Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin pysäyttää tämän tilanteen? Varattu mies on ihastunut

Vierailija
08.11.2019 |

Olen itse sinkku ja paljon nuorempi kuin tämä mies. Hän on ollut naimisissa jo vuosikaudet. Kaikki alkoi työpaikan pirskeissä, joissa kuulemma olimme pussailleet, vaikka itselläni ei ole siitä minkäänlaista muistikuvaa, eikä ilmeisesti muillakaan paitsi hänellä, koska kukaan muu ei ole mitään vihjaillut eikä käyttäytynyt oudosti. Hän oli seuraavana päivänä etsinyt numeroni jostain ja alkoi lähetellä viestejä, joissa halusi tulla käymään luonani. Kieltäydyin. Töissä olemme jutelleet normaalisti kaikesta. Mies lähettelee minulle välillä viestejä, joissa esimerkiksi valittaa tylsyydestä. En ole kertaakaan oma-aloitteisesti lähettänyt hänelle mitään, enkä ole vastaillut kovinkaan innokkaasti. Hän on kuitenkin töissä alkanut avautumaan suhteestaan minulle ja uteliaana ihmisenä olen kuunnellut, yrittänyt neuvoa ja nimenomaan kannustanut häntä jatkamaan avioliittoa. Kuulemma hänen vaimonsa ei tiedä mitään siitä että mies haluaisi erota, ja kaikki ongelmat ovat miehen pään sisällä ja hän itsekin myöntää että vaimo on syytön kaikkeen. Mies myönsi olevansa minuun ihastunut ja vaatii minulta jatkuvasti jotain vastausta, että tietäisi ”mihin suuntaan” pitäisi jatkaa. Olen sanonut että tuollaiset ihastumiset on ohimeneviä ja että meidän välillä ei tule koskaan olemaan mitään vaikka hän jättäisikin vaimonsa. Olen ainoastaan kaverimielessä kiinnostunut juttelemaan hänen kanssaan.

Eilen hän kertoi, että vaimo oli nähnyt viestit joita mies on minulle lähetellyt. Mies sanoi, että siitä tuli draamaa kotona, mutta onnistui kuulemma selittämään asian jotenkin parhain päin. Hän sanoi minulle, että hänellä ei ole tämän asian suhteen itsesuojeluvaistoa, ja haluaisi jäädä jotenkin rysän päältä kiinni vaimolle. Hän kertoi myös, että hänellä on ollut vaimonsa selän takana seksisuhde naimisissa olevan naisen kanssa pari vuotta sitten. Hän kertoi naureskelevasti sen olleen ”harmitonta syrjähyppelyä”. Kuulemma tylsyys on ollut syynä tuollaiseen, sekä myös siihen miksi hän minulle juttelee. Minusta on todella erikoista, että hän selostaa minulle tuollaisia asioita ihan arkipäiväisesti, ei häpeä ollenkaan eikä pelkää kiinnijäämistä.

Eilen hän soitti minulle enkä kehdannut olla vastaamatta. Juttelimme tunnin ajan puhelimessa ja hän taas vaati selityksiä sille miksi hän ei voi tulla käymään luonani. Kuulemma hän aikoo tänään soittaa taas. Haluaisin lopettaa puhumisen kokonaan ja muuten olisin lopettanutkin, mutta työpaikalla joutuu väkisin olemaan tekemisissä ja tilanteesta tulisi tosi kiusallista jos olisimme yhtäkkiä huonoissa väleissä. Pelkään myös, että hän hautoisi minulle jotakin kostoa. En haluaisi olla osana tällaista tilannetta ja syyllistän itseäni, vaikka en ole muuta tehnyt kuin ollut kaverimielessä juttuseurana. Miten voisi luontevasti ilmoittaa, ettei halua jatkaa tällaista niin että se ei aiheuttaisi mitään kiusallisuutta? Olen oikeasti todella nuori verrattuna mieheen, ei ole hirveästi kokemusta keski-ikäisten perhedraamoista ennestään.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mukavista viesteistä! Saitte mieleni paremmaksi koska luulin että olisi tullut vaan syyllistäviä kommentteja 😅

Huomasin äsken että tämä mies oli estänyt minut whatsapissa. En tiedä miksi, mutta nyt ainakin on toivoa ettei hän enää lähettäisi mitään. Saa nähdä mitkä tunnelmat on sitten kun seuraavan kerran ollaan samaan aikaan töissä, siellä kun ei oikeastaan voi vältellä ketään millään tavalla.

