Kysymys muunsukupuolisista (toivon asiallista keskustelua vaikka kysymykseni voikin olla tyhmä)
Ystäväni kertonut olevan muunsukupuolinen. Hän on aikaisemmin sanonut olevan lesbo. Seurustelee naisten kanssa. Enää häntä ei saisi kutsua lesboksi. Jos hän ei ole lesbo niin voisiko hän seurustella toisen muunsukupuolisen kanssa mut jolla olisikin miehen värkit? Jos ei niin eikö hän juuri silloin ole lesbo? Jos värkeillä on väliä niin mitä tämä muunsukupuolisuus tarkoittaa?
En tarkoita loukata ketään, olen tämmösist asioissa tyhmä keski-iän ylittänyt ja yritän aidosti oppia ymmärtämään lgtb asioita.
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse trans-muunsukupuolinen (ja a-seksuaali, mutta se ei ole olennaista), syntynyt tyttölapseksi jne., mutten itseäni koskaan tytöksi tai naiseksi tuntenut, ennen puberteettiä olin "yksi pojista" ihan luontevasti. Sitten n. 20 vuotta myöhemmin tajusin että on muitakin ihmisiä joille oman kehon sukupuoli on vieras, etten olekaan ainoa joka kokee näin, ja terapeutille aikani puhuttuani pääsin virallisiin tutkimuksiin asian tiimoilta, jossa minulle selvisi vielä sekin että oikeasti on muitakin vaihtoehtoja kuin vain mies tai nainen. Joten nykyisin jos joku kysyy, kerron olevani 75% mies, 25% ei-nainen. Eli virallisesti sukupuolidiagnoosinani ei ole transsukupuolisuus (100% mies) vaan "muu sukupuoli-identiteetin häiriö", jos oikein muistan, mikä tarkoittaa sitä muunsukupuolisuutta.
Ja muuten jos joku irvailee että "se on vaan sun päässä" tai että "vaan ajattelet olevasi" - niin onkin ja niin ajattelenkin. Samalla tavalla se sinun itsesi on vain sun päässä ja vain ajattelet olevasi sitä mitä väität. Erona on se, että minun identiteettini on kartoitettu niin tarkoilla testeillä ja haastatteluilla, että parempaan ei pystytä ennen kuin telepatia keksitään. Mitäs todisteita sinulla on omasta identiteetistäsi? Minulla on sentään mustaa valkoisella.
Ja tosiaan, sukupuoli-identiteetti ja seksuaalisuus ovat kaksi ihan eri asiaa, jos joku ei ole vielä tälle vuosituhannelle päässyt. En ole ikinä ollut kiinnostunut naisista, vain miehistä, joten saa sanoa homoksi jos haluaa, vaikka a-seksuaalinen (mikä omalla kohdallani EI tarkoita sitä etten nauttisi seksistä tai haluaisi seksiä - jälkimmäinen nimeenomaan siksi että nautin siitä :-P) pohjimmiltani olenkin.
Nämä jutut ovat yhtä monenlaisia kuin ihmisetkin, eikä kaikkien kokemus sovi palikkatestimäisen yksinkertaisesti tarkasti rajattuihin lokeroihin, se vaan pitää joskus hyväksyä. :-)
Tässä se teidän virhe juuri tuleekin esiin. Näin normiheterona voin kertoa, että sukupuoli-identiteettini ei todellakaan ole kiinni siitä, mitä ajattelen olevani. En ajattele koskaan tietoisesti olevani mies, minä vain olen sitä ja piste. Toki olen yksilöllinen mies, mutta kehossani luonnollisesti jylläävät mieshormonit tekevät sen, ettei minun tarvitse esittää miestä, vaan miehinen tapa elää ja olla tulee ihan luonnostaan. Se on niin yksinkertaista. Tuo teidän pelleilynne vain paljastaa sen, että teille tämä touhu on tosiaan vain leikkiä, leikitte eri sukupuolia ja siksi luulette että me normitkin leikimme. Se vain kertoo siitä, että teillä ei ole kaikki ihan kohdillaan. Enkä tarkoita tätä pahalla. Te vain olette vähän hukassa ja toivon että se suunta jollain tavalla löytyy.
Sitä en kiellä, etteikö olisi lisäksi vielä tiettyjä sosiaalisia käsityksiä siitä, minkälainen miehen tai naisen pitää olla, mutta se on sitten jo eri kerros tässä täytekakussa. Se on kulttuurillinen asia, eikä se vaikuta siihen, mitä testosteroni minussa tekee.
Tietenkään tavallinen cissukupuolinen ei juurikaan ajattele olevansa mies tai nainen. En minäkään esimerkiksi 80-luvulla koskaan ajatellut olevani esimerkiksi valkoihoinen tai koulussa ymmärtänyt olevani ei-oppimisvaikeuksista kärsivä. Nyt kun suonissani virtaa vihdoin testosteroni ja elän miehenä en itsekään enää ajattele olevani mies eikä minun tarvitse sellaista esittää.
Tai siis ajattelevat mutta eivät kiinnitä huomiota siihen ennen kuin joku kyseenalaistaa sen. Ihan kuin transuilla. Itse ajattelen olevani sukupuoleton, mujtta kehodysforiaa minulla ei ole. Miehen keho on täysin riittävä minulle, siitä on kuitenkin etua voimien ja pituuden suhteen. Sukupuolirooleja en tunnista omakseni.
Miksi pituus olisi joku etu?
Ja onko miehen keho automaattisesti pitkä ja voimakas?
Pituuden ansiosta yltää yläkaappeihin, mies on vastaavaa naista pidempi ja voimakkaampi.
Mies on vastaavaa naista pitempi? Eli 185-senttinen mies on 185-senttistä naista pitempi? Mitä hyötyä on olla toista pitempi? Moni nainen ei haluaisi olla hyvin pitkä, vaikka siinä kuinka ylettyisi jollekin maagiselle ylähyllylle samalla selkänsä rasittuen kumartuessa alemmille hyllyille ja korokkeet on keksitty. Lähinnä ihmetyttää miksi identifioidut sukupuolettomaksi, jos sinulle on tärkeää näyttää perinteiseltä mieheltä, joka on naisia pitempi ja voimakkaampi.
Pituuksissa on 12 senttiä eroa kylläkin. Vastaava ei tarkoita tässä samanlaista. Ei minulle ole tärkeää näyttää perinteiseltä mieheltä, mutta en tunne tarvetta muuttaakaan sitä. En tee mitään voimieni tai pituuteni eteen, ellei syömistä lasketa.
Luulisi, ettei sukupuoleton tuollaista edes ajattele.
Jos tulee puheeksi kuten tässä ketjussa niin ajattelee siinä missä cis-henkilökin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo yleistäkin että (penikselliset) transnaiset ovat aggressiivisen sovinistisia biologisia naisia kohtaan? Kutsutaan pillunkantotelineiksi ym?
Tosin joku linkatussa keskustelussa väitti että transnaisetkin ovat biologisia naisia... mikä jo alkoi mennä hivenen surkuhupaisaksi ottaen huomioon että biologinen nainen tarkoittaa samaa kuin naaras ja naaraan keskeinen määritelmä on "se, joka tuottaa munasoluja". Melkoinen maagi se transnainen, joka uroksen XY-kromosomistolla kykenee munasoluja tuottamaan.Melkoinen tyyppi sinäkin olet kun väännät niin omituisia logiikkoja ilmoille. Onko logiikkasi mukaan synnynnäiseti lisääntymiskyvytön mies "mies" tai nainen nainen. Onko albinismia sairastava valkoinen oikeasti "valkoinen" vai onko hän geneettisestä poikkeavuudesta kärsivä ihminen? Mikä sinulle ihmisenä tuottaa ongelmia ymmärtää tämä erittäin yksinkertainen asia. Transsukupuolinen ihminen on ihminen joka on syntynyt "poikkeavalla" tavalla enemmistöstä.
