Mitä unelmianne olette toteuttaneet?
Saa kertoa. Pieniä ja suuria, kunhan ne on oikeesti ollut toiveissanne.
Kaipaan motivaatiota omieni toteuttamiseen :)
Kommentit (35)
Olen löytänyt suosikkimaani, ja käyn siellä usein lyhyempiä tai pitempiä jaksoja.
Parannuin vakavasta sairaudesta, joka hallitsi elämääni lapsuudesta pitkälle aikuisikään saakka. Vaikka se tulisikin takaisin niin olen ainakin saanut vähän kokeilla elämistä.
-Kävin Guatemalassa
-Vähensin töitä
-Aloin harrastamaan koruseppäilyä
Sekalaisessa järjestyksessä totetuneita unelmia
- benji-hyppy
- road trip Yhdysvalloissa
- yö riippumatossa
- lapset
- banana split -jäätelöannoksen syöminen
- Karhunkierros
Vielä haaveissa
- oma piha
- surffauksen kokeileminen
- skeittilauta
Vierailija kirjoitti:
Rakentanut ja suunnitellut unelmien talon, kahdesti.
En nyt kysy piruuttani, vaikka voi siltä kuulostaa. Mikä siinä ensimmäisessä talossa oli, ettei sitten ollutkaan unelmien talo, vaan piti rakentaa toinen unelmien talo? Oletan, ettet kuitenkaan rakentanut kahta ihan samanlaista.
Menninkäistalkkarin kiveshien nuuhkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakentanut ja suunnitellut unelmien talon, kahdesti.
En nyt kysy piruuttani, vaikka voi siltä kuulostaa. Mikä siinä ensimmäisessä talossa oli, ettei sitten ollutkaan unelmien talo, vaan piti rakentaa toinen unelmien talo? Oletan, ettet kuitenkaan rakentanut kahta ihan samanlaista.
Kysy vaan:)
Ensimmäinen talo oli suunniteltu suurperheelle, 4 lasta kotona. Täydellinen niihin tarpeisiin.
Sitten näin ihanan tontin ja ihan huvikseni heitin tarjouksen siitä. Kuukausia myöhemmin omistaja soitti ja sanoi että olikin valmis hyväksymään tarjouksemme. Eipä siinä vaiheessa voinut muuta kuin suunnitella seuraavan:) Tässä vaiheessa 2 vanhinta lasta muutti pois kotoa joten toiseen taloon tuli erilaista luksusta ja väljyyttä 4 hengelle. Ja vaihteeksi kivitalo
Nyt asumme 3. unelmatalossamme (90% täydellinen toisin kuin nuo edelliset), tämän ostimme 3v vanhana ja remontoimme mieleiseksemme. Tässä ihaninta on täysin erilainen, täysin tekemätön piha jossa saan toteuttaa unelmani englantilaistyylisestä puutarhasta kasvihuoneineen. Talo on puolta pienempi kuin edellinen mutta vuoden parin kuluttua olemme tässä kaksin.
Lapsena haaveilin hevosesta, sain sen kun täytin 18. Kun valmistuin koulusta lähdin vieraalle paikkakunnalle töihin.
25-vuotiaana rakensin talon.
30-vuotiaana myin talon ja muutin Helsingin keskustan läheisyyteen.
33-vuotiaana olen raskaana ja asun taas okt.
Kokoelämäni olen tehnyt niitä töitä mihin olen hakenut, opiskellut useampaa eri alaa, markustelun aloitin 17-vuotiaana (sitä ennen toki vanhempien kanssa) Paljon on paikkoja koluttu ja varmasti tullaan vielä koluamaan.
Nyt odotan mitä vauva tuo tullessaan ja jääkö tämä ainoaksi vai päätetäänkö yrittää toista. Tarkoitus asua myös ulkomailla tulevaisuudessa. Kunhan toivun synnytyksestä alan treenata kohti SM-kisoja harrastamani lajin parissa.
Nuorempana olin välillä epävakaa mutta pääsin siitäkin yli kun tajusin vaan nostaa itseni suosta. Kukaan muu ei voi auttaa jos ei itse halua auttaa itseään.
Moni on listannut vaan yleisiä "onnistumisiaan elämässä", menestystään. Eikai niitä tässä kysytty? Vaan asioita mistä on haaveillut, lähtenyt toteuttamaan niitä ja onnistunut tässä yrityksessä.
Esim.
"Olen matkustellut paljon jo lapsena"
"Olen hyvätuloinen"
Vrt.
"Haaveilin Pariisin matkasta ja pääsin sinne vihdoin jouluna 2015 perheeni kanssa"
"Sain säästettyä 30000€ pitkäjänteisen työn tuloksena"
-Unelmoin koko nuoruuteni Japanissa asumisesta ja lopulta asuin siellä kaksi vuotta <3
Kirjan kirjoittaminen
Kirjan julkaiseminen isolla kustantajalla
Ulkomaille muuttaminen, avioliitto ihanan ja luotettavan miehen kanssa, lapsi, opintojen aloittaminen uudelleen vuosien jälkeen, puolimaratonin juokseminen, pianonsoiton opettelu aikuisiällä
Vierailija kirjoitti:
Moni on listannut vaan yleisiä "onnistumisiaan elämässä", menestystään. Eikai niitä tässä kysytty? Vaan asioita mistä on haaveillut, lähtenyt toteuttamaan niitä ja onnistunut tässä yrityksessä.
Esim.
"Olen matkustellut paljon jo lapsena"
"Olen hyvätuloinen"
Vrt.
"Haaveilin Pariisin matkasta ja pääsin sinne vihdoin jouluna 2015 perheeni kanssa"
"Sain säästettyä 30000€ pitkäjänteisen työn tuloksena"
No tietty tuo matkustaminen lapsena riippuu vanhemmista eikä omista unelmista mutta tuo hyvätuloisuus voi olla vaikka 10 vuoden tiukan opiskelun ja 15 vuoden niska limassa raatamisen tulos. Silloin se on mielestäni saavutettu, itse ansaittu unelma.
Näin ainakin omalla kohdallani. Haaveilin jo lapsena isosta perheestä ja kauniista omakotitalosta ja tein per-keleesti töitä niiden eteen. Keskenmenoja, taloudellista tiukkuutta jne. mutta saavutin molemmat. Unelmat toteutuivat
Tulevaisuuden unelma on oma pikku puutarha jonka avulla voi olla onnellinen loppuun asti. Aika ikävää että eduskunnan enemmistön mielestä se on väärin. En voi antaa taantimuksellisten päättää miten pitäisi elää.
Keittiöremontti, Thaimaan matka, oma auto. Kaikki on toteutuneet. Ikääkin on pian 40 eli on tässä ollut aikaakin.