Haittaako sinua Postin lakko?
Minua ei lainkaan - paketit tulee muutenkin Matkahuollon tms kautta, lehtiä en tilaa. Laskut tulee e- tai s-postiin.
Kommentit (113)
No tilasin uusia alusvaatteita, mutta lakon takia saan ne joskus.
Jää luottokortti saamatta ennen matkaa. Kiitos idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun meni lakkoon. Ihme pelleilyä tuollaiset palkat millä ei toimeen tule vaikka pomot porsastelee kohtuuttoman kokoisilla liksoilla. Oliko se postin toimitusjohtajan kuukausipalkka 80 000e vai miten se meni... 🙄 No postin mainosten jakelu napsahti ilmaislehtien jakelijoille jotka saavat muutaman kympin korvauksen työstä, jaettuna lajittelu ja jakelutuntien kanssa tulee tuntiliksaksi sellainen euro. Ja ei. Tämä ei ole vitsi. Mikä olikaan määritelmä orjatyölle.
Missä muussakaan firmassa maksetaan työstä, joka ei peruskoulua kummempaa koulutusta vaadi, reilusti yli 10€ tunti palkkaa? Jos palkka alkaa olla 14-15€ tunti niin sehän vastaa jopa yliopistotutkinnon vaativan toimenkuvan palkkaa!
Nykyajan kilpailu ja globaali maailmantalous ei mahdollista kilpailluilla markkinoilla toimivan liikeyrityksen budjetoida henkilöstökuluihin tuollaisia summia jos kaikki muut kilpailijat tekee sen 30% halvemmalla.
Lisäksi robotiikka ja automaatio kehittyy ja tulee viemään juuri tämänkaltaisia töitä ja on jo vienytkin niitä runsaasti. Ihmisten pitää tottua ajatukseen että tulevaisuudessa alhaisen koulutustason töistä maksetaan alhainen palkka ja ne on pääosin suunnattu esim. opiskelijoille / työuran alkupäässä oleville ym. välivaiheessa eläville, ja pitää opiskella ja siirtyä elämässä eteenpäin pärjätäkseen tässä maassa.
Se maailma on jo mennyt jossa mentiin johonkin työmaalle, postiin tai vastaavaan vaan töihin ja oltiin siellä 40 vuotta eläkkeeseen.
Älä höpise. Mä olen tarjoilija ja palkka on 13,60/h. Ei ole yliopistokoulutusta. Mies on hitsaaja ja palkka on 21e/h. Ei ole yliopistokoulutusta miehelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on lakosta on tiedotettu jo viikkoja. Etkö sä idiootti osaa lukea uutisia ja hoitaa korttisi muulla tavoin, ennen lakkoa?
Vierailija kirjoitti:
Toivon, etteivät postilaiset menisi enää töihinsä lainkaan - siinäpähän olisivat helisemässä palkanalentaja-pomot.
Niinpä...13vuotta postilaisena työtä tehneenä luulen kyllä olevani ihan ok työvoimaa vaikka Matkahuollon leipiin, jos postitorttu lentää pahasti tuulettimeen.
Lakkoilen siitä ilosta, kun Postin porsasportaan optiot ja palkkiot tulevat rymisten alas, kun asiakkaat kaikkoavat.
Paketti tuli kahdessa päivässä perille, ei valittamista.
No ei mua haittaa. Mä ymmärsin olla tilaamatta paketteja, heti kun lakosta alettiin puhua. Lasut on sähköisiä ja mitään lehtiä meille ei tule, paitsi Hesari, mutta postilakko ei siihen vaikuta.
Ei todellakaan. Onneksi lakkoilevat. Jos tämä uskomaton temppu menee postilta läpi, niin kohta alkaa joka alalla tällainen tes-shoppailu. Tai miksi edes on sitten enää työehtosopimuksia, jos niitä voidaan oman mielen mukaan muutella.
Haittaa niin helvetin paljon. En enää pysty elämään kun ei se yksi apina enää öisin ravaa rappusia ylös ja alas yhden lehden takia ja paisko mennessään rappukäytävän ovea seinään.
Ei haittaa, saan laskuni sähköisesti, tai isännoitsijä tipauttaa luukusta sisään.
Tulikin mieleeni, että kotivakuutus pitää käydä tarkistamassa...
Ei yhtään, aivan loistavaa. Olen lähdössä reilun parin viikon lomamatkalle Kaakkois-Aasiaan eikä tarvitse tehdä jakelun keskeytystä kun ei laatikko täyty
Vierailija kirjoitti:
Pikkusen haittaa. Lähetin juuri yhden sopimuspaperin allekirjoitettuna ja se pitäisi tulla takaisin toisen osapuolen allekirjoituksella varustettuna. Nyt pelottaa että posti hukkaa sen lakon aikana jonnekin ja edessä on varmaan melkoinen selvitystie asian saattamiseksi kuntoon.
Myös kunnan etuosto-oikeus mökkikaupassa on kohta raukeamassa ja koska posti ei kulje niin takaraja siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Joutuu jännitämään pidempään saanko pitää mökkini vai en.
Joissain asioissa on siis väkisinkin riippuvainen postista. Laskuilla ei ole kiire, ne maksan sitten kun saapuvat, eli muuta postia en kaipaa.
Käytä kuriiripalvelua. Tsemppiä, ei kunta sun mökilläsi mitään tee.
Ei haittaa, tilaan pakettini matkahuollon kautta
Ei haittaa. Paketti tuli ennätysajassa postin toimittamana. Olkoot lakossa vaikka ensi vuoteen, nyt ei ahneille palkkojen alentajille periksi anneta!
En ole ikinä eikä kukaan tuttukaan ollut postissa töissä.
Haittaa, koska monet pienemmät tilaukset tulevat kirjepostina, joka seisoo nyt. Itselle tulossa Euroopasta muutama juttu mitä tarvisin jouluvalmisteluissa, mutta eivät liiku mihinkään. En ole itse voinut valita millä yhtiöllä nämä Euroopasta tilaamani tuotteet minulle tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Haittaa niin helvetin paljon. En enää pysty elämään kun ei se yksi apina enää öisin ravaa rappusia ylös ja alas yhden lehden takia ja paisko mennessään rappukäytävän ovea seinään.
Varhaisjakeluun ei postilakko vaikuta. Tämänkin tietäisit jos joskus viitsisit vilkaista uutisia.
Toivottavasti postilaiset pysyy nyt tiukkana, eikä anna periksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on lakosta on tiedotettu jo viikkoja. Etkö sä idiootti osaa lukea uutisia ja hoitaa korttisi muulla tavoin, ennen lakkoa?
Mikseivät opiskelleet kunnon ammattiin, jos raha on niin tärkeää?
Raha ei ratkaise vaan tekeminen ja luovuus.
Kannattaa lukea mitä Postin lajittelijoiden palkan laskeminen käytännössä merkitsee.
https://www.pau.fi/viestinta/ajankohtaista/mita-postin-palkka-ale-kayta…
Mitä tekisit jos palkkasi laskisi yhtä paljon kuin Postin lajittelijoiden?