Tämä vihuliainen poikkeavuus aiheuttaa tilan jota kutsutaan lääketieteen parissa
transukupuolisuudeksi. Ei ihmisen sukupuoli määrity yksistään tuolla tavalla että jos sinä olet
kykeneväinen lisääntymään olet mies tai nainen. Jos väität näin niin silloinhan lisääntymiskyvytön ihminen ei ole enää mitään sukupuolta. Fakta vaan on että näin ei ole. Kromosomistokaan ei yksistään määrittele sukupuolta. Sinulla on selvästi tälläinen logiikka että nainen on vain nainen jos on syntynyt virheettömänä emättimen kanssa ja mies on mies jos siititimeen. Ei. nämä asiat ei määrittele edelleenkään ihmisen sukupuolta niin yksiselitteisesti. Suurimalla osaa kyllä. Mutta ei todellakaan kaikilla. Mitäs sinä siihen sanot että kaikilla on sukupuolen kromosomeista välittämättä ennen syntymää vain naisen sukupuolielimet. Onko siis mieskin nainen ennen maailmaan syntymistään? Miehilläkin on rinnat.Onko se oikeasti noin vaikeaa ymmärtää että transsukupuolinen kehittyy siellä kohdussa niin hormonien vaikutuksesta että se aiheuttaa sen "kehollisen ristiriidan." Kromosomit, geenit, hormonit ym. tekevät tämän koktailin. Joka aiheuttaa sitten sen fyysisen kuin psyykkisenkin kehollisen piinaavan tilan joka on (onneksi) mahdollista korjata lääketieteen avulla vähemmän piinaavaksi.
Mutta kun kysehän ei ole kehollisesta ristiriidasta ainakaan tällaista ei ole käsittääkseni tieteellisesti mitenkään havaittu. On vain kehon ja mielen välinen ristiriita. Keho itsessään on varsin johdonmukainen. Kyllä vain kehon joka ikinen kudos on täsmälleen samaa sukupuolta. Ei siinä ole mitään ristiriitaa.
Mutta kerro toki lisää tästä koktailista, jos siitä jotain näyttöä on olemassa. Minä en ole kuullutkaan tällaisesta, että esim vasen jalka olisi eri sukupuolta kuin muu keho. Senhän pitäisi myös olla ihan yhtä mahdollista kuin eri sukupuolen aivotkin. Miksi ihmeessä aivot olisivat ainoa ihmiselin, joka kehittyy eri sukupuoleen kun muu kroppa? Ja nyt en tarkoita intersukupuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua leikkauksia, mutta toistaiseksi ei ole parempaa hoitokeinoa siihen, että tuntee sukupuoltaan ilmentävät kehon osat vierasesineinä lopun ikäänsä. Eikä silmä totu eikä niitä tunne omikseen. Monet masentuu, käyttää päihteitä, viiltelee näitä alueita tai ajautuu itsemurhaan. Ihmisiä ei voi olla hoitamatta ja auttamatta vain koska aihe hämmentää.
Viiltelee näitä alueita?? Tervettä tuo ei ole, johtui mistä syystä tahansa =(
En minäkään pidä muutamasta isosta luomesta, sellaisesta noitasyylästä, tiedäthän. Mutta ei kyllä tule mieleenkään viillellä noita "vierasesineitä".
Pahasti on asiat monilla pielessä kun ahdistuvat noin, mutta sukuelimien silpominen ei ole oikeasti ratkaisu.
Kyllä leikkaus on monille ainoa, harkittu ja viimeinen ratkaisu, joka poistaa kehodysforian ja sen pahimmillaan kuolemaan johtavat elinikäiset oireet. Ole hyvä ja keksi parempi ratkaisu (mielellään hoitovasteeltaan yhtä toimiva), ennen kuin alat kieltämään hoidon sitä tarvitsevilta ihmisiltä.
Jos sinun luomesi nostaisi itsemurhariskiäsi ja estäisi normaalin elämänlaadun niin monta vuosikymmentä menisi, että sen poistaminen alkaisi tuntua hyvältä päätökseltä?
Luomi poistetaan sen takia, että siinä on tai siihen on vaara kehittyä syöpä tai se hankautuu rikki esim. taipeessa tai vaatetta vasten. Se voidaan poistaa näkyvältä paikalta myös esteettisistä syistä. Enpä usko, että kukaan poistaa luomensa ja ajattelee sitten muuttuneensa henkisesti ja fyysisesti tyystin toiseksi ihmiseksi, esim. miehestä naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat transsukupuoliset ovat kokeneet jo lapsena olevansa vastakkaista sukupuolta. Lisäksi noissa tutkimuksissa käydään kattavasti läpi mielenterveydelliset asiat, ei siellä teinitytöt pääse korjausprosessiin sen takia että tissit ja menkat ahdistaa.
