Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette töissä kun ei ole tekemistä? Tehokkaalta pitää kuitenkin näyttää?

Vierailija
11.11.2019 |

Mä olen tehnyt suunnilleen viikon työt jo tänään (kävin lounaalla ja surffailin tunnin). Mitä mä keksin loppu viikoksi? Koneella pitää kuitenkin istua ”tehokkaana”...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa työssä tein koko ajan töitä eikä aika edes riittänyt kaikkeen mitä olisi pitänyt. Olin sekä supertehokas että superahkera. Nykyään teen työtä, jossa välillä on jumalaton kiire monta viikkoa putkeen ja välillä ei tapahdu mitään pitkään aikaan. Mulla on oma toimisto, joten kukaan ei näe, mitä puuhaan tai en puuhaa. Kiireisinä jaksoina olen edelleen ahkera ja teen järkyt määrät ylitöitä, joita ei idioottimaisten säännösten takia korvata mitenkään (siis niitä ei saa vapaanakaan, ne vain katoavat). Niinä hiljaisina jaksoina en meinaa saada aikaan mitään. Siis mitään. Kahdeksan tuntia päivässä vain pitää tuhlata johonkin. Myöhässä töihin tuleminen, aikaisin lähteminen tai lounaalla vetelehtiminen ei hyödytä, koska ne minuutit vähennetään työajasta. 

Pyörin netissä, luen uutiset, maksan laskut, katselen sisustusvinkkejä, osallistun joutavanpäiväisiin keskusteluihin. Pinoan pöydälle tärkeän näköisiä papereita hujan hajan. Jos olen valmiiksi sellaisessa moodissa, että katselisiko tässä välissä vauva.fi-sivustoa vai lukisiko Hesarin, niin sitten kun jostain vihdoin tulee jokin työtehtävä, en jotenkin meinaa saada tartuttua siihen. Lykkään ja lykkään, että luenpa vielä yhden artikkelin, ja ehkä huomenna olisi paremmin inspiraatiota, tai lounaan jälkeen, tai alkuillasta.

Ei hyvä, mutta toisaalta muutin ulkomaille tätä työtä varten ja tästä maksetaan hyvää palkkaa. Toivottavasti löydän työmoraalini uudelleen sitten kun tämä komennus on ohi ja pääsen takaisin töihin, joissa on mielekästä tekemistä tasaisesti pitkin vuotta. Tämä nykytilanne on surkeampi kuin sellainen, jossa olisi liikaa töitä.

Eikö asian saa suunnitelmia niin, että voit lähteä kotiin, kun työt on tehty?

Vierailija
22/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole töissä vapaa-aikaa. On aina kiire.

Sama täällä. Täytyy aina priorisoida mitä tekee ja kuinka paljon aikaa voi mihinkin käyttää. Ja kehityshommia riitää jos hätätapauksille on jo vastattu. Meinaa työt seurata vapaa-ajallekin eikä toisinpäin. Terveisin ylempi toimihenkilö

Mitä ihmettä te teette? Haistan valehtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole pitkään aikaan ollut sellaista, mutta aiemmin järjestelin arkistoa, siivosin työpisteeni, opiskelin alaani, tutkin ohjelmia, mitä käytän ja etsin  niistä uusia ominaisuuksia, mitä en ole ennen käyttänyt jne. sekä teen käyttöohjeita hommistani, jos vaikka joku päivä työmatkalla saan sydärin ja kuolen, niin seuraava löytää ohjeita. Tuo ohjelmista ominaisuuksien etsiminen oli hyvä idea, sillä olen löydöksieni avulla saanut tehostettua töitä ja nyt kun on kiire, niistä on hyötyä. Kyse on ammattiohjelmista, joista olen löytänyt hyviä jippoja tehdä asiat  helpommin. 

Vierailija
24/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei missä on työpaikkoja, jossa jää luppoaikaa? En muista sellaista hetkeä olleen ainakaan 10 vuoteen. Lähinnä ollut priorisointia siitä, mitä täytyy jättää tekemättä.

Vierailija
25/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs kaupungin humpuukityö se on?

Vierailija
26/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu linkattu työnantajaliitoille.

Vierailija
27/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoilen kaappeja ja varastoa, pyörin tylsistyneenä ees taas, kirjoitan puhtaaksi jotain turhia raportteja, siivoan lisää, yritän saada aikaa kulumaan. Onneksi tuollaisia päiviä on tosi harvoin.

Vierailija
28/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistan valehtelun.

T. 5 burn outia ennen 40-vuotispäivää ja työkyvyttömyyseläke

Vierailija
29/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei missä on työpaikkoja, jossa jää luppoaikaa? En muista sellaista hetkeä olleen ainakaan 10 vuoteen. Lähinnä ollut priorisointia siitä, mitä täytyy jättää tekemättä.

Et ole sitten kuullut bullshit jobeista? Niitä on ainakin 40 % töistä.

Vierailija
30/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä tuttu tilanne lainkaan. Työtehtävät on mitoitettu, ei ole "pelkoa" että jäisi luppoaikaa...

Vierailija
31/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään työtä pidä suunnitella niin, että koko ajan on 100% tehoa päällä, ok liukuhihnaa ehkä, mutta aika monessa työssä virtaus on epätasaista. Jos ei nyt ole kysymys sairaanhoitajan tai myyjän töistä, sellaisessa työssä esimerkiksi liukuva työaika on hyvä. Jos viikon työt saa tehtyä tehtyä yhdessä päivässä, työ on huonosti suunniteltu ja keskustelu esimiehen kanssa voisi olla paikallaan. Itsellä tahtoo suunnittelu- ja raportointi puoli jäädä tarpeettoman vähälle, kun juoksevia asioita on paljon.

Vierailija
32/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselen youtubesta excel trickkejä esim. ja yritän opiskella niitä. 

teen omia sijoitushommia/pankkihommia  , muita juoksevia mitä on menossa. 

teen hienoja graafisia esityksiä kaikesta hommiin liittyvistä, ja statistiikkoja. Poistelen vanhaan kansioista. 

Kun kaikki nuo on jo tehty niin kannattaa alkaa opiskelemaan avoimessa, niitä esseitä hakatessa tosiaan näyttää tehokkaalta. 

Itse en tee mutta osa pistää pystyyn kaikenmaailman toimikuntia .... jolloin järketään huvittelua tai jotain vauvalahjoja tai vastaavaa, noihinhan saa menemään ensin suunnitteluun palaverejä, sen jälkeen useampi reissu katsastamaan vaihtoehtoja, sitten itse järjestelyt, jne. jne.

Vierailija
33/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen jotain mahdollisesti hyödyllistä Codeacademyn tai Udemyn kautta, katson webinaareja, päivitän Linkediniä, siivoan inboxia, dokumentoin jonkun ohjelmiston käyttöä, selaan nettiä, katselen Zalandon ja Asoksen valikoimaa ja lisäilen tuotteita toivelistalle.

Jos mulla ei ole oikeasti tekemistä, niin lähden kotiin. Nämä sijaistoiminnot osuu yleensä sellaiseen saumaan, että on joku myöhäinen palaveri, jota odottelen, enkä jaksa aloittaa isompaa urakkaa enää iltapäivästä.

Vierailija
34/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

💋

Vierailija
35/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun IP-osoite otettu selvittelyn alle, perästä kuuluu. Prööt!

Vierailija
36/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sisäinen verkkokoulu, jossa on kaikenlaisia kursseja. Viimeksi harjoittelin ruotsia. Joskus kuuntelen asiapodcasteja Spotifysta.

Vierailija
37/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja yläkoulusta. 250 oppilasta takaavat, että tekemistä riittää joka päivä työpäivän päättymisenkin jälkeen. Kiitos huonostikasvatettujen lasten.

Vierailija
38/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun surffailee ja kirjoituspalstoilla, kannattaa laittaa netti tietokoneelle omasta puhelimesta. Itelle tuli pomo ihmettelemään kun oli IT-tuelta tullut ilmoitus vierailuista keskustelupalstalla.

Kävin silloin tällöin vilkaisemassa mitä kirjoiteltu ja kirjoittelin vawtauksia yhteen ketjuun, ja kaikki ne oli laskettu käynneiksi erikeen, eli joku 30kpl käyntiä saitilla, vaikka aikaa eimennyt paljoa yhteensäkkään.

Vierailija
39/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun opettaja eikä viiteentoista vuoteen ole ollut tuollaista ongelmaa. Työt eivät lopu koskaan, lisää vaan tulee.

Vierailija
40/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen olevani täysin eri kuplassa näiden kirjoittajien kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan