Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täydelliset talvikengät!

Vierailija
12.11.2019 |

Täydelliset talvikengät jälleen hakusessa. Tarvitsen kengät joissa on hyvä pito liukkailla, jotka ovat hyvän tuntoiset jalassa ja joilla jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja, jotka tukevat nilkkaa ja jotka ovat siedettävän näköiset kaupunkikäytössä.

Kaipaan vinkkejä. Ovatko esim Timberlandit hyvät kävelykengät?

Kommentit (73)

1/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timberlandeissa ei muistaakseni ole vetoketjua, vaan ne nauhat pitää aina avata ja sitten taas kiristää ja sitoa. Siitä iso miinus.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
2/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa avuton. Ole ilman kenkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii paremmin Caterpillarit. Tykkään siitä, että niissä on varressa hakaset, kun taas Timberlandeissa on reiät. Makuasia, ja voihan lestissäkin olla eroa. Jos päädyt Caterpillareihin, tarkasta, että ulkopohja on tosiaan kumia. Muistaakseni heillä on jokin malli tai väri, jossa ei näin ole.

Vierailija
4/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Timberlandeissa ei muistaakseni ole vetoketjua, vaan ne nauhat pitää aina avata ja sitten taas kiristää ja sitoa. Siitä iso miinus.

Itse lasken tuon plussaksi, sillä pari talvea sitten ostin muuten hyvät kengät (en nyt muista merkkiä), mutta niissä oli sivuilla vetoketjut nauhojen lisäksi, mutta vetoketjut aukeavat itsestään kävellessä, eli kengät ovat ihan käyttökelvottomat juuri sellaisten sivuvetoketjujen vuoksi.

Ap

Vierailija
5/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomaria olen kuullut kehuttavan. Niiltä saa nastakenkiäkin.

Vierailija
6/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kengät saisivat olla myös vedenpitävät, ja leveä lesti täytyy olla minulle. Lisää kokemuksia hyvistä kengistä?

Ap

Vierailija
7/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat jotka olen havainnut hyväksi kävellessä pidon ja muun kannalta ovat Kuomat, näitähän haukutaan.

Hau vaan.  Mutta minä tykkään.

Eccot ovat muutoin hyvät mutta otettava myös liukuesteet.

Vierailija
8/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomaria olen kuullut kehuttavan. Niiltä saa nastakenkiäkin.

Minulla on yhdet Pomarit, ja on kyllä hyvä merkki tuon yksien kenkien käyttökokemuksen perusteella. Nyt etsin kuitenkin nastattomia kenkiä, työmatkojen kävelyyn ja töissä sisälläkin käytettäviksi.

Ap

9/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloselta löytyy vaikka minkälaisia Gore-Tex kenkiä. En nyt muista merkkejä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
10/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Kuoman kenkiä. Nauhallisia. Pitävät 100 %:sti jopa jäällä, ovat vedenkestävät, leveä lesti ja erittäin mukavat. Niillä voi kävellä vaikka 10 kilsaa putkeen.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/kuoma-tuisku-naisten-talvinilkkuri

Vierailija
11/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caterpillarilta löytyy Goretex-kenkiä, joissa myös kitkapohja. Olisin jo ostanut, mutta mulla pari muutakin hyvää talvikenkää kaapissa ja jokunen ei niin hyväkin.

Vierailija
13/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat jotka olen havainnut hyväksi kävellessä pidon ja muun kannalta ovat Kuomat, näitähän haukutaan.

Hau vaan.  Mutta minä tykkään.

Eccot ovat muutoin hyvät mutta otettava myös liukuesteet.

Millainen malli Kuomalta on sinusta hyvä? Minulla on vain sellaiset perussaappaat pihalla oleilua varten, mutta kävelykengiksi niistä ei minusta ole, sillä sellaiset saappaat "hölskyvät" jalassa.

Omasta mielestäni ainoat hyvät talvikengät ovat kunnon vaelluskengät, sillä ne täyttävät kiitettävästi kaikki muut kriteerini, mutta eivät ne oikein töissäkin pidettäviksi sovi.

Ap

Vierailija
14/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

töissä sisälläkin käytettäviksi.

Ap

Mikset vaihda sisäkenkiä vai onko sinulla työ, jossa kuljet jatkuvasti paikasta toiseen?

Vierailija
15/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viime vuonna hankitut Timberlandit ja mielestäni koko kenkä on aika susi. Pohjat näyttävät telaketjuilta mutta ovatkin ihan järkyttävän liukkaat jo peruslumellakin. Yksi askel eteen ja kaksi taakse tyylillä mennään aika usein. Muuten hyvännäköiset mutta sitten tuo nauha juttu on toinen mikä syö miestä. Pohja ei ilmeisesti ole kunnon kumia tms. Yksi kenkäkauppias misu sanoi luopuneensa noiden myynnistä ja vaihtaneensa Panama Jackiin juurikin laatuongelmien takia. Valmistavat kengät kuulemma käsityönä Espanjassa ja ovat nyt sitten vissiin aivan huikeat. Kaitpa se on pakko yhdet sellaiset törsätä että saa jalkansa katkastua kun liukkaat alkavat...

Vierailija
16/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän Kuoman kenkiä. Nauhallisia. Pitävät 100 %:sti jopa jäällä, ovat vedenkestävät, leveä lesti ja erittäin mukavat. Niillä voi kävellä vaikka 10 kilsaa putkeen.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/kuoma-tuisku-naisten-talvinilkkuri

Nämä kengät kuulostavat todella hyvälle ja ovat ihan kivan näköisetkin. Kiitos vinkistä!

Ap

Vierailija
17/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi suomalaisia kenkiä, joissa on grip-pohja, niin ei tarvitse liukuesteitä. Monelta valmistajalta löytyy.

Vierailija
18/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nasta:

Pitopohja:

https://beta.xxl.fi/merrell-aurora-6-ice-wtpf-naisten-ulkoilukengat-mus…

Tällaiset Merrelit ovat mukavat jalassa. Tarpeeksi leveä lesti.

Vierailija
19/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi käyttökokemukset Timberlandeista. Ovat tosi kehutut/mainostetut ainakin. Tosi kalliit kuitenkin että ei viitsi ihan noin vain ostaa.

Vierailija
20/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö Palladiumeista sinulle sopivia kenkiä?

esim. https://www.stadium.fi/search?SearchTerm=palladium+naiset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi