Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä olette luulleet huumorilaulajiksi?

Vierailija
14.11.2019 |

Muistuuko mieleen sellaisia artisteja, joita olette aikoinanne luulleet huumorilaulajiksi tai -yhtyeiksi, mutta jotka ovatkin olleet tai jotka on otettu ihan tosissaan? Esimerkiksi Kari Kuuvan "Tango pelargonia" oli aikoinaan valtava hitti, joka kuitenkin oli kirjoitettu ylimurheellisten iskelmien parodiaksi.

Minä olin jo pitkälti aikuinen, kun ymmärsin muiden ihmisten puheista, että Rauli Badding Somerjoki oli laulanut aivan tosissaan. Minä olin muodostanut hänestä pellen kuvan televisiossa lapsena näkemäni napapaidan ja lanteenhetkutuksen vuoksi. Ihmettelin kovasti sitä, että Topi Sorsakoski menestyi samalla huumorikonseptilla. Sitten valkeni.

Onko joku muukin ollut näin ulkona kevyen musiikin kartalta? Minkä artistin tai kappaleen kohdalla on tullut virhepäätelmiä?

Kommentit (182)

Vierailija
1/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepi Kumpulainen

Vierailija
2/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen hiphop-skene kotimaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että jope ruonansuun "enkeleitä toisillemme" on parodia koska siinä on jokseenkin kaikki iskelmäkliseet + perinteistä suomi-iskelmäsurkeutta tihkuva sanoitus. 

Vierailija
4/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ovat oikeasti olleet huumorilaulajia, mutta yleisö on ottanut heidät tosissaan. Suomalaiset on totista kansaa.

Vierailija
5/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepi Kumpulainen

Voi kamala. Minä olen pitänyt häntä yksinomaan huumorimusiikin esittäjänä. Onko hän muutakin ja kenen mielestä?

Ap

Vierailija
6/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen hiphop-skene kotimaassa.

Milloin sinulle valkeni, että se on tosissaan tehtyä? (Minä en ole siitä ihan varma vieläkään.)

Ap

Vierailija
7/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genesis

Vierailija
8/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että jope ruonansuun "enkeleitä toisillemme" on parodia koska siinä on jokseenkin kaikki iskelmäkliseet + perinteistä suomi-iskelmäsurkeutta tihkuva sanoitus. 

Katsoin sanat ja kuuntelin puolen minuutin ajan YouTubesta. Wikipedia kertoo, että tämä kappale on hänen vakavasta ohjelmistostaan. Kai se on uskottava. Oli muuten aikamoinen kasarisaksofonipläjäys siinä alussa.

Ap

Vierailija
9/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Genesis

Miltä vuosikymmeneltä?

Ap

Vierailija
10/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dj Bobo, E-Type, Captain Jack, Dr Alban, Waldo's People... kyllä nää ihan tosissaan kuulemma veti

Teflon Brothers ja Cheek, tai en tiedä onko tää sittenkin joku vitsi?

Vierailija
11/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja Scatman John! RIP

Vierailija
12/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tytteli joka ulisi Fazerin sinisen mainoksessa - joku kotimainen poptähti, en muista kuka. Piti nähdä mainos aika monta kertaa ennen kuin tajusin että se oli tehty tosissaan.

Vierailija
13/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti ja Teppo

Vierailija
14/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku Arokanto

Vierailija
15/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu Wiskari, luulin että on vähän kuin Leevi and the Leavings, mutta ilmeisesti ihmiset kuuntelee sitä ihan tosissaan.

Vierailija
16/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Genesis

Miltä vuosikymmeneltä?

Ap

Se kun Phil Collins lauloi

Vierailija
17/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van Halen

Vierailija
18/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arttu Wiskari, luulin että on vähän kuin Leevi and the Leavings, mutta ilmeisesti ihmiset kuuntelee sitä ihan tosissaan.

Eihän Leevit mikään huumoribändi olekaan. Etenkään mihinkään viskareihin verrattuna. Leevit on tehneet varmasti Suomen surullisimmat ja synkimmät biisit, ja paljon.

Vierailija
19/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesa-Matti Loiri. Olen aina pitänyt huumorilaulajana, pidän vieläkin, mutta ilmeisesti hän on sitten ns. ”Oikea laulaja”? En tiedä vieläkään!

Vierailija
20/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Leevit mikään huumoribändi olekaan. Etenkään mihinkään viskareihin verrattuna. Leevit on tehneet varmasti Suomen surullisimmat ja synkimmät biisit, ja paljon.

Ok 🙄 Mielestäni Leevien biisit on kyllä tehty ihan kieliposkessa ironisiksi ja täyteen mustaa huumoria, mutta tiedän kyllä että ne voi ottaa tosissaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi