Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksatte turhaan välittäjälle, enää ei ole lehti-ilmoituksia. Voitte itse laittaa talon myyntiin oikotielle

Vierailija
14.11.2019 |

Kuka hullu maksaa välittäjälle 10 000 työstä jonka osaa lapsikin. Pari valokuvaa, ilmoitus oikotielle ja lässynlässyn puhetta. Herätkää ihmiset, teitä rahastetaan.

Ennen maksettiin siitä lehti-ilmoituksesta!

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu talon myymisestä. Talon (siis kiinteistön) ostaminen ja myyminen vaatii selvästi enemmän tietoa kuin rivitalo- tai kerrostalohuoneiston kaupat. Pitää tajuta ja osata selvittää rasitteet, kiinnitykset, kaava-asiat yms. jutut. Toki osalle nämä ovatkin selviä, mutta eivät läheskään kaikille.

Kun ostimme omakotitalomme kauan sitten, olimme aika kokemattomia. Ei meille olisi ilman välittäjää tullut mieleenkään kysyä, missä talomme vesimittari on, ja vaatia, että se siirretään myyjän kustannuksella toisella tontilla olevasta talosta omaan taloomme.

Vierailija
82/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittäjä vie rahaa myytävän kohteen omistajalta ja nostaa hintaa sille joka ostaa. Siis kummallekkin kaupan osapuolelle haitallinen välihenkilö.

TÄMÄ.

Kummallisesti ihmiset nykyään kykenevät myymään facen kautta kaiken muun ilman välittäjää. Kuvitelkaa miten naurettavaa olisi joku koira-välittäjä, käsilaukku-välittäjä, skootteri-välittäjä. Pelkkää rahastusta ja haitallinen molemmille kaupan osapuolille.

Juu, myy itse ja säästä. Paikkaa itse hampaasi ja säästä. Edusta itseäsi oikeudessa ja säästä 😂

Ihan vapaasti, mut minäpä en osta suoraan myyjältä, ne on ihan hemmetin tietämättömiä jo pelkistä asiakirjoista, jotka vaaditaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus. Käytä välittäjää. Jos myyt itse ja tuleekin mutkia matkaan, joudut ottamaan juristin. Entä homeongelmat ym.

Vierailija
84/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus. Käytä välittäjää. Jos myyt itse ja tuleekin mutkia matkaan, joudut ottamaan juristin. Entä homeongelmat ym.

Välittäjää ei kiinnosta tuollaiset asiat mitenkään. Myyjällä on kaikki vastuu. Mistä ihmeestä tuollaiset harhaluulot on kehitetty?

Vierailija
85/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittäjää tarvitaan avuksi siinä vaiheessa kun tehdään kauppaa. Ei ole ihan yksinkertaista tehdä kauppakirjoja. Se on myöskin se asia josta välittäjä palkkionsa laskuttaa koska palkkiota ei peritä jos kauppoja ei synny.

Höpö höpö. Kauppakirjaan löytyy valmiita pohjia, ja viimeksi kun myi talon, niin maksoin 300€ lakimiehelle kauppakirjan tarkastamisesta. Sekin oli käytännössä turha liike, mutta ajattelin varmistaa asian kuitenkin.

Nykyään Myös suurin osa kiinteistönvälittäjistä on pätevöitynyt kaupanvahvistajaksi tai ainakin sellainen löytyy jokaisesta toimistosta jolloin kauppa Saadaan hoidettua viralliseksi samaan hintaan.

Tuopa onkin suuri säästö... kaupanvahvistajan normipalkkio on 120 euroa.

Niin, sen kymppitonnin päälle.

Vierailija
86/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: montako asuntoa / kiinteistöä olet ostanut ja myynyt?

Minä olen ostanut kaksi osakehuoneistoa, yhden omakotitalon ja yhden tilan. Myynyt osakehuoneiston ja kaksi omakotitaloa.

Yhdet kaupat tein itse, mutta se oli 1990-luvulla vanhan lain aikaan kun asia vielä oli aika yksinkertainen.

Nyt etenkin kiinteistökauppa on mennyt niin monimutkaiseksi, että minulle riittää vähempikin työmäärä. Välittäjät kilpailutan.

Myyntikuvat ottaa ammattilainen ja se näkyy myynti-ilmoituksessa. Kiinnostus kohteeseen syntyy kuvien perusteella, joten roikkuvia listoja, eriparisia pyyhkeitä jne ei ammattilaisen hyvin valaistuissa kuvissa näy.

Vierailija
87/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ap säästäisi kuntotarkastuksessakin tekemällä sen itse.

Vierailija
88/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tee ihan miten huvittaa, mä käytän välittäjän ammattitaitoa ja verkostoja.

Vierailija
89/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ap säästäisi kuntotarkastuksessakin tekemällä sen itse.

Tokihan siitä kannattaa maksaa huuhaapelleille. Pirkanmaalla pyöri se superhuijari, jonka mielestä jätesäkki täynnä vettä yläpohjassa oli ihan ok.

Jos ostaisin ok-taloa, niin varmasti syynäisin sen itse ja todella tarkkaan.

Vierailija
90/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin ensimmäisen asuntoni itse 19 vuotiaana. Sain täyden hinnan ja olin tyytyväinen. Aika oli silloin eri. Myöhemmin puolisoni kanssa käytimme välittäjää yhteisen asuntomme myyntiin. Hän arvioi asuntomme paljon kalliimmaksi, kuin me itse. Myyntiin kuului mm.somemarkkinointia ja vaikka drone-kuvat, jollaisia en olisi tajunnut ottaa/löytää tekijää. Myös sisäkuvat otti ammattilainen ja hän muokkasi ne myös valotukseltaan edustaviksi. Lisäksi välittäjä oli myynnin mestari ja sai siksikin asuntomme nopeasti kaupaksi. Hän mm. taktikoi netti-myynnin aloituksen sopivalle kellonajalle, jolloin oikotiellä on eniten kävijöitä ja käytti paljon muutakin kokemuksen tuomaa analytiikkaa ja tietoa. Kaikki aika oli hänelle työaikaa.

Välittäjien palkkiotkin olivat nousseet kyllä näiden kahden asunnon myynnin väliaikana, mutta palvelu on nykyään aivan eri luokkaa, kuin yksi oikotie-ilmoitus ja vanhalla digikameralla otetut kuvat. Olimme todella tyytyväisiä!

Toki välittäjiäkin on erilaisia. Paljon saimme tarjouksia välittäjiltä, joiden palveluun kuului tuoda jotain kukkia ja uusi päiväpeitto kuvien ottamista varten. Se ei meitä juuri houkuttanut.

Vierailija
91/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin muutama tuhertaja jotka saaneet varoituksia, vanha lista, mutta esimerkiksi confidence m2 tehnyt konkurssin, välittäjästä tehty aville ilmoituksia 2013 jälkeenkin. tarkista kenelle annat asuntoasiasi hoidettavaksi. on tosi helppoa myydä itse, vastuu kuitenkin myyjällä.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/11/27/tarkista-onko-viranomainen-var…

Vierailija
92/93 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa välittäjistä sellaisia jotka ei saa muuta työtä ja tietotaito aivan mitätön, sitten kaupitellaan asuntoja ja koska ei ole vastuuta niin voi puhua puuta heinää, eivätkä tarkista asioiden paikkansapitävyyttä. osa voi ollakin ihan asioihin perehtynyttä ja hankkineet kunnon tietopohjan ja kehittyneet, mutta kyllä välillä on tullut niin tyhmää porukkaa vastaan, että ihan hirvittää. 

Vierailija
93/93 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostinpa sitten asunnon välittäjän kautta. Tähän mennessä hän on tunkeutunut luvatta myytyihin asuntoihin yleisavaimella, esitellyt niitä myymättöminä vaikkei uuden omistajan kanssa ole toimeksiantoa. Lisäksi ruvennut syyttelemään minua asiakirjaväärennöksistä, vaikkakin kaikki olleet paperilla alusta asti. Tämä läntisellä uudellamaalla. Että turhasta maksatte välittäjälle.