Ehkä jotkut yksittäiset pääsee noiden seulojen läpi.Tiedän tapauksen jossa transsukupuoliselle määrättiin hoitojen ehdoksi laihduttaminen, että nähdään oliko hänen dysforiansa seurausta lihavuudesta eikä sukupuolesta. Tällä henkilöllä oli syömishäiriöhistoria ja laihduttaminen vain pahensi sitä entisestään. Lääkärit vaativat aina ihmistä todistamaan että on "oikeasti" transsukupuolinen.
Kaveriltani kysyttiin, miten hän masturboi ja mitä ajattelee masturboidessaan. Siinä haettiin kai sitä, asettuuko miehen vai naisen asemaan ja se sitten muka todistaa, että on transsukupuolinen tai ei ole.
Tällaista on transsukupuolisen elämä ennen sukupuolenkorjausta. Joutuu käymään monella eri lääkärillä todistelemassa asiaansa, ennen kuin lääkärit suostuvat määräämään hormonihoitoja ja leikkauksia.
En usko, että yksikään ihminen pääsee hoitoihin "turhaan". On se seula niin kova.
Miten sitten selität sen, että monet ihmiset katuvat näitä hoitoja? Jopa hyvin pian niiden loppumisen jälkeen.
Maalaisjärki sanoo, et syy on tässä: Ihminen keksii, että on ahdistunut syystä A. Sitten keskitytään asiaan A kaikella energialla ja voimalla, ja ajatellaan, et kunhan tämä A on saatu "korjattua", ollaan onnellisia. Sitten kun ongelma A on vihdoin saatu käsiteltyä, huomaakin ihminen, että ei se ahdistus poistunutkaan, ehkä ei itse asiassa edes johtunutkaan asiasta A .
Suomessa katujia on tyyliin kolme.
Ja leikattuja on tyyliin viisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse trans-muunsukupuolinen (ja a-seksuaali, mutta se ei ole olennaista), syntynyt tyttölapseksi jne., mutten itseäni koskaan tytöksi tai naiseksi tuntenut, ennen puberteettiä olin "yksi pojista" ihan luontevasti. Sitten n. 20 vuotta myöhemmin tajusin että on muitakin ihmisiä joille oman kehon sukupuoli on vieras, etten olekaan ainoa joka kokee näin, ja terapeutille aikani puhuttuani pääsin virallisiin tutkimuksiin asian tiimoilta, jossa minulle selvisi vielä sekin että oikeasti on muitakin vaihtoehtoja kuin vain mies tai nainen. Joten nykyisin jos joku kysyy, kerron olevani 75% mies, 25% ei-nainen. Eli virallisesti sukupuolidiagnoosinani ei ole transsukupuolisuus (100% mies) vaan "muu sukupuoli-identiteetin häiriö", jos oikein muistan, mikä tarkoittaa sitä muunsukupuolisuutta.
Ja muuten jos joku irvailee että "se on vaan sun päässä" tai että "vaan ajattelet olevasi" - niin onkin ja niin ajattelenkin. Samalla tavalla se sinun itsesi on vain sun päässä ja vain ajattelet olevasi sitä mitä väität. Erona on se, että minun identiteettini on kartoitettu niin tarkoilla testeillä ja haastatteluilla, että parempaan ei pystytä ennen kuin telepatia keksitään. Mitäs todisteita sinulla on omasta identiteetistäsi? Minulla on sentään mustaa valkoisella.
Ja tosiaan, sukupuoli-identiteetti ja seksuaalisuus ovat kaksi ihan eri asiaa, jos joku ei ole vielä tälle vuosituhannelle päässyt. En ole ikinä ollut kiinnostunut naisista, vain miehistä, joten saa sanoa homoksi jos haluaa, vaikka a-seksuaalinen (mikä omalla kohdallani EI tarkoita sitä etten nauttisi seksistä tai haluaisi seksiä - jälkimmäinen nimeenomaan siksi että nautin siitä :-P) pohjimmiltani olenkin.
Nämä jutut ovat yhtä monenlaisia kuin ihmisetkin, eikä kaikkien kokemus sovi palikkatestimäisen yksinkertaisesti tarkasti rajattuihin lokeroihin, se vaan pitää joskus hyväksyä. :-)
Tässä se teidän virhe juuri tuleekin esiin. Näin normiheterona voin kertoa, että sukupuoli-identiteettini ei todellakaan ole kiinni siitä, mitä ajattelen olevani. En ajattele koskaan tietoisesti olevani mies, minä vain olen sitä ja piste. Toki olen yksilöllinen mies, mutta kehossani luonnollisesti jylläävät mieshormonit tekevät sen, ettei minun tarvitse esittää miestä, vaan miehinen tapa elää ja olla tulee ihan luonnostaan. Se on niin yksinkertaista. Tuo teidän pelleilynne vain paljastaa sen, että teille tämä touhu on tosiaan vain leikkiä, leikitte eri sukupuolia ja siksi luulette että me normitkin leikimme. Se vain kertoo siitä, että teillä ei ole kaikki ihan kohdillaan. Enkä tarkoita tätä pahalla. Te vain olette vähän hukassa ja toivon että se suunta jollain tavalla löytyy.
Sitä en kiellä, etteikö olisi lisäksi vielä tiettyjä sosiaalisia käsityksiä siitä, minkälainen miehen tai naisen pitää olla, mutta se on sitten jo eri kerros tässä täytekakussa. Se on kulttuurillinen asia, eikä se vaikuta siihen, mitä testosteroni minussa tekee.
Tietenkään tavallinen cissukupuolinen ei juurikaan ajattele olevansa mies tai nainen. En minäkään esimerkiksi 80-luvulla koskaan ajatellut olevani esimerkiksi valkoihoinen tai koulussa ymmärtänyt olevani ei-oppimisvaikeuksista kärsivä. Nyt kun suonissani virtaa vihdoin testosteroni ja elän miehenä en itsekään enää ajattele olevani mies eikä minun tarvitse sellaista esittää.
Sinusta siis esimerkiksi Michael Jacksonin muuntautuminen mustasta valkoihoiseksi oli järkevä teko? Ja hänestä tuli sinun mielestäsi ihan tavallinen valkonaama?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta siis esimerkiksi Michael Jacksonin muuntautuminen mustasta valkoihoiseksi oli järkevä teko? Ja hänestä tuli sinun mielestäsi ihan tavallinen valkonaama?
Eipä muuntautunut. Michaelin ihonvärin vaalenemisen syynä olivat vitiligo- ja lupus-sairaudet, jotka Jacksonilla diagnosoitiin vuonna 1986. Käytti sitten erilaisia voiteita yms. joilla "piilotti" = yhtä kuin hoisi sairauttaan. Tuskin olisi menestynyt ja muutenkaan pysynyt järjissään jos olisi vain antanut itsensä olla "laikukkaana."
Ystäväsi on eksynyt. Ei ole olemassa muunsukupuolisia. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja sitten on olemassa näiden välillä eri skaaloja. Toiset ovat feminiinisempiä ja toiset maskuliinisempia kuin toiset eri asteikoissa. Näistä ei tule kuitenkaan tehdä johtopäätöstä muunsukupuolisuudesta. Jos ihminen on jotenkin kahden sukupuolen välimaastossa eikä koe vetoa kumpaankaan sukupuoleen, hänen sukupuolensa määräytyy viime kädessä ulkoisista tekijöistä eli kumpi värkki sieltä jakovälistä löytyy. Niitä on vain kaksi erilaista vai voitko muuta väittää?
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi on eksynyt. Ei ole olemassa muunsukupuolisia. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja sitten on olemassa näiden välillä eri skaaloja. Toiset ovat feminiinisempiä ja toiset maskuliinisempia kuin toiset eri asteikoissa. Näistä ei tule kuitenkaan tehdä johtopäätöstä muunsukupuolisuudesta. Jos ihminen on jotenkin kahden sukupuolen välimaastossa eikä koe vetoa kumpaankaan sukupuoleen, hänen sukupuolensa määräytyy viime kädessä ulkoisista tekijöistä eli kumpi värkki sieltä jakovälistä löytyy. Niitä on vain kaksi erilaista vai voitko muuta väittää?
Juuri näin on asian laita!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pitääkö tuo paikkansa joidenkin muunsukupuolisten kohdalla, mutta koska tuossa alussa siteerattiin viestiäni, todettakoon, että on todella outoa väittää, että olisin alkanut mieheksi paetakseni lesbouttani. Varsinkaan siksi, että lesbous on niin törkeä sana verrattuna nyt vaikka transuun tai hinttiin... :D Ja vaikken naisten identiteeteistä mitään tiedäkään, en jaksa uskoa, että se olisi heillä niin häilyvä, että antaisivat ulkoisten tekijöiden määrittää sukupuolensa. En ole koskaan katsellut lesbopornoa, koska peniskeskeinenä kundina en saisi siitä mitään irti.
Tämä paljastaa selkeästi sen, että olet nainen. Heteromiehet rakastavat lesbopornoa, koska siinä on naisten sukupuolielimiä. Heteronaiset sen sijaan eivät ole yhtä hulluina lesbopornoon, koska he haluavat nähdä peniksiä. Ja toki poikkeuksia aina on, en väitä että kaikilla näin, mutta kuvaamani kaltainen ajattelu on hyvin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pitääkö tuo paikkansa joidenkin muunsukupuolisten kohdalla, mutta koska tuossa alussa siteerattiin viestiäni, todettakoon, että on todella outoa väittää, että olisin alkanut mieheksi paetakseni lesbouttani. Varsinkaan siksi, että lesbous on niin törkeä sana verrattuna nyt vaikka transuun tai hinttiin... :D Ja vaikken naisten identiteeteistä mitään tiedäkään, en jaksa uskoa, että se olisi heillä niin häilyvä, että antaisivat ulkoisten tekijöiden määrittää sukupuolensa. En ole koskaan katsellut lesbopornoa, koska peniskeskeinenä kundina en saisi siitä mitään irti.
Tämä paljastaa selkeästi sen, että olet nainen. Heteromiehet rakastavat lesbopornoa, koska siinä on naisten sukupuolielimiä. Heteronaiset sen sijaan eivät ole yhtä hulluina lesbopornoon, koska he haluavat nähdä peniksiä. Ja toki poikkeuksia aina on, en väitä että kaikilla näin, mutta kuvaamani kaltainen ajattelu on hyvin yleistä.
Arvasin, että joku sanoo noin. Tottakai olen poikkeus, koska en saanut kehittyä normaalisti ja kasvaa peniksen kanssa ja kokea luonnollista homoseksuaalista vaihetta toisten poikien kanssa. Siksi olen edelleen ns. luonnottoman kiinnostunut peniksistä.
Se, ettei lesboporno kiihota paljastaa ihmisen naiseksi :D Älä mene ainakaan homobaariin tätä ilosanomaa julistamaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat transsukupuoliset ovat kokeneet jo lapsena olevansa vastakkaista sukupuolta. Lisäksi noissa tutkimuksissa käydään kattavasti läpi mielenterveydelliset asiat, ei siellä teinitytöt pääse korjausprosessiin sen takia että tissit ja menkat ahdistaa.
Ehkä jotkut yksittäiset pääsee noiden seulojen läpi.Tiedän tapauksen jossa transsukupuoliselle määrättiin hoitojen ehdoksi laihduttaminen, että nähdään oliko hänen dysforiansa seurausta lihavuudesta eikä sukupuolesta. Tällä henkilöllä oli syömishäiriöhistoria ja laihduttaminen vain pahensi sitä entisestään. Lääkärit vaativat aina ihmistä todistamaan että on "oikeasti" transsukupuolinen.
Kaveriltani kysyttiin, miten hän masturboi ja mitä ajattelee masturboidessaan. Siinä haettiin kai sitä, asettuuko miehen vai naisen asemaan ja se sitten muka todistaa, että on transsukupuolinen tai ei ole.
Tällaista on transsukupuolisen elämä ennen sukupuolenkorjausta. Joutuu käymään monella eri lääkärillä todistelemassa asiaansa, ennen kuin lääkärit suostuvat määräämään hormonihoitoja ja leikkauksia.
En usko, että yksikään ihminen pääsee hoitoihin "turhaan". On se seula niin kova.
Miten sitten selität sen, että monet ihmiset katuvat näitä hoitoja? Jopa hyvin pian niiden loppumisen jälkeen.
Maalaisjärki sanoo, et syy on tässä: Ihminen keksii, että on ahdistunut syystä A. Sitten keskitytään asiaan A kaikella energialla ja voimalla, ja ajatellaan, et kunhan tämä A on saatu "korjattua", ollaan onnellisia. Sitten kun ongelma A on vihdoin saatu käsiteltyä, huomaakin ihminen, että ei se ahdistus poistunutkaan, ehkä ei itse asiassa edes johtunutkaan asiasta A .
