Helsinkiläisäidin pettymys
Helsinkiläisäiti pettyi, kun lapsi ei saa päiväkodissa kauramaitoa – ilmastosyyt eivät riitä perusteeksi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5931ddf1-c63b-4689-948f-83137ca7dae0
Mä en oo koskaan käsittänyt näitä päiväkotien erikoiskohteluiden vaatijia.
Hän esiintyy jutussa nimettömänä, koska ei halua nostaa yksittäistä päiväkotia tikun nokkaan.
Ihan hyvä, ettei esiinny nimellään ja nosta itseään tikun nokkaan.
Kommentit (25)
Hei nyt aikuisten oikeesti. Allergiat on ihan hyväksyttävä syy saada se erikoisjuoma. Siinä missä alle vuoden ikäinen saa korvikkeen. Mutta on ihan päätöntä ettei vesi kelpaa vakaumuksen vuoksi vaan parhaassa tapauksessa tuon erikoisjuoman pitää olla jonkin tietyn merkkinen. Se mihin kotona on totuttu. Saattaapi olla niin ettei muksulle kelpaa se mitä päikkyyn tilataan keskuskeittiöltä. Siinä kun ei ole valinnanvaraa. Allergisistakin osa juo kotona jotain tietyn merkkistä ja hoidossa vettä kun maku on vähän eri. Kotoa tuotuna maitojen kirjo olisi ihan järjetön. Ei sinne kukaan muukaan saa roudata eväitään. Ja joo virheitä sattuu kun on esim. maitoallergiaa jollain. Se ei riitä että keittiö lähettää jotain korvaavaa kun jonkun hoitajan tai harjoittelijan ajatus katkeaa. Joskus ne muksutkin juo kaverin mukista ihan itse.
Terveiset sieltä keittiöltä
Vierailija kirjoitti:
Itse odotan kauhulla päiväkotia. Lapsella on maitoallergia ja aion pyytää vettä ruokajuomaksi, jos kasvijuomia ei tarjota ollenkaan. Olen aika monelta vain kuullut, että hoitajat tarjoaa silti maitoa lasista, vaikka vanhemmat ovat sanoneet, että vesi ruuan kanssa.
Oletko mun ex-vaimo joka oli eron jälkeen omassa päässään diagnosoinut lapselle maitoallergian? Ainakin samanlaista tekstiä suollat. Hyvin tuo näkyy pystyvän laktoositonta maitojuomaa juomaan. Sekin siksi kun suvussa on jonkin verran laktoosi-intoleranssia.
Komppaan kokkia, ilmastovouhotus on meillä saanut aikaan vastareaktion, syödään enemmän lihaa.
Vesi ois paljon ilmastoystävällisempää kuin kauramaitoa.
Kauramaito ei pelasta maailmaa.