Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsen lähettää huomenna halloween-kierrokselle? Onko ihmisillä karkkia yleensä kotona?

Vierailija
09.11.2019 |

Poika ei halunnut oikeana päivänä mennä ja oli silloin sitä mieltä ettei mene ollenkaan. Nyt kuitenkin mieli muuttui ja pukukin olisi valmiina. Ainoa huolen aihe on se että kun ihmiset eivät ole varautuneet, niin onko heillä sitä karkkia. En tarkoita että rahpalkkiokaan olisi huono, mutta sehän on kuitenkin karkkikierros. Toisaalta nyt kun Joulu on tuloillaan niin ihmisethän hamstraa kotiinsa älyttömästi karkkia että luulisi niistä liikenevän lapselle. Mitä mieltä olette?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset kerjäykset pitäisi kieltää. Onneksi niitä ei tänne maalle eksy. Eipä mulla olisi mitään antaakaan.

Lapsilta kieltää viaton perinne? Mietis nyt vähän. Kielletäänkö saman tien Joulu ja Juhannuskin? Ettei vaan vahingossakaan olisi lapsilla kivaa.

ap

Vierailija
22/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh... No tajuat varmaan että se ei ole sama asia kuin kierellä naamiaisasussa ovilla. Se on ns. ''elämys'' jota en haluaisi riistää lapseltani. Vastaisitko aloituksen kysymykseen? Onko ihmisillä yleensä karkkia kotona? 

ap

Ei tietenkään ole, ja jos olisikin niin ei ne sitä sun lellipennulle anna, ei nyt eikä pyhäinpäivänä tai edes pääsiäisenä. Osta itse sille karkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi paljon lapsia 31. Päivä karkki tai kepponen - kierroksella, ja saivat karkkia. Perjantaina tuli taas kiertäviä, annoin yhdelle, ja sit en enää avannut ovea. .uutta niitä kävi vielä lauantainakin, n.7-8 kertaa soi oi ikello. Olis kiva jos yksi päivä riittäisi.

Mitä haittaa siitä on että käyvät useana päivänä?

Koska Halloween on aina 31.10. eihän virpojatkaan käy koko viikkoa... Eikä ilotulitteita ammutta monena iltana vuodenvaihteen tienoilla.

Niin, sen tiedän. Mutta mitä HAITTAA siitä on?

Vierailija
24/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset kerjäykset pitäisi kieltää. Onneksi niitä ei tänne maalle eksy. Eipä mulla olisi mitään antaakaan.

Lapsilta kieltää viaton perinne? Mietis nyt vähän. Kielletäänkö saman tien Joulu ja Juhannuskin? Ettei vaan vahingossakaan olisi lapsilla kivaa.

ap

Ei Halloween ole suomalaisten juhla, kuten nimikin jo kertoo. Meillä on pyhäinpäivä, eikä siihen liity mitään riekkumista asuissa tai karkinkerjuuta. Meillä on pääsiäinen sitä varten. Eikä muuten joulua, juhannusta tai pääsiäistäkään juhlita väärinä päivinä. Lapsilla on kivaa oikeina päivinä.

Vierailija
25/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh... No tajuat varmaan että se ei ole sama asia kuin kierellä naamiaisasussa ovilla. Se on ns. ''elämys'' jota en haluaisi riistää lapseltani. Vastaisitko aloituksen kysymykseen? Onko ihmisillä yleensä karkkia kotona? 

ap

Ei tietenkään ole, ja jos olisikin niin ei ne sitä sun lellipennulle anna, ei nyt eikä pyhäinpäivänä tai edes pääsiäisenä. Osta itse sille karkkia.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, se että ostaisin itse lapselle karkit, on aivan eri asia kuin se että saisi kierrellä ovelta ovelle naamiasasussa. Ja kuka sanoi että lapseni on lellipentu :D

ap

Vierailija
26/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo kirjoitti, niin yritystä tässä on. Mutta se, ettei ap huomioinut huomista isänpäivää, ja se, että ap vastailee hyvin provo-tyypillisesti, vie pisteitä. Ajankohta vielä tyypillinen provolle, eli lauantai-ilta. Harmi, ettei tämä tullut mieleen jo perjantaina, niin olisi ollut uskottavampi. Annan kuitenkin 3/5.

Vierailija
27/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole karkkia amerikkalaisen ostamisjuhlan vuoksi.  Mutta jos kävisi kekri-pukki!

"Tappi tynnöristä tai uuni kumoon"-hoilahtavan kyrmyniskan edessä töytyyttäisimme hänelle olutta,  ruisleipää, jolla  voita ja palvikinkkua. Annettaisiinpa myös mojova kossupaukku!

Vierailija
28/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei Halloween ole suomalaisten juhla, kuten nimikin jo kertoo. Meillä on pyhäinpäivä, eikä siihen liity mitään riekkumista asuissa tai karkinkerjuuta. Meillä on pääsiäinen sitä varten. Eikä muuten joulua, juhannusta tai pääsiäistäkään juhlita väärinä päivinä. Lapsilla on kivaa oikeina päivinä.

Oikeina päivinä? Jos joutuisit jouluksi sairaalaan, jättäisitkö joulunvieton kokonaan välistä? Ja mieti itsesi tässä lapsen asemaan. Pienen lapsen joka on odottanut joulua kuin kuuta nousevaa!

Niinpä.

ap

Vierailija
29/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "perinne" virpovista noidista alkoi 1970- luvulla, kun päiväkodeissa jonkun ideasta naitettiin itäsuomalainen virpomisperinne lännen trulleihin. Virpomassa käytiin vain ystäviä ja sukulaisia ja palkan sai hakea pääsiäisenä.

Vierailija
30/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulla joka viikonloppu karkkia kotona? Voisin tulla joka viikonloppu sun ovelle ja sanoa "karkki tai kepponen". Kato kun mua kiukuttaa aina viikolla, niin voin tulla käymään vain viikonloppuisin. Ja mun mielestä joka viikonloppu on Halloween, ja mä oon niin erityinen ja ihana omasta mielestäni, ja ansaitsen kaikkee kivaa, ihan mitä vain mieli tekee, niin ei pidä pahastua, vaan antaa mulle hyvä mieli. Ens viikonloppuna voi olla mitä vaan karkkia, mut annan sulle samalla listan mitä karkkeja sulla pitää olla varattuna mulle joka viikonloppu. Ja mulle Halloween on enemmän henkinen juttu, niin en laita mitään pukua ylleni.

Tai mitäpä jos kasvattaisit sen kultamussukka-kakarasi, ettei kaikkien muiden tarvitse sitä koulussa, työelämässä ja parisuhteessa sitten myöhemmin tehdä.

Vierailija
31/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tätä uhkailutapaa muutenkaan (vaikka sitten olisikin oikeana päivänä). Jos et anna, niin sitten teemme jotain ilkeää ja tuhoamme omaisuuttasi. Mitä hauskaa tässä oikeasti on?

Virpominen on ihan eri tyyppistä, molemmat antavat jotain vastineeksi.

Vierailija
32/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää monellako vastaajista on lapsia. Tuskin kenelläkään, iten voisikaan olla kun hoetaan pelkkää provoa ja lellipentua... Itsekin ihan lapsia vielä :D 

Nyt jos saisin jonkun aikuisen perheellisen vastauksen.

ap

Vierailija
33/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oikeina päivinä? Jos joutuisit jouluksi sairaalaan, jättäisitkö joulunvieton kokonaan välistä? Ja mieti itsesi tässä lapsen asemaan. Pienen lapsen joka on odottanut joulua kuin kuuta nousevaa!

Niinpä.

ap

Kyllähän sä voit viettää joulua vaikka joka päivä. . Vaaditko sit että kaupoissa on aina joilukoristeet ja joululaulut raikaa. Voithan järjestää kotonasi vaikka kuinka monta kellosta.

34/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Meillä ei ole. Ostetaan karkkia silloin ku tekee mieli ja sitten syödään kaikki itse.

-eri-

Vierailija
35/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee kyllä teillä tämä kirjoittelu ihan yli :D 

Tehdäänpä pari asiaa selväksi:

- minun lapseni on hyvin kasvatettu

- minun lapseni on hyvinkäyttäytyvä

- minun lapseni ei ole menossa ketään uhkailemaan, vaan noudattaa tiettyä perinnettä

- minun lapseni on odottanut tätä karkkikierrosta kauan, enkä haluaisi riistää sitä häneltä

Ja painotan vielä kerran. Kyseessä on PIENI LAPSI! Ei mikään terroristi tai kirvesmurhaaja. Onko se karkkikierros nyt niin väärin.

ap

Vierailija
36/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte muuten kommentin kirjoittajat kertoa onko teillä omia lapsia.

ap

Vierailija
37/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee kyllä teillä tämä kirjoittelu ihan yli :D 

Tehdäänpä pari asiaa selväksi:

- minun lapseni on hyvin kasvatettu

- minun lapseni on hyvinkäyttäytyvä

- minun lapseni ei ole menossa ketään uhkailemaan, vaan noudattaa tiettyä perinnettä

- minun lapseni on odottanut tätä karkkikierrosta kauan, enkä haluaisi riistää sitä häneltä

Ja painotan vielä kerran. Kyseessä on PIENI LAPSI! Ei mikään terroristi tai kirvesmurhaaja. Onko se karkkikierros nyt niin väärin.

ap

Miten sun pienelle lapselle on muodostunut tällainen perinne, kun sellaista ei Suomessa ole? Ettet vaan olisi itse hokenut että nyt tarttis tällaista tehdä että saisit someen kivoja kuvia? Onko sulla itselläs karkkia nyt kotona, onko käyny keppostelijoita, tai voisko ens viikolla tai kuukauden päästä tulla, kun ei oikeana päivänä ehtinyt? Hyvään kasvatukseen kuuluu myös se, että auttaa lasta ymmärtämään, ettei maailma pyöri hänen pillinsä mukaan, ja joskus tulee pettymyksiä. Niistä sitten vaan eteenpäin ja uusia juttuja odottamaan.

Ps. Älä jaksa enää.

Vierailija
38/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ei sitä mennyt oikeana päivänä, hyvin kasvatettu ja kiltti lapsi?

Vierailija
39/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen jos aikuisetkin kävisi pullo tai kepponen kierroksella. Jos sattuu alkoholi loppumaan, niin sit sais pukeutua naamiaisasuun ja vaatia naapurilta. Kai sitä jokaisella alkoholia on, ja olis niin surkeita kun jää ilman.

40/80 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää monellako vastaajista on lapsia. Tuskin kenelläkään, iten voisikaan olla kun hoetaan pelkkää provoa ja lellipentua... Itsekin ihan lapsia vielä :D 

Nyt jos saisin jonkun aikuisen perheellisen vastauksen.

ap

Aikuinen yksi lapsi, kolme lapsenlasta vastaa:

Voiko lapsen lähettää huomenna halloween-kierrokselle? Et.

Onko ihmisillä karkkia yleensä kotona? Toisilla on, toisilla ei ole.