Suomessa katujia on tyyliin kolme.
Ja leikattuja on tyyliin viisi.
Viimeisen 25 vuoden aikana useita satoja. Toki kaikkia ei leikata.
Valitettavasti mulla meni niin hilseen yli että ei tottakaan. Onneksi ei tarvitse miettiä tollasia omassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti mulla meni niin hilseen yli että ei tottakaan. Onneksi ei tarvitse miettiä tollasia omassa elämässä.
Juuri tämän asenteen takia useimmat meistä hoidetuista saadaan elää rauhassa. Koska transihmiset nähdään erilaisina, outoina, erikoisuutta tavoittelevina friikkeinä, joiden kanssa "meillä" ei voisi ikimaailmassa olla mitään yhteistä. Ja sitten tapaat sen Dressmann-kuteisiin pukeutuvan, keski-ikäistyvän, kaljuuntuvan tavismiehen, jolla on naisystävä ja joka käy salilla ja kaljalla äijäporukassa. Tai on käymättä, mutta kuitenkin, on ihan tavallinen, eikä hänestä tulisi mieleenkään, että kuuluisi johonkin vähemmistöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän asenteen takia useimmat meistä hoidetuista saadaan elää rauhassa. Koska transihmiset nähdään erilaisina, outoina, erikoisuutta tavoittelevina friikkeinä, joiden kanssa "meillä" ei voisi ikimaailmassa olla mitään yhteistä. Ja sitten tapaat sen Dressmann-kuteisiin pukeutuvan, keski-ikäistyvän, kaljuuntuvan tavismiehen, jolla on naisystävä ja joka käy salilla ja kaljalla äijäporukassa. Tai on käymättä, mutta kuitenkin, on ihan tavallinen, eikä hänestä tulisi mieleenkään, että kuuluisi johonkin vähemmistöön.
Toisaalta myös feminiiniset homot blendaa hyvin, koska eihän nyt kukaan "vaihtaisi sukupuolta" ja olisi sitten feminiininen ja homo :D
Mitäs jos homous ja lesbouskin on loppujen lopuksi vain sitä, että on mennyt sukupuoli kropan kanssa ristiin?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos homous ja lesbouskin on loppujen lopuksi vain sitä, että on mennyt sukupuoli kropan kanssa ristiin?
Todennäköisesti ei ole. Joskus aikoinaan homot menivät hoitoihin asenteella, että sitten saan naisia ja lopputulos oli katastrofi. Useimmat homot rakastavat penistään. Sitten taas noissa konservatiivisissa maissa naiselliset homot joutuvat alkamaan naisiksi, jotta heidät hyväksytään, mutta se on sitten jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ei ole. Joskus aikoinaan homot menivät hoitoihin asenteella, että sitten saan naisia ja lopputulos oli katastrofi. Useimmat homot rakastavat penistään. Sitten taas noissa konservatiivisissa maissa naiselliset homot joutuvat alkamaan naisiksi, jotta heidät hyväksytään, mutta se on sitten jotain ihan muuta.
Nuo asiat eivät kyllä millään tavalla kumoa teoriaani, eivät oikeastaan ota edes kantaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo asiat eivät kyllä millään tavalla kumoa teoriaani, eivät oikeastaan ota edes kantaa siihen.
Ai se, että homot rakastavat penistään ja leikattuaan sen pois katuivat sitä syvästi, kun tajusivat, ettei heistä tullutkaan naisia, koska ovat homomiehiä, ei kumoa teoriaa, että homo olisi oikeasti nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se, että homot rakastavat penistään ja leikattuaan sen pois katuivat sitä syvästi, kun tajusivat, ettei heistä tullutkaan naisia, koska ovat homomiehiä, ei kumoa teoriaa, että homo olisi oikeasti nainen?
Ensinnäkin, mistä tiedät että tuollaista edes tapahtuu? Toisekseen, vaikka tapahtuisikin, niin se että he katuisivat leikkausta koska se ei tehnytkään heistä naisia, ei tarkoita etteikö heillä silti olisi sukupuoli ristissä. Hehän olisivat vain pettyneitä koska leikkaus ei auttanut heitä tulemaan naisiksi.
Kellekään en naura, vaan suren molempien puolesta. Ei ole helppoa ei.