Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette töissä kun ei ole tekemistä? Tehokkaalta pitää kuitenkin näyttää?

Vierailija
11.11.2019 |

Mä olen tehnyt suunnilleen viikon työt jo tänään (kävin lounaalla ja surffailin tunnin). Mitä mä keksin loppu viikoksi? Koneella pitää kuitenkin istua ”tehokkaana”...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa pasianssia.

Vierailija
2/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin asuntoja, surffaan aihe vapaalla, suunnittelen lomamatkoja ja tarjottavia ruokavieraille. Käyn juttelemassa työkavereiden kanssa, kuuntelen radiota ja osallistun kaikenmaailman nettikilpailuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin ja ajelin kaikennäköisiä raportteja, siivosin meiliä, luin muiden yhteisiä kansioita, tein jotain exceleitä joilla ei ollut mitään merkitystä surffailin kyllästymiseen asti varmaan puolet päivästä, ahdistuin ja voin huonosti.

Vierailija
4/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista ongelmaa. Järjesteltävää ja siivoushommia löytyy.

Joillain työkavereillani on, roikkuvat sitten facebookissa, kun kokevat näin.

t: kaupassa töissä

Vierailija
5/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruokaostokset netissä.

Vierailija
6/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte huoomasi ku oli kahdessa työpaikassa jossa oli vilskettä ja vipinää eihän siinä ehtinyt olla aloillaan. Sitten täydellinen kontrasti kun olikin hitusen erilaista hiljaisempaa ja älypuhelinta ei ollut niiin kyllä siinä kieltämättä aika lähes pysähtyii. Muuttui kitutunneiksi.

Vierailija
7/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä tuollaista hetkeä töissä ollut. T. Sairaanhoitaja

Vierailija
8/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin IT-tukihenkilönä ja työ oli konttorilla "asiakkaalta" toiselle siirtymistä. Hassuttelin joskus kävelemällä ympäriinsä mappi kainalossa. Välillä olin lukevani mapista jotain, ja jatkoin taas matkaa. Kukaan ei tiennyt, mistä olin tulossa ja mihin olin menossa, mutta näytin silti tehokkaalta :)

Vierailija
9/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen resepteja, suunnittelen lomia, heilun taalla av:lla ja kommentoin naihin ketjuihin keskittynyt ilme naamalla, nopeasti naputellen. Valilla katson seinalla roikkuvaa kalenteria kuin laskisin paivia. 

Mulla on tuplascreeni, toisella on aina joku toihin liittyva ohjelma auki, jota sitten muka kaytan jos joku kollega tai pomo kulkee ohi siten, etta nakevat screenilleni. 

Puhelimella en ole kovin paljoa, se saattaisi herattaa enemman huomiota. 

Vierailija
10/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole töissä vapaa-aikaa. On aina kiire.

Vierailija
11/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Koneella pitää kuitenkin istua ”tehokkaana”...

Miksi? Ja muuten miksi pitää edes olla työpaikalla? Työ on tehty.

Vierailija
12/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan laatikot ja järjestän paperit.

Teen kyllä yleensä töissä ihan töitä. Inhoan sitä kun esim. kesäaikaan meillä pitää olla "varalla" ja on asiakasaikoja joissa ei ole välttämättä ollenkaan asiakkaita. Kun olen siivonnut laatikot ja järjestänyt kaiken, huoltanut huoneeni työvälineet ja tavarat ja lukenut intrasta kaiken mahdollisen ja mahdottoman, siivonnut sähköpostini ja heittänyt vanhat ammattilehdet pois, olen valmis hyppelemään seinille, jos vieläkään ei näy asiakkaita. 

Vierailija
13/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tällaisista töistä koskaan kuullutkaan...

Vierailija
14/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn läpättämässä muiden työpisteillä häiriten heidän työtään. Niin hekin tekevät kun ei ole hommia.

Vierailija
15/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kotiin. Tai keksin jotain kivaa yhteistä puuhastelua tylsistyneiden kollegoiden kanssa.

Vierailija
16/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla on kyllä aina jotakin tekemistä... Käyn kysymässä työkaverilta, olisiko hänellä useampia hommia työn alla, jos voisin tehdä hänen puolestaan jotakin. Jos hänelläkin olisi sama tilanne, eikä edes roikkuvia paperihommia ei pääsisi jonkin tietoliikennekatkon vuoksi tekemään, niin järjestelisin ja päivittäisin arkistoa ja tarvikevarastoa. Aina voi vähintääkin siivota kahvihuonetta. :D Mutta ei tällainen tilanne vain ole mahdollinen.

Vierailija
17/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun vielä tein töitä tehtaalla niin menin nukkumaan tyhjään isoon pahvilaatikkoon sikiöasennossa. Pystyi yleensä ottamaan 30min torkkuja ilman että kukaan huomasi mitään. Sitten kävi tekemässä jotain että parin minuutin ajan että ihmiset näkivät läsnäolon ja takasin pahvilaatikkoon.

Ihan mieletön jännitys jos joku kävelee lähellä sitä pahvilaatikkoa missä on nukkumassa.

Vierailija
18/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, lähden kotiin / harrastusten pariin mutta olenkin johtajasopimuksella.

Vierailija
19/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa työssä tein koko ajan töitä eikä aika edes riittänyt kaikkeen mitä olisi pitänyt. Olin sekä supertehokas että superahkera. Nykyään teen työtä, jossa välillä on jumalaton kiire monta viikkoa putkeen ja välillä ei tapahdu mitään pitkään aikaan. Mulla on oma toimisto, joten kukaan ei näe, mitä puuhaan tai en puuhaa. Kiireisinä jaksoina olen edelleen ahkera ja teen järkyt määrät ylitöitä, joita ei idioottimaisten säännösten takia korvata mitenkään (siis niitä ei saa vapaanakaan, ne vain katoavat). Niinä hiljaisina jaksoina en meinaa saada aikaan mitään. Siis mitään. Kahdeksan tuntia päivässä vain pitää tuhlata johonkin. Myöhässä töihin tuleminen, aikaisin lähteminen tai lounaalla vetelehtiminen ei hyödytä, koska ne minuutit vähennetään työajasta. 

Pyörin netissä, luen uutiset, maksan laskut, katselen sisustusvinkkejä, osallistun joutavanpäiväisiin keskusteluihin. Pinoan pöydälle tärkeän näköisiä papereita hujan hajan. Jos olen valmiiksi sellaisessa moodissa, että katselisiko tässä välissä vauva.fi-sivustoa vai lukisiko Hesarin, niin sitten kun jostain vihdoin tulee jokin työtehtävä, en jotenkin meinaa saada tartuttua siihen. Lykkään ja lykkään, että luenpa vielä yhden artikkelin, ja ehkä huomenna olisi paremmin inspiraatiota, tai lounaan jälkeen, tai alkuillasta.

Ei hyvä, mutta toisaalta muutin ulkomaille tätä työtä varten ja tästä maksetaan hyvää palkkaa. Toivottavasti löydän työmoraalini uudelleen sitten kun tämä komennus on ohi ja pääsen takaisin töihin, joissa on mielekästä tekemistä tasaisesti pitkin vuotta. Tämä nykytilanne on surkeampi kuin sellainen, jossa olisi liikaa töitä.

Vierailija
20/44 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Täytyy aina priorisoida mitä tekee ja kuinka paljon aikaa voi mihinkin käyttää. Ja kehityshommia riitää jos hätätapauksille on jo vastattu. Meinaa työt seurata vapaa-ajallekin eikä toisinpäin. Terveisin ylempi toimihenkilö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi