Tiedättekö tunteen, kun olet täydellisesti nolannut itsesi kännissä ja yksityiskohdat palautuvat
pikkuhiljaa yksittäisinä flashbackeina. Olen ensin luullut olevani vain yleisesti rasittava, mutta sitten kun alkaa muistaa mitä on tullut sanottua (kerrottua vieraillekin ihmisille ihan liikaa kaikkea yksityisasioita joita kukaan ei halua edes kuulla) tekee niin mieli vajota maan rakoon.
Selvin päin olen ihan järkevä, en edes tiedä miten on mahdollista muuttua ihan eri ihmiseksi.
Kommentit (49)
Nooo....kaikillehan on joskus noin käynyt.
Tiedän tunteen, nolottaa semmoset seitsemän päivää, sitten hellittää.
Enpä tiedä.
Onnekseni olen osannut alkon kanssa käyttäytyä.
Voi kyllä. Eikä pelkästään ne puheet, vaan teotkin. Huppelissa saan aina huikeita ideoita, mitä sitten saa hetken hävetä.
Tiedän tunteen kyllä ja hyi kauhea sitä tunnetta ,kun aamulla pitää varovasti avata silmät kun ei muista missä on ja siitä kun pikkuhiljaa alkaa miettimään mitä on tullut sanottua ja tehtyä onneksi en ole juonut enää muutamaan vuoteen
Hauskaa kyllä on ollut muuten, en vaan tajua miksi en saa vaan suutani pidettyä kiinni! Ap
Ikävä kyllä. Mulla on usein hirveitä morkkiksia mun kännisössimisistä. Puhelin on yksi mikä multa pitäisi takavarikoida heti kun korkki aukeaa 😖
En tiedä. Mutta olen ollut psyykelääkittynä ja mennyt naimisiin joten teknisesti vastaava tilanne. Morkkis kestää pitkään, onneksi muisti mennyt osittain pilleriajalta.
Kyllä. Olen mm.tapellut neljän poliisin kanssa ku raahasivat mua putkasta maijaan,sairaalaan päästyä yritin karata ja jatkoin tappelua kahden kaapin kokoisen vartijan kanssa.lopulta mökötin sairaalan käytävällä näiden kahden vartijan valvomana kunnes suljetulta tuli mukava hoitaja hakemaan mua.alkoholipsykoosi siis kyseessä,4vrk pakkohoitoa.
Mun mielestä ihminen tekee kännissä asioita, joita tekisi muutenkin, jos ei olisi estoja. Toki monesti liioitellusti, mutta kuitenkin. Jos joku pettää, niin hän pettäisi selvinpäinkin. Jos joku avautuu asioistaan, niin hänellä olisi tarvetta selvinpäinkin avautua jne.
Tuskinpa porukka pitää rahavaikeuksista puhumista mitenkään nolona.
Jos oot noin helpolla päässyt niin onnea sulle, monet tekee paljon typerämpiä asioita, laukoo oikeasti törkeitä juttuja - ja mikä pahinta kaikki eivät edes tajua hävetä...
Mutta tiedän tunteen. Kun selvin päin on estynyt ja pidättyväinen niin saa kyllä sitten kokea ne häpeän tunteet jälkeenpäin. Vaikkei siis oikeasti olisi mitään hävettävää.
Töissä oli eräs herrasmies, joka aina käyttäytyi korrektisti ja mukavasti. Ei ollut kovin äänekäs, eikä kovin esillä normaalisti. Sitten tuli työpaikan kesäpäivä, jossa oli paikalla muutama kymmentä ihmistä. Tämä kaveri veti kunnon kännit ja puhui ihan mitä sattuu. Esim. alkoi selittää englanniksi jotain juttua, vaikka kaikki muut seurassa olivat suomenkielisiä hänen työkavereitaan. Ja jatkoi vaan sitä englantiaan, vaikkei kukaan enää edes kuunnellut. Ilta loppui hänen osaltaan siihen, että alkoi uhittelemaan ja haastamaan riitaa kaikille, ja kävi joihinkin käsiksikin. Porukka yritti rauhoitella, mutta ei mikään tehonnut.
Voin kertoa, että tyyppi oli hieman nolona seuraavan viikon ajan töissä.
Ukko37 kirjoitti:
Silloin ei ole ollut riittävän kännissä.
Jos on oikeasti kännissä, aivot eivät tallenna enää tapahtumia muistiin, eivätkä ne siis voi palata fläsäreinä seuraavana päivänä. Tämä on tieteellisesti todistettu fakta.Tosin, toisen ihmisethän nyt uunoilevat jo heti ekan homovissyn (siiderin) jälkeen...
Mä olen ollut aivan järkyttävissä känneissä jopa omalla mitalla laskettuna. Siis sellaisissa oloissa että päässä ei oikeastaan liiku mitään. Silti piinallisen tarkkoja muistikuvia hävettävistä tilanteista. Huu mitä kaikkea on tullut sanottua ravintola illan jälkeen jatkoilla naisille täyttäisi monta sivua. Aamulla fiilis äkkiä pakoon ja voisinko vaikka kadota joksikin aikaa maasta.
Ainoan plussan minkä keksin omista lähes koomaa lähentelevistä känneistä on se etten ole ollut väkivaltainen. Ärsyttävä kaikkitietävä ja muutenkin pahuksen pätevä omasta mielestä humalassa mutta sentään käytän vain suuta kun annan palaa kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihminen tekee kännissä asioita, joita tekisi muutenkin, jos ei olisi estoja. Toki monesti liioitellusti, mutta kuitenkin. Jos joku pettää, niin hän pettäisi selvinpäinkin. Jos joku avautuu asioistaan, niin hänellä olisi tarvetta selvinpäinkin avautua jne.
Ei pidä paikkaansa. Itse olen esim. mennyt sänkyyn sellaisten tyyppien kanssa joita en edes katsele selvin päin (ja vielä ilman ehkäisyä, voi hyvä luoja sentään). Tuhlaa rahoja hetken mielijohteesta jne.
Se on hienoa ainetta tuo alkoholi. Toisaalta on se kiva kun estot lähtee niin tuleehan sitä tehtyä semmoistakin mitä haluaisi selvin päin muttei uskalla, kuten nyt vaikka semmoinen perusjuttu kuin ihmisten kanssa sosialisointi. Mutta tarpeeksi kännissä harkintakyky pettää helposti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Itse olen esim. mennyt sänkyyn sellaisten tyyppien kanssa joita en edes katsele selvin päin (ja vielä ilman ehkäisyä, voi hyvä luoja sentään). Tuhlaa rahoja hetken mielijohteesta jne.
Se on hienoa ainetta tuo alkoholi. Toisaalta on se kiva kun estot lähtee niin tuleehan sitä tehtyä semmoistakin mitä haluaisi selvin päin muttei uskalla, kuten nyt vaikka semmoinen perusjuttu kuin ihmisten kanssa sosialisointi. Mutta tarpeeksi kännissä harkintakyky pettää helposti...
No joo, kyllähän se harkintakyky jonkin verran pettää. SIlti tuo sänkyynmeno on ollut sulla tavoitteena tai ainakin piilevänä haluna, ja olisit mennyt mielummin vetävämmän tyypin kanssa, mutta olet tyytynyt johonkin muuhun paremman puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei ole aivan noin yksinkertainen. Kyllä meille kaikille tulee mieleen kaikenlaisia asioita, joita "voisi" tehdä. Kokeilla naapurin Liisaa, mennä Vegasin reissulla naimisiin kahden tunnin tuttavuuden kanssa tai sanoa suorat sanat pomolleen. Aivomme kuitenkin prosessoivat läpi nämä impulssit ja tyrmäävät typerimmät ideat saman tien. Impulssikontrolli kuitenkin heikkenee humalassa, joillakin vielä enemmän kuin toisilla. Suodatin ikään kuin lakkaa toimimasta. Tämä voi johtaa todella ikäviin tilanteisiin, eikä ihminen tietenkään ole vastuusta vapaa, vaikka viinaksia olisikin nautittu. Sellaiset ihmiset, joiden impulssikontrolli lähes katoaa humalassa, olisi oman etunsa vuoksi parempi välttää suuria määriä alkoholia.
En juo oikeastaan ollenkaan ja joskus olisi kiva juhlia ja vähän tuulettua, mutta jostain syystä tulen heti känniin, muuta kalja vähän nopeammin ja se on menoa, vähän viinaa ja kohta voikin sitten oksennella ja mennä nukkumaan.
Tuosta nousuhumalan ja oksennuksen välimaastosta aivan hirveitä flash backejä, kaikki puheet teot ym.
En enää uskalla lähteä mihinkään juomaan/juhlimaan.
Tiedostan kyllä että humalassa olen korostetun sellainen mitä haluaisin selvinpäinkin olla sosiaalinen ym. Tehdä kaikkea, tulla ja mennä, panna joka toista vastaantulevaa naista ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei ole aivan noin yksinkertainen. Kyllä meille kaikille tulee mieleen kaikenlaisia asioita, joita "voisi" tehdä. Kokeilla naapurin Liisaa, mennä Vegasin reissulla naimisiin kahden tunnin tuttavuuden kanssa tai sanoa suorat sanat pomolleen. Aivomme kuitenkin prosessoivat läpi nämä impulssit ja tyrmäävät typerimmät ideat saman tien. Impulssikontrolli kuitenkin heikkenee humalassa, joillakin vielä enemmän kuin toisilla. Suodatin ikään kuin lakkaa toimimasta. Tämä voi johtaa todella ikäviin tilanteisiin, eikä ihminen tietenkään ole vastuusta vapaa, vaikka viinaksia olisikin nautittu. Sellaiset ihmiset, joiden impulssikontrolli lähes katoaa humalassa, olisi oman etunsa vuoksi parempi välttää suuria määriä alkoholia.
Kyllä se impulssikontrolli vähenee, mutta ne joilla se lähtee aivan täysin, niin heillä on selvinpäinkin jotain ongelmia tai vähintään käsittelemättömiä asioita. Silloin se asia pitäisi tiedostaa ja välttää humalaa, kunnes oma pääkoppa alkaa olla selvinpäinkin kohtalaisen hyvässä kunnossa.
Siis en ole kertonut huom seksielämästäni vaan esim rahavaikeuksistani. Ap