Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko TE-toimiston "asiantuntijan" vaihtaa?

Vierailija
10.11.2019 |

Onko kukaan vaihtanut oman TE-toimiston "asiantuntijansa". Omavalmentajani meni jo vaihtoon.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella tyytyväinen nykyiseen virkailijaan, joka ottaa ikäni ja sairauteni huomioon. Ei soittele kovin usein eikä laita pitkää vaatimuslistaa. Hän saa pysyä virkailijana. Tv.58 v.kroonisesti sairas.

Oletko vaajakuntoisten työllistymispalveluissa? Siellä yleensä homma pelaa, koska ainakin virkaan tarvitaan sosiaalialan pohjakoulutus. Jos sitä ei työntekijältä löydy, pitää asiasta tehdä valitus. Näiden työnkuva kun on myös etsiä kuntoutuspolut. Näissä kuvioissa ei voi restonomina heilua.

Olen ollut työkokeilussa ja kuntoutuksessa. Sen jälkeen jonkin aikaa palkkatukityössä. Olen kuntakokeilussa. Saas nähdä miten käy kun tammikuu tulee ja uusia keksintöjä tulee hallitukselta. Tuskin se minun virkailija mikään restonomi on. Oikein mukava ihminen kun kävin juttusilla. Nämä asiat ovat sitten minun ja te-virkailijan keskeisiä eivätkä kuulu Vauva-palstalle.

Vierailija
42/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimistossa ei ole yhtään asiantuntijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Minua kiinnostaa mitkä ovat vaatimukset TE-toimiston työntekijöille? En halua tohtorina keskustella restonomin kanssa työllistymisestä 😳

Vierailija
44/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joutunut joskus aivan totaalisen debiilin käsiin TE-toimistossa. Sekoilun ja tyhmyyden määrää ei voi sanoin kuvailla - kaikki mikä oli mahdollista perseillä, perseiltiin. Lopulta ilmeni, että tädin pohjakoulutus oli RESTONOMI. Jumalauta, restonomi!

Suurin osa Te-toimiston työntekijöistä on koulutukseltaan datanomeja tai merkonomeja...

Oikeasti? Miksi ne valehtelee henkilöstötilinpäätöksessä ja väittää, että siellä on hallinto- ja valtiotieteen maistereita, tradenomeja ja sosionomeja, taitaa olla muutama kasvatustieteen maisteri ja insinöörikin.

Vierailija
45/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up! Minua kiinnostaa mitkä ovat vaatimukset TE-toimiston työntekijöille? En halua tohtorina keskustella restonomin kanssa työllistymisestä 😳

Kelpaako sulle kasvatustieteen tohtori keskustelukumppaniksi?

Vierailija
46/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako sulle kasvatustieteen tohtori keskustelukumppaniksi?

Kelpaa toki. Voi tuntua elitistiseltä, mutta ei ole sitä. Kelpaa myös sosiaalitieteiden maisteri - minulla on tukitoimia vaativia sairauksia. Mutta _restonomi_ joillakin lisäkoulutuksilla/kurssituksilla 😳 Kyllä ihan jokaisella asiakkaalla on oikeus _ammattilaiseen_.

Vierailija
47/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostutte ottamaan elämäänne jonkun vieraan ihmisen (yleensä nainen), joka väittää olevansa "oma" kontrolloijanne ja kyttääjänne. Eikö se ole sairasta. Utelee ja tekee ammattitaidottomana vielä diagnooseja, huutaa kovaa. Aikuiset ihmiset osaavat olla ja elää ilman noin outoa systeemiä. Jos suostutte, teette muille karhunpalveluksen samalla! Sillä ei ole mitään tekemistä oikeuden kanssa, ihmisoikeuksien tai teidän oman valinnan.

Vierailija
48/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joutunut joskus aivan totaalisen debiilin käsiin TE-toimistossa. Sekoilun ja tyhmyyden määrää ei voi sanoin kuvailla - kaikki mikä oli mahdollista perseillä, perseiltiin. Lopulta ilmeni, että tädin pohjakoulutus oli RESTONOMI. Jumalauta, restonomi!

Suurin osa Te-toimiston työntekijöistä on koulutukseltaan datanomeja tai merkonomeja...

Oikeasti? Miksi ne valehtelee henkilöstötilinpäätöksessä ja väittää, että siellä on hallinto- ja valtiotieteen maistereita, tradenomeja ja sosionomeja, taitaa olla muutama kasvatustieteen maisteri ja insinöörikin.

Jumalauta! Tradenomeja ja restonomeja? Oikeasti?

Vierailija
49/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kettu66 kirjoitti:

2,5v lääkärit (6), fysiatrit (2), ortopedit (2) ovat todenneet minut työkyvyttömäksi, mut kelan taikurit taas eivät... nyt sit te/kuntakokelun bullshit tarjoaa duunia alalta johon minut on todettu työkyvyttömäksi....

varsinkin minun "asiantutija"....prkl tietää alastani yhtä paljon kun petterisihvonen lätkästä!!! eipä vaiho onnist stna

Siis oletko kuntakokeilun vai TE-toimiston asiakas, siinä on vissi ero. Lisäksi vaikuttaa siltä, että et ole suostunut toimittamaan (näyttämään) lääkärintodistuksia, joilla tilanteesi on todettu, jolloin omavalmentaja ei voi muuta kuin tarjota sinulle töitä alalta, johon sinut on omasta mielestäsi, vaan ei todistetusti, todettu työkyvyttömäksi.

Asiantuntijan ei tarvitse tietää sinun omasta alastasi, se on sinun tehtäväsi. Asiantuntijan omaa alaa on saada sinut töihin, vaikka miten pyrit moista vastustelemaan.

Mistä lähtien Suomessa restonomi on ollut työllistymisalan asiantuntija? 😅

Ainahan työttömät valittaa, että ei se työkkärissä voi tietää tästä alasta mitään. No restonomi osaa todennäköisesti aika lailla catering-alan ammateista, työtehtävistä ja työllisyydestä, joten luulisi työttömien olevan tyytyväisiä, kun on oman alan ihminen juttukaverina.

Vierailija
50/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi? Vai oletatko, että tradenomi ei osaisi keskustella työnantajan kanssa kaupan alan työpaikoista? Iso osa asiakkaista kun hakee erilaista toimisto- ja myyntityötä. Lääkärinkö niitä pitäisi olla työttömille välittämässä?

Vierailija
51/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostutte ottamaan elämäänne jonkun vieraan ihmisen (yleensä nainen), joka väittää olevansa "oma" kontrolloijanne ja kyttääjänne. Eikö se ole sairasta. Utelee ja tekee ammattitaidottomana vielä diagnooseja, huutaa kovaa. Aikuiset ihmiset osaavat olla ja elää ilman noin outoa systeemiä. Jos suostutte, teette muille karhunpalveluksen samalla! Sillä ei ole mitään tekemistä oikeuden kanssa, ihmisoikeuksien tai teidän oman valinnan.

Noustaan kapinaan, ei ilmoittauduta työttömiksi, vaan mennään töihin!

Vierailija
52/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita te-toimiston kanssa tehtävään suunnitelmaan teksti "Ei ole palveluille tarvetta."

Jos et tarvitse heidän palveluita, voit sen aivan hyvin heille sanoa.  Ei te-toimistolla ole minkäänlaisia oikeuksia arvioida asiakastaan pelkän työttömyysajanperusteella esim. elämänhallintaongelmaiseksi (johon niitä palveluja myös yritetään väkisin saada aikaan).

Suunnitelmiin yleensäkin ottaen aina sellaiset tekstit ja korjaukset, että siellä ei mitään perättömiä valheita tai perättömiä aikomuksia kirjoitella, vaan varmistat aina sen että kaikista teksteistä olet 100% samaa mieltä.  Te-toimiston asiantuntijan ei tarvitse olla samaa mieltä, hän voi olla eri mieltäkin, mutta suunnitelman tarkistusoikeus on sinulla, ja se tarkoittaa sitä että sinä kontrolloit suunnitelman sisällön lopulta aina.

Hyvä palkka, mieluisa työ, siinä voisi olla ensi alkuun sopivat suunniteltavat asiat.

Vierailija
53/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin hyvä asiantuntija, ei ole ottanut mitään kontaktia viimeisen 3kk:n aikana. Jäi työttömäksi 7kk sitten ja vaati ehdottomasti, että 4 hakemusta /kk pitää tehdä vaikka sanoin sen olevan ajan haaskausta sekä minulta että työnantajilta. Tein hakemukset (12 kpl) ja saldo haastatteluihin on nolla (0). Ikää minulla on 60v ja en tule enää koskaan työllistymään.

Vierailija
54/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita te-toimiston kanssa tehtävään suunnitelmaan teksti "Ei ole palveluille tarvetta."

Jos et tarvitse heidän palveluita, voit sen aivan hyvin heille sanoa.  Ei te-toimistolla ole minkäänlaisia oikeuksia arvioida asiakastaan pelkän työttömyysajanperusteella esim. elämänhallintaongelmaiseksi (johon niitä palveluja myös yritetään väkisin saada aikaan).

Suunnitelmiin yleensäkin ottaen aina sellaiset tekstit ja korjaukset, että siellä ei mitään perättömiä valheita tai perättömiä aikomuksia kirjoitella, vaan varmistat aina sen että kaikista teksteistä olet 100% samaa mieltä.  Te-toimiston asiantuntijan ei tarvitse olla samaa mieltä, hän voi olla eri mieltäkin, mutta suunnitelman tarkistusoikeus on sinulla, ja se tarkoittaa sitä että sinä kontrolloit suunnitelman sisällön lopulta aina.

Hyvä palkka, mieluisa työ, siinä voisi olla ensi alkuun sopivat suunniteltavat asiat.

Ja kun et allekirjoita TE-toimiston ehdotusta, saat korvauksettoman määräajan eli kansankielellä karenssin. Lain mukaan suunnitelma sisältää 0-4 kpl työnhakuvelvollisuustehtäviä/kk ja tuosta nollasta on tarkat ehdot.

