Lahjoittiko joku oikeasti eilen rahaa siihen nenäpäivä-tapahtumaan?
Minä en, koska eiväthän ne rahat niiden köyhien maiden lasten hyväksi oikeasti mene vaan tikkaiden ihmisten taskuun jossa on ennestään jo jotain tuhat miljoonaa euroa rahaa.
Kommentit (28)
En mutta olen kuukausilahjoittaja kansainvälisen hyväntekeväisyysjärjestön työlle jota tehdään paljon mm Afrikassa.
Lisäksi olen ollut vuoden Tansaniassa yliopistossa vierailevana tutkijana ja opettajana, ja yrittänyt tuossa toimessa aktivoida opiskelijoita miettimään yritysideoita ja kaupallistettavia tuotteita ja projekteja, sen sijaan kun monella tuntui olevan asenne että valmistuu ja sitten menee toiselle töihin, mieluiten ulkomaille. Tiedän ainakin yhden naisopiskelijan näistä perustaneen kymmeniä muitakin työllistävän yrityksen, eikä hingu edes ulkomaille kun on se rikkaan elämä aidattujen asuinalueiden sisällä sielläkin varsin mukavaa.
Ei todellakaan näihin keräyksiin. Mikseivät siellä lähiseuduilla ja rikkaissa maissa järjestä näitä nenäpäiviä ? Ai puuttuu suomalaiset köyhät hölmöt moista tukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras apu afrikalle on se että ei auteta ollenkaan.
No eikä ole. Maailmassa on paljon projekteja, jotka saavat paljon hyvää aikaan. Ne eivät tosin välttämättä ole suurimpien järjestöjen projekteja.
Eli jos sä saat kaiken tekemättä mitään, niin miksi ylipäätään aktivoituisit tekemään epäkohdille mitään. Jos mä saisin kolme tonnia näppiin siitä että makaan kotona, niin makaisin kotona. Kun en saa, niin pitää käydä tienaamassa se kolme tonnia. Tämä asia on sosialisteille täysin ylivoimainen asia ymmärtää.
Osallistuisin, jos joku voisi taata, että 90% avustussummasta menee kohteeseen. Ja tuolla rahalla vietäisiin kehitysmaihin sterilointiklinikoita. Eniten auttaisivat itseään, jos opettelisivat pitämään lapsiluvustaan järkevänä (max 2).
Miksi Raakel jätti pestin? Tajusiko kupletin todellisen juonen, ettei mitään kehitysapua oikeasti tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Paras apu afrikalle on se että ei auteta ollenkaan.
Abortti- ja sterilisaatiotekniikkaa sinne voisi kehitysapuna viedä.
Ehkäisypillereitä ja ehkäisykapseleita voisi joku jenkki lääkefirma afrikkaan viedä.
Jos laitapuolen kulkija pyytää puuttuvaa lanttia pulloonsa, niin sellaisen mieluusti annankin, mutta yhdellekään järjestölle ei tipu yhtikäs mitään!
M 45