Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö täältä "oikeus/poliisi-juttuja "tuntevia?

Vierailija
13.05.2008 |

Siis miten tässä oikein VOI käydä...

Poikani (15v)+ kaveri löysi matkapuhelimen koulussa kaapin päällä...vähän katselivat ja laittoivat takaisin.Tunti myöhemmin poikani löysi saman puh. poikien vessasta, simkortti poissa ja yksi "luukku" irronnut.Hän tyhmyyttään otti sen mukaansa..ja piti illalla kaupungilla oma simkortti siinä.

Seuraava päivä rehtori sai tästä vihjeen ja otti puhuttelulle, ja poikani luovutti puhelimen.rehtori soitti minulle.

Omistajan(nuorempi tyttö) äiti on nyt valmis tekemään poliisi-ilmoituksen.

Olemme olleet yhteydessä ja hän ei edes kuuntele minua/poikaani . Poika vannoo ettei ole vahingoittanut puhelinta, ainoastaan käyttänyt ja enhän ollenkaan puolusta sitä että hän piti sen LIIIAN KAUAN, mutta he vaativat uuden (300e)nyt perustelulla että "kyllä se varmaan on hän joka on sen vahingoittanut"....

Minä sanoin ettemme uutta osta, koska hän vannoo ettei ole hänen syytä että on puhelin on nyt vahingoittunut. voisimme maksaa "lohdutuksen" anteekispyyntönä.

Mutta hän vaatii - jos emme maksa uutta se menee heidän mukaan eteenpäin poliisille.

Onko kokemusta tai neuvoja?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika oli aina muiden kakaroissa.Poikasi teki ihan oikein, kun otti kännykän talteen. Jokuhan olisi voinut muuten vaikka varastaa sen...

Vierailija
42/47 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aiot rankaista poikaa siitä, että hän vei puhelimen? Jos nyt unohdetaan tytön perhe ja poliisit ymv. miten SINÄ aiot nyt olla vanhempi lapsellesi, ja rankaista häntä siitä, ettei hän vienyt puhelinta löytötavaroihin, vaan otti sen itselleen?Hän on varas, tunnusta se ja ohjaa poikasi kaidalle tielle. Jos nyt katsot läpi sormien, se voi seuraavaksi olla koulukaverin lomakko tai naapurin auto minkä lapsesi varastaa, "koska siitä ei seuraa mitään". Pidä huoli että seuraa, niin ei enää rikoksia tee.Aivan käsittämätöntä että joku voi hyvällä omalla tunnolla ottaa löytämänsä puhelimen omaan käyttöönsä, yrittämättä edes selvittää kenelle se kuuluu...! Kännykkä ei ole sellainen asia mikä vahingossa voi tippua taskusta eikä sitä jälkikäteen kaipaa, vert. esim. euron kolikko tmv.Mitä jos poikasi olisi löytänyt jonkun kotiavaimet, olisiko pitänyt ne vai vienyt löytötavaroihin? Keskustele hänen kanssaan MIKSI otti sen puhelimen itselleen. En ymmärrä miten kukaan 15-vuotias voi olla niin tyhmä, että moista tekee ja kuvittelee ettei seuraamuksia tule...! Jos ap ei itse aio lastaan rankaista, niin ehkä onkin aiheellista että poliisi tmv. puuttuu asiaan jottei pojalle jää epäselväksi mitä saa ja mitä ei saa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on niin hyvin hokattu se, että rikoksen uhri on aina syyllinen. Se varmaan itte rikkoi puhelimensa. Mitäs jätti sen jonnekin mistä minun poikani oli ihan pakko ottaa se mukaan. Valehtelee kuitenkin saadakseen korvauksia. Sillä oli niin lyhyt hamekin, että se selvästi halus sitä. Se ärsytti niin paljon, että oli pakko lyödä. Oma vika, että kiusataan, mitäs on niin tyhmä.

Vierailija
44/47 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tällaista juttua ei voida keskenään sopia. Poliisiin voi tietysti ottaa yhteyttä mutta sääli on jos joutuvat käyttämään aikaa moisiin pikkujuttuihin. Mitäpä jos soittaisit rehtorille ja selvittäisitte asian koululla kaikkien osapuolten kanssa yhdessä.

Vierailija
45/47 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi asia on, että kyseessä on asianomistajarikos. Tämä juttu ei tule ikunä menemään oikeuteen, koska molemmat osapuolet maksavat omat oikeudenkäyntikulunsa!

Vierailija
46/47 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeudenkäyntikulut maksaa syylliseksi todettu, jos asianomistaja niitä häneltä muistaa vaatia

Vierailija
47/47 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää huolehtiko siitä miten poikaani rankaisen. Ei hän noin vain pääse tästä. Ja eihän nyt sillä väliä ole, mutta olen kyllä aika ankara vanhempi joten en kultamussukoi häntä tällaisesta!!! en kyllä muutenkaan.JA onhan kaikki 3 lapseni joskus lyönyt hiekkalaatikolla toista.Sitä sattuu! Kaikkialla, myös pv-kodissa jossa olen töissä. Olen kyllä erittäin realistinen ja en mitenkään puolusta häntä siitä mitä hän teki mutta nyt on eroa!Rangaistus hänen on saatava, mutta "vain" siitä että piti sen yön yli(eikä se ole pikkujuttu!!), ei rikkomisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän