Miten voin pysäyttää tämän tilanteen? Varattu mies on ihastunut
Olen itse sinkku ja paljon nuorempi kuin tämä mies. Hän on ollut naimisissa jo vuosikaudet. Kaikki alkoi työpaikan pirskeissä, joissa kuulemma olimme pussailleet, vaikka itselläni ei ole siitä minkäänlaista muistikuvaa, eikä ilmeisesti muillakaan paitsi hänellä, koska kukaan muu ei ole mitään vihjaillut eikä käyttäytynyt oudosti. Hän oli seuraavana päivänä etsinyt numeroni jostain ja alkoi lähetellä viestejä, joissa halusi tulla käymään luonani. Kieltäydyin. Töissä olemme jutelleet normaalisti kaikesta. Mies lähettelee minulle välillä viestejä, joissa esimerkiksi valittaa tylsyydestä. En ole kertaakaan oma-aloitteisesti lähettänyt hänelle mitään, enkä ole vastaillut kovinkaan innokkaasti. Hän on kuitenkin töissä alkanut avautumaan suhteestaan minulle ja uteliaana ihmisenä olen kuunnellut, yrittänyt neuvoa ja nimenomaan kannustanut häntä jatkamaan avioliittoa. Kuulemma hänen vaimonsa ei tiedä mitään siitä että mies haluaisi erota, ja kaikki ongelmat ovat miehen pään sisällä ja hän itsekin myöntää että vaimo on syytön kaikkeen. Mies myönsi olevansa minuun ihastunut ja vaatii minulta jatkuvasti jotain vastausta, että tietäisi ”mihin suuntaan” pitäisi jatkaa. Olen sanonut että tuollaiset ihastumiset on ohimeneviä ja että meidän välillä ei tule koskaan olemaan mitään vaikka hän jättäisikin vaimonsa. Olen ainoastaan kaverimielessä kiinnostunut juttelemaan hänen kanssaan.
Eilen hän kertoi, että vaimo oli nähnyt viestit joita mies on minulle lähetellyt. Mies sanoi, että siitä tuli draamaa kotona, mutta onnistui kuulemma selittämään asian jotenkin parhain päin. Hän sanoi minulle, että hänellä ei ole tämän asian suhteen itsesuojeluvaistoa, ja haluaisi jäädä jotenkin rysän päältä kiinni vaimolle. Hän kertoi myös, että hänellä on ollut vaimonsa selän takana seksisuhde naimisissa olevan naisen kanssa pari vuotta sitten. Hän kertoi naureskelevasti sen olleen ”harmitonta syrjähyppelyä”. Kuulemma tylsyys on ollut syynä tuollaiseen, sekä myös siihen miksi hän minulle juttelee. Minusta on todella erikoista, että hän selostaa minulle tuollaisia asioita ihan arkipäiväisesti, ei häpeä ollenkaan eikä pelkää kiinnijäämistä.
Eilen hän soitti minulle enkä kehdannut olla vastaamatta. Juttelimme tunnin ajan puhelimessa ja hän taas vaati selityksiä sille miksi hän ei voi tulla käymään luonani. Kuulemma hän aikoo tänään soittaa taas. Haluaisin lopettaa puhumisen kokonaan ja muuten olisin lopettanutkin, mutta työpaikalla joutuu väkisin olemaan tekemisissä ja tilanteesta tulisi tosi kiusallista jos olisimme yhtäkkiä huonoissa väleissä. Pelkään myös, että hän hautoisi minulle jotakin kostoa. En haluaisi olla osana tällaista tilannetta ja syyllistän itseäni, vaikka en ole muuta tehnyt kuin ollut kaverimielessä juttuseurana. Miten voisi luontevasti ilmoittaa, ettei halua jatkaa tällaista niin että se ei aiheuttaisi mitään kiusallisuutta? Olen oikeasti todella nuori verrattuna mieheen, ei ole hirveästi kokemusta keski-ikäisten perhedraamoista ennestään.
Kommentit (86)
Voi herranen aika.. Laita estot luuriin. Et sinä ole millään tavalla velvollinen viihdyttämään yhtään ketään muuta kuin itseäsi ja ihan sama mitä on sinulle sössöttänyt tai väittänyt tehneensä. Jos et muista niin mitään ei ole ollut ja vaikka olisikin niin sou vat. Niin nuo jätetään kuin kaikki muutkin pellet. Kylmästi.
"Kuulemma olemme pussailleet." (hohhoijaa) Onko sulla useinkin tuollaisia muistikatkoja?
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että naiset ei osaa pitää reviiriään. Minun elämääni ei kukaan ole koskaan luikerrellut tahtomattani.
Riittää, kun sanoo vaan, että tiedätkö, en ole ollenkaan kiinnostunut sinusta.
Tämä on kyllä kumma, mutta niin vaan minäkin olen alkanut jokaisen seurustelusuhteeni ajautumalla tilanteeseen kun en osannut sanoa ei, kerran jopa naimisiin. Jälkeenpäin ei tajua yhtään. Niin oli hyvin kiltti tyttö kasvatus opittu ja sisäistetty. Elämän keskipiste kun on miehen egon suojelu, niin noin sitä käy että on miesten kanssa pulassa ja suhteissa mitä ikinä ei halunnut.
Sano ap ettet halua hänen kanssaan mitään työkaveruutta enempää koska et ole koskaan ollut hänestä kiinnostunut sillai ja mikäli hän jatkaa lähentelyä olet yhteydessä esimieheen ja työsuojeluvaltuutettuun kehoittaen keskittymään työhön ja parisuhteeseensa
Ai ihastunut? Ei, vaan päättänyt hurmata sinut ja sotkea elämäsi, käyttää pelinappulana. Älä ole hölmö ja astu ansaan.
Vierailija kirjoitti:
"Kuulemma olemme pussailleet." (hohhoijaa) Onko sulla useinkin tuollaisia muistikatkoja?
Tyypillinen narsistin aivopesu taktiikka väittää uhrille jotain tapahtuneen ja vaatia siitä hyvitystä. Samalla on tarkoitus saada uhri epäilemään omaa kykyään havannoida todellisuutta ja ymmärtää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Hän yritti taas lähettää viestiä, johon vastasin että on parempi ettei olla yhteyksissä töiden ulkopuolella. Hän vastasi ettei ymmärrä yhtään, ja että pitkästä aikaa oli joku yhteys neljän seinän ulkopuolelle ja senkin hän nyt menetti... ja totesi perään että ”ehkä löydän uuden”. Nyt pelottaa mikä tunnelma työpaikalla tulee olemaan, mutta olen ainakin ylpeä itsestäni ja siitä että omalta osaltani päätin tämän asian nyt tähän pisteeseen.
Ap
Montako varattua miestä sulla on kiikarissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että naiset ei osaa pitää reviiriään. Minun elämääni ei kukaan ole koskaan luikerrellut tahtomattani.
Riittää, kun sanoo vaan, että tiedätkö, en ole ollenkaan kiinnostunut sinusta.
Tämä on kyllä kumma, mutta niin vaan minäkin olen alkanut jokaisen seurustelusuhteeni ajautumalla tilanteeseen kun en osannut sanoa ei, kerran jopa naimisiin. Jälkeenpäin ei tajua yhtään. Niin oli hyvin kiltti tyttö kasvatus opittu ja sisäistetty. Elämän keskipiste kun on miehen egon suojelu, niin noin sitä käy että on miesten kanssa pulassa ja suhteissa mitä ikinä ei halunnut.
Ja toisessa ketjussa oli aivan käsittämätöntä, kun liian kiltti mies oli tahtomattaan mennyt treffeille asti painostavan naisen kanssa.
Sanoisin että fiksuinta on vain vetäytyä koko jutusta. Olet nyt sanonut, ettet halua jatkaa yhteydenpitoa, se riittää. Älä vastaa mihinkään, töissä hoidat vain pakolliset asiat hänen suhteensa. Jos joudut vielä hankalaan tilanteeseen, niin sanot että sinulla on miesystävä. Valehtelu itsesuojelutarkoituksessa on täysin hyväksyttävää. Jos ahdistelu jatkuu, kerro asiasta myös työkavereille.
Minulla on ollut joskus sitkeitä naimisissa olevia "ihailijoita". Ne luovuttavat kyllä, kun ei anna yhtään siimaa. En usko, että tällä on narsismin kanssa tekemistä. Ehkö kun olen (liiankin) kiltti ja herkkä kuuntelija, niin uskovat saavan minusta lämpöä kriisissä olevaan liittoonsa, tai seksiä. Miehet osaavat olla lapsellisia.
Sano, että seurustelet etkä halua omalla ajallasi pitää yhteyttä.
Voit myös sanoa, että asutte nyt yhdessä.
Olette muuttaneet avoliittoon. Et halua nyt yhteiseen kotiisi soittoja ja viestejä tältä ukkomieheltä. Haluat rauhoittaa kotisi ja parisuhteesi.
Se on ihan käypä syy, vaikka ei siis olisikaan totta, mies ei voi suuttua kunhan työasiat puhutte asiallisesti, nimenomaan nekin vain työaikana.
Kerro esimiehellesi.
Tuo on aika sikamaista ahdistelua ja miehen on aika oppia se. Ja sinun myös.
Jos vastailet ja puhut tunnin, se tulkitaan vain ja ainoastaan rohkaisuksi ja mies uskoo, että sinulle se tunti puhetta on ok.
Voit lopettaa tuon ylimääräisen sosiaalisuuden aivan helposti. Et vain vastaa siihen.
Toinen vaihtoehto on, että teet niin kuin se mies tahtoo ja sitten se parin vuoden päästä naureskelee juttuanne seuraajallesi.
Jos ymmärsin oikein, juhlissa joko tapahtui jotain tai ei tapahtunut - itse et muista.
Pitää muistaa, miten käyttäytyy varsinkin firman bileissä. Jos muisti menee, on opeteltava käyttämään sitä alkoholia paljon, paljon vähemmän.
Todella imartelevaa naista, tai ketä vaan, kohtaan olla huomioitavana koska toisella on TYLSÄÄ.
Ei edes kuulosta miltään oikealta ihastumiselta vaan ihan madolta koko ukko.
Itselläni on tällä hetkellä 3 varattua miestä jotka välillä viestittelevät ja kyselevät tapaamista, seksin merkeissä tietenkin. Itse en ole koskaan aloitteellinen heitä kohtaan, aika usein jätän vastaamatta, joskus kerron ettei vaan ole aikaa/kiinnostusta.
Jos joutuisin näkemään heitä esim. töissä, irtisanoutuisin muusta kanssakäymisestä kokonaan, koska ei ole pienintäkään mielenkiintoa joutua perheriidan osapuoleksi. Jos sekään ei auttaisi, ottaisin yhteyttä vaimoon ja sanoisin suoraan että mies ahdistelee vaikkei vastakaikua saakaan.
Mies ei vaikuta terveeltä ja tasapainoiselta. Haluat olla hänelle kiltti ja kokemattomuuttasi sitä myös olet. Hän käyttää sinua hyväkseen, imee huomiosi ja aikasi, kunnes lopulta toivon mukaan sanot tiukasti ei ja jätät vastaamatta puheluihin, viesteihin ja uhkaat asian julkistamisella työpaikallasi. POmollehan tuo henkinen painostaminen ja lähentely jo kuuluisi muutenkin kertoa, sillä työpaikoilla kuitenkin on tarkoitus tehdä työtä.
Tuollaisia mattimeikäläisiä on 13 tusinassa, jotka menevät mistä aita on matalin. Eletään tylsässä avioliitossa, jossa syy haetaan vaimosta kuin katsottaisiin peiliin onko itsekin vastuussa. Puhutaan naureskellen seksisuhteista, joissa mitä todennäköisemmin toinen osapuoli on hänet jättänyt (tai sitten tarina on vain keksitty niin kuin suuteleminen sinun kanssasi).
Koeta pelastaa itsesi ennen kuin mies vetää sinut täysin upoksiin. Hän on päässyt jo todella pitkälle sinun kanssasi, vaikka olet sanonut nätisti ei. Normaali ihminen ymmärtää ein, mutta hän ei sitä kuule ja jatkaa vain. Ole oikesti varovainen. Hän on pian ovesi takana jonkun syyn takia ja sinä et sitten silloinkaan kehtaa sanoa ei. Varo, ettet anna hänelle todistusvoimaa sinua vastaan ja joka vaikeuttaa työpaikkaasi.
Oot nyt laittanu pelin poikki ja se riittää. Oothan säästäny viestit että tarpeen tullen voit käyttää niitä todisteina?
Ps. Tuo ettet muista pusuja kertoo siitä että hän käyttää suhun gaslighting tekniikkaa. Se on manipuloinnin tuhoisin keino. V*tuttaa sun puolesta että oot joutunu työpaikalla moisen lieron uhriksi. Mut et oo ainoo, oon varma.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei vaikuta terveeltä ja tasapainoiselta. Haluat olla hänelle kiltti ja kokemattomuuttasi sitä myös olet. Hän käyttää sinua hyväkseen, imee huomiosi ja aikasi, kunnes lopulta toivon mukaan sanot tiukasti ei ja jätät vastaamatta puheluihin, viesteihin ja uhkaat asian julkistamisella työpaikallasi. POmollehan tuo henkinen painostaminen ja lähentely jo kuuluisi muutenkin kertoa, sillä työpaikoilla kuitenkin on tarkoitus tehdä työtä.
Tuollaisia mattimeikäläisiä on 13 tusinassa, jotka menevät mistä aita on matalin. Eletään tylsässä avioliitossa, jossa syy haetaan vaimosta kuin katsottaisiin peiliin onko itsekin vastuussa. Puhutaan naureskellen seksisuhteista, joissa mitä todennäköisemmin toinen osapuoli on hänet jättänyt (tai sitten tarina on vain keksitty niin kuin suuteleminen sinun kanssasi).
Koeta pelastaa itsesi ennen kuin mies vetää sinut täysin upoksiin. Hän on päässyt jo todella pitkälle sinun kanssasi, vaikka olet sanonut nätisti ei. Normaali ihminen ymmärtää ein, mutta hän ei sitä kuule ja jatkaa vain. Ole oikesti varovainen. Hän on pian ovesi takana jonkun syyn takia ja sinä et sitten silloinkaan kehtaa sanoa ei. Varo, ettet anna hänelle todistusvoimaa sinua vastaan ja joka vaikeuttaa työpaikkaasi.
Samaa mieltä.
Ap saa vaikeuksia viimeistään siinä vaiheessa, kun jotain tapahtuu ja on vain sana sanaa vastaan. Joten pomolle ja luotettavalle työkaverille ja työsuojeluvaltuutetulle olisi syytä kertoa nyt, ettei käy niin, että pettynyt mies puhuukin pomolle puuta heinää ja leimaa ap:n valehtelijaksi. Se ahdistelusyytös voi kääntyä matkalla toisin päin.
Olet arvatenkin työpaikan ainut nuori ja kaunis naikkonen, tuota miesten pakkomielteistä ihastumista moisiin on tullut kyllä nähtyä ja siinä tuppaa se omakin vaimo siellä kotona unohtumaan...
Tässä selkeät ohjeet:
- ilmoita miehelle, että et ole tekemisissä kuin työajalla (kuten olit tehnyt). Säilytä kaikki viestit todisteina jos joudut viemään asian poliisille!
- numero estoon
- työpaikalla jos tulee ongelmia otat yhteyden esimieheen tai luotttamusmieheen. Olisi hyvä jos puhuisit heille tilanteesta jo nyt etukäteen.
- jos mies jatkaa toimintaa niin teet poliisiasian.
Toivottavasti tämä on provo. Mutta onhan näitä. Itseänikin yritti miespuolinen työtoveri vikitellä. Itse ajattelin että olemme ehkä ihan kavereita vaan. Hän oli varsin komea, ja itse tiedostan täysin olevani harmaavarpunen, joten en osannut ajatella että hän nyt minua mitenkään seksuaalisesti liehittelisi. Ja hänellä oli parisuhde, joten oletin automaattisesti että hän ehkä vähän säälistä auttaa ujoa ja hiljaista työtoverinaista. Hän jutteli ihan kaikille naisille, sellainen mukava kaikkien kaveri.
No sitten pikkujoulut alkoivat lähestyä. Hän kyseli moneen kertaan olenko tulossa. En ollut, firmassa on roppakaupalla alkoholisteja ja minä en halua niiden välienselvittelyitä katsella vapaa-aikanani. Tämä työtoveri alkoikin vihjailla "työpaikkasuhteista" ja kuinka pikkujouluissa saattaa käydä mitä tahansa. No minuahan asia ei koskenut, koska en ollut menossa.
Lopulta sitten tajusin mitä tässä ajetaan takaa, ja lopetin jutustelut muista kuin työasioista siihen. Jos hän yritti viritellä mitään muuta juttua, kysäisin heti että mitenkäs puoliso jaksaa. Muistutin myös että kannattaa pitää parisuhteesta hyvä huoli, ei niitä uusia niin helpolla saa.
Onneksi mies sai paremman paikan toisesta yksiköstä, tapaamme vain muutaman kerran vuodessa. Nyt on paljon helpompaa olla työpaikalla. Vaikka mitään ei siis tapahtunutkaan.
Hyvä, että teit pisteet tuolle jutulle. Jos jatkaa, ainakin itse menisin keskustelemaan esimiehen kanssa.
Ja älä syyttele itseäsi tuosta tunnin juttelemisesta hänen kanssaan. Hän on huomattavasti vanhempi kuin sinä (=auktoriteettisempi usein) ja sinä vaikutat kiltiltä ihmiseltä ja mies taas hyvinkin painostavalta persoonalta. Ja vielä työkaveri, jonka kanssa tulisi voida tehdä töitä edes neutraaleissa väleissä. Itsekin olen ollut tekemisissä vanhemman, painostavan henkilön kanssa ja päädyin tekemään asioita, joita en jälkeenpäin ajatellen ikinä tekisi ja inhottaa, kuinka annoin hänen kohdella minua niin. Mutta siinä tilanteessa olin täysin vietävissä enkä kertakaikkiaan uskaltanut sanoa ei.
Ei ole ihastunut, vaan painostaa sinua seksiin. Ei sillä välttämättä ole vaimoakaan, vaan käyttää sitä tekosyynä.