Maksatte turhaan välittäjälle, enää ei ole lehti-ilmoituksia. Voitte itse laittaa talon myyntiin oikotielle
Kuka hullu maksaa välittäjälle 10 000 työstä jonka osaa lapsikin. Pari valokuvaa, ilmoitus oikotielle ja lässynlässyn puhetta. Herätkää ihmiset, teitä rahastetaan.
Ennen maksettiin siitä lehti-ilmoituksesta!
Kommentit (93)
Välittäjää tarvitaan avuksi siinä vaiheessa kun tehdään kauppaa. Ei ole ihan yksinkertaista tehdä kauppakirjoja. Se on myöskin se asia josta välittäjä palkkionsa laskuttaa koska palkkiota ei peritä jos kauppoja ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä lehti-ilmoituksista makseta 🙂 Loistavalla välittäjällä on verkosto. Tiedän huippuvälittäjän toisessa polvessa. Omilla ja vanhempiensa verkostoilla saa myytyä kohteen kuin kohteen nopeaan, useimmiten ns tiskin alta.
Kyllä ne nopeasti myytävät kohteet liikkuun nopeasti ilman välittäjääkin.
Suomessa vain tuntuu olevan vallalla uskomus, että välittäjän kautta on turvallisempaa ostaa asunto. Toki silloin hinta on sen 2-5% kalliimpi, mutta monelle ostajalle se on ilmeisesti ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittäjän kautta ostaminen helpompaa kuin omaa kotiaan yliarvostavalta myyjältä. Tosin jos myyjä esittelemässä, niin tarjouksesta voi heti tiputtaa välityspalkkion verran pois.
Toisaalta miksen ensi kerralla kokeilisi itse myydä asuntoani, kun myymisen aika koittaa.
Itse myyminen ei ole mitenkään vaativaa, jos normaalit älynlahjat ja ymmärrys.
Toinen juttu on se, että ostajakandidaatit osaavat kyllä laskea, paljonko "säästät" myymällä itse ja tarjoavat vastaavasti vähemmän. Eli omistaja-myyjän täytyy laskea hintapyyntöä.
Vaan entä jos ei riitä aika? Tai ei vaan halua tehdä itse? Sama asia kuin muissakin palveluissa: maksat siitä, että joku toinen tekee asian x puolestasi. Vaikka itse osaisitkin.
Jokainenhan itse määrittelee, minkä arvoiseksi kokee ko. palvelun ja paljonko siitä on valmis maksamaan. Ihan turha ulista siellä että on tyhmää maksaa tai liian kallista. Ole siinä tapauksessa ostamatta ja tee itse jos ei miellytä. Ja anna niiden ostaa palveluja jotka katsovat niitä tarvitsevansa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä jottet myisi itse. Ainoa vain, että välittäjän kautta myytävästä kohteesta saat keskimäärin enemmän kuin itse myydessäsi.
Ei ole yksi tai kaksi kohdetta, joissa minulle on tullut myyntiin HYVÄ kohde, jota omistaja itse ensin yrittänyt myydä kuukausia/viikkoja. On saanut tarjouksia, joihin ei ole tyytyväinen.
Minä olen myynyt nämä hintaan, joka on ylittänyt reippaasti myyjien saaman parhaan tarjouksen ja yleensä tarjous on tullut parissa viikossa. Ja myyjä on saanut käpäläänsä enemmän palkkionikin huomioiden.Jos sinulla on aikaa käyttää aikaa ostajien pyöritykseen, paperityöhön ja kymmeniin sähköposteihin vastaamiseen, miksipä et myisi ihan itse.
Yhtä hyvin voit korjata autosi itse, tehdä vesieristeet kylpyhuoneeseen ja vaikka ommella umpeen pienen haavan. Siitä vain opettelemaan ja säästämään!
T. Välittäjä, jonka asiakastyytyväisyys on lähes pyöreä kymppi ja jolla on lisäksi korkeakoulututkinto markkinoinnista sekä lisäksi erinomainen kyky tulla toimeen hankalienkin ihmisten kanssa
Kymmenet sähköpostit ja paperityöt ovat kyllä vaivan arvoisia tuossa tilanteessa. Ja ne jokainen normaali osaa tai oppii. Toisin kuin nuo mainitsemasi haavojen ompelu ja vesieristeiden tekeminen. Ei tulisi mieleenkään antaa asuntoni myyntiä välittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä lehti-ilmoituksista makseta 🙂 Loistavalla välittäjällä on verkosto. Tiedän huippuvälittäjän toisessa polvessa. Omilla ja vanhempiensa verkostoilla saa myytyä kohteen kuin kohteen nopeaan, useimmiten ns tiskin alta.
Kyllä ne nopeasti myytävät kohteet liikkuun nopeasti ilman välittäjääkin.
Suomessa vain tuntuu olevan vallalla uskomus, että välittäjän kautta on turvallisempaa ostaa asunto. Toki silloin hinta on sen 2-5% kalliimpi, mutta monelle ostajalle se on ilmeisesti ok.
Mitään oikeasti turvallisempaahan siinä ei ole koska välittäjällä ei ole siitä asunnosta mitään vastuuta. Sopimukset voi teetättää paljon halvemmin juristilla. Ja käyttää samaa sopimuspohjaa tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Välittäjää tarvitaan avuksi siinä vaiheessa kun tehdään kauppaa. Ei ole ihan yksinkertaista tehdä kauppakirjoja. Se on myöskin se asia josta välittäjä palkkionsa laskuttaa koska palkkiota ei peritä jos kauppoja ei synny.
Höpö höpö. Kauppakirjaan löytyy valmiita pohjia, ja viimeksi kun myi talon, niin maksoin 300€ lakimiehelle kauppakirjan tarkastamisesta. Sekin oli käytännössä turha liike, mutta ajattelin varmistaa asian kuitenkin.
Asunnon myyminen onnistuu keltä vaan normijärkiseltä esim. av :lla olevien ketjujen vinkkien avulla. Ei ole rakettitiedettä. Vaikka toki kiinteistönvälittäjät tässäkin ketjussa yrittää pelotella niinku se mukamas olisi tosi vaikeaa.
Myimme ihan suhteellisen helpon kohteen välittäjän avulla. Kerrostalokaksio hyvällä sijainnilla. Itse arvostin siinä, että oma osuuteni oli antaa avaimet välittäjälle, jutella puolen tunnin palaveri ja sen jälkeen hyväksyä tarjous ja kipittää pankkiin sutimaan nimiä paperiin.
Välittäjä stailasi kämpän, otti kuvat, teki ilmoitukset, esitteet ja piti muutamia näyttöjä. Hoiti yhteydenpidon potentiaalisiin ostajiin ja paperityöt. Sinänsä palkkio suhteessa työmäärään oli kyllä isohko, mutta selvisipä kerrankin jostain asiasta elämässä helpolla. Palveluiden käyttäminen on vaan ihanaa, työssä ja arjessa saa ihan tarpeeksi hoitaa muiden asioita ja olla vastuussa ja selvittää asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kauppakirjaan löytyy valmiita pohjia, ja viimeksi kun myi talon, niin maksoin 300€ lakimiehelle kauppakirjan tarkastamisesta. Sekin oli käytännössä turha liike, mutta ajattelin varmistaa asian kuitenkin.
Nykyään Myös suurin osa kiinteistönvälittäjistä on pätevöitynyt kaupanvahvistajaksi tai ainakin sellainen löytyy jokaisesta toimistosta jolloin kauppa Saadaan hoidettua viralliseksi samaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä jottet myisi itse. Ainoa vain, että välittäjän kautta myytävästä kohteesta saat keskimäärin enemmän kuin itse myydessäsi.
Ei ole yksi tai kaksi kohdetta, joissa minulle on tullut myyntiin HYVÄ kohde, jota omistaja itse ensin yrittänyt myydä kuukausia/viikkoja. On saanut tarjouksia, joihin ei ole tyytyväinen.
Minä olen myynyt nämä hintaan, joka on ylittänyt reippaasti myyjien saaman parhaan tarjouksen ja yleensä tarjous on tullut parissa viikossa. Ja myyjä on saanut käpäläänsä enemmän palkkionikin huomioiden.Jos sinulla on aikaa käyttää aikaa ostajien pyöritykseen, paperityöhön ja kymmeniin sähköposteihin vastaamiseen, miksipä et myisi ihan itse.
Yhtä hyvin voit korjata autosi itse, tehdä vesieristeet kylpyhuoneeseen ja vaikka ommella umpeen pienen haavan. Siitä vain opettelemaan ja säästämään!
T. Välittäjä, jonka asiakastyytyväisyys on lähes pyöreä kymppi ja jolla on lisäksi korkeakoulututkinto markkinoinnista sekä lisäksi erinomainen kyky tulla toimeen hankalienkin ihmisten kanssa
Kymmenet sähköpostit ja paperityöt ovat kyllä vaivan arvoisia tuossa tilanteessa. Ja ne jokainen normaali osaa tai oppii. Toisin kuin nuo mainitsemasi haavojen ompelu ja vesieristeiden tekeminen. Ei tulisi mieleenkään antaa asuntoni myyntiä välittäjälle.
Mikä auktoriteetti sinä olet määrittelemään mikä on vaivan arvoista kenellekin?
Vierailija kirjoitti:
Asunnon myyminen onnistuu keltä vaan normijärkiseltä esim. av :lla olevien ketjujen vinkkien avulla. Ei ole rakettitiedettä. Vaikka toki kiinteistönvälittäjät tässäkin ketjussa yrittää pelotella niinku se mukamas olisi tosi vaikeaa.
Eihän se varmasti ole asia, johon liittyviä kiemuroita ei suhteellisen helposti netistä selvittäisi. Mutta onko kaikissa asioissa aina pakko tehdä itse? Jos vaan nauttii siitä, että joku tekee puolestasi?
Syrjäseutujen kohteet ehkä eri juttu, mutta muuttovoittokaupungeissa asuntokauppaa tehdessä välittäjä on kyllä turha. 3 asuntokaupat tehneenä ja varmaan 30 näytössä käyneenä en myöskään juuri luota ammattikuntaan. Kohteisiin ei perehdytä (välittäjä lukee myyntiesitettä ja siinä se), hyväksytään puutteellisia tarjouksia, on annettu aivan vääriäkin tietoja, suoranaista valehtelua (juu ei se ole yhtään huolestuttavaa että kylppärin laatat ropisee irti, liimalla vaan takaisin), sekoilua asiakirjojen kanssa, ohareita ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useat kiinteistövälitysfirmat hinnoittelee paperityöt vielä erikseen. Olen nähnyt näitä. Ottavat 500 euroa niistä vielä kaiken päälle. Kannattaa tosiaan käyttää lakimiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään Myös suurin osa kiinteistönvälittäjistä on pätevöitynyt kaupanvahvistajaksi tai ainakin sellainen löytyy jokaisesta toimistosta jolloin kauppa Saadaan hoidettua viralliseksi samaan hintaan.
Tuopa onkin suuri säästö... kaupanvahvistajan normipalkkio on 120 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Syrjäseutujen kohteet ehkä eri juttu, mutta muuttovoittokaupungeissa asuntokauppaa tehdessä välittäjä on kyllä turha. 3 asuntokaupat tehneenä ja varmaan 30 näytössä käyneenä en myöskään juuri luota ammattikuntaan. Kohteisiin ei perehdytä (välittäjä lukee myyntiesitettä ja siinä se), hyväksytään puutteellisia tarjouksia, on annettu aivan vääriäkin tietoja, suoranaista valehtelua (juu ei se ole yhtään huolestuttavaa että kylppärin laatat ropisee irti, liimalla vaan takaisin), sekoilua asiakirjojen kanssa, ohareita ym.
Syrjäseutujen kohteitahan ne ei enää edes ota myyntiin.
Eikö kukaan ajattele kaisa liskoa? Yhy hyy kun välistävetäjiä ei arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä maaseutujen paapat pakotetaan siis myymään oma talo ilman välittäjää koska välittäjä ei suostu ottamaan niitä myyntiin. Jos välittäjä olisi tarpeellinen oikeasti niin eiköhän tosta ois jo valitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä maaseutujen paapat pakotetaan siis myymään oma talo ilman välittäjää koska välittäjä ei suostu ottamaan niitä myyntiin. Jos välittäjä olisi tarpeellinen oikeasti niin eiköhän tosta ois jo valitettu.
Sun olisi varmaan vaikea asua vaikka USA:ssa, missä ihmiset käyttävät palveluja kaikilla elämänalueilla ihan eri lailla kuin Suomessa. Ja antavat vielä tippiä hinnan päälle. Saisit kiukuta koko ajan, että miksette tee sitä tai tätä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun olisi varmaan vaikea asua vaikka USA:ssa, missä ihmiset käyttävät palveluja kaikilla elämänalueilla ihan eri lailla kuin Suomessa. Ja antavat vielä tippiä hinnan päälle. Saisit kiukuta koko ajan, että miksette tee sitä tai tätä itse.
Heh, eikä käytä. USAssa ne ei käytä edes terveydenhuoltoa mikäli eivät ole ottaneet vakuutuksia.
Millä logiikalla? Kyllä minä olin tiputtanut sen jo valmiiksi hintapyynnistä.