Voiko TE-toimiston "asiantuntijan" vaihtaa?
Onko kukaan vaihtanut oman TE-toimiston "asiantuntijansa". Omavalmentajani meni jo vaihtoon.
Kommentit (80)
Voit vaihtaa, mutta työtarjouksia tulee edelleen, vaikka et halua.
2,5v lääkärit (6), fysiatrit (2), ortopedit (2) ovat todenneet minut työkyvyttömäksi, mut kelan taikurit taas eivät... nyt sit te/kuntakokelun bullshit tarjoaa duunia alalta johon minut on todettu työkyvyttömäksi....
varsinkin minun "asiantutija"....prkl tietää alastani yhtä paljon kun petterisihvonen lätkästä!!! eipä vaiho onnist stna
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas on vaihtunut vastuuvirkailija aina. Joka kerta, kun sieltä on soiteltu, on soittajana ollut eri virkailija. Onko tämä (entinen) omavalmentajasi TE-toimiston listoilla vai esim. kunnan työllisyyspalveluista?
Varmaan palkkatukijakso päättynyt edellisellä tai edellinen saanut potkut.
Mitäpä jos vain itse ryhdistäytyisit?
Yritin vaihtaa, kun omani oli todella tökerö ja asiaton. Ei onnistunut. Oli sitten kahta kauheampi jatkossa. Pääsin sairaslomalle muutamaksi kuukaudeksi ja sillä aikaa oli siirretty muihin hommiin. Uusi tyyppi tosi mukava ja symppis.
Kyllä voi teet esimiehelleen valituksen siitä kirjallisena perusteluineen.
kettu66 kirjoitti:
2,5v lääkärit (6), fysiatrit (2), ortopedit (2) ovat todenneet minut työkyvyttömäksi, mut kelan taikurit taas eivät... nyt sit te/kuntakokelun bullshit tarjoaa duunia alalta johon minut on todettu työkyvyttömäksi....
varsinkin minun "asiantutija"....prkl tietää alastani yhtä paljon kun petterisihvonen lätkästä!!! eipä vaiho onnist stna
Tarkista hakuammattisi, ettei se ole juuri se mihin olet työkyvytön
Virkailijan kanssa voitte sen vaihtaa
Minä olen joutunut joskus aivan totaalisen debiilin käsiin TE-toimistossa. Sekoilun ja tyhmyyden määrää ei voi sanoin kuvailla - kaikki mikä oli mahdollista perseillä, perseiltiin. Lopulta ilmeni, että tädin pohjakoulutus oli RESTONOMI. Jumalauta, restonomi!
Minulla niitä on ollut kaksi kahtena viime soittokuulustelussa.
Ei riitä vissiin hommia kaikille. Toinen kuulemma loikannut sairaanhoitajan työstä helpompiin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Yritin vaihtaa, kun omani oli todella tökerö ja asiaton. Ei onnistunut. Oli sitten kahta kauheampi jatkossa. Pääsin sairaslomalle muutamaksi kuukaudeksi ja sillä aikaa oli siirretty muihin hommiin. Uusi tyyppi tosi mukava ja symppis.
Eiköhän tuokin ole sellainen ala jossa on pakko olla napakka, mutta asiallinen toki. Jos on liian empaattinen ja kiltti sitä käytetään hyväksi eikä siitä ole mitään apua jos asiakas vain venkoilee ja keksii tekosyitä miksi ei muka käy se tai tämä työ.
Vierailija kirjoitti:
kettu66 kirjoitti:
Siis oletko kuntakokeilun vai TE-toimiston asiakas, siinä on vissi ero. Lisäksi vaikuttaa siltä, että et ole suostunut toimittamaan (näyttämään) lääkärintodistuksia, joilla tilanteesi on todettu, jolloin omavalmentaja ei voi muuta kuin tarjota sinulle töitä alalta, johon sinut on omasta mielestäsi, vaan ei todistetusti, todettu työkyvyttömäksi.
Asiantuntijan ei tarvitse tietää sinun omasta alastasi, se on sinun tehtäväsi. Asiantuntijan omaa alaa on saada sinut töihin, vaikka miten pyrit moista vastustelemaan.
Mistä lähtien Suomessa restonomi on ollut työllistymisalan asiantuntija? 😅
En ole yhteenkään asiantuntijaan törmännyt TE-toimistossa. Missä ne asiantuntijat piileskelevät?
Vierailija kirjoitti:
Et ole töihin ajatellut mennä?
Et ole Ukrainaan ajatellut mennä?
Olen todella tyytyväinen nykyiseen virkailijaan, joka ottaa ikäni ja sairauteni huomioon. Ei soittele kovin usein eikä laita pitkää vaatimuslistaa. Hän saa pysyä virkailijana. Tv.58 v.kroonisesti sairas.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella tyytyväinen nykyiseen virkailijaan, joka ottaa ikäni ja sairauteni huomioon. Ei soittele kovin usein eikä laita pitkää vaatimuslistaa. Hän saa pysyä virkailijana. Tv.58 v.kroonisesti sairas.
Oletko vaajakuntoisten työllistymispalveluissa? Siellä yleensä homma pelaa, koska ainakin virkaan tarvitaan sosiaalialan pohjakoulutus. Jos sitä ei työntekijältä löydy, pitää asiasta tehdä valitus. Näiden työnkuva kun on myös etsiä kuntoutuspolut. Näissä kuvioissa ei voi restonomina heilua.
1.6.2021 oli elämäni paras päivä. Silloin alkoi TK eläke. Menin tuona päivänä työkkärin sivuille, kirjauduin sisään ja lopetin asiakkuuteni työkkärissä. Oli kyllä juhlan paikka. Nyt sitä olen lomaillut jo hyvän aikaa ja sama meno jatkuu seuraavat kymmenet vuodet. Ei työkkäriä eikä aktivointi suunnitelmia
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joutunut joskus aivan totaalisen debiilin käsiin TE-toimistossa. Sekoilun ja tyhmyyden määrää ei voi sanoin kuvailla - kaikki mikä oli mahdollista perseillä, perseiltiin. Lopulta ilmeni, että tädin pohjakoulutus oli RESTONOMI. Jumalauta, restonomi!
Suurin osa Te-toimiston työntekijöistä on koulutukseltaan datanomeja tai merkonomeja...
Ei TE-toimistolla ole mitään tekemistä yhteishaun kanssa, voit hakea, vaikka et olisi työkkärin asiakas.