Miksi te ette sijoita? Suomalaisten pankkitileillä lojuu 90 miljardia
Eli rahaa siis on. Harvat työssäkäyvät elävät kädestä suuhun. Jos elävätkin, niin elämänhallinnassa on ongelmia.
Kommentit (47)
Itsellä taitaa olla yli satakertainen summa osakkeissa verrattuna käteistalletuksiin. Veromätkyjen maksun lähestyessä pitää tietysti vähän nostaa käteisen osuutta. En näe tässä mitään ongelmaa, koska pääomatulot kasvavat selvästi palkkatuloja nopeammin, vaikka absoluuttisesti ovat vielä reilusti pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut aikaiseksi, eikä sitä rahaakaan nyt niin paljon ole. Jos on jotain ollut, niin sen on saanut kyllä menemäänkin, Vararahasto (n. puolen vuoden tulot ) kyllä on ....välillä toki hieman vähemmän.....nollaahan se tuottaa tietysti. Ei ole lapsia joten ei tarvetta vaurastuttaa ketään perinnöllä - ja varsinkaan valtiota. Viimeksi kun johonkin rahastoon hieman laitoin, niin pieleenhän se meni. Sijoittaminen sopii niille , jotka eivät sitä rahaa tarvitse...eli aika pienelle porukalle loppupeleissä
Ihan päin vastoin. Sijoittaminen sopii juuri niille jotka tarvitsevat rahaa, mutta pystyvät hiukan siirtämään sitä kulutustaan tulevaisuuteen. Sijoittamalla sitä rahaa saadaan juurikin lisää kun se raha tekee työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sijoittanut vuodesta 2011 asti ja paskat saanut joka kerta palkaksi. Olen kuitenkin omilleni päässyt lopulta jotenkuten, viimeksi kun vouti jeesasi ja antoi tappiot veronpalautuksena takaisin. Kyllä tämmönen lannistaa. Nyt on vain muutama satanen, ei onneksi enempää, kiinni parissa osakkeessa, jouden arvo on -60% ostoarvosta. Ollut jo 5 vuotta.
Minä olen taas saanut netto-osinkojakin viimeisen 4 vuoden aikana viisinumeroisen summan tililleni.
So? Olen itsekin ansainnut 4 vuoden aikana 20 000 - 25 000 säästämällä. Tämän olen saanut aikaan järkeistämällä elämäntyyliäni. Mutta tässä olikin kyse sijoituksista.
Täh. Nyt joku ei ymmärrä osinkojen päälle mitään. Osingot ovat SIJOITTAMISEN ansiosta syntyneitä TULOJA. eli tulee sen "säästämisen päälle". Ihan uutta rahaa sijoittajan näkökulmasta. On "hiukan" eri asia kuin "saanut säästettyä".
Vierailija kirjoitti:
Vaatii syvällistä perehtymistä, seuraamista, asiantuntemusta, aikaa selvitellä kohteita ja vertailla. Läksyt on tehtävä kunnolla ja aina ei sekään riitä.
En sanoisi ihan noinkaan. Minulla on jonkin verran rahaa suurien suomalaisten pörssiyhtiöiden osakkeissa. Lähinnä on vain katsottu, mitkä maksavat parhaiten osinkoja. Tappiota ei ole vielä tullut. Sitä tulee niille, jotka pelästyvät heti kurssin laskua ja myyvät osakkeensa kiireessä pois. Osinkoa useimmiten maksetaan ihan hyvin, vaikka kurssi olisi pudonnutkin.
Sä puhut niin kuin se 90 mrd olis isokin summa rahaa.
Pankit voivat tallettaa rahaa keskuspankkiin mutta tällä hetkellä pankki saa talletuksista negatiivista korkoa. Pankki voi periä myös itse isoilta tallettajilta (yrityksiltä) tällä hetkellä negatiivista korkoa. En tiedä onko Suomessa tätä mutta joissan maissa on jo ollut.