Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täydelliset talvikengät!

Vierailija
12.11.2019 |

Täydelliset talvikengät jälleen hakusessa. Tarvitsen kengät joissa on hyvä pito liukkailla, jotka ovat hyvän tuntoiset jalassa ja joilla jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja, jotka tukevat nilkkaa ja jotka ovat siedettävän näköiset kaupunkikäytössä.

Kaipaan vinkkejä. Ovatko esim Timberlandit hyvät kävelykengät?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kengät saisivat olla myös vedenpitävät, ja leveä lesti täytyy olla minulle. Lisää kokemuksia hyvistä kengistä?

Ap

Jos vertaat marketissa Kuoma saappaita esim koko 37, lasten koossa 37 on paljon leveämpi lesti kuin naisten koossa 37. Leveälestisellä pysyy paremmin pystyssä.

Lastenkengät on syystä lastenkengät. Lesti ei sovi aikuisen jalkaan. Lastenkenkien sisäpohja ei ole muotoiltu ja siksi niiden hintakin on alhaisempi kuin aikuisten kengissä.

Vierailija
42/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luotan Pertti Palmrothin kenkiin. Ovat hyvää tekoa ja vedenpitävät. Helsingin keskustassa on muistaakseni joku pop-up myymälä, joka näitä myy ja sitten virallisilta nettisivuilta saa ostettua.

Mulla oli Palmrothin vedenpitävät saappaat, mutta ne hiottivat aivan kamalasti, vaikka koetin millaisten sukkien kanssa tahansa. Eivät ehkä myöskään sovi kovin leveää lestiä kaipaavalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Meindlin vaelluskengät, avokki käyttää Icebugeja. Itselleni kokeilemissani Icebugeissa lestit on auttamatta liian leveitä, kun jalka on mallia pitkä ja kapea (eli just vääränlainen aloittajan kyselemään nähden). Sinällään kyllä, näyttävät ihan päteviltä pidon näkökulmasta tuollaisen 80-kiloisen ei-niin-ketterän ukon alla.

Sain jossain vaiheessa jenkkiarmeijan vuorelliset maiharit, joissa piti olla kunnon pitopohja, mutta kyllä niidenkin kanssa liukasteli..

Vierailija
44/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on seksikkäiden kenkien ketju

Vierailija
45/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän Kuoman kenkiä. Nauhallisia. Pitävät 100 %:sti jopa jäällä, ovat vedenkestävät, leveä lesti ja erittäin mukavat. Niillä voi kävellä vaikka 10 kilsaa putkeen.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/kuoma-tuisku-naisten-talvinilkkuri

Jestas, minkä näköiset kengät! Ei kai kukaan voisi mennä näillä töihin ja pitää jopa sisällä?

Vierailija
46/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocsilla löytyy myös talvikenkää. Minulla on tavalliset crocsin saappaat, joita käytän paljon talvellakin. Ovat hyvin pitävät ja myös tosi lämpimät kun laitoin villapohjallisen.

Vierailija
47/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän Kuoman kenkiä. Nauhallisia. Pitävät 100 %:sti jopa jäällä, ovat vedenkestävät, leveä lesti ja erittäin mukavat. Niillä voi kävellä vaikka 10 kilsaa putkeen.

Jestas, minkä näköiset kengät! Ei kai kukaan voisi mennä näillä töihin ja pitää jopa sisällä?

Mitä vikaa?

Vierailija
48/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on seksikkäiden kenkien ketju

Jos on "hyvät" kengät Pohjoismaiden talveen, ei ne voikaan olla seksikkäät.

49/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi rooleistasi eli kakkahatutäti heräsi hetkeksi eloon. Olisiko nyt aika ottaa pieni ja pyöreä.

Siis keneen sinä viittaat?

Itse kirjoitan vain tällä nimimerkillä ja olen ollut täällä ihan jatkuvasti, en todellakaan mikään ”hetkeksi herännyt eloon”.

