Pelkäätkö ilmastonmuutoksessa eniten että sinulta viedään maito, pihvit, hupiautoilu ja halpalennot?
Ainakin maidon, pihvien, autojen ja halpalentojen tuottajat ja tarjoavat pelkäävät.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lopu vaan niihin lätkäistään niin älytön vero että ei enää tälläisellä duunarilla ole enää varaa. Lennot ja autoilu koskettaa mua eniten, koska työmatka ja lomilla nyt vaan haluan lennellä lämpimiin maihin.
Kun mä vaan haluan...
Yleensä ihmisille on opetettu jo lapsena että joissain tilanteessa ne omat halut pistetään yksinkertaisesti syrjään.
Joillekin valitettavasti ei. Hyvät ajat tuottavat heikkoja ihmisiä, siinä tuntuu olevan koko ongelman ydin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puhtaan ilman loppuminen huolestuttaa, kuten Delhissä tällä hetkellä. Ja vedenpinnan nouseminen. Kaikki ei välttämättä tapahdukkaan niin hitaasti kuin toivomme. Toivotaan parasta, että vauhtia saataaisiin hidastumaan edes hiukan.
Miksi Delhissä on ilmanlaatu noin huono, vaikka mä kierrätän ja pyöritän kaikkee mitä voin? Onks mua huijattu?
-suomalainen vihree-
Luultavasti. Tutkiskelepas Suomalaisille velvoittavaa sähköautopakkoa ajavien henkilöiden yrityskytkökset.
En pelkää. Kukaan ei tule kieltämään kalastusta, metsästystä tai omaan käyttöön muutaman lypsylehmän tai vuohen pitoa. Mikäli joskus moinen ihme tapahtuisi siis että suomi päättäisi lihan ja maidon tuotannon ja tuonnin kieltää. Ei sitä tuu kyl tapahtumaan, muu maailma ei näistä luovu vaan lihansyönti on yhä etenkin köyhissä maissa (joita valtaosa maailmassa on) kasvussa kun köyhät keskiluokkaistuu vähitellen.
Lennän tosi harvoin eli se ei toisi elämään muutoksia. Autot jos kiellettäs niin valtion olisi välttämätöntä petrata julkisten kulkupelien kanssa että valtaosassa Suomea päädisi porukka töihinkään,, joten sekään ei toisi ongelmia.
Kieltää voi mut ei mikään kansa alistu pelkillä kielloilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pelkää tän elämän eessä. Lennän yhä thaimaahan joka vuosia ja syön pihviä.
Niin, kun maailmassa ei ole muuta kuin sinun napasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lopu vaan niihin lätkäistään niin älytön vero että ei enää tälläisellä duunarilla ole enää varaa. Lennot ja autoilu koskettaa mua eniten, koska työmatka ja lomilla nyt vaan haluan lennellä lämpimiin maihin.
Kun mä vaan haluan...
Yleensä ihmisille on opetettu jo lapsena että joissain tilanteessa ne omat halut pistetään yksinkertaisesti syrjään.
Joillekin valitettavasti ei. Hyvät ajat tuottavat heikkoja ihmisiä, siinä tuntuu olevan koko ongelman ydin.
Aivan, koska mä vaan haluan. Kyllä tuo on lapsena jo opetettu, mutta olenkin jo aikuinen ja mulla on oikeus lentää lentokoneella jos haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä vaan haluan...
Aivan, koska mä vaan haluan. Kyllä tuo on lapsena jo opetettu, mutta olenkin jo aikuinen ja mulla on oikeus lentää lentokoneella jos haluan.
Hei lapsiaikuinen, aikuisuuteen kuuluu oikeuksien lisäksi myös vastuita ja velvollisuuksia.
Nämä heikot ihmiset markkinatalouden jyrän lisäksi ovat suurimmat syyt näihin ongelmiin.
Väestönkasvukin olisi helppo suitsia valistuksella ehkäisystä, näkyyhän tämä jo Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä vaan haluan...
Tuo on juuri heikon ihmisen ydintä, että omat vahingollisetkin halut laitetaan kaiken edelle ja perustellaan se sanomalla "minulla on oikeus"
Sinulla on oikeus vaikka lyödä itseäsi kivellä päähän jos haluat. Ei kukaan ole kieltämässä oikeuttaisi mihinkään. Sinun pitäisi ottaa itse vastuu itsestäsi ja ympäristöstäsi.
Pelkään, että elinkeinoni toimintaedellytykset viedään.
Pelkään, että työssäkäynti haja-asutudalueella tehfään mahdottomaksi.
Pelkään, että lämmityskustannukset nousevat sietämättömiksi.
Jos ekosysteemi parantaa syövän nimeltä ihminen niin ei pidä siihen mennä puuttumahan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä vaan haluan...
Tuo on juuri heikon ihmisen ydintä, että omat vahingollisetkin halut laitetaan kaiken edelle ja perustellaan se sanomalla "minulla on oikeus"
Sinulla on oikeus vaikka lyödä itseäsi kivellä päähän jos haluat. Ei kukaan ole kieltämässä oikeuttaisi mihinkään. Sinun pitäisi ottaa itse vastuu itsestäsi ja ympäristöstäsi.
Pidä sinä opetuslapsi huolta vaan omista asioistasi. Aloita vaikka menemällä pesulle.
Pelkään, että elämisestä tehdään liian kallista. Olen jo valmiiksi köyhyysrajan alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on naiivien ihmisten pelottelua.
Oli niin vakuuttavat perustelut, että pakko uskoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä vaan haluan...
Pidä sinä opetuslapsi huolta vaan omista asioistasi. Aloita vaikka menemällä pesulle.
Hiekkalaatikolta huutelu jatkuu.
Tuosta voi katsoa paljonko ja missä vaikka kivihiiltä maailmalla käytetään. Meidän muiden rimpuilut on aivan turhia, jos Kiina, Intia ja USA jatkaa edes nykyisellä tasolla. Kiinassa Kivihiilen käyttö vaan kasvaa kokoajan.
https://yearbook.enerdata.net/coal-lignite/coal-world-consumption-data…
Vierailija kirjoitti:
Pelkään, että elämisestä tehdään liian kallista. Olen jo valmiiksi köyhyysrajan alapuolella.
Etkö pelkää, että elämisestä tulee mahdotonta?
Miten voi olla perusteluna että syö kasviksia, tyhjästäkö ne tiivistyy sinne kaupanhyllyille ?Kuljetuskustannukset ylös -> tuotteiden hinnat nousee.
Omalta osalta en ainakaan pelkää että jotain vietäisiin pois, vaan enemmänkin sitä mihin rahat riittää. Jos jo nyt pitää budjetoida kulutusta, niin jos ruuan hinta nousee (olkoo kasviksi tai pihviä) menot nousee, sähkön hinta nouseee -> asumiskustannukset nousee, kaikki vaan kallistuu.
Vai onko ideana että kaikki suomalaiset muutaisivat yhteen neukkukuutoilla rakennettuun kaupunkiin ja kasvatettaisiin ituja ikkunalaudoilla ? Talvella ei lämmitystä vaan valtiolta saatuihin tilkkutäkkeihin käperrytään ?
Ajokortittomana vegaanina, joka asuu pienessä C-energialuokan kerrostaloasunnossa ja shoppailee kirppiksillä, eniten ahdistaa se, miten halpaa lentäminen on, ja miten sorrun siihen itsekin. Kannatan lämpimästi maailmanlaajuista lentoveroa ja lentojen hintojen reipasta nostamista.
Eli toivoisin, että multa vietäisiin halvat lennot, jotta lentäisin vähemmän. Nyt lennän keskimäärin kaksi kertaa vuodessa, mutta aion jatkossa vähentää sen yhteen kertaan vuodessa. Toivoisin, että mut pakotettaisiin lentämään vain esim. kerran viidessä vuodessa.