Olen ekaa kertaa ulkomailla ja Italiassa ja kauheeta miten alistettuja naiset täällä on!
Niiden täytyy näyttää kauniilta miehille ja istua hiljaa pöydässä. Lisäksi niiden meikit ja vaatteet on kuin jostain 80-90 luvulta.
Ite oon siis nainen 22 vuotta ja eka kertaa ulkomailla.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin olet?
Roomassa
Kiinnostaako vireä ja nuorekas illallisseura M48
No hyi ei!
En itseäni tarkoittanut, enhän ole lähimaillakaan :) M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Roomassa ja mielestäni siellä ei ollut mitään ihmeellistä naisten ja miesten välisissä suhteissa. Miehet olivat jollakin tavalla huolehtivaisempia. Toisaalta olen aika sovinnainen ja kohtelias itsekin, en mikään päsmäröijä tai diivailija. Hotellin respamies tuli aina katsomaan, että pääsen taksiin yms. Ihmisten avuliaisuus ja ystävällisyys oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Ihmiset ovat jollakin tapaa enemmän elossa ja näkevät toiset ihmiset. Suomessa ihmiset ovat puoliksi nukuksissa tai omissa maailmoissaan.
Kai se on italialainen tapa, että miehet ovat etunenässä, joten olisi ihan turha yrittää naisena omalla käytöksellään haastaa miehiä tässä asiassa. Toisaalta en koe, että olisin tarpeeksi fiksu tai viiteliäs siihen, joten parasta vain antaa asioiden olla niin kuin on ja sulautua joukkoon.
Voisin hyvin kuvitella, että muuttaisin asumaan Roomaan, ja olisin siellä ihan kotonani. Toisaalta voisin kyllä muuttaa tosi moniin muihinkin maihin ja sopeutuisin kulttuuriin. Loppujen lopuksi ihmiset ovat samanlaisia joka puolella maailmaa, vaikka vaatteet ja tavat ovat erilaiset.
No ei ole miehet etunenässä. Ihan samalla tavalla kuin Suomessa odottavat ettå naiset pyörittää yhteiskuntaa.
Kyllä minun mielestäni macho-kulttuuri näkyi miesten käytöksessä minua kohtaan. Ei nyt kaikkialla, mutta enemmän kuin Suomessa. Ikäänkuin naista pitäisi jollakin tavalla vahtia. Olin yksin lomalla ja asuin yksin hotellissa, joten ehkä tuo selittää asian.
Minulla on kuva italialaisesta yhteiskunnasta, että naiset ovat usein kotona, hoitavat lapsia ja kotia. Eivät ole yhtä aktiivisesti työelämässä kuin Suomessa.
Kuinka alistettu sinä itse oletkaan ollut, jos olet vasta nyt ensimmäistä kertaa ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Et ole käynyt Italiassa päinkään.
Aloittaja on käynyt luultavasti Rossossa syömässä pizzaa ja kuvitteli käyneensä Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istua hiljaa? En usko.
Miehet täällä vaan puhuu ja tilaa ruuat. Naiset istuu tuppisuuna.
Se on oikein ja luonnollista. Niin sen kuuluukin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istua hiljaa? En usko.
Se on oikein ja luonnollista. Niin sen kuuluukin olla.
Ei kai siinä sitten, jos molemmille sopii, että nainen on kivannäköinen ja hiljaa. Suomalainen nainen on hiljaa, koska työelämän ja perhe-elämän uuvuttama. Kerrankin kun pääsee istumaan, voi olla vain. Hiljaa.
Italian lomallani eräs taksikuski antoi julkaisemansa rap-levynsä minulle, kun juteltiin niitä näitä. Katsoin youtubesta hänen videonsa, ihan samanlaista meininkiä, kuin Vantaan lähiöissä. Tyylikin oli sama, ja jututkin luultavasti. Ihan samaa meininkiä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Et ole käynyt Italiassa päinkään.
Aloittaja on käynyt luultavasti Rossossa syömässä pizzaa ja kuvitteli käyneensä Italiassa.
Rossossa on paremmat pitsat kuin Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tuollaista todellakaan huomannut Italiassa. Kyllä siellä naiset puhua papattaa minkä ehtivät eivätkä todellakaan nöyristele.
Ehkä ap ihmetteli tapaa, missä miehet vielä "pitävät huolta" naisistaan naisina ja ravintolassa keskustelevat tarjoilijan kanssa ja myös maksavat laskun....
Juu, tässä yksi sellainen tilanne:
Vierailija kirjoitti:
Italian lomallani eräs taksikuski antoi julkaisemansa rap-levynsä minulle, kun juteltiin niitä näitä. Katsoin youtubesta hänen videonsa, ihan samanlaista meininkiä, kuin Vantaan lähiöissä. Tyylikin oli sama, ja jututkin luultavasti. Ihan samaa meininkiä siellä.
Kauttaaltaan tatuoitu tyyppi huijasi tuplamaksun taksissa, koska en tiennyt missä olin ja halusin nopeasti päästä hotelliin. Ei kyllä mitään herrasmiesmäisyyttä. Antoi sitten levynsä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sulla itselläs on päällä?
