Onko pakaste katakaravut ja vihannessekoitus mielestäsi terveellistä ruokaa?
Siis ostin 500g pussin pakaste juures sekoituksen. Siinä perunaa, kesäkurpitsaa, jotain keltaista ja porkkanaa.
Sitten 180g katkarapuja. Nämä paiston pannulla ja söin aivan kaiken itse.
Päälle laitoin vähän valkosipuli aiolia.
Olen kuitenkin laihdutuskuurilla, mutta iltaa kohden iski nälkä. Mielestäni tuo on kuitenkin melko terveellistä. Eikö niin? Ei lihaa, ei paljoa perunaa, ei juuri rasvaa. Paistoin kaiken oliiviöljyssä. Joo tiedän söin kerralla aika paljon, mutta oli nälkä liikunnan jälkeen.
Kommentit (25)
Söit ihan järkyttävän määrän. Miten niin olet laihdutuskuurilla? Onko tämä provo?
Vierailija kirjoitti:
Söit ihan järkyttävän määrän. Miten niin olet laihdutuskuurilla? Onko tämä provo?
Oli nälkä.
Päivällä söin vain linssikeittoa, banaanin ja protsku rahkan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli nälkä.
Päivällä söin vain linssikeittoa, banaanin ja protsku rahkan.
Ap
Aamupala:
Kaurapuuro veteen, mustikka kaurajoguttti.
Ap
Katkaravut on terveellisiä nehän on pelkkää proteiinia periaatteessa. Itse teen niitä välillä tomaattikastikkeessa mitä maustan huolella. Eli juuuuuuuu
Katso paljonko sitä perunaa on sekoituksessa. Yleensä ainaki 50% ellei enemmänkin. Aioli eikö ole majoneesia, joten kävisikö joku kevyempi vaihtoehto sen tilalle?
ps. Mistä sait kasvissekoitusta jossa on kesäkurpitsaakin?
Kuinka paljon sitä aiolia meni päälle? Vähänkää reilumpi majoneesi nostaa kalorit taivaisiin
Jos majoneesia ei käytä liikaa, niin sitten on terveellinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tossa on vähän kaloreita jos pussin sisältö koostui enimmäkseen vihanneksista. Sopivasti myös proteiinia.
Ei siis mitenkään huono.
Vierailija kirjoitti:
Katso paljonko sitä perunaa on sekoituksessa. Yleensä ainaki 50% ellei enemmänkin. Aioli eikö ole majoneesia, joten kävisikö joku kevyempi vaihtoehto sen tilalle?
ps. Mistä sait kasvissekoitusta jossa on kesäkurpitsaakin?
K kauppa.
Ap
Ihan terveellistä tuo on. Hyvä jos nautit ruoasta vaikka oletkin vaihtanut linjaa.
Yksi seikka pisti silmään: miksi paistoit katkarapuja? Nehän on lähtökohtaisesti valmiiksi kypsennettyjä, tunnistaa vaaleanpunaisesta väristä. Jättikatkarapuja yms. saa tosin raakanakin ja ne on harmaita.
Puoli kiloa kasviksia on ihan ravitsemussuositusten mukaista mutta tuon majoneesin vaihtaisin pelkkään kasviöljyyn tai öljypohjaiseen salaatinkastikkeeseen. Ja rypsiöljy on vastoin yleistä käsitystä terveellisempi vaihtoehto kuin oliivi: oliiviöljyssä ei käytännössä tuskin lainkaan omega-3 rasvahappoja, rypsissä on.Omegat 3 ja 6 on välttämättömiä ja rypsissä on molempia.
Itse olen laihtunut viime kuukausina kolme kiloa ihan itsekseen. Jäin eläkkeelle ja päiväkahvin kanssa töissä nautiskellut herkut on jääneet pois.
Vierailija kirjoitti:
Yksi seikka pisti silmään: miksi paistoit katkarapuja? Nehän on lähtökohtaisesti valmiiksi kypsennettyjä, tunnistaa vaaleanpunaisesta väristä. Jättikatkarapuja yms. saa tosin raakanakin ja ne on harmaita.
Puoli kiloa kasviksia on ihan ravitsemussuositusten mukaista mutta tuon majoneesin vaihtaisin pelkkään kasviöljyyn tai öljypohjaiseen salaatinkastikkeeseen. Ja rypsiöljy on vastoin yleistä käsitystä terveellisempi vaihtoehto kuin oliivi: oliiviöljyssä ei käytännössä tuskin lainkaan omega-3 rasvahappoja, rypsissä on.Omegat 3 ja 6 on välttämättömiä ja rypsissä on molempia.
Itse olen laihtunut viime kuukausina kolme kiloa ihan itsekseen. Jäin eläkkeelle ja päiväkahvin kanssa töissä nautiskellut herkut on jääneet pois.
Mikä tossa majoneesissa niin ihmisiä ahdistaa? Itse kun tekee, niin siihen tulee kasviöljyä suurin osa, kananmuna, suolaa, etikkaa ja sinappia jos haluaa + muita mausteita
Yleensä noissa sekoituksiss; joisza on perunaa, on perunaa n. 50%. Söit siis 250 g perunaa + kaiken muun. Pelkästä perunasta 40 g hiilaria.
Ottakaa huomioon. Ennen olisin saattanut tilata pizzan tai kebabin.
Ap