Olen ekaa kertaa ulkomailla ja Italiassa ja kauheeta miten alistettuja naiset täällä on!
Niiden täytyy näyttää kauniilta miehille ja istua hiljaa pöydässä. Lisäksi niiden meikit ja vaatteet on kuin jostain 80-90 luvulta.
Ite oon siis nainen 22 vuotta ja eka kertaa ulkomailla.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sulla itselläs on päällä?
Huppari, farkut, converset ja popliinitakki
Sun tyyli veti roomattaret hiljaseksi :D
😂😂😂😂
suomalainen junttiunivormu!
Ei kai lippis unohtunut?
Ei unohtunut koska käytän raikasta ”emäntähuivia”, joka on kätevä myös matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italialaisnainen ei tyrmisty hiljaiseksi kenenkään pukeutumisesta. Päinvastoin, mylly lähtee heti jauhamaan vahingoniloinen ilme naamalla.
Minulla on ollut kaksi italialaista poikaystävää ja molempien kanssa olen kulkenut lenkkareissa. Ihan ok. Tiukemmat vaatteet naisilla on ja ovat muutenkin laihempia. Nuoret tytöt varsinkin ovat huomattavan laihoja. Paitsi sitten jotkut kotimammat: siellä ei kait kuntoilla samalla tavalla kuin Suomessa. Aurinko myös vanhentaa ihoa ja tupakkaakin polttavat ihan eritavalla. Eli suomalaiset naiset ovat paljon nuorekkaamman näköisiä, parempi iho ja paremmassa kunnossa.
Oikeastaan luulen, että monet italialaiset miehet arvostavat suomalaisen naisen luonnollisuutta ja raikkautta. Herkkyys ja ujouskin on vain plussaa. Machokulttuurin vastapainona on mammakulttuuri: naiset luovat verkostoja keskenään ja tavallaan hallitsevat näin kotia. Voisin kuvitella, että monet italialaiset miehet eivät halua tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italialaisnainen ei tyrmisty hiljaiseksi kenenkään pukeutumisesta. Päinvastoin, mylly lähtee heti jauhamaan vahingoniloinen ilme naamalla.
Minulla on ollut kaksi italialaista poikaystävää ja molempien kanssa olen kulkenut lenkkareissa. Ihan ok. Tiukemmat vaatteet naisilla on ja ovat muutenkin laihempia. Nuoret tytöt varsinkin ovat huomattavan laihoja. Paitsi sitten jotkut kotimammat: siellä ei kait kuntoilla samalla tavalla kuin Suomessa. Aurinko myös vanhentaa ihoa ja tupakkaakin polttavat ihan eritavalla. Eli suomalaiset naiset ovat paljon nuorekkaamman näköisiä, parempi iho ja paremmassa kunnossa.
Oikeastaan luulen, että monet italialaiset miehet arvostavat suomalaisen naisen luonnollisuutta ja raikkautta. Herkkyys ja ujouskin on vain plussaa. Machokulttuurin vastapainona on mammakulttuuri: naiset luovat verkostoja keskenään ja tavallaan hallitsevat näin kotia. Voisin kuvitella, että monet italialaiset miehet eivät halua tuota.
Italialainen nainen näyttää ehkä myötämieliseltä miehensä seurassa ravintolassa, mutta kotona on virtahepo olohuoneessa.
En ehtinyt lukee koko ketjua, jotain viestejä vain. Oon siis eka kertaa ulkomailla, paitsi Tallinna Ja poikakaverin kanssa täällä Roomassa.
Muuten ollut kivaa, paitsi sataa sika paljon.
Ihmettelen vaan kun täällä naisilla on pitkät tukat ja vahvat meikit ja ne on jotenkin laihoja ja pieniä. Hakkaako niiden miehet niitä? Ja kaikilla on korkokengät ja vahvat meikit ja ne näyttää nukeilta ketkä pukeutuu miesten fantasioiden mukaan.
Mun poikakaveri ei ymmärrä miksi oon niin surullinen ja mökötän. Tuntuu vaan niin pahalta naisten alistus.
Ja sit vielä oltiin syömässä, niin naapuripöydässä yksi nainen söi vaan jotain kalaa Ja salaattia mut sen mies söi lihaa ja perunaa.
Se nainen oli kärsivän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt lukee koko ketjua, jotain viestejä vain. Oon siis eka kertaa ulkomailla, paitsi Tallinna Ja poikakaverin kanssa täällä Roomassa.
Muuten ollut kivaa, paitsi sataa sika paljon.
Ihmettelen vaan kun täällä naisilla on pitkät tukat ja vahvat meikit ja ne on jotenkin laihoja ja pieniä. Hakkaako niiden miehet niitä? Ja kaikilla on korkokengät ja vahvat meikit ja ne näyttää nukeilta ketkä pukeutuu miesten fantasioiden mukaan.
Mun poikakaveri ei ymmärrä miksi oon niin surullinen ja mökötän. Tuntuu vaan niin pahalta naisten alistus.
Nautit nyt vain, ei ne naiset ole alistettuja. Kulttuuri on vain vähän erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Ja sit vielä oltiin syömässä, niin naapuripöydässä yksi nainen söi vaan jotain kalaa Ja salaattia mut sen mies söi lihaa ja perunaa.
Hyvä kala on luultavasti italiassa kalliimpaa kuin liha. Nainen vei voiton.
Hengitä syvään ja katso Netfliksiä hotellihuoneessa. Pääset pian kotiin Porvooseen.
Olen käynyt Roomassa kymmeniä kertoja. Olet joko pahasti harhoissa tai se sama vanha provoilija kotikoneesi ääressä, tyyli on niin kovin tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Kälättävä dominoiva ukko ja puristavat korkokengät. Tarviiko enempää?
Tämä tarina on kyllä niin vitsi ja trolli, kun vaan voi olla. Selkeästi uppoaa vain niihin, ketkä eivät itse matkusta. Asun ulkomailla maassa, joka on vielä Italiaa vanhoillisempi - lisäksi olen viettänyt paljon aikaa Italiassa. Naiset eivät todellakaan vain ”istu nättinä” täällä ja miehet puhuu. Herranjumala. Kuvitteletteko, ettei täällä ole nettiä esimerkiksi ja aivan samanlaisia suuntauksista - kuten feminismi- siinä, missä Suomessakin? Mistään katukuvasta ei huomaa pienintäkään epätasa-arvoa. Epätasa-arvoa on kyllä yhteiskunnan rakenteissa vaikka kuinka, mutta kyllä täällä naiset (sekä miehet), etenkin nuoremmat - ovat moderneja ja aikaansa seuraavia ihmisiä.’
Jännä miten normaali elämä näyttää aina pelottavalta ja oudolta suomalaisten silmiin, aahh sit se hetki kun suomalainen voi taas päteä ja todistella omaa erinomaisuuttaan.
Italiassa estetiikka on se juttu.
Tässä kauppakeskuksien, masennuksen ja ylipainon luvatussa maassa.