Huppari, farkut, converset ja popliinitakki
Sun tyyli veti roomattaret hiljaseksi :D
Todellakin! Jos ap oikeasti olisi Roomassa syy naisten hiljaisuuteen on varmaan ap:n pukeutumisessa, keskiverto italialainen nainen ei tuollaisissa ryysyissä varmaan näyttäytyisi ihmisten ilmoilla, voi vetää järkytyksestä hiljaiseksi. Mitähän ne italialaiset sinusta miettii? Suomalainen nainen pukeutuu kun köyhä kerjäläinen:)
Just näin. Ihmeissään olleet italialaiset kun suomalainen metsäläinen saapuu ravintolaan tuulipuvussaan... No tässä tapauksessa sentään farkuissa, mutta farkuissakin on eroa.
Tyylitietoinen italialainen laittaa hyvin istuvat, kireät farkut ja yhdistää ne korkeiden korkokenkien ja näyttävän yläosan kanssa. Suomalainen laittaa liian isot, pussittavat, roikkuvat ja jo valmiiksi kulahtaneet farkut. Muiksi vaatteiksi vielä nuo lenkkarit ja huppari joita tyylitietoinen eurooppalainen ei laittaisi kuin kuntosalille. :D
Vierailija kirjoitti:
Saako nauraa? Olet varmaan erehtynyt maasta. Italiassa asuu maailman tyylikkäimmät ihmiset.
Juuri tulin Roomasta ja viime vuonna oltiin Pohjois-Italiassa.
Itse kuljin pikkutakissa, mutta eipä muuten paljon näkynyt miehillä, mutta kuin aamulla ja iltapäivällä töihin meneviä/tulevia. Illallisaikaan miehillä ei kauluspaitoja tai pikkutakkeja juuri näkynyt. Se nyt on sitten makuasia, mikä nyt on tyylikästä, mutta melko rento meininki siellä oli.
Naiset ei kyllä olleet hiljaa, että se on kyllä ihan roskapuhetta.
Oletko Vatikaanissa? Ehkä jonkin luostarin ruokahetkeä todistamassa? Erikoista, että nunnat aterioivat munkkien kanssa. Voivat olla hiljaisia sisaria.
Ostin muuten erittäin hienon herrain popliinitakin roomalaiselta kirpputorilta, vähän Piazza del Popololta pohjoiseen. Siellä on myymässä iäkkäämpiä rouvia, joille ei kannata ryppyillä miesten eikä naisten. Voi kyllä olla, että jotkut heistä tuovat meille ehostuksessaan tuulahduksen 80-luvulta. Se kirpputorialue kannattaa tsekata, sisään maksaa muistaakseni 60 snt, mutta on sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sulla itselläs on päällä?
Huppari, farkut, converset ja popliinitakki
Sun tyyli veti roomattaret hiljaseksi :D
Todellakin! Jos ap oikeasti olisi Roomassa syy naisten hiljaisuuteen on varmaan ap:n pukeutumisessa, keskiverto italialainen nainen ei tuollaisissa ryysyissä varmaan näyttäytyisi ihmisten ilmoilla, voi vetää järkytyksestä hiljaiseksi. Mitähän ne italialaiset sinusta miettii? Suomalainen nainen pukeutuu kun köyhä kerjäläinen:)
Just näin. Ihmeissään olleet italialaiset kun suomalainen metsäläinen saapuu ravintolaan tuulipuvussaan... No tässä tapauksessa sentään farkuissa, mutta farkuissakin on eroa.
Tyylitietoinen italialainen laittaa hyvin istuvat, kireät farkut ja yhdistää ne korkeiden korkokenkien ja näyttävän yläosan kanssa. Suomalainen laittaa liian isot, pussittavat, roikkuvat ja jo valmiiksi kulahtaneet farkut. Muiksi vaatteiksi vielä nuo lenkkarit ja huppari joita tyylitietoinen eurooppalainen ei laittaisi kuin kuntosalille. :D
Voisitko katsoa ulos ikkunasta? Mitä teet korkokengillä Suomessa, kun säät ovat mitä ovat. Huppari on kätevä, suojaa sateellakin hiukan.
Italialaisnainen ei tyrmisty hiljaiseksi kenenkään pukeutumisesta. Päinvastoin, mylly lähtee heti jauhamaan vahingoniloinen ilme naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Roomassa on niin paljon maamuumeja että AP on varmasti osunut jonkin halal-putkaan. 😆
Luulisi nyt erottavan italialaisen muumeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istua hiljaa? En usko.
Olivatkohan ekoilla treffeillä?
Tai työstä väsyneenä.
Uuh Italia ja italialaiset naiset. Mamma mia mitä tyylikkäitä kaunottaria he ovatkaan. Italiassa ja toki muuallakin Euroopassa naiset vielä panostavat itseensä ja ulkonäköönsä. Siellä käytetään hyvin istuvia ja klassisen tyylikkäitä vaatteita ja ollaan muutenkin huoliteltuja. Ulkonäköönsä panostavat niin naiset, kuin myös miehetkin...
Suomalaiset ovat kyllä melkoisia metsäläisiä. Pukeudutaan pussittaviin ja kulahtaneisiin vaatteisiin, kuten huppareihin ja lenkkareihin. Varsinkin nuorten naisten muoti on nykyään todella hirveää. Farkutkin näyttää heillä sellaisilta mitä miehet käytti 80-luvulla. Siihen vielä lisäksi shokkivärillä maalatut hiukset ja nenään iso rengas roikkumaan... Italiassa en oo moisia naisia nähnyt.