Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täydelliset talvikengät!

Vierailija
12.11.2019 |

Täydelliset talvikengät jälleen hakusessa. Tarvitsen kengät joissa on hyvä pito liukkailla, jotka ovat hyvän tuntoiset jalassa ja joilla jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja, jotka tukevat nilkkaa ja jotka ovat siedettävän näköiset kaupunkikäytössä.

Kaipaan vinkkejä. Ovatko esim Timberlandit hyvät kävelykengät?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekerillä on hyviä talvikenkiä, joilla pysyy pystyssä. Mulla on menossa jo toiset, entisetkin noin viisi vee vanhat ovat vielä hyvät, mutta halusin nyt eriväriset ja -malliset. Sainpahan noista vanhoista hyvät mökkikengät.

Vierailija
62/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merrell Ontario Thermo Mid Waterproof

Noi on aika täydelliset talvikengät jos ei halua nastallisia kenkiä. Hintaluokka n. 180e.

Varsinaiset vaelluskengät on sitten luku sinänsä. Nehän voi olla sitten vielä paljon kalliimpiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merrell Ontario Thermo Mid Waterproof

Noi on aika täydelliset talvikengät jos ei halua nastallisia kenkiä. Hintaluokka n. 180e.

Varsinaiset vaelluskengät on sitten luku sinänsä. Nehän voi olla sitten vielä paljon kalliimpiakin.

Noissa on siis kyllä pitopohja mutta ei nastoja.

Vierailija
64/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polyver Premiumit ja kehtaat kulkea kartsalla.

Kyllä niillä tarkenee hirmupakkasissakin - tiedän kokemuksesta. Yllättävän mukavat jalassa ne pitkävartisetkin, kyllä Ruottissa osataan, psst, ja visst.

Vierailija
65/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla viime vuonna hankitut Timberlandit ja mielestäni koko kenkä on aika susi. Pohjat näyttävät telaketjuilta mutta ovatkin ihan järkyttävän liukkaat jo peruslumellakin. Yksi askel eteen ja kaksi taakse tyylillä mennään aika usein. Muuten hyvännäköiset mutta sitten tuo nauha juttu on toinen mikä syö miestä. Pohja ei ilmeisesti ole kunnon kumia tms. Yksi kenkäkauppias misu sanoi luopuneensa noiden myynnistä ja vaihtaneensa Panama Jackiin juurikin laatuongelmien takia. Valmistavat kengät kuulemma käsityönä Espanjassa ja ovat nyt sitten vissiin aivan huikeat. Kaitpa se on pakko yhdet sellaiset törsätä että saa jalkansa katkastua kun liukkaat alkavat...

Kiitos Panama Jack-vinkistä! Mulla oli Caterpillareiden kanssa sama ongelma, eli ne oli ihan pirun liukkaat jo ihan lumella. Kun oli jäätä niin ei niitä voinut käyttää ollenkaan. Harmitti kyllä ostaa niin kalliit kengät, joita ei sitten voinutkaan pitää talvella ollenkaan.

Vierailija
66/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älynastakengät ovat hyvä hankinta liukastumista pelkäävälle. Niitä en kuitenkaan suosittelisi työpaikalla pidettäväksi. Nastat kyllä menevät kengän sisään mutta saattavat silti naarmuttaa lattioita ja vähän rapistakin.

Minulla ei mene Icebugeissa nastat sisälle (ainakaan kokonaan), ja ne jättää ihan kunnon reiät lattiaan, jos lattia on jotain muuta materiaalia kuin kiveä. Kivilattiat ne naarmuttaa. Lisäksi kivilattialla kengät on aika liukkaat.

Vierailija
67/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Mä kaipaan kokemuksia Dr Martensin talvikengistä?

Vierailija
68/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla viime vuonna hankitut Timberlandit ja mielestäni koko kenkä on aika susi. Pohjat näyttävät telaketjuilta mutta ovatkin ihan järkyttävän liukkaat jo peruslumellakin. Yksi askel eteen ja kaksi taakse tyylillä mennään aika usein. Muuten hyvännäköiset mutta sitten tuo nauha juttu on toinen mikä syö miestä. Pohja ei ilmeisesti ole kunnon kumia tms. Yksi kenkäkauppias misu sanoi luopuneensa noiden myynnistä ja vaihtaneensa Panama Jackiin juurikin laatuongelmien takia. Valmistavat kengät kuulemma käsityönä Espanjassa ja ovat nyt sitten vissiin aivan huikeat. Kaitpa se on pakko yhdet sellaiset törsätä että saa jalkansa katkastua kun liukkaat alkavat...

Kiitos Panama Jack-vinkistä! Mulla oli Caterpillareiden kanssa sama ongelma, eli ne oli ihan pirun liukkaat jo ihan lumella. Kun oli jäätä niin ei niitä voinut käyttää ollenkaan. Harmitti kyllä ostaa niin kalliit kengät, joita ei sitten voinutkaan pitää talvella ollenkaan.

Panama Jackin talvikengät ovat kauniita, mutta enpä ole kuullut niistä vielä yhtään positiivista käyttökokemusta, mainoslauseita vain. Voivat siis olla ihan yhtä huonot kuin Timberlandit tai Caterpillarit.

Vierailija
69/73 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Timberlandeissa ei muistaakseni ole vetoketjua, vaan ne nauhat pitää aina avata ja sitten taas kiristää ja sitoa. Siitä iso miinus.

Vetoketju menee rikki ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
70/73 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on seksikkäiden kenkien ketju

Jos on "hyvät" kengät Pohjoismaiden talveen, ei ne voikaan olla seksikkäät.

Kiillotetut maiharit voivat olla sitä ;)

Vierailija
71/73 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu timbet 4-vuotta melkein jokapäiväsessä käytössä. Ei ole liukkaat ja pitävät vettä. Siitä plussaa. Kevyet myös ja meinaan ostaa vielä toisetkin.

Vierailija
72/73 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panamat on painavat. Hyvää nahkaa ja kivan näköisiä mutta kevyemmät saisi olla! 

Vierailija
73/73 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljättä talvea käytössä Pana Jackin FARA IGLOO TRAV kengät. Olen käyttänyt kenkiä talvisin melkein joka päivä ja kengät ovat pysyneet edelleen tosi hyvänä ja siistinä. Tosin lampaanvilla on painunut kasaan ja kengät eivät ole ihan niin lämpöiset kun ekana talvena.  

Itse pidin kenkien hintaa kalliina, joten olen halunnut pitää niistä hyvän huolen. En käytä niitä juurikaan vesikelillä enkä syksyihin / keväisin. Hoidan kenkiä ainakin neljä kertaa vuodessa (putsaus shampoolla, voide, suojasuihke ja kuivatus kenkälestillä). Aina välillä kosteillä ilmoilla "lepuutan" myös kenkiä lesteillä ja kesät kengät lepäävät lestillä. 

Suosittelen muuten nahkakengille lestien käyttöä. 

Ihanat kengät, jotka ovat edelleen tyylikkäät ja siistit ja ovat pysyneet hyvällä hoidolla tosi hienoina <3