päivä sataa ja joka päivä menet ulos kastumaan ja kastut?
Missä minä kehun mitään? Kerron vaan ilmiöstä, jonka olen huomannut tapahtuvan määrättyjen olosuhteiden vallitessa. Eli jopa kehujen kohdalla nämä ihmiset loukkaantuvat. Tietenkään emme puhu kaikista, kuten olen jo monta kertaa yrittänyt sinulle sanoa....
Kovin laajaksi en sitä sinun ihmispiiriä voi uskoa, jos et tähän ilmiöön ole törmännyt. Koska moni muu on. Tasaisin väliajoin tuosta nimittäin myös kirjoitetaan. Kuinka kohteliaisuus muuttuu inhottavaksi korvassa. Moni mies varsinkin on lopettanut kehumisen kokonaan.
En minä väitä, että minun olemassa olosta tai puheista loukkaannutaan. Sinä väität sitä. Minä en puhu kertaakaan tekstissäni minä muodossa, mutta se ei estä minua näkemästä ilmiötä. Se on sinun keksintöjäsi, että puhun omasta jokapäiväisestä elämästäni.
Kehittelet narratiivia päässäsi, joka ei vastaa todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jostain syystä se on minun vikani? Niinkuin muka maailman ei mahtuisi näitä ihmisiä, enkä minä ainakaan ole heihin voinut törmätä ja siksi olet päättänyt, että minussa on vika vaikka kaikki mitä minusta kuvittelet ovat ihan omaa mielikuvitustasi. Et tiedä ikääni, et sukupuolta, et paljonko olen ihmisiä nähnyt ja missä tilanteissa ym. Ehkä minulla on enemmän kokemusta kuin sinulla? Ehkä olen oppinut muidenkin kokemuksista? Voisiko mitenkään olla mahdollista?Itse annat ymmärtää että tämä on jokapäiväistä ja tätä sattuu kaikkialla. Ei ole tarvetta tietää ikääsi, sukupuoltasi tai mitään muutakaan sinusta, ihan itse kerrot että kaikki joka paikassa loukkaantuvat kun menet kehaisemaan heidän frisyyriään. Siitä voi tehdä sen yksinkertaisen johtopäätöksen että olet ikävä ihminen.
Vastaan vielä tähän sinun loppuisi, että siitä ettei sinulle ole kukaan sanonut loukkantuneensa ei kerro sinusta mitään. Voit olla, liian pelottava, liian mitätön, liian hiljainen, ihminen joka ei koskaan kehu, ihminen joka kehuu vain määrätynlaisia ihmisiä, et jää kuuntelemaan vastausta, et ymmärrä reaktiota, tulkitset väärin reaktion jne.
Se nyt on ihan selvää, että luetun ymmärtämisessä sinulla on vaikeuksia ja tulkitset vahvasti omia ja näet vain oman kantasi ja annat kuvan kuinka pidät itseäsi muita parempana.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ilkeitä kommentteja tässä ketjussa näillä
ilkeydestä valittajilla!
Ovat trolleja. Älä pilaa niillä päivääsi. Sekaisin päästään ovat. Käy sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilkeydestä valittajilla!
Ilmoitin viestisi kiusaamisena. Haukut muita mielenterveysongelmaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilkeydestä valittajilla!
Ilmoitin viestisi kiusaamisena. Haukut muita mielenterveysongelmaisiksi.
Ja minä ilmoitin koko ketjun asiattomaksi. Täynnä kiusaamista puolin ja toisin. Hävetkää!
Nukuin oikein makoisat unet sillä välin kun tapoelitte täällä. En ole varmaan Kiusaaja, kun uni maistuu. Nyt lähden juoksulenkille, se on morooo!
Ai sä et ilkeile muille? Täh? Millä sä sitten tyydytät itseäsi? Vai elätkö jossain selibaatissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat kiusaajat piiskaavat ja tukistelevat pieniä lapsiaan... Koska mä voin. Tapoihin kuuluu myös rehvastelu asialla. Mitäpä sitä lakia noudattamaan, kun ennenkin on piiskattu. Helppohan se on heikompaa kiusata. Se on vain rakkautta käyttää fyysistä väkivaltaa pieniin, eikö vaan.
Väkivalta ja kiusaaminen on kaksi eri asiaa, vaikka koulumaailmassa ne onkin niputettu yhteen. Lainsäädäntömme pitää kyllä huolta rangaistuksista, vaikkei niillä pystytä ennaltaehkäisemään kaikkea. Mutta uhrien pitää kantaa oma vastuunsa ja ilmoittaa näistä tapahtumista. Ei poliisi ja viranomaiset selvänäkijöitä ole.
Lapsetko ovat vastuussa vanhempien mielivaltaisuudesta? Love is my life 🥰ihana minä ja penskat elää pelon alla.
Voiko empatiakykyinen käyttää lapsiinsa fyysistä kuritusväkivaltaa? Eikö lapsi opi siitä, että väkivalta on sallittua? Millä vanhempi oikeuttaa käytöksensä? Jos ei puhe auta, niin sitten tulee selkään...
Eiköhän laki ole aika selvä tässä asiassa? Siihen ei vaikuta vanhempien empatiataidot tai oikeuttamiset.
Oletkos jotenkin sinisilmäinen? Ihan Suomen lain alla on tapahtunut lasten hyväksikäyttöä ja jopa henkirikoksia. Kymmenisen vuotta sitten oli oikeinkin kuuluisa tapaus jossa pieni tyttö menetti henkensä vaikka oli ollut sosiaalitoimen asiakas jos jonkin kerran. Onhan se lainvastaista pahoinpidellä lasta, mutta ei se soo-soo lain pitkä koura tule kenenkään kotiin tai makuuhuoneeseen estämään tapahtumia.
Ymmärrätkö lukemaasi? Kysymys oli ” Voiko empatiakykyinen käyttää lapsiinsa fyysistä kuritusväkivaltaa? ”
Johon minä vastaan, että laki on aika selvä (että ei voi) ja laitan siihen kysymysmerkin sinulle. Eli kysyn sinulta, eikä sinusta tässä ole selvä kanta mikä on yhteiskunnan ja sen sääntöjä noudattavien ihmisten kanta asiaan?
Oma kantani on sama kuin mitä laki tällä hetkellä sanoo lapsiin kohdistuvasta väkivallasta. Mutta en ajatellut, että minun olisi pitänyt se oikein alleviivata sinulle.
Se ettei joku muu noudata lakia, ei poista teon vääryyttä, eikä sitä mitä ajattelen asiasta.
Kaikki me tiedämme, että joka tyylin rikoksia tapahtuu. Yksikään niistä ei ole oikein, mutta en silti kuvittele etteikö niitä tapahdu. Myös lapsiin kohdistuvia, mutta se ei muuta kantaani asiaan.
Mutta ehkä sitten sinun?
Ilkeily ja toisen julkinen nolaaminen (=kiusaaminen) kertovat kaikki tekijän itsensä huonosta itsetunnosta, huomionhalusta ja itsevarmuuden puutteesta, kun on tarve hakea hyväksyntää moisella tavalla, toisten kustannuksella.
Hyvien kaverusten keskinäinen hyväntahtoinen hauska pyllyily ja veetuilu on eri asia. Siinä on molemmat mukana 100%. Ei pidä sotkea näitä keskenään.