Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopettajanaapurini saa kuulemma 3700€/kk palkkaa ja pitkät lomat!

Vierailija
12.11.2019 |

En kyllä tajua nitinää huonosta palkasta! Töitä kyllä tekee paljon, luokka on vaikea, mutta silti. Jäähän tuosta käteen joku 2600€ ainakin, kyllä se minusta on hyvä palkka, kun lomaakin on tosiaan se 14 vk vuodessa.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäskääpä itse 32 oppilaan luokassa kuusi oppituntia päivässä. vähintään 5 on erityisen tuen lapsia. Sellaisia jotka hakkaa saksilla, karkaa luokasta, haisee, kirkuu, kiroilee, itkee, riehuu, paiskoo.. Sitten on hiljaiset pelokkaat lapset joita täytyy tsempata ja tukea, ainakin viidellä on sietämättömät vanhemmat jotka elävät lastensa puolesta, viisi on muuten vain älyttömän heikkoja härikköjä. Loput 5 normaaleja oppilaita jotka puksuttelee luokassa menemään mitään välittämättä ja joista kiitän luojaa.. 

Sanotaan että yleensä jo kolmen oppitunnin jälkeen voisin lähteä kotiin itkemään ja nauramaan. 

Tämmöstä siis kehyskunnassa uskovaisella alueella. Pakko tehdä tätä työtä kun en keksi muuta. Palkasta ei jää mitään koska on talo ja lapsia. Onneksi ei ole harrastuksia eikä ulkomaanmatkoja. Mies tienaa tuon 3700, minä tienaan 2900. Siitä jää käteen reilu 2000. Että semmosta. 

Vierailija
102/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos saa tuon verran palkkaa niin tarkoittaa että saa jo kaikki ikälisät ja luultavasti on vielä siihen päälle ylityötunteja. Luokanopettajan aloituspalkka on nipin napin 2500e. Tämä siis maisterin tutkinnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kunnat maksavat luokanopettajan peruspalkan päälle kuntalisää, joka nostaa tuota peruspalkkaa. Sen lisäksi tulevat tvat, kokemuslisät ja mahdolliset ylitunnit.

Nimimerkillä Luokanope 3900€ bruttopalkalla (20v työkokemusta)

Vierailija
104/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä rupeaisi opettajaksi mistään hinnasta.. itsellä duunariammatti jossa ei ole kiirettä, eikä töitä tarvitse ikinä miettiä kotona. 30h / viikko ja käteen jää 2000e, kelpaa!

Vierailija
105/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaika ei lopu koulupäivän loppumiseen vaan monet opetusmateriaalit pitää luoda itse, kokeita voi joutua tarkastamaan 4-5 tuntia omalla ajalla, ja sinun pitää ottaa vastaan tarvittaessa vanhempien puheluita vaikka klo 18-19 kun haluaisit katsoa telkkaria, saunoa jne.

Vieläkö tuntuu korkealta palkalta? Tuo on aivan koiran hommaa jollain parin tonnin käteen jäävällä saldolla.

Höpöhöpö, kukaan ei pakota mitään puheluita ottamaan vastaan omalla ajalla.

Vierailija
106/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetäskääpä itse 32 oppilaan luokassa kuusi oppituntia päivässä. vähintään 5 on erityisen tuen lapsia. Sellaisia jotka hakkaa saksilla, karkaa luokasta, haisee, kirkuu, kiroilee, itkee, riehuu, paiskoo.. Sitten on hiljaiset pelokkaat lapset joita täytyy tsempata ja tukea, ainakin viidellä on sietämättömät vanhemmat jotka elävät lastensa puolesta, viisi on muuten vain älyttömän heikkoja härikköjä. Loput 5 normaaleja oppilaita jotka puksuttelee luokassa menemään mitään välittämättä ja joista kiitän luojaa.. 

Sanotaan että yleensä jo kolmen oppitunnin jälkeen voisin lähteä kotiin itkemään ja nauramaan. 

Tämmöstä siis kehyskunnassa uskovaisella alueella. Pakko tehdä tätä työtä kun en keksi muuta. Palkasta ei jää mitään koska on talo ja lapsia. Onneksi ei ole harrastuksia eikä ulkomaanmatkoja. Mies tienaa tuon 3700, minä tienaan 2900. Siitä jää käteen reilu 2000. Että semmosta. 

Onko tullut ostettua liian kallis talo ja muutenkin nostettua elämäntaso liian korkealle, jos kaikki rahat menee kädestä suuhun?

Mulla on pienempi palkka kuin sulla, ei lapsia eikä taloa ja säästöön jää joka kuukausi hyvä summa rahaa. Elämänvaltinoja..

Vierailija
107/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se itseasiassa totta, että luokanopettajan keskipalkka on lähellä 3500€/kk, mutta tässä näkyy ne eläkeikää lähestyvät opettajat jne. Nykyään usein nuoremmat opettajat saavat sen 2500€/kk suunnilleen, työ on määräaikainen syyskuusta toukokuuhun niin säästetään kunnan rahaa kesän osalta. Opettaja voikin kesäksi keksiä toisen työn tai säästää tuosta valtavasta rahapinosta kesälle rahat. 

Vierailija
108/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työaika ei lopu koulupäivän loppumiseen vaan monet opetusmateriaalit pitää luoda itse, kokeita voi joutua tarkastamaan 4-5 tuntia omalla ajalla, ja sinun pitää ottaa vastaan tarvittaessa vanhempien puheluita vaikka klo 18-19 kun haluaisit katsoa telkkaria, saunoa jne.

Vieläkö tuntuu korkealta palkalta? Tuo on aivan koiran hommaa jollain parin tonnin käteen jäävällä saldolla.

Höpöhöpö, kukaan ei pakota mitään puheluita ottamaan vastaan omalla

ajalla.

Jaahas. No sanopa se sitten meidän sivistystoimenjohtajalle ja opetuspäällikölle. Tässä taas näkee kuinka Suomessa tullakseen opetusalan erikoisasiantuntijaksi riittää että on käyny peruskoulun. Kaikenlaista.

Vierailija
109/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MGTOW-MIES kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä en ymmärrä. Miksi te suostutte tuollaiseen? Työstä pitää maksaa palkka tai sitä ei tehdä. Mutta niin kauan kun opettajat tekevät töitä kotona ilmaiseksi, niin mikään ei muutu eikä palkkaa tule lisää.

Eihän ne nyt oikeasti suostukkaan. Ja kuten ylempänä todettiin niin se opettaminen on 20h viikossa ja loput parikymmentä tuntia on sitten näitä juttuja. Jos haluaa lähteä 13 aikaan töistä vaikka tsumbaan niin sillon pitää vastailla niihin posteihin ja puheluihin illalla.... Niin se vaan toimii. 

Siis jos haluaa kesken töypäivän lähteä zumbaan, niin töitä pitää tehdä sitten illalla? No voi hyvä luoja, onko opettajat noin yksinkertaisia? Jos se niin kovasti vaivaa, että töitä pitää tehdä illalla, niin mitä jos tekisi töitä ihan silloin työ ajalla ja jättäisi zumbat sinne iltaan, ihan niinkuin muutkin päivätyöntekijät tekee?

Ihan oma valintahan tuo on, ei tuollaisesta voi valittaa ja marttyroida. Todella ärsyttävää.

Vierailija
110/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajalla.

Jaahas. No sanopa se sitten meidän sivistystoimenjohtajalle ja opetuspäällikölle. Tässä taas näkee kuinka Suomessa tullakseen opetusalan erikoisasiantuntijaksi riittää että on käyny peruskoulun. Kaikenlaista.

Ei ole sivistystoimenjohtajan vika, jos sinä haluat käydä työajalla harrastuksissa ja siksi joudut tekemään illalla sitten ne työt.

Vierailija
111/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma minun liikunnanopettajanaapurini tienaa 5000 euroa kuussa , mieti paljonko se on markoissa... Lisäksi hän vain treenaa työajalla, nih.

Vierailija
112/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt mikään päätä huimaavan hyvä palkka ole ja vielä noinkin vaativasta työstä maisterin koulutuksella.

Vierailija
113/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajalla.

Ei ole sivistystoimenjohtajan vika, jos sinä haluat käydä työajalla harrastuksissa ja siksi joudut tekemään illalla sitten ne työt.

Ja muutenkin, koko parku tästä "yhyy, illalla töitä, kyllä mua nyt potkitaan päähän" on ihan syvältä. Ihan oikeasti, luuleeko opettajat jotenkin olevansa erityisiä, kun oikein illalla tekee töitä???

Saattaisi maisteri-kermape**e-plantulle tulla tippa linssiin, jos kävisi tekemässä hieman töitä kansainvälisessä tiimissä, kansainvälisessä yrityksessä. Aikavyöhykkeiden takia kv-hommissa ei oikeastaan tunneta työaikoja, palavereja on aamuyöllä tai illalla, ei vain 8-16 välisenä "virastoaikana"!

Vierailija
114/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma minun liikunnanopettajanaapurini tienaa 5000 euroa kuussa , mieti paljonko se on markoissa... Lisäksi hän vain treenaa työajalla, nih.

Mun naapurissa on opettaja, joka pystyy opettajantyön lisäksi tekemään toistakin aikaavievää työtä, sekä lisäksi vielä harrastamaan vaikka ja mitä.

Vaikuttaa siltä, että jotku tosiaan pingottaa ja stressaa itsensä kuoliaaksi vastailemalla vanhempien puheluihin keskellä yötäkin, kun taas toiset tekee työnsä jotenkuten ja jää paljon aikaa ja energiaa tehdä muutakin ja se 2kk loma on oikeasti 2kk loma, eikä mikään "valmistelen ensi vuotta 38h/viikossa kuukauden siitä lomasta".

Korona paljasti mielestäni myös paljon, kamala itkuvinkuilu kun ylimääräinen loma loppuikin ja joutuvat raukat lähiopetukseen vielä 2 viikoksi ennen varsinaista lomaansa.

Vierailija
115/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten opettajan työn kadehtiminen on yleistä. Hui. Tervetuloa alalle. Ai niin, ne pääsykokeet karsivat tehokkaasti jyvät akanoista. :D Onneksi kohta alkaa taas pitkä loma, saa paukutella poppareita ja henkseleitä ja lukea av-mammojen itkuparkua opettajan lomista ja muutenkin helposta elämästä. Aa että!

Ps. Aatteles. Saan joka kevät ja joulu vielä kasan lahjojakin! Pus!

Vierailija
116/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä on valtavia eroja. Olemme miehen kanssa aineenopeja, molemmilla 3 aineen pätevyys, itse olen erkkaakin lukenut. Mies tienaa nettona 4000 yläkoulussa ja minä 3100 alakoulussa. Olen ollut yläkoulussakin, mutta lisät vaikuttaa niin paljon. Viikkotyömäärä mulla melkein aina isompi, koska teen sijaisuuksia eri paikoissa, niin aina joutuu aloittamaan alusta, ja mulle osunut haastavia ohjausluokkia. En ole ikinä saanut kesiltä palkkaa eli kokonaisvuosiansioihin se tekee ison eron, puhumattakaan eläkekertymistä ja kokemuslisien kerryttämisestä. Mulla menee siis monta lukuvuotta ennen kuin ensimmäinen 5 vuoden jälkeen saatava lisä tulee.

Nyt kun on etäkoulu niin kun aloitin työt 6.4. niin huhtikuun palkka tilille 1500 brutto. Tein 12 h päivässä, eli tuntipalkka huimat 7 euroa...

Vierailija
117/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hoitajana ärsyttää muutamien hoitajien ja opettajien itkeminen, kuinka raskasta työ on. Hoitajat ei ehdi käymään pissalla ja raataa ylitöitä koko ajan ja kahta vuoroa peräkkäin. Opettajat opettaa hulluja kakaroita päivät ja kotona tekevät ylitöitä puoleen yöhön asti ja raatavat. Kummatkin saa surkeaa palkkaa ja lomiakaan ei ole tarpeeksi ja kummatkin tekee maailman raskainta työtä.

Työ, kuin työ. Oma valinta. Vaihtaa muualle, jos ei tykkää hommistaan tai kokee sen liian raskaaksi. Mutta nämä valittajat leimaavat koko ammattikunnan.

Olen itse tyytyväinen hoitajana. Tykkään vuorotyöstä ja palkkakin riittää ja pissalla ehdin käydä, vaikka päivät meneekin nopeaa, kun koko ajan on tekemistä. Hyvä asia minusta.

Tunnen myös paljon tyytyväisiä opettajia. Eivät raada puoleen yöhön ja lomalle alkavat heti kesäkuun alussa. Ei niin kuin nämä valittajat, jotka kuulemma juhannukseen siivoaa luokkahuonetta ja elokuun ensimäinen tulevat valmistelemaan tuntejaan ja luokkaansa. Tyytyväiset opettajat tulevat palkallaan toimeen ja eivät tyhjiä marttyroi ja hauku vanhempia ja lapsia.

Nämä kummankin alan jatkuvat valittajat pilaavat kaikkien maineen. Ei kaikki ole lopenuupuneita vänisijöitä, joiden mielestä se oma ammatti on maailman raskainta ja vaikeinta.

Vierailija
118/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, millai toi on maisterille erityisen hyvä palkka? Mihin sä nyt vertaat? Itseesi?

Mikä sun koulutus ja duuni on?

Tämä maisterius huvittaa luokanopettajien kohdalla.. varmasti kaikista "kevein" tapa saada maisterin tutkinto. Opiskelu leikki/lauluu/käsitöitä ja gradu tehdään parityönä joku kysely lapsille tai jo valmiille kollegoille.

Vierailija
119/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä on valtavia eroja. Olemme miehen kanssa aineenopeja, molemmilla 3 aineen pätevyys, itse olen erkkaakin lukenut. Mies tienaa nettona 4000 yläkoulussa ja minä 3100 alakoulussa. Olen ollut yläkoulussakin, mutta lisät vaikuttaa niin paljon. Viikkotyömäärä mulla melkein aina isompi, koska teen sijaisuuksia eri paikoissa, niin aina joutuu aloittamaan alusta, ja mulle osunut haastavia ohjausluokkia. En ole ikinä saanut kesiltä palkkaa eli kokonaisvuosiansioihin se tekee ison eron, puhumattakaan eläkekertymistä ja kokemuslisien kerryttämisestä. Mulla menee siis monta lukuvuotta ennen kuin ensimmäinen 5 vuoden jälkeen saatava lisä tulee.

Nyt kun on etäkoulu niin kun aloitin työt 6.4. niin huhtikuun palkka tilille 1500 brutto. Tein 12 h päivässä, eli tuntipalkka huimat 7 euroa...

Taitaa olla netot ja brutot sekaisin tässä, mutta joo... Saako vakituisessa virassa olevat opettajat kesäloman ajalta täyden palkan vai miten se menee kun tuolla alkuketjussa joku väitti että ei saa kesällä palkkaa...?

Vierailija
120/131 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajan opetusvelvollisuus on vain 24,5 oppituntia viikossa ja aineopettajalla jopa alle 20 tuntia. Loput 20 tuntia varmsti riittää opetusmateriaalin tekoon ja kokeiden korjaamiseen.

Noihin voi riittääkin. Päälle koulun kehittämistoimet, opekokoukset, tapaamiset vanhempien kanssa, Wilma, hojksit, projektit, ....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän