Maksatte turhaan välittäjälle, enää ei ole lehti-ilmoituksia. Voitte itse laittaa talon myyntiin oikotielle
Kuka hullu maksaa välittäjälle 10 000 työstä jonka osaa lapsikin. Pari valokuvaa, ilmoitus oikotielle ja lässynlässyn puhetta. Herätkää ihmiset, teitä rahastetaan.
Ennen maksettiin siitä lehti-ilmoituksesta!
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan ja myyn elämäni aikana yhden asuntoa. En ole siis millään lailla asiantuntija asunnonostossa tai -myynnissä. Asunnossani on kiinni noin 80% omaisuudestani, niin ei ole ihan pikkujuttu. Jotta kaikki menee sääntöjen ja lainkirjaimen mukaan minulle turvallisesti oikein, niin haluan ammattilaisten hoitavan asian. Ostaessa ja myydessä.
Tuohon nimenomaiseen pelkoonhan se rahastus perustuu. Ei mihinkään muuhun. Tuon pelon avulla antaisit itseltäsi nyhtää vaikka 20 000 euroa vaikka oikeampi korvaus välittäjälle olisi 500 euroa. Aika surkeeta, eikö.
Ironista että pelkää tulevansa kusetetuksi ja menettävänsä rahaa. Niin juuri tapahtuu ja se kusettaja on välittäjä.
Millä lailla välittäjä kusettaa, kun myyntipalkkio on sovittu etukäteen myyntisopimuksessa?
Kyseessähän on aivan vapaaehtoinen sopimus.
Kvinpäkatsomassa asuntoa, jota myi tee se itsr- myyjä. Mihinkään kysymykseen ei osannut vastata, heitti vaan aina sen ja tämän paperin pöydälle....ostinpa sitten asunnon samalta alueelta firman kautta. Muistakaa, jos myytte itse aduntoanbe, niin pitää osata vastata kysymyksiin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä jottet myisi itse. Ainoa vain, että välittäjän kautta myytävästä kohteesta saat keskimäärin enemmän kuin itse myydessäsi.
Ei ole yksi tai kaksi kohdetta, joissa minulle on tullut myyntiin HYVÄ kohde, jota omistaja itse ensin yrittänyt myydä kuukausia/viikkoja. On saanut tarjouksia, joihin ei ole tyytyväinen.
Minä olen myynyt nämä hintaan, joka on ylittänyt reippaasti myyjien saaman parhaan tarjouksen ja yleensä tarjous on tullut parissa viikossa. Ja myyjä on saanut käpäläänsä enemmän palkkionikin huomioiden.Jos sinulla on aikaa käyttää aikaa ostajien pyöritykseen, paperityöhön ja kymmeniin sähköposteihin vastaamiseen, miksipä et myisi ihan itse.
Yhtä hyvin voit korjata autosi itse, tehdä vesieristeet kylpyhuoneeseen ja vaikka ommella umpeen pienen haavan. Siitä vain opettelemaan ja säästämään!
T. Välittäjä, jonka asiakastyytyväisyys on lähes pyöreä kymppi ja jolla on lisäksi korkeakoulututkinto markkinoinnista sekä lisäksi erinomainen kyky tulla toimeen hankalienkin ihmisten kanssa
Välittäjästä voi olla myös suuri apu kiinteistön kauppakirjan laadinnassa - jos siis on paljon asioita, mitkä tulee mainita myyjän suojaksi.
Sen voi teetättää juristilla. Paljon halvemmin ja luotettavimmin.
Käykö juristisi myös pitämässä asuntonäytöt?
Et osaa itse esitellä taloa ostajille? Kyllähän sinä sen paremmin tunnet kuin välittäjä.
Ps. Niillä ostajillakin on työt eikä ne yleensä halua tutustua taloon kesken työpäivän.
Tarvitsetko välittäjän esittelemään vauvan vaatteita joita myyt torissa?
Copypastesin tuolta edelliseltä sivulta:
Entä jos se myytävä talo on toisella puolella Suomea, omaa autoa ei ole ja julkisilla ei paikkakunnalle pääse helpolla ja on itse vielä päivätöissä eikä siksi oikein aikaakaan?
Välittäjästä on suuri apu silloin kohteen näyttöjen pidossa.