Keneksi minua luulit?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
50/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitkä ihmeen timberlandit? Timberland merkillä on varmaan kymmeniä erilaisia talvikenkiä...

Vierailija
51/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin vastaavaan tarpeeseen nämä nastalliset icebugit: 

https://www.icebug.fi/tuote/wander-w-bugrip-black-icebug-f88006-9a/

Lesti oli leveä ja hyvä, mulla yleensä ongelmana liian kapeat kengät. Sopi myös perussiisteiksi talvikengiksi on musta mokkapinta. Nastoja ei toki parketilla ja sisätiloissa voi käyttää.

Vierailija
52/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ice bug

Vierailija
53/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän näköisiä kenkiä melkein kaikki suositellut. Onko oikeasti jotenkin vaikeaa tehdä sekä hyvännäköiset että noita aapeenkin luettelemia ominaisuuksia sisältävät kengät? Timberlandit ja Panama Jackit ainoita ihan hyvännäköisiä kenkiä, mutta taitavat sitten olla kuitenkin huonot, jos niillä liukastelee?

Vierailija
54/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta Dr Martensin talvikengistä?

Vierailija
55/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Sievit noilla kriteereillä ja käyttökokemukseni perusteilla.

Mulla on ollut jo kahdet Sievit. Sopivat leveämpäänkin jalkaan mutta eivät näytä mummomaisilta tai lastenkengiltä. Nastoja tai liukuesteitä ei tarvitse, pohja pitää jäälläkin. Odotin tänä vuonna talven tuloa, että saisin vaihtaa syksyn lehdillä liukastelun Sieveillä kulkemiseen.

Kenkäpari kestää noin viisi vuotta kovaa käyttöä, joten maksavat kyllä itsensä takaisin

Plussaa näissä on sekin, että mistään muista kengistäni multa ei ole tulleet useat vieraat ihmiset kysymään, mitkä noin ihanat kengät ovat.

Vierailija
56/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa?

No se ulkonäkö.

Vierailija
57/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Timberlandeissa ei muistaakseni ole vetoketjua, vaan ne nauhat pitää aina avata ja sitten taas kiristää ja sitoa. Siitä iso miinus.

Itse lasken tuon plussaksi, sillä pari talvea sitten ostin muuten hyvät kengät (en nyt muista merkkiä), mutta niissä oli sivuilla vetoketjut nauhojen lisäksi, mutta vetoketjut aukeavat itsestään kävellessä, eli kengät ovat ihan käyttökelvottomat juuri sellaisten sivuvetoketjujen vuoksi.

Ap

Onpas huonot.

Kyllä mulla on toiminut vetskarit nauhojen vieressä.

Vierailija
58/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyver Premiumit ja kehtaat kulkea kartsalla.

Vierailija
59/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus

Mä olen inva ja hyvät talvikengät tuntuvat olevan kiven alla. Pystyn siis kävelemään, mutta huterasti.

Paras pito tähän astisissa kengissä on ollut kumipohjaisissa Caterpillareissa mutta tarvitsisin vielä lisää pitoa. Kannan alle laitettavat nastaremmit eivät käy, koska rappukäytävä on kiveä. Nastat ovat toivottoman liukkaat kivialustalla, enkä pysty "varpistelemaan" niin että kävellessä en astuisi nastakannoilla.

Toimivatko icebugit todella niin kuin mainostetaan? Jostain luin, että nastat menevät sisään sileällä pinnalla kävellessä. Onko näin? Kokemusta kenelläkään?

Mulla on Icebugit, mutta ei niillä voi kävellä sisällä, raapivat lattiapinnat pilalle. Riisun ne siis jo ulkona pois. Käytän vaan lenkeillä, ei niillä voi autoakaan ajaa.

Vierailija
60/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on satunnaisessa talvikäytössä mm parit vaelluskengät. Niiden ongelma on täysin olematon pito tampatulla lumella, saati jäällä. Pohjat kyllä näyttävät pitäviltä, mutta kaikkea kanssa.