Olen parempiosainen ja siististi pukeutuva, varakas nainen. Silti olemme lastensuojelun asiakkaita
Olen varakas ja ihan hyvässä työssä tällä hetkellä. Myös vanhemmat avustavat rahallisesti. Saimme lapset viimein hedelmöityshoidoilla mieheni kanssa.
Sitten tuli ero ja monta sotkua. Meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus (mielestäni pienestä syystä) ja myös ex-mieheni alkoi mustamaalata minua lastensuojelulle.
Joskus mietin? Että ehkä se onkin totta. Ehkä em vaan osaa/kykene huolehtimaan lapsista? Tahtoisin vaan tietää syyn, jotta saisin tämän inhottavan huonommuuden tunteen pois. Olen menossa ADD-tutkimuksiin aikuisiällä. Ehkä se selittää osan, miksi minun on esimerkiksi vaikea pukea lapsia joskus sään mukaan.
Minulla ei ole mt-ongelmia, päihdeongelmia, sairauksia, taloudellisia ongelmia.. Silti sanotaan vaan että et pysty huolehtimaan lapsista. Se tuntuu pahalta. Ja lapset on tosi kiintyneitä isäänsä, vaikka yritän olla heille hyvä äiti. Masentaa
Kommentit (85)
Aloituksestasi tuli kylmä tunne. Ihan kuin sinulta puuttuu empatia ja rakkaus. Sinua lähinnä häiritsee se että sinusta itsestäsi tuntuu huonolta. Entäs lastesi tunteet tässä sotkussa? Jos kovin on vaikeaa ymmärtää ihmisten tunteet ja teot ehkä olisi aika varata psykologille ajan.
Miten pukeutuminen vaikuttaa yhtään mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Ap on työssäkäyvä ja varakas, jota vanhemmat avustavat taloudellisesti?
No avustaa meilläkin appivanhemmat, kun väen väkisin haluavat vaikka ei olisi mitään tarvetta. Haluavat varmaan siirtää niin paljon omaisuutta lapsilleen kuin verottomasti saa.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia elämme yhteiskunnassa, että apua saa, jos sairastuu tai vaikkapa arki käy lapsiperheessä niin kuormittavaksi, että vanhempien voimat loppuvat.
Kukapa lapsiperheellinen ei ottaisi mielellään ylimääräistä hoitoapua vastaan tai taloudellista apua?
Meillä käy hoitaja joka lauantai-ilta, saamme miehen kanssa irtioton lapsiperhearjesta ja käymme ulkona syömässä, elokuvissa, tanssimassa yms. Kaikilla ei ole niin onnekkaasti, että saisivat omaa aikaa ikinä. Kuormittava työ, erityislapset ja muut arjen haasteet. Kukaan meistä ei ole superihminen, miksi pitäisi esittää sellaista? Vanhempien väsyminen ei ole todellakaan lapsen etu.
Harmi vaan, että monille (useimmille?) perheille se lastensuojelu vain lisää kuormitusta sen sijaan, että tarjoaisi tarpeellista apua.
Tuskin täällä voi analysoida tilannettasi, pukeudut siististi ym. kuulostaa oudolta perusteelta, massamurhaajakin voi pukeutua siistiksi.