Amerikkalaistutkimus: Älykäs nainen ei kiinnosta miestä
Monia miehiä pelottaa ajatus itseään älykkäämmästä kumppanista, viestii tutkimus. Keski-ikäisten naisten toiveissa miesten sivistykselliset taidot ovat arvokasta valuuttaa.
Jos biologia on ohjenuorana, miehen kannattaa tavoitella kumppaniksi älykästä naista. Vanhempien älykkyys tukee lähtökohtaisesti parempaa lapsenhoitoa. Lisäksi mahdollinen jälkikasvu saa todennäköisemmin älykkyyttä tukevan geenikattauksen.
Tosielämän parisuhdemarkkinoilla naisen äly ei kuitenkaan näyttäydy suurena valttikorttina.
Personality and Social Psychology Bulletin -lehdessä julkaistussa Texasin yliopiston tutkimuksessa tutkijat selvittivät 105 miehen naismieltymyksiä. Kyselyssä miehet ilmoittivat, että heitä älykkäämmät naiset olivat haluttavia kumppaneita ja ”yleisesti kiinnostavampia” verrattuna miestä huonompia tuloksia saaneisiin naisiin, esimerkiksi matematiikassa.
86 prosenttia miehistä ilmoitti kokevansa miellyttävänä ajatuksen, että he tapailisivat itseään älykkäämpää naista.
Kun miesten tuli oikeasti tavata heitä älykkäämpiä naisia, valtaosa miehistä oli keskimääräistä nihkeämpiä vaihtamaan näiden naisten kanssa yhteystietoja ja järjestämään treffejä heidän kanssaan.
Tämä näkyi jopa siten, että ollessaan samassa testihuoneessa naisten kanssa miehet ottivat tuolinsa kanssa enemmän etäisyyttä niihin naisiin, jotka olivat pärjänneet testissä heitä paremmin.
Monet tutkittavista miehistä ilmoittivat, että he tunsivat älykkäiden naisten seurassa itsensä normaalia vähemmän maskuliinisiksi.
Pelkkä miestä älykkäämmän naisen läsnäolo aiheutti miehelle uhatun olon, tutkijat täsmentävät.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000001232295.html
Kommentit (300)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä älykäs mies kiinnosta naisia. Älykkyyden korostaminen omissa preferensseissa on vain laiskaa hyvesignalointia.
Älykäs ja keskustelutaitoinen mies on löytö! Heitä on vain harvassa. Koulutus ei kerro välttämättä sitä, onko mies älykäs.
Onpa mukava kuulla : )
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä tähän päivään mennessä kohdannut edes etäisesti älyllisesti kanssani samalla tasolla olevaa naista tai miestä. Eli minua ei todellakaan pelota älykäs nainen. Olen kyllä huomannut että moni älykäs nainen suhtautuu varauksella miehiin, ja sehän on toisaalta ihan älykästäkin.
Itse olen tavannut kerran itseäni älykkäämmän naisen. Ainakin sille minusta tuntui hänen seurassaan. Oli mukava kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai pelottaa, älykäs nainen tajuaa miehen mahdollisen typeryyden hyvin nopeasti. Vain itsekin älykäs mies ei pelkää naisen älykkyyttä.
Tyhmä mies on jo riesa sinällään. Vielä pahempi jos menee hankkimaan lapsen tyhmän miehen kanssa. Pahimmassa tapauksessa älykäs nainen joutuu paimentamaan sitten kahta lasta, josta toinen sentään muuttaa noin parikymppisenä omilleen.
kun kerran älykkäät naiset ylivertaisuudessaan pitävät miehiä tyhminä riesoina, niin miksi kukaan mies vaivautuisi iskemään älykästä naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai pelottaa, älykäs nainen tajuaa miehen mahdollisen typeryyden hyvin nopeasti. Vain itsekin älykäs mies ei pelkää naisen älykkyyttä.
Tai niin tyhmä, ettei edes hahmota eroa.
T. Mensa-älykäs ja työssä menestynyt nainen
Niin, korkeaälyisiä on miehissä huomattavasti enemmän kuin naisissa. Siksi miehet ovat voittaneet tieteen Nobeleista 97%. Huvittavaa yrittää kääntää asioita ylösalaisin.
Maailman älykkäimmäksi testattu on nainen Marilyn (Mach) vos Savant. Hänet vanhemmat ottivat perheen kuivapesulaan töihin eli hän ei saanut mahdollisuutta kouluttautua kunnolla.
Ne pari erittäin älykästä naista joita olen tavannut, on ollut tietyllä tapaa "kylmiä" jotenkin, vaikea selittää. Ei mulle siis turn off ollut tosiaan se äly, vaan sellainen jotenkin melkein miehiseltä vaikuttava epäemotionaalisuus ja rationaalisuus ja loogisuus, joka näissä naisissa oli. Ja sisäänpäinkääntyneisyys ja vakavuus. Minusta heissä oli sellaisia ominaisuuksia, joita ainakin ennen vanhaan miehissä arvostettiin, mutta naisen jotenkin odottaisi olevan enemmän sellainen avoin, elämäniloinen, ehkä vähän tunteellinen höpsö - se olisi minusta söpöä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa perää. Älykäs nainen vaatii enemmän jonka takia orkut tahtovat olla tiukassa. Enemmistö miehistä haluaa sopivasti tyhmän kodinkoneen joka puskee heille jälkeläisiä.
Osa miehistä on tyhmempiä kuin vasemman jalan saapas.
Amer. "tutkimus" ei ole sovellettavissa paljon tasa-arvoisempaan Suomeen, jossa kaikki osaavat lukea.
Älykäs mies haluaa älykkään naisen. Älykäs nainen on mieluummin yksin kuin turvenuijan kanssa.
Ja tämä selittää incel-parven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä mies on jo riesa sinällään. Vielä pahempi jos menee hankkimaan lapsen tyhmän miehen kanssa. Pahimmassa tapauksessa älykäs nainen joutuu paimentamaan sitten kahta lasta, josta toinen sentään muuttaa noin parikymppisenä omilleen.kun kerran älykkäät naiset ylivertaisuudessaan pitävät miehiä tyhminä riesoina, niin miksi kukaan mies vaivautuisi iskemään älykästä naista?
Kun kerran tajuat olevasi tollo, niin lakkaa häiritsemästä naisia.
Kiitos.
No kyllä se toisinpäinkin voi mennä. Eräs tyttöystäväni jätti minut pitkälti sen takia, että koki minut itseään älykkäämmäksi ja tämä häiritsi häntä kovasti. Minulle tietenkin tilanne oli täysin naurettava enkä ollut koskaan aliarvioinut eksääni tai kokenut muuksi kuin älykkääksi hänetkin, mutta niin se vain meni. Surullista millaisia alemmuuskomplekseja ihmisillä voikaan olla.
Mitä tulee itseeni, arvostan ilman muuta älykkyyttä naisessa. Totta kai haluan olla suhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa voin puhua kaikenlaisista myös haastavista aiheista. En halua totaalista bimboa. Toisaalta en ole status-keskeinen enkä välitä, onko naisella mitään erityistä koulutusta. Näitä en tuijottele, mutta arvostan luontaista älykkyyttä ja älyllistä uteliaisuutta.
Sitten jäävät miehet pariutumatta lol. Suurin osa korkeakoulutetuista on naisia
Pelottaa? En usko että kyse on pelosta. Todennäköisesti älykkyyden sivuvaikutuksena on muita negatiiviseksi koettuja puolia. Saattaa olla tylsempi, vähemmän spontaani ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Ne pari erittäin älykästä naista joita olen tavannut, on ollut tietyllä tapaa "kylmiä" jotenkin, vaikea selittää. Ei mulle siis turn off ollut tosiaan se äly, vaan sellainen jotenkin melkein miehiseltä vaikuttava epäemotionaalisuus ja rationaalisuus ja loogisuus, joka näissä naisissa oli. Ja sisäänpäinkääntyneisyys ja vakavuus. Minusta heissä oli sellaisia ominaisuuksia, joita ainakin ennen vanhaan miehissä arvostettiin, mutta naisen jotenkin odottaisi olevan enemmän sellainen avoin, elämäniloinen, ehkä vähän tunteellinen höpsö - se olisi minusta söpöä.
Olen mielummin yksin kuin tunteellinen höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ei tarkoita korkeakoulutettua. Ja kyllä, olen itse korkeakoulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mielummin yksin kuin tunteellinen höpsö.
Ole. Kukaan ei kiellä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Syntyvyyshän on Suomessa kovin alhainen. Kyllä tällä asialla voisi sen kanssa tekemistä. Miesten huono taso varmasti vaikuttaa naisten pariutumishaluihin.
Älykäs nainen pelottaa tyhmää miestä. Mieshupakko ei oikein ole mikään rooli.
No voi, voi, Olen suomalainen älykäs nainen ja ihan jatkuvasti miehet lähestyvät ja tahtovat tekemistä, koska olen älykäs. En ole mikään söpö, nätti tai kaunis tai mitään, että uskon, että lähestymiset johtuvat ihan höpinöistäni.
Ei niiden pieni kull...ego kestä sitä, että nainen on heitä parempi jossain. Sellaisia herkkiä mimosankukkia ne meidän urokset sitten ovat. Työmuurahaisina oikeastaan ajattelen tuota huonompaa sukupuolta. Käyvät fyysiseen työhön, mutta ajattelu on parempi jättää naisille.
Pitäisikö puolisoni siis päätellä tästä tutkimuksesta kenties, etten ole kiinnostunut hänestä. Nain hänet varmaan pelkästään rahojen vuoksi.
Älykkyyttä on monenlaista - mutta minulle naisessa tunneäly on se numero 1.
Tyhmän miehen suusta usein tuleva kommentti: Hymyilisit/nauraisit edes joskus!