Vierailija
55/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.6.2021 oli elämäni paras päivä. Silloin alkoi TK eläke. Menin tuona päivänä työkkärin sivuille, kirjauduin sisään ja lopetin asiakkuuteni työkkärissä. Oli kyllä juhlan paikka. Nyt sitä olen lomaillut jo hyvän aikaa ja sama meno jatkuu seuraavat kymmenet vuodet. Ei työkkäriä eikä aktivointi suunnitelmia

On ihan oikeasti todella kammottavaa, että nämä lakiin perustuvat palvelut on saatu tällaiseen tilaan, että kansa on onnellinen päästessään työkyvyttömyyseläkkeelle.

Täysin absurdia, onko tämä todellakin Suomi vai onko tämä ennemminkin jokin itäeurooppalainen korruptoitunut maa jossa ei laista piitata?

Vierailija
56/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi? Vai oletatko, että tradenomi ei osaisi keskustella työnantajan kanssa kaupan alan työpaikoista? Iso osa asiakkaista kun hakee erilaista toimisto- ja myyntityötä. Lääkärinkö niitä pitäisi olla työttömille välittämässä?

Tradenomitutkinto ei taida olla sovelias työvoimatoimistoon? Ja joo, kyllä vaatii alateemista tutkintoa. Tradenomi/restonomi ovat ok toimistotöihin, mutta eivät sosiaalialan taitoja vaativiin akateemisiin toimiin.

Vierailija
57/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun et allekirjoita TE-toimiston ehdotusta, saat korvauksettoman määräajan eli kansankielellä karenssin. Lain mukaan suunnitelma sisältää 0-4 kpl työnhakuvelvollisuustehtäviä/kk ja tuosta nollasta on tarkat ehdot.

TE-toimiston ehdotus tarkistetaan aina, suunnitelman tarkistamiseen on lakiin perustuva oikeus.

Vierailija
58/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä kuka se on. 2-vuotta sitten laittoi viestin, että ottaa myöhemmin yhteyttä.

Vierailija
59/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote

=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kettu66 kirjoitti:

2,5v lääkärit (6), fysiatrit (2), ortopedit (2) ovat todenneet minut työkyvyttömäksi, mut kelan taikurit taas eivät... nyt sit te/kuntakokelun bullshit tarjoaa duunia alalta johon minut on todettu työkyvyttömäksi....

varsinkin minun "asiantutija"....prkl tietää alastani yhtä paljon kun petterisihvonen lätkästä!!! eipä vaiho onnist stna

Siis oletko kuntakokeilun vai TE-toimiston asiakas, siinä on vissi ero. Lisäksi vaikuttaa siltä, että et ole suostunut toimittamaan (näyttämään) lääkärintodistuksia, joilla tilanteesi on todettu, jolloin omavalmentaja ei voi muuta kuin tarjota sinulle töitä alalta, johon sinut on omasta mielestäsi, vaan ei todistetusti, todettu työkyvyttömäksi.

Asiantuntijan ei tarvitse tietää sinun omasta alastasi, se on sinun tehtäväsi. Asiantuntijan omaa alaa on saada sinut töihin, vaikka miten pyrit moista vastustelemaan.

Mistä lähtien Suomessa restonomi on ollut työllistymisalan asiantuntija? 😅

Ainahan työttömät valittaa, että ei se työkkärissä voi tietää tästä alasta mitään. No restonomi osaa todennäköisesti aika lailla catering-alan ammateista, työtehtävistä ja työllisyydestä, joten luulisi työttömien olevan tyytyväisiä, kun on oman alan ihminen juttukaverina.

Ja tasan siitä catering-alasta. Mitään hajua ei ole muusta, puhumattakaan akateemisuudesta, nuohan ovat duunareita! Sen lisäksi näitä isoperseitä pyörii myös te-toimiston vajaakuntoisten työllistämispalveluissa, mikä on yksinkertaisesti pöyristyttävää!

Vierailija
60/80 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaas tästä koppi ihan lainkin perusteella:

Valtiolla on lakiin perustuva velvollisuus hoitaa omat toimensa työttömille siten, että työttömien lakiin perustuva oikeus vapauteen valita (työ, ammatti, elinkeino) toteutuu TÄYDELLISESTI.

Mitäs muutakaan tuo suunnitelma (ja palvelut yleensäkin) ovat, kuin em. lain mukaisia valtion toimenpiteitä työttömille.  Suomeksi: suunnitelmalla ei voida ohittaa työttömän lakiin perustuvaa oikeutta vapauteen valita (työ, ammatti, elinkeino).

Tästä syystä, suunnitelma tietenkin tarkistetaan aina,  myös te-toimiston ehdotukset, koska sitä suunnitelmaa ei voida käyttää määräyksenä jolla ohitettaisiin em. lakiin perustuva vapaus valita.

Karensseja jaetaan milloin milläkin syyllä, tokihan tällaisessa tilanteessa seuraava askel olisi hallintokantelu jos te-toimisto ei suostu sopeutumaan siihen että työttömällä on päätösvalta omista valinnoistaan ja valtionkin on se oikeus tunnustettava (lukee laissa myös)