Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS Sähköpotkulautojen synkkä saldo Helsingissä: 400 potilasta sairaaloissa, yhdeksän aivovammaa

Vierailija
14.11.2019 |

Toivottavasti ovat saaneet laskun perään.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullistahan tuo on, mutta Darwin se vain niittää satoaan.

Vierailija
2/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista olisi tietää vastaavat saldot kaikista niistä kaupungeista, jotka ovat ottaneet vuokrattavat sähköpotkulaudat käyttöön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää että teinipojille sallittu moottoroitu kulkuväline, jolla saa ajaa missä vaan 25 km/h aiheuttaa ongelmia liikenteessä.

Vierailija
4/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nyt anneta tuollaisten pienten juttujen mennä miljardibisneksen edelle.

Vierailija
5/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten paljon niitä pienempiä haavereita ja läheltä piti -tilanteita mahtaa ollakaan. Noi on tappokoneita, olen sanonut alusta asti. Plus suuri haitta jalankulkijoille, kun niitä jätetään mihin sattuu esteeksi esim. näkövammaisille tai lastenvaunujen kanssa liikkujille.

Vierailija
6/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, maksaako yhteiskunta nämä kännisekoilut??

Vierailija
7/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sähköpotkulaudat (ja sähköpyörät) ovat idiotismin multihuipentumia. Ihmiset lihoavat jatkuvasti ja ratkaisu on kehittää saastuttavia kulkuneuvoja joilla läskit voivat kulkea, ettei ihminen vaan itse joudu tekemään yhtikäs mitään.

Ja tosiaan kun se lihominen ei ole edes se ainoa haitta, vaan myös nuo täysin turhat loukkaantumiset.

Vierailija
8/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aivan koukussa skuutteihin. Äitini ei pidä ajatuksesta lainkaan, ja ymmärrän sen kyllä. Hän on töissä päivystyksessä, jonne etenkin viikonloppuisin tulee aina vähintään 2 vakavaa päävammaa potkulautailun jäljiltä.

Suurimmat ongelmat ovat luultavasti kypärän puute ja monesti ajajan kova humalatila.

Vierailija
9/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkkiä????

Vierailija
10/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lasku perään". Sillä.periaatteella voisi laittaa laskun perään vaikka mistä.

Vierailija
11/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

linkkiä????

IS =Iltasanomat

Vierailija
12/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt että miten näitä potkulautoja ja pyöriä saa vuokrata ilman kypärää, koska lain mukaan kypärää on yleensä käytettävä.

Jos menee vuokraamosta vuokraamaan vaikka henkilönostimen, niin täytyy vuokrata myös turvavaljaat, koska niitä on käytettävä.

Vierailija
13/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne joilla on alkoa veressä Tai huumeita saavat sakot??

Vierailija
14/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden turhake. En ymmärrä miksi niitä ei näin ilmastovouhotuksen aikakaudella enempää paheksuta. Niillä kuljetaan vain lyhyitä matkoja keskusta-alueella eli korvataan joko kävelyä tai julkista liikennettä, eivät siis lainkaan vähennä päästöjä. Ne ovat vaarallisia sekä käyttäjille että muille (skuuteilla tullaan lujaa vauhtia äänettömästi, lisäksi ne jätetään lojumaan keskelle kulkuväyliä). Siis aivan turhaa luonnonvarojen tuhlaamista. Lisäksi ne kai aiotaan jättää lojumaan myös talveksi, jolloin haittaavat aurausta ja päätyvät lopulta mereen tai lumenkaatopaikalle.

Vierailija
15/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"lasku perään". Sillä.periaatteella voisi laittaa laskun perään vaikka mistä.

Juuri näin pitäisi toimia. Sitä kutsutaan vastuunottamiseksi.

Vierailija
16/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt että miten näitä potkulautoja ja pyöriä saa vuokrata ilman kypärää, koska lain mukaan kypärää on yleensä käytettävä.

Jos menee vuokraamosta vuokraamaan vaikka henkilönostimen, niin täytyy vuokrata myös turvavaljaat, koska niitä on käytettävä.

Ei ole lain mukaan käytettävä kypärää skuutin kanssa. Eikä pyörän. Vain mopon ja moottoripyörän kanssa on käytettävä.

/8

Vierailija
17/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta tässä on se, että nuo lautailijat ei varmasti ole ainoita, joihin tuossa sattuu. Kutsuisin tätä luonnonvalinnaksi, ellei ihan viattomia sivullisia olisi mukana. Nuo puikkelehtivat vaarallista vauhtia jalankulkijoiden seassa, vaikka vieressä olisi pyöräkaistakin.

Mulla ei olisi mitään tällaista kulkemisen muotoa vastaan, jos näille olisi olemassa omat liikennesäännöt ja tilaa, missä mennä. Varmaan on nimittäin ekologisempaa luin autolla kulkeminen.

Oli muuten outo tunne kun kävin pitkästä aikaa kaupungin keskustassa ja näin noita. Tuntui kuin olisin vahingossa kävellyt jonkin aikaportaalin läpi.

Vierailija
18/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lain mukaan käytettävä kypärää skuutin kanssa. Eikä pyörän. Vain mopon ja moottoripyörän kanssa on käytettävä.

/8

Kyllä on lain mukaan käytettävä "yleensä". Ylenesä sanalla mahdollistetaan se että käyttämättömyydestä ei rangasita.

TLL 

90 § (15.11.2002/954)

Polkupyöräilijän suojakypärän käyttö

Polkupyöräilijän ja polkupyörän matkustajan on ajon aikana yleensä käytettävä asianmukaista suojakypärää.

Vierailija
19/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aivan koukussa skuutteihin. Äitini ei pidä ajatuksesta lainkaan, ja ymmärrän sen kyllä. Hän on töissä päivystyksessä, jonne etenkin viikonloppuisin tulee aina vähintään 2 vakavaa päävammaa potkulautailun jäljiltä.

Suurimmat ongelmat ovat luultavasti kypärän puute ja monesti ajajan kova humalatila.

Voitko kysyä äidiltäsi, saako humala- tai huumepäissään toikkareineet sakon tai laskun?

Vierailija
20/55 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että sähköpotkulautojen eturenkaat ovat liian pieniä halkaisijaltaan ja aiheuttavat 90% kaatumisista