Ap

Vierailija
62/86 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaapa yksinkertaiselta toi mies. Ei tommoinen typerys osaa kenenkään mainetta pilata vaikka voi yrittääkin! Ois hyvä jos vaimo tietäis koko totuuden mutta sanoisin että sun ei kannata tohon asiaan silti sekaantua sen enempää niinku et varmasti aiokaan. Ja noista olemattomista pusuista: jos ne ois tapahtunu oikeesti niin muistamattomuudesta päätellen oisit ollu niin kännissä että se lasketaan hyväksikäytöks. Että oo huoleti, asiat järjestyy kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mukavista viesteistä! Saitte mieleni paremmaksi koska luulin että olisi tullut vaan syyllistäviä kommentteja 😅

Huomasin äsken että tämä mies oli estänyt minut whatsapissa. En tiedä miksi, mutta nyt ainakin on toivoa ettei hän enää lähettäisi mitään. Saa nähdä mitkä tunnelmat on sitten kun seuraavan kerran ollaan samaan aikaan töissä, siellä kun ei oikeastaan voi vältellä ketään millään tavalla.

Ap

Perus narsku, suuttui kun olet "huijannut" häntä ja nyt raivoissaan blokkailee jokapaikasta. Todennäköisesti töissä olet hänelle nyt ilmaa, toivoa saattaa ettei ota mitenkään silmätikukseen aiheuttaakseen vahinkoa.

Vierailija
64/86 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän yritti taas lähettää viestiä, johon vastasin että on parempi ettei olla yhteyksissä töiden ulkopuolella. Hän vastasi ettei ymmärrä yhtään, ja että pitkästä aikaa oli joku yhteys neljän seinän ulkopuolelle ja senkin hän nyt menetti... ja totesi perään että ”ehkä löydän uuden”. Nyt pelottaa mikä tunnelma työpaikalla tulee olemaan, mutta olen ainakin ylpeä itsestäni ja siitä että omalta osaltani päätin tämän asian nyt tähän pisteeseen.

Ap

"Ehkä löydän uuden" kyllä puhuu niin omaa kieltä siitä mikä on miehen harrastus ja sinun arvo hänen silmissä. Hyvä juttu kun sait rohkeutta laittaa pisteen tuolle kaikelle.

Vierailija
65/86 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne ei muutu tuosta mitenkään pahemmaksi, niin jätä asia vain omaan arvoonsa äläkä ota siitä itsellesi päänsärkyä. Ongelma on miehen, ei sinun.  Mielestäni olet toiminut aivan oikein. Tietysti voit yrittää ottaa vähän etäisyyttä ja keksiä itsellesi vaikka jotain kuvitteellisia kiireitä.

Vierailija
66/86 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan pikkujouluissa ei kannata ottaa liikaa. Kokemusta on..

mies51v

Vierailija
67/86 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen ketju muillekin, jotka joutuvat samaan tilanteeseen. Avuksi estämään se, että eivät joudu manipuloiduksi.

Vierailija
68/86 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko puhua työpaikalla jollekin tuosta, vaikka silloin kun toi mies ei ole paikalla? Ihan vaan siltä varalta että jos hän yrittää jotain kostotoimenpiteitä. Usein tommoset tyypit ei oo erityisen pidettyjä, uskon että muut olis sun puolella kuitenkin.

Vierailija
69/86 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko puhua työpaikalla jollekin tuosta, vaikka silloin kun toi mies ei ole paikalla? Ihan vaan siltä varalta että jos hän yrittää jotain kostotoimenpiteitä. Usein tommoset tyypit ei oo erityisen pidettyjä, uskon että muut olis sun puolella kuitenkin.

Ehkä jos jotenkin tulis puheeksi tuollaiset jutut niin sitten voisin, en oikeen tiedä miten yhtäkkiä voisin aloittaa kertomaan tällaista. En osaa edes sanoa että kenelle kannattaisi kertoa tai kenelle ei, kun mietin että jos kaikki puolustaisikin häntä.

Ap

Vierailija
70/86 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että ei kiinnosta etkä noteeraa enää mitenkään.

Vierailija
71/86 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä miehelle 10l ämpäri ulostettasi.

Kirjoita mukaan lappu.

Rakkaudella xxxxx xxxxxxx

Vierailija
72/86 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän päivitystä tilanteeseen... eli tämä henkilö ei ole uskonut vaikka olen sanonut suoraan ettei kiinnosta olla missään yhteyksissä. Hän vain jankuttaa että miksi ja miten niin et halua jne. Parin viikon päästä on yhden työntekijän pirskeet eläkkeelle jäämisen kunniaksi, joissa kuulemma on tarjolla ilmaista juotavaa. En ole menossa, koska tämä ahdistelija tulee sinne ja hän on viime päivinä koko ajan tivannut minulta että miksi en tule ja kyllä minä kuitenkin muutan mieleni jne, eikä mikään selitys tunnu kelpaavan. Hän myös sanoi, että ”teki niin paljon mieli laittaa sulle viikonloppuna viestiä mutta enpä sitten viitsinyt kun lupasin olla laittamatta...” en tajua miksi tuokin piti ääneen sanoa. Kun hän ei nyt näytä hyvällä uskovan niin en tiedä mitä tässä seuraavaksi pitäisi tehdä. Hän on todella erikoinen tyyppi jota ei voi kunnolla selittää ellei häntä itse kohtaa. Olen kertonut tästä yhdelle toiselle henkilölle ja hän vaikutti järkyttyneeltä mutta ei kuulemma olisi uskonut hänestä tuollaista. Kuulemma tällä ahdistelijalla on hyvät suhteet ”johtoportaaseen” ja pystyy vaikuttamaan heidän päätöksiinsä enemmän kuin muut työntekijät, ja on kostonhaluinen ihminen eli en tiedä miten pahasti hänelle edes uskaltaa sanoa, tai pitäisikö jollakin tavoin hankkia muitakin todisteita kuin viestit ja vastaamattomat puhelinsoitot.

Ap

Vierailija
73/86 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, kannattaa myös turvata oma selustasi siellä työpaikalla. Tuollainen ihminen voi pyrkiä myös tuhoamaan työsuhteesi, kun et antanut haluamaansa vastakaikua ja hänellä on nyt vaarana menettää myös se vaimonsa ihan oikeasti ja jää tyhjän päälle.

Vierailija
74/86 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Vaikutat aika tyhmälle ja mies kanssa. Ja tälläiset ihmiset on niitä ns. Parempia akateemisia. Luoja. :D 

Vierailija
75/86 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän päivitystä tilanteeseen... eli tämä henkilö ei ole uskonut vaikka olen sanonut suoraan ettei kiinnosta olla missään yhteyksissä. Hän vain jankuttaa että miksi ja miten niin et halua jne. Parin viikon päästä on yhden työntekijän pirskeet eläkkeelle jäämisen kunniaksi, joissa kuulemma on tarjolla ilmaista juotavaa. En ole menossa, koska tämä ahdistelija tulee sinne ja hän on viime päivinä koko ajan tivannut minulta että miksi en tule ja kyllä minä kuitenkin muutan mieleni jne, eikä mikään selitys tunnu kelpaavan. Hän myös sanoi, että ”teki niin paljon mieli laittaa sulle viikonloppuna viestiä mutta enpä sitten viitsinyt kun lupasin olla laittamatta...” en tajua miksi tuokin piti ääneen sanoa. Kun hän ei nyt näytä hyvällä uskovan niin en tiedä mitä tässä seuraavaksi pitäisi tehdä. Hän on todella erikoinen tyyppi jota ei voi kunnolla selittää ellei häntä itse kohtaa. Olen kertonut tästä yhdelle toiselle henkilölle ja hän vaikutti järkyttyneeltä mutta ei kuulemma olisi uskonut hänestä tuollaista. Kuulemma tällä ahdistelijalla on hyvät suhteet ”johtoportaaseen” ja pystyy vaikuttamaan heidän päätöksiinsä enemmän kuin muut työntekijät, ja on kostonhaluinen ihminen eli en tiedä miten pahasti hänelle edes uskaltaa sanoa, tai pitäisikö jollakin tavoin hankkia muitakin todisteita kuin viestit ja vastaamattomat puhelinsoitot.

Ap

Jos juttu alkaa käymään entistä ahdistavammaksi ja saat jo pelätä työsi puolesta, niin kyllä menisin esimiehen juttusille. Toki et tuollaisesta voi, kun olet itse vastaillut ja puhunut hänelle muistakin, kuin työasioista, mutta jos alkaa jotenkin uhkailemaan tai kiristämään jollakin.

Vierailija
76/86 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytä jokainen viesti ja lokitiedot puhelimessasi. Siinä on sulla sitten ”kättä pidempää”, jota tarvittaessa käyttää todistusaineistona.

Puhu valmiiksi työpaikalla vaikka luottamusmiehelle tai muille kollegoille. On ikänä mutta kuitenkin lopulta ihan samantekevää, vaikka mies olisi hyvää pataa jonkun esimiehen kanssa. Sun vaihtoehtona ei kuitenkaan ole jonkun vanhemman miehen painostuksesta alkaa suhteeseen tämän kanssa.

Olen pahoillani, että ko iljetys yrittää käyttää sua noin hyväkseen, mutta selviät siitä kyllä. Yritä päästä eroon liiasta kiltteydestä!!

Vierailija
77/86 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikka kuinka olisi "hyvät suhteet johtoportaaseen", niin aika äkäisesti ne esimiehet kyllä puuttuu kaikenlaiseen työpaikkahäirintään ja -kiusaamiseen. Ei sitä ainakaan kannata pelätä, ellei ole kyseessä joku ihan pikkufirma, jossa työskentelee pelkästään sukulaisia ja sitten sinä.

Vierailija
78/86 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Vaikutat aika tyhmälle ja mies kanssa. Ja tälläiset ihmiset on niitä ns. Parempia akateemisia. Luoja. :D 

en lukenut keskustelua ihan kokonaan vielä mutta mielestäni aloittaja vaikuttaa fiksulta kun on tajunnut jutun juonen ja sen kuinka mies yrittää häntä manipuloida. Teki myös viisaasti kertoessaan asiasta toiselle työkaverille (oletan?). Tsemppiä, tosi ikävää että tuon miehen kaltaiset tyypit saa rellestää ja aiheuttaa muille ahdistavat oltavat töissä jossa pitäisi saada olla rauhassa ilman pelkoa mistään.

Vierailija
79/86 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin kuin et huomaisikaan. Jätät bileet väliin, töissä olet asiallinen etkä reagoi mihinkään aiheeseen mikä ei liity työhön. Uhkailut voit jättää omaan arvoon. Mitä vähemmän materiaalia annat sitä vähemmän on mitään mitä käyttää. Sinun hermostumista se odottaa että pääsisi väittämään että sinä teet sitä mitä hän tekee, joten ole harmaa kivi, tee itsesi tylsäksi. Ole tylsä ja mielenkiinnoton. Ala vaikka uskovaiseksi ja tuputa seurakunnan tilaisuuksia aina kun ottaa yhteyttä ja sano rukoilevasi hänen puolestaan. Ole tylsä ja vastenmielinen.

Vierailija
80/86 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pitkä fantasia haluttuna olemisesta, ap vaikuttaa hyvin yksinäiseltä. 5/5 kummiskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi