Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ehkä tiedän jo vastauksen itsekin. Mutta koiraa en saa vuokra-asuntooni ottaa ja kissaa en tahdo. Lemmikki olisi silti "kiva".

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ei minusta. Mibulla on gerbiilejä ja olen aikuinen. Tykkään pienistä eläimistä. En tahtoisi esim. koiraa. Aiemmin minulla oli rottia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen aikuinen (28v) ja minulla on hamsteri. Tykkään muutenkin kaikesta söpöstä, joten hamsteri sopii kuvioon :> Haluan löytää mieheksenikin sellaisen pikkuisen söpön pojun.

Sitten myös pukeudun Japani/anime vaikutteisesti ja laitan hiuksia myös. Ja minulla on söpö sisustus :>

Vierailija

Kyllä se kuule on. Eläinkaupan myyjä räpsäisee sinusta kuvan ja laittaa firman facebook-sivuille otsikolla "päivän noloin asiakas". Tai kailottaa ostotilanteessa kovaan ääneen että gerbiilejä ostat, aikuinen ihminen. Luuseri!!1

Vierailija

Miten olisi hamsteri tai rotta? Jos siis haluat pienlemmikin, jota voi myös silitellä ja sylitellä. Gerbiili ei ole niin kesyyntyvää ja kädessä viihtyvää sorttia kuin hamsut ja rottikset. Tai ainakaan meidän gerbsut eivät olleet, hamsterit ja rotat kylläkin.

Vierailija

Mikä lemmikki se nyt on jos joutuu häkissä asustamaan. Muutenkin jyrsijöiden pitäminen lemmikkinä on absurdia. Jos ne pystyisivät,lähtisivät karkuun taakseen katsomatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä lemmikki se nyt on jos joutuu häkissä asustamaan. Muutenkin jyrsijöiden pitäminen lemmikkinä on absurdia. Jos ne pystyisivät,lähtisivät karkuun taakseen katsomatta.
Marsu ei lähtisi karkuun.

Vierailija

Gerbiili on mielestäni tosi hauska lemmikki. Ne ovat touhukkaita ja kiintyvät kyllä ihmisiin, vaikka ne eivät mitään rapsuteltavia ja kädessä viihtyviä eläimiä olekaan. Mulla on ollut aikuisena, ja ostamme lapsille jossain vaiheessa gerbuja. Nyt on koiranpentu, ei jaksa enempää eläimiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei niin kun heti ensimmäisen häkistä päästessään ne näkisi ensimmäisen sähköjohdon, niin se hyökkäisi sen kimppuun ja nakertaisi sen rikki ja 230v menee marsun läpi ja se oli siinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että marsu pystyy kiihtymään jollain tasolla ruokkijaansa mutta varmasti sillä olisi antoisampi elämä Andeilla kuin kaltereiden takana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että marsu pystyy kiihtymään jollain tasolla ruokkijaansa mutta varmasti sillä olisi antoisampi elämä Andeilla kuin kaltereiden takana.

Kiintymään

Vierailija

Hei, nisäkkäät ovat lähtökohtaisesti eläimiä, joilla on tunteet. Kyllä ne kiintyvät ihan oikeasti, eivätkä vain "jollain tasolla". Tämä juuri erottaa matelijat ja nisäkkäät, evoluutiossa nisäkkäille on kehittynyt tunteet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei, nisäkkäät ovat lähtökohtaisesti eläimiä, joilla on tunteet. Kyllä ne kiintyvät ihan oikeasti, eivätkä vain "jollain tasolla". Tämä juuri erottaa matelijat ja nisäkkäät, evoluutiossa nisäkkäille on kehittynyt tunteet.

Jep. Niiden mielestä häkissä on tosi mukava asustella, ihan paras vaihtoehto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jep. Niiden mielestä häkissä on tosi mukava asustella, ihan paras vaihtoehto.

Kommentoit ihan eri aihetta. Esim. marsuja ei nyt lähtökohtaisesti ole tarkoitus pitää koko ajan häkissä, vaan esim. sen ajan, kun ne ovat kotona yksin. Muuten vapaana. Gerbiileille taas tarpeeksi iso terraario ja tekemistä, ja niitäkin voi välillä juoksuttaa. Mutta siis ethän sinä kommentoinut lainkaan sitä asiaa, josta minä puhuin.

Vierailija

Noloa se on vaan silloin, jos et osaa eläimestä huolehtia ja otat sen vaan koske tekee mieli. Eli opiskele ensin mitä gerbiilit tarvitsevat ja miten niitä hoidetaan. Ja muista että yleensä ilmoitetut terraario koot ovat niitä minimikokoja joihin eläimen saa lain mukaan laittaa. Mitä isompi asumus, sitä parempi. 

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat