Täydelliset talvikengät!
Täydelliset talvikengät jälleen hakusessa. Tarvitsen kengät joissa on hyvä pito liukkailla, jotka ovat hyvän tuntoiset jalassa ja joilla jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja, jotka tukevat nilkkaa ja jotka ovat siedettävän näköiset kaupunkikäytössä.
Kaipaan vinkkejä. Ovatko esim Timberlandit hyvät kävelykengät?
Kommentit (73)
Yksi rooleistasi eli kakkahatutäti heräsi hetkeksi eloon. Olisiko nyt aika ottaa pieni ja pyöreä.
Hyvä aloitus
Mä olen inva ja hyvät talvikengät tuntuvat olevan kiven alla. Pystyn siis kävelemään, mutta huterasti.
Paras pito tähän astisissa kengissä on ollut kumipohjaisissa Caterpillareissa mutta tarvitsisin vielä lisää pitoa. Kannan alle laitettavat nastaremmit eivät käy, koska rappukäytävä on kiveä. Nastat ovat toivottoman liukkaat kivialustalla, enkä pysty "varpistelemaan" niin että kävellessä en astuisi nastakannoilla.
Toimivatko icebugit todella niin kuin mainostetaan? Jostain luin, että nastat menevät sisään sileällä pinnalla kävellessä. Onko näin? Kokemusta kenelläkään?
Kuoman valikoimissa on sen perussaappaan lisäksi myäs nauhallisia ja tarrallisia vaelluskenkientapaisia. Eli on ihan mukavasti säätövaraa. Ja nehän ovat edelleen kotimaiset, mikä on mielestäni iso plussaa.
Löysin puui!osta hyvät nastakengät. Pohja on senverran pehmeä että nastat menee (mun painolla...) vähän sisään joten ei ole kovin liukkaat kivelläkään. Ulkonäkö, no, jos joku kattaa mun kenkiä niin ei kato sit muuta. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat jotka olen havainnut hyväksi kävellessä pidon ja muun kannalta ovat Kuomat, näitähän haukutaan.
Hau vaan. Mutta minä tykkään.
Eccot ovat muutoin hyvät mutta otettava myös liukuesteet.
Millainen malli Kuomalta on sinusta hyvä? Minulla on vain sellaiset perussaappaat pihalla oleilua varten, mutta kävelykengiksi niistä ei minusta ole, sillä sellaiset saappaat "hölskyvät" jalassa.
Omasta mielestäni ainoat hyvät talvikengät ovat kunnon vaelluskengät, sillä ne täyttävät kiitettävästi kaikki muut kriteerini, mutta eivät ne oikein töissäkin pidettäviksi sovi.
Ap
En ole kokeillut muita kuin kävelykenkiä, 20 asteen pakkasilla villasukilla ja säärystimillä tarkeni.
Minä olen pitänyt liukkailla keleillä näitä:
https://www.carlson.fi/camel-active-nilkkuri-havanna-13-185390.html?gcl…
Ovat myös tosi lämpimät ja lesti on leveä. Olen käyttänyt noita ainakin kymmenen vuotta joten ovat olleet hintansa arvoiset.
Sievillä on speksit täyttäviä malleja jos ulkonäkö kelpaa/miellyttää. Ite käytän niiden maihareita ja mokkanilkkureita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus
Mä olen inva ja hyvät talvikengät tuntuvat olevan kiven alla. Pystyn siis kävelemään, mutta huterasti.
Paras pito tähän astisissa kengissä on ollut kumipohjaisissa Caterpillareissa mutta tarvitsisin vielä lisää pitoa. Kannan alle laitettavat nastaremmit eivät käy, koska rappukäytävä on kiveä. Nastat ovat toivottoman liukkaat kivialustalla, enkä pysty "varpistelemaan" niin että kävellessä en astuisi nastakannoilla.
Toimivatko icebugit todella niin kuin mainostetaan? Jostain luin, että nastat menevät sisään sileällä pinnalla kävellessä. Onko näin? Kokemusta kenelläkään?
Icebugit on todella hyvät, mulla on heiltä nastalliset talvijuoksukengät ja niillä ei kyllä kaadu, vaikka yrittäisi. Isälläni on saman merkin kitkat ja hän on myös tosi tyytyväinen niihin. Äitini osti jonkin toisen merkin nastalliset, muistaakseni Salomonin ja ne on ihan onnettomat, nastat todella huonot.
Vierailija kirjoitti:
Ja kengät saisivat olla myös vedenpitävät, ja leveä lesti täytyy olla minulle. Lisää kokemuksia hyvistä kengistä?
Ap
Jos vertaat marketissa Kuoma saappaita esim koko 37, lasten koossa 37 on paljon leveämpi lesti kuin naisten koossa 37. Leveälestisellä pysyy paremmin pystyssä.
Minä luotan Pertti Palmrothin kenkiin. Ovat hyvää tekoa ja vedenpitävät. Helsingin keskustassa on muistaakseni joku pop-up myymälä, joka näitä myy ja sitten virallisilta nettisivuilta saa ostettua.
Älynastakengät ovat hyvä hankinta liukastumista pelkäävälle. Niitä en kuitenkaan suosittelisi työpaikalla pidettäväksi. Nastat kyllä menevät kengän sisään mutta saattavat silti naarmuttaa lattioita ja vähän rapistakin.
Nuo Camelin kengät ovat siitä hyvä vaihtoehto, että ovat nahkaa ja vuori on villaa, eli ei ole haisevia tai hiottavia keinokuituja. Raakakumipohja on tosi pitävä, mutta jos kävelet kovin likaisessa sohjossa, niihin imeytyy katulikaa. Ja nahka tietysti vaatii aika ajoin huoltoa pysyäkseen vettä hylkivänä ja kauniina.
Kuoman kengät ovat ainoat, joilla ei liukastu jäisellä kadulla.
Kaikki muut talvikenkäni ovat ihan tappokamaa ja liukuvat pirusti vähäiselläkin jäällä.
Suosittelen Kuomaa, heillä on myynnissä ihan nauhallisia kunnon vaelluskenkiä, retkikenkiä yms. aikuisille tosi isoon kokoon asti. Ovat kotimaiset. Ja paras puoli niissä tosiaan on tuo, että eivät li'u jäällä.
Niin, ja ovat tosi lämpimät.
Kuomalla on ihan oma nettikauppakin.
XXL:ssä on ulkoilun kestäviä kenkiä, esim Merrell.
Kuoma Crosser vartta voi säätää tarranauhoilla. Kuomiin myös mahtuu tukipohjalliset.
"Laajasta aikuisten mallistostamme löydät lämpimät talvisaappaat, kestävät nilkkurit sekä mukavat ja kevyet kävelykengät naisille ja miehille. Talvikenkämme ovat tunnettuja keveydestään ja ne pitävät jalat lämpiminä kovillakin pakkasilla. Niissä on pitävä ja iskua vaimentava pohja ja pintamateriaalit ovat vettä ja likaa hylkiviä. Talvisaappaita on saatavilla myös tarrakiinnityksellä ja lumilukolla, ja nilkkureita löytyy tarrakiinnityksen lisäksi myös nauhoilla sekä vetoketjulla. Kesäkenkien valikoimastamme löydät niin ulkoiluun sopivat lenkkarit kuin kaupunkiin sopivat kävelykengät. Kenkien anatominen lesti takaa mukavuuden jokaisella askeleella. Löydä omat Kuomasi!"
Käytin Timberlandeja ehkä kaksi kertaa ja paiskasin kierrätykseen. Olivat ihan h-e-*-v-e-t-i-n liukkaat. Sama Kangaroosien kanssa. V*tuttaa sikana kun maksaa mukamas laadusta ja saa p*skaa.
Tosin täytyy sanoa, etten tiedä, ovatko näiden merkkien kaikki mallit yhtä huonoja ja vai sattuiko minulle vain harvinaisen huono tuuri.
Mulla on kymmenen eri merkin talvikengät (nilkkurit, vaelluskengät jne.).
Ainoastaan Kuomat eivät liu jäällä. Ja tämä on totta. Kaikki muut talvikengät ovat täysin käyttökelvottomia, heti kun lumi on satanut maahan.
Jos ette halua liukastua, ostakaa kerralla kunnon kengät (ettei tule hutiostoksia ja rahanmenoa), ostakaa kuomat.
Joku suositteli espanjalaisia Panama Jackeja mutta hieman epäilyttää että osaavatkohan espanjalaiset tehdä hyviä, Suomen talveen sopivia kenkiä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kymmenen eri merkin talvikengät (nilkkurit, vaelluskengät jne.).
Ainoastaan Kuomat eivät liu jäällä. Ja tämä on totta. Kaikki muut talvikengät ovat täysin käyttökelvottomia, heti kun lumi on satanut maahan.
Jos ette halua liukastua, ostakaa kerralla kunnon kengät (ettei tule hutiostoksia ja rahanmenoa), ostakaa kuomat.
Moikka, Kuoman markkinointiassistentti!
Selväksi tuli.
Kiitos tiedosta. Timberlanditkin ovat tosiaan sen verran hintavat, että harmittaisi jos tulisi saaneeksi sillä hinnalla huonot kengät.
Panama Jackeja olen itse sovittanut, mutta lesti tuntui omaan jalkaan liian kapealta. Kapeampijalkaiselle varmasti hyvät kengät.
Ap