Eikö sulle tule mieleen, että myyjä, kohde ja kiinnostuneet ostajat eivät välttämättä ole aina samalla paikkakunnalla? Bensakin maksaa jos täytyy ajaa pitämään näyttöä satoja kilometrejä - ja ehkä monta kertaa. Puhumattakaan paljonko menee aikaa. Moni maksaa mieluummin välittäjälle kuin uhraa vapaa-aikansa.
Kas kun ette soimaa kesälöman pitäjiä. Yhtä lailla silloin voisi hankka kesätyön eikä pitää lomaa.
Voit toki ihan vapaasti maksaa välittäjälle tuosta "työstä" 10 000 euroa. Tai antaa sukulaiselle/ystävälle kahvipaketin että käy näyttämässä talon ostajaehdokkaalle.
Entä jos ei ole sukulaisia/ystäviä paikkakunnalla, jolla myyntikohde sijaitsee? Tai niitä ei ole ollenkaan? Kelle sen kahvipakettisi sitten annat? Ja mistä keksit tuon 10 000, jota jankutat?
Olen myynyt kiinteistöjäni niin itse kuin välittäjän kauttakin. Molemmissa on omat hyvät puolensa. Itse myydessä voi myös käyttää ammattilaisten apua esim kiinteistön arvon arvioimisessa ja kauppakirjan teossa. Kulut silti murto-osan välittäjän hinnasta. On varmasti tapauskohtaista kumpi vaihtoehto on itselle parempi mutta ehdottomasti kannattaa kilpailuttaa se välittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittäjä vie rahaa myytävän kohteen omistajalta ja nostaa hintaa sille joka ostaa. Siis kummallekkin kaupan osapuolelle haitallinen välihenkilö.
TÄMÄ.
Kummallisesti ihmiset nykyään kykenevät myymään facen kautta kaiken muun ilman välittäjää. Kuvitelkaa miten naurettavaa olisi joku koira-välittäjä, käsilaukku-välittäjä, skootteri-välittäjä. Pelkkää rahastusta ja haitallinen molemmille kaupan osapuolille.
Jos et hahmota, mikä ero on 100 euron ja 200 000 euron omaisuudella ja niiden vaihtoon liittyvän juridisen sääntelyn määrällä, niin suosittelen sinua pysymään vain käsilaukun omistajana. Älysi ei riitä hallitsemaan välttämättä suurempaa omaisuutta.
Meille välittäjästä olisi ollut vain harmia. Tiedettiin alueemme erittäin kysytyksi ja laitoimme oman ilmoituksen. Kiinnostuneissa oli myös välittäjiä jotka välttämättä halusivat päästä juttusille (olisi pitänyt heti kieltäytyä..). Kaikki 3 välittäjää oli sitä mieltä, että hintaa on n. 50 tuhatta liikaa. Mutta tottakai myimme talon pyyntihinnalla (400000) heti parin viikon sisällä. Olimme tarkkailleet hintoja ja tiesimme, että moni lapsiperhe haluaisi asua juuri tuolla alueella jne.
En ymmärrä, miksi jonkun välittäjän olisi pitänyt saada hyötyä omaisuudestamme. Ilmoituksemme kuvineen oli mielestäni parempi kuin useamman välittäjän tekemä. Voisin auttaa ystäviä ja tuttuja talon myynnissä ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kvinpäkatsomassa asuntoa, jota myi tee se itsr- myyjä. Mihinkään kysymykseen ei osannut vastata, heitti vaan aina sen ja tämän paperin pöydälle....ostinpa sitten asunnon samalta alueelta firman kautta. Muistakaa, jos myytte itse aduntoanbe, niin pitää osata vastata kysymyksiin....
Ostajan kysymykset ovat usein esim. "Minkälaiset naapurit on, kuuluuko liikenteen melu yöllä?" Eihän se välittäjä niihin edes osaa vastata, valehtelee vaan jotain ympäripyöreää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittäjä vie rahaa myytävän kohteen omistajalta ja nostaa hintaa sille joka ostaa. Siis kummallekkin kaupan osapuolelle haitallinen välihenkilö.
TÄMÄ.
Kummallisesti ihmiset nykyään kykenevät myymään facen kautta kaiken muun ilman välittäjää. Kuvitelkaa miten naurettavaa olisi joku koira-välittäjä, käsilaukku-välittäjä, skootteri-välittäjä. Pelkkää rahastusta ja haitallinen molemmille kaupan osapuolille.
Jos et hahmota, mikä ero on 100 euron ja 200 000 euron omaisuudella ja niiden vaihtoon liittyvän juridisen sääntelyn määrällä, niin suosittelen sinua pysymään vain käsilaukun omistajana. Älysi ei riitä hallitsemaan välttämättä suurempaa omaisuutta.
No kiinteistönvälittäjäksi pääsen kuitenkin vaikka heti. Siihen kun ei vaadita sen kummempaa koulutusta. Ei ne mitään juristeja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä osta asuntoa ilman välittäjää tai juristia. En todellakaan!
Ihmisten tunneperäinen asenne asuntojensa sälekaihtimia kohtaan samoin kuin epärealistinen hinta-arvio remppataidoistaan tai asunnon laadusta on rasittavaa. Suoria kysymyksiä ei voi tehdä, kun alaleuka jo väpättää miten "ei se meidän mielestä haise kostealle" tai kuinka kivan Eppu-koiran leikkijäljet näkyvät parketilla tummina viiruina koko alueelta. Keskustelua asunnosta ei käydä asiantuntemuksella, vaan mitä äiti on ollut mieltä 26 vuotiaan poikansa remppataidoista tai kuinka mummo kehui tyttärentyttären ideaa maalata vessan laatat vaaleanpunaisiksi.
Välittäjä on neutraali ja kun asioi vain pitkän työkokemuksen omaavan välittäjän kanssa päästään lähelle realistisia hinta-arvioita sekä mitä asunnosta haluan maksaa. SUosin myös isoja välitysfirmoja, joilla on ihan samat välityspalkkiot kuin yhden nyhväreen toiminimissä, ja myös juristit hoitamassa jos kaupassa ilmenee ongelmia puolin tai toisin. Maksan turvallisuuden tunteesta ja kaupan laillisuudesta.
Ihmiset ovat niin tyhmiä, että vaikka kaupat tehdään saattaa sen jälkeen tulla aivan mitä tahansa ideoita ja ehdotuksia miten haluaakin jättää jotakin varastoon tai jos vaikka autopaikka ois vielä pari kuukautta myyjän käytössä yms. Ammattitaitoinen välittäjä eliminoi sen kaiken jo valmiiksi ja käy läpi myyjän sekä ostajan kanssa molempien oikeuksista ja vastuusta.
Myin asuntoni itse, ostaja halusi käyttää välittäjää. No,välittäjä tuli katsomaan asuntoa tämän ostajakandidaatin kanssa ja totesi ostajalle "tää on hyvä sulle ja kohtuuhintanen". En yhtään tiedä paljonko ostaja maksoi kiinteistövälittäjälle "avusta", tunnistin välittäjän heidän lehti-ilmoitustensa naamakuvien avulla. Ostaja tarjosi lähes pyytämäni hinnan ja hyväksyinsen, kaupat tuli ilman myyjänmaksamaa välittäjää.
No mitä sitten. Kyllä minäkin maksaisin ammattilaisen avusta kun kyseessä on satojen tuhansien kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä jottet myisi itse. Ainoa vain, että välittäjän kautta myytävästä kohteesta saat keskimäärin enemmän kuin itse myydessäsi.
Ei ole yksi tai kaksi kohdetta, joissa minulle on tullut myyntiin HYVÄ kohde, jota omistaja itse ensin yrittänyt myydä kuukausia/viikkoja. On saanut tarjouksia, joihin ei ole tyytyväinen.
Minä olen myynyt nämä hintaan, joka on ylittänyt reippaasti myyjien saaman parhaan tarjouksen ja yleensä tarjous on tullut parissa viikossa. Ja myyjä on saanut käpäläänsä enemmän palkkionikin huomioiden.Jos sinulla on aikaa käyttää aikaa ostajien pyöritykseen, paperityöhön ja kymmeniin sähköposteihin vastaamiseen, miksipä et myisi ihan itse.
Yhtä hyvin voit korjata autosi itse, tehdä vesieristeet kylpyhuoneeseen ja vaikka ommella umpeen pienen haavan. Siitä vain opettelemaan ja säästämään!
T. Välittäjä, jonka asiakastyytyväisyys on lähes pyöreä kymppi ja jolla on lisäksi korkeakoulututkinto markkinoinnista sekä lisäksi erinomainen kyky tulla toimeen hankalienkin ihmisten kanssa
Nuo mainitsemasi toiminnot vaativat taitoja, joita useimmilla normaaliälyisillä aikuisilla ei ole. Asunnonvälitys ei vaadi. Sen huomaa siitäkin, että lääkäriksi ja vesieristeiden tekijäksi ei voi ryhtyä vain omalla ilmoituksella, toisin kuin kiinteistönvälittäjäksi.
Olen aina ihmetellyt tuota välittäjien prosenttihinnoittelua.
Se on ahneutta että ottavat niin paljon enemmän rahaa 300 000 eur talosta kuin 100 000 eur talosta vaikka työmäärä käytännössä sama. Alle 60 000 eur kohteita eivät edes haluaisi ottaa myyntiin kun ei ole tarpeeksi nyhdettävää.
Ei ennen maksettu sitä lehti-ilmoituksesta, vaan ihan samasta työstä kuin nykyään. En minä halua pitää näyttöjä, haluan että joku hoitaa homman puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Välittäjä ei ole ikinä osannut vastata puoliinkaan kysymyksistäni jotka liittyy rakenteisiin. Vastaus on aina: "minäpä selvitän" eikä sieltä mitään kunnollista vastausta myöhemminkään tule.
Käyttäkää samaa jos myytte itse.
Tuttu myi taloaan ja välittä soitti että voi tulla tekemään ilmaisen arvion kohteesta. Perässä tuli lasku jota ei parin puhelun jälkeen tarvinut maksaa. Onneksi sattui olemaan tuttu juristi jolta kysyi että miten on kun arvion piti olla ilmainen ja siitä tuli lasku? Pyysi nimen ja numeron. Tuttuni kertoi että tämä juristi soitti takaisin vartissa ja kertoi että heitä roskiin se lasku.
Nämä välistävetäjät on juuri niin sutkeja että koittavat jopa ihan valehtelemalla laskuttaa.
Välittäjän kautta ostaminen helpompaa kuin omaa kotiaan yliarvostavalta myyjältä. Tosin jos myyjä esittelemässä, niin tarjouksesta voi heti tiputtaa välityspalkkion verran pois.
Toisaalta miksen ensi kerralla kokeilisi itse myydä asuntoani, kun myymisen aika koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Välittäjän kautta ostaminen helpompaa kuin omaa kotiaan yliarvostavalta myyjältä. Tosin jos myyjä esittelemässä, niin tarjouksesta voi heti tiputtaa välityspalkkion verran pois.
Toisaalta miksen ensi kerralla kokeilisi itse myydä asuntoani, kun myymisen aika koittaa.
Välittäjien on pakko hinata hintoja koko ajan ylespäin jotta myyjät maksaa niiden naurettavat palkkiot. Sitten ostajalle selitellään että tämä on muka alueen hintataso. Hyötyä tuosta ei ole kuin välittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittäjien on pakko hinata hintoja koko ajan ylespäin jotta myyjät maksaa niiden naurettavat palkkiot. Sitten ostajalle selitellään että tämä on muka alueen hintataso. Hyötyä tuosta ei ole kuin välittäjälle.
Välittäjän palkkio siirtyy siis hintaan jolloin ostaja maksaa siitäkin varainsiirtoveron. Not good.
haluaisin huomautella kirjoitti:
Haluasin huomautella:- Ihan kiva myydä itse, mutta muistattehan, että myyjä on laillisesti vastuussa myymästään talosta vielä myynnin jälkeen seuravat 5 vuotta. Ostajan etu.
Myyjä on vastuussa sen 2 tai 5 vuotta, ei välittäjä.
Eli mitä eroa?
Vierailija kirjoitti:
Itse myyminen ei ole mitenkään vaativaa, jos normaalit älynlahjat ja ymmärrys.
Toinen juttu on se, että ostajakandidaatit osaavat kyllä laskea, paljonko "säästät" myymällä itse ja tarjoavat vastaavasti vähemmän. Eli omistaja-myyjän täytyy laskea hintapyyntöä.
Voit toki ihan vapaasti maksaa välittäjälle tuosta "työstä" 10 000 euroa. Tai antaa sukulaiselle/ystävälle kahvipaketin että käy näyttämässä talon ostajaehdokkaalle.