Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedot menossa ekaa kertaa yli kolmikymppisenä. Mitä odottaa?

Vierailija
10.11.2019 |

Miten vaikuttaa elämään?
Entä jos ulosotto toteaa vaarattomaksi, saanko silti lyhentää noita velkoja vaikka jollakin pienellä summalla kuussa? Tavoite että ne olisi 3-5 vuodessa maksettu kuitenkin?
Voinko lyhentää siis samaan paikkaan kaikkia velkoja vai jokaista erikseen?

Entä kauanko haastehakemuksesta kuluu luottotietojen menoon? Aion pyytää pari viikkoa maksuaikaa varalta kuitenkin. Meneekö ne heti sen parin viikon jälleen jos ilmoitan etten voi maksaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena tämä velkaantuminen on jo alkanut. Parikymppisenä. Mutta yli kolmikymppiseksi asti olen itseni kyennyt aina pelastamaan. Nyt ei ole mahdollisuutta, maksusopimukset eivät auta ja mitään yhdistelyluottoa en näille nyt voi saada. Rahat on ihan elämiseen liittyviä kustannuksia. Ap

Ja varmaan aateltu että "elämä on tässä ja nyt, ei kannata säästää". Onnittelut.. elämäsi on tässä ja nyt. olisiko sittenkin kannattanut säästää?

Mulla oli isot säästöt, ne kuluivat elämiseen, vasta sitten pikavippejä. Tottakai säästin ja aina olen säästänyt, ei pikavipit tarkoita ettei säästä.

Eri

Säästää ja silti ottaa kalliita pikavippejä.. jep jep.. Taitaa olla parempi silloin hakea jo holhoukseen.

Vierailija
22/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotietojen 'menetys', eli tarkemmin sanottuna maksuhäiriömerkintä, ei vaikuta elämään mitenkään. On hyvin harvoja tilanteita joissa luottotiedot tarkistetaan. Lainan haku, jotkut vuokranantajat tarkistavat luottotiedot uutta vuokrasopimusta solmittaessa ja esimerkiksi sähköliittymän siirrossa kiinteistökaupan jälkeen minulta pyydettiin lupa tarkistaa luottotiedot.

Työnantajalle ne eivät kuulu, eikä kukaan pankkiasi lukuunottamatta saa mitenkään automaattisesti tietoa maksuhäiriömerkinnästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyt työpaikkamahdollisuudet sulkeutuvat, koska et enää pääse turvallisuusselvityksestä läpi.

Millaisia nämä työpaikat on? Ainakin yksi ystävä saa aina töitä, vaikka maksuhäiriömerkintä? Ap

Ainakin useat IT-alan tehtävät, pankki/finanssi, sos./terveysala, huoltovarmuuskriittiset yhtiöt (energia, maanpuolustus jne.)

Ei 98% työnantajista kiinnosta onko luottotiedot vai ei.itsellä ei ole ja oon sairaanhoitaja.

Vierailija
24/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ei tuossa iässä vielä osaa käyttä rahaa? Käsittämätöntä.

Valitettavasti ikä ei kerro mitään siitä osaako hoitaa talouttaan vai ei. Yllättävän monella mopo lähtee käsistä, kun lapset lähtee maailmalle ja kuvitellaan, että NYT sitä rahaa on vaikka millä mitalla. Kohta vippejä on otettu sieltä sun täältä, eikä tulot riitäkään niiden hoitoon.

Joo, mutta kolmekymppisenä lapset eivät vielä lähde maailmalle. Vastahan niiden hankkimista aletaan tuossa iässä mahdollisesti harkitsemaan.

Vierailija
25/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusmaksut pitää maksaa etukäteen, puhelinliittymää ei saa ilman ennakkomaksuja, asunnon vuokraaminen voi olla hankalaa.

Vierailija
26/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotietojen 'menetys', eli tarkemmin sanottuna maksuhäiriömerkintä, ei vaikuta elämään mitenkään. On hyvin harvoja tilanteita joissa luottotiedot tarkistetaan. Lainan haku, jotkut vuokranantajat tarkistavat luottotiedot uutta vuokrasopimusta solmittaessa ja esimerkiksi sähköliittymän siirrossa kiinteistökaupan jälkeen minulta pyydettiin lupa tarkistaa luottotiedot.

Työnantajalle ne eivät kuulu, eikä kukaan pankkiasi lukuunottamatta saa mitenkään automaattisesti tietoa maksuhäiriömerkinnästä.

Paitsi nuo aikaisemmin mainitut tehtävät, jotka vaativat sen turvallisuusselvityksen. Tämän vuoden aikana on lisäksi tehty muutos, jonka mukaan turvallisuusselvitetyt ovat jatkuvassa valvonnassa. Eli tieto menee työnantajalle, jos tulee esim. maksuhäiriömerkintä. Samoin tuomioista menee tieto.

Vierailija
27/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lyhentää pienellä summalla kuussa... et saa velkaa lyhennettyä. Jokaisesta lyhennyksestä otetaan päältä pois ulosottajan palkkio. Ja suurin osa "pienellä summalla kuussa" lyhennyksestä menee velan korkoihin, ei itse velkaan.

t. ulosotossa muutaman tonnin edestä ollut

Vierailija
28/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ei tuossa iässä vielä osaa käyttä rahaa? Käsittämätöntä.

Valitettavasti ikä ei kerro mitään siitä osaako hoitaa talouttaan vai ei. Yllättävän monella mopo lähtee käsistä, kun lapset lähtee maailmalle ja kuvitellaan, että NYT sitä rahaa on vaikka millä mitalla. Kohta vippejä on otettu sieltä sun täältä, eikä tulot riitäkään niiden hoitoon.

Ei tuollaisen tulisi antaa lisääntyä, tehdä lapsia saatanan.

Vierailija
29/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n porukoissa siis normaalia menettää luottotiedot? Mun porukoissa ei ole normaalia. Laskut maksetaan ajallaan.

Vierailija
30/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinliittymän saa koska tahansa, prepaid, nykyään erittäin monilla on. Ja jos asia ei ole vielä edennyt mihinkään, niin soita velkojille. onhan sinulla varmasti puhnum ja tee maksusuunnitelma. Onhan sinulle varmasti jotain papereita tullut ja niissä puhnum. Sovi maksusuunnitelma.

Vierailija
31/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluvat työnantajalle aloilla, joilla tehdään työnhakijasta /-tekijästä turvaselvitys. Näin on monilla tietoaloilla ja pankkialalla esimerkiksi.

Vierailija
32/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:n porukoissa siis normaalia menettää luottotiedot? Mun porukoissa ei ole normaalia. Laskut maksetaan ajallaan.

Luottotietojen meneminen on yleistä. Ne voi mennä hyvin pienestä, yllättävä meno jne.

Vierailija
33/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen käytäntö on että ulosotto vähentää palkasta suoraan 1/3, joka tarkoittaa että työpaikalle/palkanlaskijalle tulee tästä ilmoitus. Itse kuitenkin ehdotin uo-miehelleni, että voisinko maksaa joka kuukaisi maksun itse ja todisteeksi palkastani lähettää palkkaotteeni joka kuukausi. Uo-mies suostui ja muutenkin hänen kanssaan asiointi oli todella toimivaa! Kunhan on vain rehellinen omasta tilanteestaan, eikä ala kikkailemaan.

Vierailija
34/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa ja sähkölaskua ei pidä jättää maksamatta. Kelasta voi hakea asumistukea ja/tai toimeentulotukea. Ulosottovirastosta tulee päätös ja sinne tulee toimittaa mitä tuloja. Ulosmittaavat tietyn summan kuukaudessa tulojesi mukaan.

Vierailija
35/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni luottotiedot maksamattoman parkkisakon takia. Noin 120 Eur. Olin vuoden ulkomaankomennuksella kun asia päätettiin. Lähinnä tuo vaikuttaa luottokortin saantiin ja siten auton vuokraukseen ja hotellivarauksiin.

Vierailija
36/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äitini 67v jäi eläkkeelle hän pyyteli meiltä lapsilta rahaa tämän tästä. Ihmettelimme, kyselimme että miksi rahat on kokoajan loppu.

Alkuun ei kertonut totuutta, kielsi velkaantumisen ja suuttui jos kyselimme liikaa.

Lopulta selvisi, että oli velkaantunut jo työuransa aikana. Oli tehnyt viimeiset vuodet lyhennettyä työviikkoa ja paikkaillut pudonneita tuloja pankkikorteilla, luotoilla, lainoilla ja pikavipeillä. Velkaa 88.000 euroa.

Summa kasvaa ulosotossa korkoa korolle, eläkkeestä menee 400e/kk lainoihin (ei riitä kuin Taulukko maksuihin ja korkojen osiin)

Haki velkajärjestelyä, mutta se evättiin, koska katsottiin kevytmieliseksi velkaantumikseksi.

Ei suostu muuttamaan halvempaan vuokra-asuntoon ja hänelle jää vuokran ja uo jälkeen 300e/kk elämiseen.

Maksattaa meillä laskunsa ja joka kuukausi annamme hänelle rahaa.

Olen itsekin perheellinen eikä minulla olisi ylimääräisiä rahoja, mutta äitini vetoaa siihen, että lasten on autettava vanhempiaan.

Itse en ole äidiltäni saanut mitään, en lastenhoito apua, en rahaa, en mitään

Kotoa muutin pois 18v iässä ja mukaani en saanut edes itse hankkimia astioita, liinavaatteita, huonekaluja tms, koska äiti katsoi niiden olevan korvausta vuosien elatuksesta. Kotiin olen maksanut ns ruokarahaa siitä saakka kun sain ensimmäisen kesätyön 14v iässä.

Nyt odottaa, että voi hakea VJ uudestaan, mutta mitään ei ole tehnyt maksukykynsä parantamiseksi. Tai osoittanut muutoshalukkuutta hakemalla halvempaa asuntoa.

Että onhan näitä tarinoita

Vierailija
37/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun äitini 67v jäi eläkkeelle hän pyyteli meiltä lapsilta rahaa tämän tästä. Ihmettelimme, kyselimme että miksi rahat on kokoajan loppu.

Alkuun ei kertonut totuutta, kielsi velkaantumisen ja suuttui jos kyselimme liikaa.

Lopulta selvisi, että oli velkaantunut jo työuransa aikana. Oli tehnyt viimeiset vuodet lyhennettyä työviikkoa ja paikkaillut pudonneita tuloja pankkikorteilla, luotoilla, lainoilla ja pikavipeillä. Velkaa 88.000 euroa.

Summa kasvaa ulosotossa korkoa korolle, eläkkeestä menee 400e/kk lainoihin (ei riitä kuin Taulukko maksuihin ja korkojen osiin)

Haki velkajärjestelyä, mutta se evättiin, koska katsottiin kevytmieliseksi velkaantumikseksi.

Ei suostu muuttamaan halvempaan vuokra-asuntoon ja hänelle jää vuokran ja uo jälkeen 300e/kk elämiseen.

Olen itsekin perheellinen eikä minulla olisi ylimääräisiä rahoja, mutta äitini vetoaa siihen, että lasten on autettava vanhempiaan.

Kotoa muutin pois 18v iässä ja mukaani en saanut edes itse hankkimia astioita, liinavaatteita, huonekaluja tms, koska äiti katsoi niiden olevan korvausta vuosien elatuksesta. Kotiin olen maksanut ns ruokarahaa siitä saakka kun sain ensimmäisen kesätyön 14v iässä.

Nyt odottaa, että voi hakea VJ uudestaan, mutta mitään ei ole tehnyt maksukykynsä parantamiseksi. Tai osoittanut muutoshalukkuutta hakemalla halvempaa asuntoa.

Pankkikorteilla ei voi PAIKATA tuloja. Ne rahat lähtevät tililtä per heti, viimeistään parin päivän päästä...

Vierailija
38/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vain sos. ja terveysalalla tarkistetaan luottarit.

T. Entinen kotihoidon työntekijä, nykyisin luottotiedoton työtön

Vierailija
39/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätte varmaan itsekin, että mitään pakkoa teillä ei ole äidillenne rahaa syytää. Minä en suostuisi rahoittamaan kenenkään elämää, jos muutosta holtittomaan rahankäyttöön ei tulisi. Hoitakoot itse oman sotkunsa.

Vierailija
40/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä vain sos. ja terveysalalla tarkistetaan luottarit.

T. Entinen kotihoidon työntekijä, nykyisin luottotiedoton työtön

No kun ei tarkisteta.

T:se luottotiedoton sh jolla töitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi