Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan teillä syödään iltaruoka?

Vierailija
13.11.2019 |

Meillä on aika myöhään, 19-19.30 on melko tavallinen aika. Perheenä äiti ja kaksi teiniä ( 18- ja 15vee)

Jotain välipalaa on tietysti haukattu kotiin tullessa. Sitten on kiva chillailla hetki ennen ruokatouhuja.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siinä 18.30-19.00 välillä, hieman riippuen muusta ohjelmasta. Sunnuntaisin jostain syystä on tullut tavaksi syödä hieman aikaisemmin, ehkä 17.30; mahdollisesti siksi, että aamiainen tulee syötyä verrattain myöhään, ja lounas jää usein sitten väliin.

Vierailija
22/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Onko siis yleista etta porukka syo jotain iltapalaa vai? Vaikka ei olisi lapsiakaan? 

Mita tama iltapala sitten yleensa on? 

Minun iltapalani on esim. kaurapuuroa, joku kevyt salaatti, leipää, hedelmiä tai marjoja, mitä milloinkin. Ja tietysti syön iltapalan, ettei tarvitse mennä nälkäisenä nukkumaan. Iltapala ja iltatee on myös osa yötä varten rauhoittumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena syön aamupalan klo 6, lounaan klo 11:30 ja päivällisen noin klo 17. Ekaluokkalainen syö koulussa lounaan 10:30-11:30 välillä ja koulun jälkeen klo 13 aikaan välipalan, joten klo 17 on jo nälkä. Urheiluharrastukseen ei jaksa, jos ei syö sitä ennen.

Itse en mitään erikoista iltapalaa syö, mutta poika syö kyllä vielä leipää, muroja, puuroa, hedelmää tms klo 19:30.

Viikonloppuna sitten ihan eri rytmi, nukutaan pitkään, lounas joskus klo 14 ja päivällinen klo 19, eikä mitään iltapalaa.

Vierailija
24/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällinen on n.klo 19. Silloin kaikki ovat kotiutuneet. Itse tulen töistä n.klo 17.00 ja syön silloin hedelmän. Mies tulee vähän myöhemmin. Lapset syövät välipalan koulusta palattuaan.

Vierailija
25/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällinen on n.klo 19. Silloin kaikki ovat kotiutuneet. Itse tulen töistä n.klo 17.00 ja syön silloin hedelmän. Mies tulee vähän myöhemmin. Lapset syövät välipalan koulusta palattuaan.

Vierailija
26/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaruokaa tai illallista ei syödä. Päivällinen n. 16-16.30. Iltapala 20-21 välillä.

Vierailija
27/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Onko siis yleista etta porukka syo jotain iltapalaa vai? Vaikka ei olisi lapsiakaan? 

Minun iltapalani on esim. kaurapuuroa, joku kevyt salaatti, leipää, hedelmiä tai marjoja, mitä milloinkin. Ja tietysti syön iltapalan, ettei tarvitse mennä nälkäisenä nukkumaan. Iltapala ja iltatee on myös osa yötä varten rauhoittumista.

Kylla mekin joskus juodaan iltateet (jotain vihreaa teeta) mutta me taas syodaan niin myohaan (19.30-20.30) etta ei tarvi menna nalkaisena nukkumaan ilman "ylimaaraista" ateriaakaan. 

No sitten seuraava kysymys: jos iltapala on puuroa ja/tai leipaa (eli aika raskasta), niin mita se lounas ja paivallinen sitten pitaa sisallaan? 50g kanafiletta ja salaatinlehti? :D (Kysyn siis, koska itsella ainakin tulee paivan kalorit jo hyvin tayteen illalliseen mennessa, ei siihen enaa mitaan juustoleipia mahdu iltapalaksi.) 

Vierailija
28/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 19 on yleensä ruoka pöydässä. Kaksi aikuista ja kaksi lasta (5 ja 8). Sen jälkeen lapset menevät iltapesulla ja nukkumaan. 

Vierailija
29/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Kylla mekin joskus juodaan iltateet (jotain vihreaa teeta) mutta me taas syodaan niin myohaan (19.30-20.30) etta ei tarvi menna nalkaisena nukkumaan ilman "ylimaaraista" ateriaakaan. 

No sitten seuraava kysymys: jos iltapala on puuroa ja/tai leipaa (eli aika raskasta), niin mita se lounas ja paivallinen sitten pitaa sisallaan? 50g kanafiletta ja salaatinlehti? :D (Kysyn siis, koska itsella ainakin tulee paivan kalorit jo hyvin tayteen illalliseen mennessa, ei siihen enaa mitaan juustoleipia mahdu iltapalaksi.) 

Syötkö itse mitään lounaan ja illallisen välillä?

Vierailija
30/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällinen klo 16-17. Joka arki-ilta on jollain harrastuksia, ja ennen niitä syödään. Joskus jopa ennen klo 16. Iltapala n. klo 20.

Vierailija
31/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläissäni syönyt mitään iltapalaa. Lapsuuden kodissa oli päivällinen aina klo 19. Meillä päivällisellä riippuu töistä ja harrastuksista, mutta haarukassa klo 18-20 se on.

Ja me istutaan pöydässä pitkään, lasten kaveritkin aluksi ihmettelivät, miten meillä syödään niin kauan. Mutta on kiva laittaa ensin alkusalaatti tai joku leipä ja sitten lämmin ruoka ja lopuksi jotain pientä makeaa tai vain espresso.

Vierailija
32/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illallinen syödään yleensä noin klo 20.30. Se on lämmin ateria, eikä sen jälkeen syödä mitään iltapaloja tms. Olen ihan suomalainen mutta on aina ihmetyttänyt tämä tapa syödä heti "duunipäivän" jälkeen se pääateria ja illemmalla jotain pientä. Mutta joka perheellä on omat heille sopivat tapansa, enkä tietenkään moiti ketään niistä.

Vierailija
33/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka 16:30, noin tunti sen jälkeen kun on tultu kotiin. Aamu alkaa aikaisin, lounas jo 11, tuo päivällinen ja iltapala 20:30. Noin suunnilleen, vähän ne elää tilanteen mukaan. Itse syön lounaan usein jo aiemmin, aamuisin kun ei oikein maistu.

Vkl alkaa sitten brunssilla 10 maissa. Se on mun luontainen rytmi.

2+ koululainen.

Vierailija
34/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illallinen syödään yleensä noin klo 20.30. Se on lämmin ateria, eikä sen jälkeen syödä mitään iltapaloja tms. Olen ihan suomalainen mutta on aina ihmetyttänyt tämä tapa syödä heti "duunipäivän" jälkeen se pääateria ja illemmalla jotain pientä. Mutta joka perheellä on omat heille sopivat tapansa, enkä tietenkään moiti ketään niistä.

Monet tuskailevat, että on kiire laittaa ruokaa töistä tullessa ja sitten pitää vielä keksiä iltapala.

Eikö kannattaisi tehdä niin päin, että kun tulee kotiin, ottaa vaikka hedelmän tai leivän ja sitten myöhemmin valmistaa rauhassa päivällinen ja nauttia se ilman kiirettä.

Vierailija
35/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 17. Lapset on syöny klo 14.30 välipalaa ja klo 11 lounaan, joten on sopiva aika viideltä. Seiskalta iltapala ja nukkumaan.

Vierailija
36/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet tuskailevat, että on kiire laittaa ruokaa töistä tullessa ja sitten pitää vielä keksiä iltapala.

Eikö kannattaisi tehdä niin päin, että kun tulee kotiin, ottaa vaikka hedelmän tai leivän ja sitten myöhemmin valmistaa rauhassa päivällinen ja nauttia se ilman kiirettä.

Siinä tapauksessa perheen teinit söisivät ihan älyttömän määrän välipaloja. Kun nyt syövät välipalaa koulun jälkeen ja taas klo 16 ovat supernälkäisiä, eli menisi helposti monta leipää ja litra mehua. Eikä siinä illallakaan ole aikaa laittaa ruokaa, koska ollaan harrastuksissa (tai siis kuskeina).

Vierailija
37/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 21-23.00 aikoihin, joskus myöhempääkin. Ei ole lapsia, kahdestaan asutaan.

Vierailija
38/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin klo 16-17, koska silloin on myös taaperon ruoka-aika (hänellä jo iltapuuro 19-20).

Vierailija
39/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa perheen teinit söisivät ihan älyttömän määrän välipaloja. Kun nyt syövät välipalaa koulun jälkeen ja taas klo 16 ovat supernälkäisiä, eli menisi helposti monta leipää ja litra mehua. Eikä siinä illallakaan ole aikaa laittaa ruokaa, koska ollaan harrastuksissa (tai siis kuskeina).

Meidän lapset tekevät välipalan, kun tulevat koulusta n. 14.30, muunakasta tai lämpimiä leipiä plus hedelmän. Sitten läksyt ja sen jälkeen soittotunnille klo 16 tai partioon klo 17. Klo 19 ovat kaikki kotona, silloin on päivällisen vuoro.

Vierailija
40/82 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset tekevät välipalan, kun tulevat koulusta n. 14.30, muunakasta tai lämpimiä leipiä plus hedelmän. Sitten läksyt ja sen jälkeen soittotunnille klo 16 tai partioon klo 17. Klo 19 ovat kaikki kotona, silloin on päivällisen vuoro.

Mä kutsuisun sitä munakasta tai lämpimiä voileipiä ihan tavalliseksi päivälliseksi, en välipalaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi