Mä niiiin haluaisin juoda mutta en voi. Mitä teen?
Mä yritän olla ilman loppuvuoden. Joka viikonloppu menee 3-4 viinipulloa ja arkisin parit kaljat... känni ja nousuhumala on ainut missä olo on hyvä.... edellinen selvä perjantai on ollut joskus kolmisen vuotta sitten. Tuntuu ihan paskalta koko viikonloppu!
Kommentit (8)
Tsemppiä ap. Jos oikeasti haluat sitä niin ei se ole niin vaikeaa. Uutena vuotena tulee kaksi vuotta täyteen.
Juo jotain marjamehua. Ritualistisen osuuden tyydyttäminen saattaa jo auttaa vähän.
No, jos niin paskalta tuntuu, niin ehkä suonensisäisiä huumeita. Kyllä se nuppi tutisee niinkin.
Uskon että on vaikeaa. Tee vaikka huomenna jotain, mitä et känniviikonloppuna pystyisi tekemään. Lähde vaikka ulos lenkille tai jotain. Jos saat kehitettyä viikonloppuihisi muuta sisältöä kännäämisen sijaan, niin on varmaan helpompi olla kännäämättä.
Ap. Muista aina, että kukaan ei tarvitse viinaa eikä huumeita. Minullakin oli vielä muutama vuosi sitten tapana juoda viiniä varsinkin silloin, kun mies oli matkoilla. Jälkeen päin keljutti ja vähän masensikin. Lopetin kokonaan viinin juonnin. Nyt meillä on siistiä. Ei päänsärkyä. Rahat säästyy. Voin lähteä autolla liikkeelle milloin vain. Kun tekee mieli juoda ajattelen etten tarvitse tippaakaan alkoholia eikä sitä tarvitse kukaan. En ole edes tiennyt miten ihana on selvä päivä.
Suomessa on pakko juoda alkoholia koska tätä v.... ankeutta ei kukaan normaali ihminen kestä.
Itse taas olen onnellinen ihan siitä kun ei tarvitse juoda ja siitä että olen vapaa, ts. en riippuvainen mistään päihteestä.
Ap, aika hienoa että yrität olla ilman. Ja tiedostat selvästi ongelmasi. Siinä mielessä olet jo pitemmällä kuin mihin moni muu pääsee.