Olen ekaa kertaa ulkomailla ja Italiassa ja kauheeta miten alistettuja naiset täällä on!
Niiden täytyy näyttää kauniilta miehille ja istua hiljaa pöydässä. Lisäksi niiden meikit ja vaatteet on kuin jostain 80-90 luvulta.
Ite oon siis nainen 22 vuotta ja eka kertaa ulkomailla.
Kommentit (72)
Ap:ta jännittää. Hän istuu itse hiljaa.
Saako nauraa? Olet varmaan erehtynyt maasta. Italiassa asuu maailman tyylikkäimmät ihmiset.
Olen käynyt Roomassa ja mielestäni siellä ei ollut mitään ihmeellistä naisten ja miesten välisissä suhteissa. Miehet olivat jollakin tavalla huolehtivaisempia. Toisaalta olen aika sovinnainen ja kohtelias itsekin, en mikään päsmäröijä tai diivailija. Hotellin respamies tuli aina katsomaan, että pääsen taksiin yms. Ihmisten avuliaisuus ja ystävällisyys oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Ihmiset ovat jollakin tapaa enemmän elossa ja näkevät toiset ihmiset. Suomessa ihmiset ovat puoliksi nukuksissa tai omissa maailmoissaan.
Kai se on italialainen tapa, että miehet ovat etunenässä, joten olisi ihan turha yrittää naisena omalla käytöksellään haastaa miehiä tässä asiassa. Toisaalta en koe, että olisin tarpeeksi fiksu tai viiteliäs siihen, joten parasta vain antaa asioiden olla niin kuin on ja sulautua joukkoon.
Voisin hyvin kuvitella, että muuttaisin asumaan Roomaan, ja olisin siellä ihan kotonani. Toisaalta voisin kyllä muuttaa tosi moniin muihinkin maihin ja sopeutuisin kulttuuriin. Loppujen lopuksi ihmiset ovat samanlaisia joka puolella maailmaa, vaikka vaatteet ja tavat ovat erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tuollaista todellakaan huomannut Italiassa. Kyllä siellä naiset puhua papattaa minkä ehtivät eivätkä todellakaan nöyristele.
Ehkä ap ihmetteli tapaa, missä miehet vielä "pitävät huolta" naisistaan naisina ja ravintolassa keskustelevat tarjoilijan kanssa ja myös maksavat laskun....
Maassa maan tavalla. Italiassa italialaisen miehen kanssa olisi vähän hassua vängätä laskun maksusta. Suomessa ihan ok, että lasku puolitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sulla itselläs on päällä?
Huppari, farkut, converset ja popliinitakki
Sun tyyli veti roomattaret hiljaseksi :D
😂😂😂😂
suomalainen junttiunivormu!
Ei kai lippis unohtunut?
Vierailija kirjoitti:
Dating Italian woman
Dating Italian man
Italialaiset miehet on kyllä hassuja.
Pakko ihailla heidän itsevarmuuttaan komeuden ohella.
Roomassa on niin paljon maamuumeja että AP on varmasti osunut jonkin halal-putkaan. 😆
Aika tyylikkäitä italialaiset oli ennen. En ole vähään aikaan käynyt, joten voi olla että ovat rupsahtaneet tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istua hiljaa? En usko.
Miehet täällä vaan puhuu ja tilaa ruuat. Naiset istuu tuppisuuna.
Kelpais mulle, kunhan tilaa varmasti sitä mitä minä haluan!
Nyt porukalla arvailemaan minkälaisen
vässykän näppiksestä on irronnut tämä
epämääräinen italiaviha.
Vierailija kirjoitti:
Aika tyylikkäitä italialaiset oli ennen. En ole vähään aikaan käynyt, joten voi olla että ovat rupsahtaneet tyylistä.
Tietysti vaatteiden laatu on heikentynyt
kaikkialla. Näkyy se italialaisessakin katukuvassa.
Ehkä ap:lle tuli kirjoitusvirhe, ja hän kirjoitti vahingossa olevansa Italiassa kun tarkoitti Irakissa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Roomassa ja mielestäni siellä ei ollut mitään ihmeellistä naisten ja miesten välisissä suhteissa. Miehet olivat jollakin tavalla huolehtivaisempia. Toisaalta olen aika sovinnainen ja kohtelias itsekin, en mikään päsmäröijä tai diivailija. Hotellin respamies tuli aina katsomaan, että pääsen taksiin yms. Ihmisten avuliaisuus ja ystävällisyys oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Ihmiset ovat jollakin tapaa enemmän elossa ja näkevät toiset ihmiset. Suomessa ihmiset ovat puoliksi nukuksissa tai omissa maailmoissaan.
Kai se on italialainen tapa, että miehet ovat etunenässä, joten olisi ihan turha yrittää naisena omalla käytöksellään haastaa miehiä tässä asiassa. Toisaalta en koe, että olisin tarpeeksi fiksu tai viiteliäs siihen, joten parasta vain antaa asioiden olla niin kuin on ja sulautua joukkoon.
Voisin hyvin kuvitella, että muuttaisin asumaan Roomaan, ja olisin siellä ihan kotonani. Toisaalta voisin kyllä muuttaa tosi moniin muihinkin maihin ja sopeutuisin kulttuuriin. Loppujen lopuksi ihmiset ovat samanlaisia joka puolella maailmaa, vaikka vaatteet ja tavat ovat erilaiset.
No ei ole miehet etunenässä. Ihan samalla tavalla kuin Suomessa odottavat ettå naiset pyörittää yhteiskuntaa.
0/5
Vähän turhan läpinäkyvä yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin olet?
Roomassa
Enemmän siellä miehet alistettuja. Mene aseman alueelle jonka virusta täynnä pahvikartonkeja joiden päällä makoilee kodittomia ukkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah! KUKAAN (varsinkaan 22v!) ei puhu popliinitakeista :D Epäilen vahvasti jutun aitoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tyyli veti roomattaret hiljaseksi :D
Todellakin! Jos ap oikeasti olisi Roomassa syy naisten hiljaisuuteen on varmaan ap:n pukeutumisessa, keskiverto italialainen nainen ei tuollaisissa ryysyissä varmaan näyttäytyisi ihmisten ilmoilla, voi vetää järkytyksestä hiljaiseksi. Mitähän ne italialaiset sinusta miettii? Suomalainen nainen pukeutuu kun köyhä kerjäläinen:)
Oman kokemuksen perusteella italialaiset naiset eivät kyllä ole alistettuja vaan hyvin vahva tahtoisia ja tuovat kyllä mielipiteensä esiin ja suurin osa paikallisista miehistä kohtelee naisia hyvin, on hyvät käytöstavat ja kunnioitus naisia kohtaan. Enemmän alistetuilta jotkut suomalaiset naiset pienestä kylästä, varsinkin persujen kanssa naimissa olevat vaikuttavat.
Italialaiset naiset puhuu vaikka itsekseen jos ympärillä olevista ei ole juttuseuraksi. Jokseenkin maanista ja pelottavaa sakkia!