Mihin aikaan teillä syödään iltaruoka?
Meillä on aika myöhään, 19-19.30 on melko tavallinen aika. Perheenä äiti ja kaksi teiniä ( 18- ja 15vee)
Jotain välipalaa on tietysti haukattu kotiin tullessa. Sitten on kiva chillailla hetki ennen ruokatouhuja.
Kommentit (82)
Päivällinen syödään yleisimmin n. 17 aikaan. Joinain päivinä teinillä on treenit niin aikaisin, että syö jo klo 16 aikaan ja kuskaamaan lähtevä vanhempi syö myös heti kunhan kotiin pääsee, ennen 16.30 kuitenkin. Viimeistään 17 aikaan on meillä lähes pakko syödä, jotta ehtii harrastuksiin. Esim. teinillä on vähintään kolmet treenit viikossa + omatoimiset.
Päivällinen on meillä noin 16.00-16.30, kun mies tulee nälkäsenä töistä heti käydään pöytään. Kahvi on noin 18.00 ja iltapala yhdeksältä. Kymmeneltä nukkumaan.
16:30-18 välillä, riippuen mitä teen.viikonloppuna aikaisemmin.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Onko siis yleista etta porukka syo jotain iltapalaa vai? Vaikka ei olisi lapsiakaan?
Mita tama iltapala sitten yleensa on?
Minun iltapalani on esim. kaurapuuroa, joku kevyt salaatti, leipää, hedelmiä tai marjoja, mitä milloinkin. Ja tietysti syön iltapalan, ettei tarvitse mennä nälkäisenä nukkumaan. Iltapala ja iltatee on myös osa yötä varten rauhoittumista.
Kylla mekin joskus juodaan iltateet (jotain vihreaa teeta) mutta me taas syodaan niin myohaan (19.30-20.30) etta ei tarvi menna nalkaisena nukkumaan ilman "ylimaaraista" ateriaakaan.
No sitten seuraava kysymys: jos iltapala on puuroa ja/tai leipaa (eli aika raskasta), niin mita se lounas ja paivallinen sitten pitaa sisallaan? 50g kanafiletta ja salaatinlehti? :D (Kysyn siis, koska itsella ainakin tulee paivan kalorit jo hyvin tayteen illalliseen mennessa, ei siihen enaa mitaan juustoleipia mahdu iltapalaksi.)
Syötkö itse mitään lounaan ja illallisen välillä?
Joo, joskus syon hedelman (ei banaani), tai muutaman pahkinan, mutta en aina. Sen sijaan syon aamiaisen (06.30) ja lounaan (12.30) valilla yleensa kylla hedelman/pari pahkinaa.
Lounas on yleensa yhden juusto- tai leikkelesiivun, tai 1 rkl hummuksen sampyla/reissumies kurkulla tai tomaatilla, tai lautasellinen keittoa.
Kas niin. Ateriat ovat vain eri järjestyksessä, voit lopettaa ihmettelyn.
Mun työpäivinä jokainen syö silloin kun itselleen sopii. Laitan ruoan valmiiksi puol kolmeen mennessä ja saatan itse syödä silloin tai vasta töiden jälkeen. Mies syö töistä tultuaan neljän jälkeen. Lapset joko mun kanssa puol kolme tai isänsä kanssa neljän jälkeen tai siinä välissä. Mun vapaapäivinä ruoka on viideltä.
Eipä arkena syödä yhdessä (vahnemmat, kolme lasta, 15, 13, ja 10-vuotiaat) oikeastaan koskaan. Ruoka on kyllä tehtynä, joku meistä tekee keritessään. Kymmenvuotiaskin laittaa vaikka jauhelihapihveja, munakasta ja perunaa.. salaatin siihen.
Ei toki hänen tarvitse, ettei nyt joku hermostu.
Jokainen syö sitten, kun harrastuksiltaan ja muilta menoiltaan ehtii. Viikonloppuna ja lomilla syömme kyllä usein yhdessä.
Minusta yliarvostettua tuo yhdessä syöminen. Miksi juuri syöminen olisi niin tärkeää yhdessäolossa? Teemme paljon muuta ja heti kuin vain avautuvat luistinradat ja ladut, niin ilman muuta sinne.
Vierailija kirjoitti:
Eipä arkena syödä yhdessä (vahnemmat, kolme lasta, 15, 13, ja 10-vuotiaat) oikeastaan koskaan. Ruoka on kyllä tehtynä, joku meistä tekee keritessään. Kymmenvuotiaskin laittaa vaikka jauhelihapihveja, munakasta ja perunaa.. salaatin siihen.
Jokainen syö sitten, kun harrastuksiltaan ja muilta menoiltaan ehtii. Viikonloppuna ja lomilla syömme kyllä usein yhdessä.
Minusta yliarvostettua tuo yhdessä syöminen. Miksi juuri syöminen olisi niin tärkeää yhdessäolossa? Teemme paljon muuta ja heti kuin vain avautuvat luistinradat ja ladut, niin ilman muuta sinne.
No, tutkimuksissa korostuu yhdessä syömisen tärkeys. Näyttäisi siltä, että mitä useammin perhe ruokailee yhdessä, sitä vähemmän perheen nuorilla on tunne-elämän ja käyttäytymisen ongelmia. Yhdessä ruokailemisen ajatellaan myös vaikuttavan syömishäiriöitä ehkäisevästi sekä vaikuttavan positiivisesti ruokailutottumuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisessä ruokailussa on vissiin vähän helpompi keskustella päivän/viikon tapahtumista kuin ladulla tai luistinradalla huhkiessa. Etkö oikeesti tajua yhteisen aterian merkitystä? Vielä parempi, jos ruokaa tehdään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illallinen syödään yleensä noin klo 20.30. Se on lämmin ateria, eikä sen jälkeen syödä mitään iltapaloja tms. Olen ihan suomalainen mutta on aina ihmetyttänyt tämä tapa syödä heti "duunipäivän" jälkeen se pääateria ja illemmalla jotain pientä. Mutta joka perheellä on omat heille sopivat tapansa, enkä tietenkään moiti ketään niistä.
Monet tuskailevat, että on kiire laittaa ruokaa töistä tullessa ja sitten pitää vielä keksiä iltapala.
Eikö kannattaisi tehdä niin päin, että kun tulee kotiin, ottaa vaikka hedelmän tai leivän ja sitten myöhemmin valmistaa rauhassa päivällinen ja nauttia se ilman kiirettä.Siinä tapauksessa perheen teinit söisivät ihan älyttömän määrän välipaloja. Kun nyt syövät välipalaa koulun jälkeen ja taas klo 16 ovat supernälkäisiä, eli menisi helposti monta leipää ja litra mehua. Eikä siinä illallakaan ole aikaa laittaa ruokaa, koska ollaan harrastuksissa (tai siis kuskeina).
Kannattaisiko ruveta vähän suunnittelemaan sitä ruokatouhua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illallinen syödään yleensä noin klo 20.30. Se on lämmin ateria, eikä sen jälkeen syödä mitään iltapaloja tms. Olen ihan suomalainen mutta on aina ihmetyttänyt tämä tapa syödä heti "duunipäivän" jälkeen se pääateria ja illemmalla jotain pientä. Mutta joka perheellä on omat heille sopivat tapansa, enkä tietenkään moiti ketään niistä.
Monet tuskailevat, että on kiire laittaa ruokaa töistä tullessa ja sitten pitää vielä keksiä iltapala.
Eikö kannattaisi tehdä niin päin, että kun tulee kotiin, ottaa vaikka hedelmän tai leivän ja sitten myöhemmin valmistaa rauhassa päivällinen ja nauttia se ilman kiirettä.Siinä tapauksessa perheen teinit söisivät ihan älyttömän määrän välipaloja. Kun nyt syövät välipalaa koulun jälkeen ja taas klo 16 ovat supernälkäisiä, eli menisi helposti monta leipää ja litra mehua. Eikä siinä illallakaan ole aikaa laittaa ruokaa, koska ollaan harrastuksissa (tai siis kuskeina).
Minusta ruokatouhumme on oikein hyvin suunniteltu, kiitos vain ehdotuksesta.
Työkaverini ovat suorastaan ihmetelleet, miten joku onkin niin suunnitelmallinen ruoan suhteen kuin minä.
T. 36
Klo 19-19:30 yleensä, joskus voi mennä myöhempään.
Yleensä klo 18:30-20:30 välillä. Minä, mies ja 13v lapsi.
Tosi myöhään ihmiset syövät tuhdin ruuan :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini ovat suorastaan ihmetelleet, miten joku onkin niin suunnitelmallinen ruoan suhteen kuin minä.T. 36
Kerro, millaisen systeemin olet kehittänyt? Oletko siis kotiäiti vai miten sulla on ruoka valmiina jo iltapäivällä, kun et illallakaan ehdi sitä valmistaa. Kysyn ihan vinkkejä saadakseni. Itse käyn tosin töissä ja pääsen vasta 16 -18.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini ovat suorastaan ihmetelleet, miten joku onkin niin suunnitelmallinen ruoan suhteen kuin minä.T. 36
Kerro, millaisen systeemin olet kehittänyt? Oletko siis kotiäiti vai miten sulla on ruoka valmiina jo iltapäivällä, kun et illallakaan ehdi sitä valmistaa. Kysyn ihan vinkkejä saadakseni. Itse käyn tosin töissä ja pääsen vasta 16 -18.
Päivätyö, liukuva työaika, teen yleensä 7.30-15.30 (ja läppäri mukana lasten harrastuksissa). Työmatka 10 min autolla. Teen ruokaa (esim. kastikkeet) pakastimeen viikonloppuna. Otan edellisenä iltana sulamaan jääkaappiin. Saatan myös illalla kuoria ja pilkkoa keittoainekset valmiiksi, soppa on pöydässä puoli tuntia kotiintulon jälkeen. Monet ruoat on muutenkin nopeita tehdä. Vihanneksia pilkon illalla telkkaa katsellessa valmiiksi rasioihin. Omat evääni pakastan annosrasioissa.
Nopeaa ruokaa on aina valmiina.
37
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on iltaruoka? Ei meillä ole semmoista. Päiväruoka syödään 16 jälkeen, sitten jokainen haalii illalla jotain iltapalaksi.
Etteko syo lounasta sitten ollenkaan, kun illallinen jo noin aikaisin?
Lounas syödään ennen puolta päivää, kuka töissä, kuka koulussa, kuka kotosalla.
Yleensä klo:20-21 aikoihin syödään. Joskus myöhempäänkin.
Yritän syödä ennen klo 19. Ennen söin myöhemmin, mutta se ei ole kuulemma hyväksi mennä nukkumaan pian ruuan jäljeen.
Meidän perhe on erilainen ja meillä syödään iltaruoka aamukuudelta.
Me kaikki inhoamme tavanomaisuutta.
Joo, joskus syon hedelman (ei banaani), tai muutaman pahkinan, mutta en aina. Sen sijaan syon aamiaisen (06.30) ja lounaan (12.30) valilla yleensa kylla hedelman/pari pahkinaa.
Lounas on yleensa yhden juusto- tai leikkelesiivun, tai 1 rkl hummuksen sampyla/reissumies kurkulla tai tomaatilla, tai lautasellinen keittoa.